MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 166 út. Man?ver és szkipper tréning egyben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
166 út. Man?ver és szkipper tréning egyben2004.03.19. - 2004.03.28.

165. út
Tavaly nagyon jól bevált, hogy el?ször egy man?ver tréninggel kezdtünk, majd utánna jött közvetlenül esg szkipper tréning. Így sokkal biztonságosabbak voltak a kikötések.
Remélem ez idén is így lesz

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap: péntek - küzdelem a vámon a viharvitorláért, megkésve bár, de aztán indult a program
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente a kiköt?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötéldobós gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Száll a nehéz kötél...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mooring kötél felvev? gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötél leakasztók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A motor kezel?k
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na, mennyi a motor fordulatszáma?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És ez csak az el?étel volt
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hiába indultam el reggel 5-kor a Portorozban lév? viharvitorlákért, nem sikerült áthoznom ?ket a szlovén-horvát határon.
Ugyanis most bevezették azt, hogy a vámáru után le kellett tennem (volna) az érték 50%-át, hogy elvihessem az illetékes vámhivatalba, hogy felvegyék a hajó leltárába, aztán vissza kaptam (volna) a lóvét, a szlovén-horvát határon. Sajnos nem volt nállam 1400 euró, hitelkártyát meg nem fogadtak el. Pat helyzet alakult ki. Nem mehettem el a határról a vitorlával, de a vitorlát nem hagyhattam ott. El?ször találkoztam horvát részr?l az ilyen ostobasággal. Különösen az b?szített, hogy a vámos is elismerte, hogy mer? formaság az egész, hiszen ez hajótartozék, és az vámmentesen behozható. Csak ?k nem tudják felvenni a hajóleltárba, vigyem az Omisáljban lév? vámhivatalba. Végül sikerült abban megállapodni, hogy visszavihetem Szlovéniába. Ott sme volt egyszer? a dolog, mivel az ÁFA visszaigénylés miatt, ott már kiléptették, de a szlovén vámos megértette a problémát és segített. A vitorla készít? cég alkalmazottja kijött a határra, és így \"megszabadulhattam\" a számomra oolyan fontos viharvitorlától.
A tanulság: nem szabad a határon behozni hajó tartozékot, fel kell adni azt postán, vagy szállítmányozóval elvitetni a kiköt?be. Ott minden gond nélkül elvámolják a cuccot.
Szóval csak este 6ára érkeztem Punatba (10 óra helyett). Ott már türelmetlenül vártak a kadétok. Rögtön el is kezdtem az alapgyakorlatokat.
1. csapat, a kötelekte dobálta: legalább 10 méterre el kellett dobni a nehéz kiköt?kötelet.
2. csapat a mooring kötél felvételét gyakorolta.
3. csapat a kiköt?kötél leakasztást és a bakra való rádobását gyakorolta, míg a
4. csapat a gáztkar kezelését, és a motor indítását, leállítását tanulta.
10 perc után cseréltek. Sötétben lett vége a gyakorlatoknak, majd egy fél órás elméleti oktatás következett, ami 20 óra ért véget
Utánna elsétáltunk a Kostarika nev? étterembe, ahol nagyon jól bevacsoráztunk.

2 nap: szombat Punatban és Krk városban gyakorlunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt vagyok, ragyogok...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs a szélsebességet méri
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pufferokkol védjük a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A part felé közeledik az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen csapat mellett a kapitány olvasni is mer
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 201 KB

Reggel Punatban gyakoroltuk a hajó kormányzását, el?ször mindenki el?re menetben, majd hátra menetben lekormányzott egy-egy iskolakört.
Ez után után a molóra való vaaló rátolatást gyakorolták a kadétok.
Amikor ez már ment, akkor vitorláztunk Krk városba, ahol az oldalt való kiállás volt a feladat.
Kezdetben nagyon nehéz volt, mert két hajó is állt a partfalnál, egy kint a másik bent. EZért nagyon sz?k fordulókjat kellett csinálni, hogy elférjünk. De a kadétok ügyesek voltak, minden rendben volt. Hatig folyt itt a körözgetés, id?nként kisebb tömeg ver?dött össze, akik csodálva nézték, milyen ügyesen kormányozzák ezt a böszme nagy hajót a kormányosok.
Összesen 65 kikötésünk volt este hatig.
Aztán vissza Punatba, és fáradtan kiköttöttünk a helyünkön.
Lajos nagyon finom csevapot,húst és halat sütött vacsorára.

3. nap: vasárnap - horgonyzási gyakorlatok de közben megkóstoljuk a tenger erejét is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így készül a hajón a piritós
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötés horgonnyal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri plazmaTV
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ha jó a csapat, akkor a partról is lehet vezetni a gyakorlatot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Belecsaptunk a lecsóba!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angie vezeti a hajót vissza Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsororára várva
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 87 KB
 
AVI, 764 KB

A naplót Angie írta, de írás közben nem lobogott a haja.
A man?vertréningünk utolsó napján az ún börtönszigetre hajóztunk el, miután Kapitányunk a jó tengerész köteles gondosságával megtervezte a rottánkat, majd kijelölte az ?rséget. A börtönszigeten egy némileg védett öbölben horgonyzási gyakorlatokat végeztünk. Ennek a keretében megtanultuk az 50 méter hosszú lánccal ellátott, elektronikusan vezérelt horgony kivetését az ?down? nyomógomb megnyomásával, majd ezek után az er?sebb kadétok a póthorgony kidobásának izmot próbáló technikáját is kipróbálhatták. Délutánra megtanultunk a két horgonnyal való horgonyzás m?veletét.
A nap másik eseménye a horgonnyal történ? kikötés kietlen partszakaszon teljesen csapatépít? tréninggé alakult át, mivel itt minden kadétnak b?ven jutott feladat. Egy kadét a horgonynál, egy a kormánynál, két kadét a hajó faránál farkötéllel, ketten a parton, ketten pedig drukkoltak. A man?ver lényege, hogy a hajó a partra mer?legesen tolatva közeledik, a horgonyt id?ben elkezdik leengedni, majd egészen a part közelében két farkötelet kidobnak a hajóból, amit a parton lév?k elkapnak, a parton lév? kiköt? gy?r?be bef?zik és a kötelet visszadobják a hajóra. A man?ver lényege, hogy gyorsan, szakszer?en hajtsa végre. Tengerész tanoncaink a man?ver minden elemét begyakorolