MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2004-es els? man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2004-es els? man?ver tréning2004.02.25. - 2004.02.28.

162. út
A kiköt?i man?verek és a horgonyzás gyakorlása a zord adriai télben.
A 2 fél és 2 egész nap alatt 245 alkolommal kötöttünk ki

A naplót Gencsy Péter 12 mérföldes kapitány úr írta.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Ezek történtek ....
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak indulunk és kikötünk ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány viccet mesél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A téli adria
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor, a búvár
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ment?tutaj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Havasak a hegyek a Krk-szigeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó közös kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó kiemelése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Parton az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hazafelé
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
HAJÓNAPLÓ - Jachtakadémia man?ver tréning 2004.02.25.-02.28 Ilyet még úgysem csináltunk, semmilyen értelemben. Nem hajóztunk februárban és nem voltunk man?vertréningen. A tréning célja a különböz? man?verek ? kikötések több módon (oldalt, orral, farral), különböz? körülmények között (el- és ráfújó szélben), fordulók nagyon sz?k helyen és egyéb hajóm?veletek (különböz? horgonyzások, trükkök, stb.) gyakorlása. Ezek azok, amiket nagyon tudni kell, de mégsem gyakorolhatjuk egyébként. Nyáron, ha nyaralótúra van, akkor mindenki menni, látni akar, fürdeni akar, ?szegény? skipper meg viszi a hajót és sosincs mód bizonyos dolgokat újra meg újra megpróbálni, finomságokat begyakorolni. Vannak olyasmik is ? pl. horgonyzás két horgonnyal -, amelyekre igen ritkán van szükség ? de akkor nagyon. Ezért van ez a tréning.
Az id?pontot a téma kívánja, nyáron, ver?fényes napsütésben, könny? szell? mellett minden más, egyszer?bb. Most hideg van, lehet rossz id?, lehet nagy szél. Ha most jól megy minden, akkor nyáron tényleg nem valószín?, hogy gond legyen.
Végül minden teljesült: sokat gyakoroltunk és kell?képpen rossz id? volt, sz?nni nem akaró es? formájában és fel-fel támadó szél (el?bb sirokkó, majd bóra) mellett. Ilyenkor lehet próbálni a felszerelésünket is. Éveken át hordozzuk a vitorlásruhát a túrákra a táskában, anélkül, hogy valóban kipróbálnánk, hogy mennyire vízálló, hogyan lehet benne mozogni, milyen sapka a jó, tényleg nem csúszik-e a vizes fedélzeten a deckcsizma.
Budapestr?l télb?l indulunk. El?z? nap rendesen havazott, de kisütött a nap és végig havas tájakon, napos id?ben megyünk Punat felé. A kora délutáni nap szokatlan módon a tenger közelében t?nik el ? mint kés?bb kiderült, napokra ? és vált szürke, borongósra az id?. Öt és fél óra alatt lent vagyunk, a havas táj kitart egészen a tengerpartig.
A hajón egy kisebb csapat (Attila, Endre, Tamás és persze Tibor) fogad minket. ?k már az el?z? négy napon is itt voltak, havária tréninget tartottak és maradtak a man?ver tréningre is. Gyakorolták a ment?tutaj használatát élesben, léket kerestek a hajón (hál? Istennek csak képzeletben, de életszer?en), felkutattak, mentettek. Legközelebb ezt mi is kipróbáljuk. ?ket az id? is próbára tette, pl. tükörjég fagyott a mólóra. Nyáron ezek olyan elképzelhetetlenek, de most maga a valóság. A szél 10 csomó körüli, a leveg? h?mérséklete 2 és 5 fok között (szerencsére legalább plusz), a víz 10-11 fokos. Nem fürdünk, ha nem muszáj.
A hajóban barátságos meleg fogad. Az Odysseus iskolahajó újabb extrával gazdagodott és ez a f?tés. Parti áramról elektromos f?tés m?ködik, menetben dízel f?t?kályha adja a meleget. A h?mérsékletet minden kabinban és a szalonban külön-külön lehet szabályozni. Erre mondják, hogy ?király?.
Megérkezik Szilvi és Sándor és Attila2 is. Üdvözöljük egymást, bepakolunk, átöltözünk és még délután indulhat a tréning. El?ször az elmélet. Tibor kis hajó maketten mutatja be a hajótestre ható er?ket, a kormány állásnak hatásait, a szél befolyását.
Elkezdjük a legmegszokottabb man?vert, beállás farral marinában két hajó közé. Kiállunk az Odysseus téli helyér?l ? egyik szomszéd az Albatros, a korábbi iskolahajó, ?aki? most Bounty névre hallgat, a másik egy motoros hajó ? és balról kezdve beparkolunk .Mindenki sorban megcsinálja a gyakorlatot többször is. Tibor a jobb kormányállás melletti kis ül?kén kuporog és csak a legvégs? esetben - ha nagyon nem sikerülne a man?ver - segít be az orrsugár kormánnyal, amelyet mi nem használunk (egyébként végig a tréning során nem használtuk, ezzel túl egyszer? lenne) és közben rendületlenül magyaráz, mi volt a hiba, mit kellett volna másként tenni. Utána csere, azaz az eddig balról kezdett man?vert jobbról csináljuk. Nagyon más lesz egyszeriben minden, a propeller oldalereje teljesen másként befolyásolja a kanyarodást, amikor el?rementb?l hátramenetbe váltunk nagyon elviszi oldalra a hajó farát. Most megtapasztaljuk, amit Tibor korábban mondott, hogy mennyire befolyásolja különböz? erej? gázadások mellett a propeller oldalereje ? ráadásul nem is minden hajónak azonos irányba forog ? a kanyarodás ívét. Ezeket a hatásokat korábbi útjain már mindenki átérezte, de most újra és újra meg lehet próbálni, korrigálni, javítani, csiszolni. A hely, ahova be kell állni nem lenne sz?k, de az Albatros oldalához kikötött boci még tovább bonyolítja a helyzet, amikor éppen beállnánk, akkor jól elnyomja oldalra a motoros felé az Odysseus testét. Közben hol gyengébben, hol er?sebben esik az es?. Az er?söd? szürkületben ? lássunk csodát ? a lebukó nap pár percre megmutatja magát Cres sziget fel?l, azután újra sötét szürke lesz minden. Besötétedik, vége a gyakorlásnak. Kicsit rendbe szedjük magunkat és elmegyünk a kevés nyitva tartó étterem egyikébe, ahol mi vagyunk a napi bevétel. Fügepálinkával alapozunk, jól beeszünk és elfogy számos üveg bor és sör is. Vissza autózunk az es?ben a hajóhoz és a jó melegben gyorsan elalszik mindenki. Az éjjeli csendet némi horkolás veri fel, de ez nem bizonyított tény.
Másnap kora reggel az Attila vezette beszerz?k a szokás szerint csodálatos friss horvát kenyérrel és finom felvágottakkal, sajttal érkeznek, az aznapi konyhaszolgálat gyorsan megterít és kezd?dhet a reggeli. Az es? rendületlenül esik most is.
Reggeli után elindulunk és átmegyünk a közeli Krk város kiköt?jébe, Endre kormányoz. A kiköt? bejárati fényeinél egy régi nagy k?móló van, mindkét oldala szabad, így gyakorolhatjuk az oldalkikötést és elindulást elnyomó és rányomó szélben. A régi, tengerfel?li városfalnál, sziklák mellett igazán történelmi hangulatú helyen gyakorolunk. Kinézünk viszonyítási pontnak egy rést a k? partfalban és erre kormányzunk. A ?résre kormányzás? további számos asszociációnak ad teret? A szelet ? amely nem igazán akar fújni ? partra kiadott kötéllel szimuláljuk, visszatartjuk a hajót, mintha szél fújná vissza a mólóra induláskor. A hajó orrát kötéllel megfogva fordítjuk ki a farát, kihajtott kormánnyal, gázzal, az orrnál pufferrel támasztjuk meg a falhoz a hajó orrát. Azt próbáljuk, mintha éppen egy hajóhossznyi helyre, két hajó közé kellene beállni ill. elindulni. Mindenki elvégez többször is minden feladatot, kormányoz, kötelet és puffert kezel az orrban. Ha más csinálja, akkor a fedélzetr?l és a partról is figyeljük. Ha más man?verez, az is hasznos, látni hogyan reagál a hajó a különböz? er?hatásokra, a kormánynak, gáznak milyen a hatása. Jut id? a finomságokra, igazán ?szögletes? fordulókra, kis fortélyokra, trükkökre. Lassan kezdjük igazán érezni a hajót. Kora délután Tibor pihen?t rendel el, kikötünk és elmegyünk egy közeli kis kávézóba sütizni és kávézni. A kávék többségébe némi whiskey is kerül valahogy?Vissza a hajóhoz, majd elindultunk befelé a krki kiköt?be tankolni. A kút ?praktikusan? a kiköt? legbels? sarkában van elhelyezve, mintegy másfél hajóhossznyi helyre kell bevarázsolni az Odysseust. Feltöltjük a tankokat és mindjárt átismételhetjük az ?elindulás sz?k helyr?l farral? nev? man?vert. A borús délutánban motorunk vissza Punatba. Itt még gyakoroljuk a különböz? beállásokat, majd eljön az este. Az es? rendületlenül esik most is. Nem is nagyon ?pomádézzuk? magunkat, szinte ahogy vagyunk, viharruhában, ázottan ? legalább eléggé vén tengeri medvének látszunk ? indulunk vacsorázni. Tibor egy kiváló kis pizzázóba visz minket. Itt a nagy szám az el?ételként elmaradhatatlan dalmát sonka mellé kihozott, pizza tésztából sütött háromszöglet? kis kenyérke, amit g?zölg? forrón teszek az asztalra. Tibor figyelmeztet ugyan minket, hogy ez is elég lesz, de persze mi, a zabálósok bevállaljuk utána a pizzát is. Sörözgetünk, de nem marad el most sem a fügepálinka, mint alapvet? man?versegít? eszköz. A pizza már nehezen megy ? Tibornak igaza volt ? de csak legy?rjük és irány a meleg ágy az Odysseuson.
Hogy, hogy nem borult, es?s reggelre ébredünk. A szokásos b?séges reggeli után újra kikötési gyakorlatok következnek. A punati kiköt?ben a partra mer?leges mólók egymástól nem azonos, hanem különböz? kisebb-nagyobb távolságokra vannak. Olyan ez kikötési szempontból, mint a kék, vörös, és fekete sípályák. Az egyik nehéz, a másik irtó nehéz a harmadik pedig baromi nehéz. Egyre sz?kebb helyeken, élesben gyakoroljuk a különböz? oldalakról való kiköt?i beállásokat és megfordulásokat. A legsz?kebb helyen csak kétszeri ? mint az autónál ? ?y? fordulóval, kihajtott kormány mellett nagy gázzal, szinte helyben fordítva a hajót kell megfordulni. Itt az a trükk, hogy nagyon gyorsan kell bánni a kormánnyal, nagy gáz kell, de csak éppen akkora, hogy ne gyorsuljon fel a hajó. Tibor folyamatosan magyaráz, gyakoroltat és végszükség esetén besegít az orrsugárral. Sajnos felszedjük egy hajó mooringját, pontosabban a kormánylapátunk beakad a két kötél közé. Ebb?l ki lehet találni, hogy milyen közel voltunk. Próbálunk megszabadulni a kötelek fogságából, amikor el?jön a hajó gazdája (mit keres ez itt ilyenkor?), egy id?sebb osztrák úr. Nem balhézik, hanem segít, leengedi az egyik mooringját és el tudnunk szabadulni. Mint kiderült, az osztrák úriember állandóan itt van (!) és szerintünk ? is elcsodálkozott, hogy februárban ki forgolódik a sz?k kiköt?ben pont az ? hajójától méterekre és viszi el a köteleit.
A hangulatot feldobandó, Tibor mutat egy speciális, egy rántásra oldódó csomót, ami nagyon egyszer?. Laza térdek, laza könyök, laza nyelv és egy orosz versike kell hozzá. Tibor lazítja amit kell, mondja a verset és közben boszorkányos gyorsasággal köti a csomót. Kigúvadt szemmel nézünk, többen próbálják utánozni, az eredmény egyenl? a nullával. A csomó megfejtése egészen a tréning végig vissza-visszatér? próbálkozás marad.
Tibor frissít a tematikán és átmegyünk egy üres mólóhoz az oldalt kikötés módozatait gyakorolni. Az es? rendületlenül esik most is. Sötétedik, visszamegyünk az Odysseus helyéhez és ismét elkezdjük a beállást gyakorolni. Ami tegnap már jól ment, azt most sorra rontjuk el mindannyian, alig van akinek sikerül, talán egyedül Szilvi volt sikeres. Tibor szerint ez megszokott jelenség, elfáradtunk. Lehet, hogy így van, lehet, hogy csak vígasztal minket.
Az Odysseus hajócsavarjának furcsa hangja van, lehetséges, hogy felszedett valamit a propeller. Gábor maga vállalkozik a nem túl hálás feladatra: lemerül az alig több mint 10 fokos vízbe a propellerhez. Tibor ad egy neoprén búvárruhát, sajnos ez legalább két számmal kisebb, mint Gábor. Ahogy próbálja beleprésenli magát a ruhába és kezd kötözött sonka jelleget ölteni, mi jól szórakozunk az egészen. Gábor végül teljes búvár díszben ? egy jól táplált, vidám vízimanóra emlékeztet - vízbe merül. Nem egyszer? a feladat, sötét és zavaros a víz. Aki próbálta már, az tudja, hogy milyen nehéz lemenni a csavarhoz, az embernek nincs mibe kapaszkodni és a víz mindig nyomja felfelé. Második kísérletre Gábor felhoz egy összetépett kötéldarabot, ez lehetett rátekeredve a propeller tengelyre és ez elég, hogy elrontsa a tengely kiegyensúlyozottságát. Megtapsoljuk a bátor mutatványt és Gábor megy szárítkozni és átöltözni.
A sikerekt?l és kudarcoktól eltikkadva már csak a közeli vacsora tartja bennünk a lelket. Ma este a harmadik punati nyitva tartó étterembe megyünk ? eléggé kihalt ilyenkor az Adria -, alig van nyitva tartó hely. Ezt a helyet még Tibor sem ismeri. Belépünk és meglehet?s kocsmai hangulat fogad, egy asztalnál néhányan kártyáznak, egyébként kong az ürességt?l. Toporgunk, éppen felmerül, hogy visszatérünk a bevált pizzázóba, amikor az egyik kártyás felpattan, mindenkinek bemutatkozik, kezet fog ? mint kiderült, ? a tulaj - és bevisz minket a szomszéd terembe. Pillanatok alatt el?kerül és pattogni kezd két pincér, asztalt tolnak össze terítenek. A sarokban kis fáskályha ontja a meleget, Tibor rögtön mellé vackolódik, nagyon átfázott ma. Fügepálinkával indítanánk, de másfélét hoznak. Egy nagy, legalább másfél literes, szögletes üveg érkezik, oldalán kis csapocska, ebb?l lehet mérni magunknak a pálinkát, dolgozik is a kis csap rendesen. Itt végre ? egyébként igen tágas étlap van, dacára a holtszezonnak! ? tudunk enni pleskavicát kecske sajttal töltve. Van aki marhahúsleves után tengeri herkenty?ket eszik, van aki cordon blue-t. A végén még palacsintával koronázzuk meg a dolgot. A vacsora közben el?kerül azért egy másik nagy üveg szintén csappal, ebben végre fügepálinka van, sok-sok gesztenyényi kis fügére öntve várja a pálinka hogy megigyuk. Nem is vár hiába? Úgy t?nhet, hogy sok szó esik evésr?l, ivásról, de az vesse ránk az els? követ, aki egész nap es?ben man?verez, dolgozik a fedélzeten és estére nem éhes mint a farkas. Az ivásról pedig annyit, hogy ez kicsit hozzátartozik a hajós élethez, csak ami fontos, az a mérték. A mértéket pedig mindenki úri módon tartja, hiszen a hajó veszélyes üzem és az igazi hajós társaság ki is vetné magából azt, aki nem tudja, hol a határ.
Szombat reggel, a tréning utolsó napjának reggele. Az es? rendületlenül esik most is. Mai feladatunk a horgonyzások gyakorlása. Kihajózunk az öböl észak-nyugati, nyugodt részére. Tibor röviden összefoglalja a horgonytípusok és a horgonycsörl? jellemz?it, használatukat. El?ször egyszer? horgonyzást végzünk, azután jön a neheze. Az Odysseus tartalék - Danforth típusú - horgonyát felhasználva két horgonnyal ? 45 fokos szögben kivetve ? gyakorolunk, ez nagyon kellhet nagy szélben való horgonyzásnál. Megtanuljuk, hogyan lehet tehermentesíteni a horgonyláncot, átterhelni a csörl?r?l és a csörl?t a lánc helyett kötél felcsévézésére használni. Egy puffert el?léptetünk horgonybójának, közben kiderül néhány speciális csomó a horgony felkötéséhez. Olyan egyszer?nek t?nnek ezek a dolgok, amikor olvas róla az ember, de a valóság egészen más. Számtalan apró trükk van, amely a valóságban is kivitelezhet?vé teszi azt, ami könyvben nagyon simának t?nik, de a valóság, éles helyzetben igen eltér?.
Visszaindulunk a kiköt?be a traveller lift (hatalmas, négy kerékcsoporton gördül? daru, amely két heveder segítségével ki tudja emelni a víz felett a hajót az árboc kivétele nélkül és el tudja vinni a parton) felé, mert a záró program az Odysseus kiemelése lesz. Van némi javítanivaló kötélvágón a hajócsavarnál és szükséges az alga gátló festés megismétlése is. A traveller éppen egy 20 méteres motoros hajót emelt ki, most kezdik nagy nyomású mosóval tisztítani az alját, várnunk kell. Kikötünk oldalt és hogy hasznosan teljen addig is az id?, a szalonban megnézünk a számítógépr?l egy el?adást sok ábrával a horgonyzásról. A traveller elviszi a parton és leteszi a motorost és visszajön. Mi következünk, beállunk a lift alá egy U bet? alakú beton medencébe, amely mellé már odaállt a lift. A két hevedert leeresztik a hajó alá el?l és hátul és már emeli is. A darun oldalt látszik egy kijelz?n az emelt súly. Amint az Odysseus egy percen belül teljesen kiemelkedik a vízb?l, a kijelz?n 19 tonna olvasható (pedig a víztartályok nincsenek is tele és nincs senki a hajón?.). A darut kezel? ember el?l sétálgatva egy kis nyakba akasztott dobozkán lév? kis karokkal és kapcsolókkal távirányítja a monstrumot. A hatalmas szerkezet ? megemelve tartva a hajót - lépésben kigördül a szárazföld fölé és elkezd?dik az alsó mosás. Ez még eltart egy darabig és már nincs itt sok tennivalónk. A csapat egyik része még visszamegy a ment?tutajt leereszteni és összehajtogatni, mi elindulunk haza. Elköszönünk, viszontlátásra egy másik tréningen vagy a tengeren út közben. Jó volt együtt lenni. Sok újat tanultunk és sok hasznos dolgot tudtunk gyakorolni.
Alig távolodunk el a parttól pár kilométert és érünk be a hegyek közé, az eddigi es? havas es?re, majd s?r? havazásra vált, feltámad a szél és a völgyeknél máris elkezdi hordani a havat az útra. Gyorsan telefonálunk a kés?bb indulóknak, hogy rohamosan romlanak az útviszonyok, pillanatok alatt kemény téli id? lesz, induljanak miel?bb. Számunkra szokatlan módon azonnal több hókotróval találkozunk és a horvát rend?rség leállítja a kamionokat, hogy tegyék fel a hóláncot. A s?r? havazás végig kitart Székesfehérvárig, de amikor este nyolc után hazaérünk, egy fél óra múlva elkezd?dik itt is havazás. Végig próbáltunk megszökni, kibújni a dél-nyugat fel?l érkez? havazás el?l, de sikertelenül.
Nagyon várjuk már a tavaszt.

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től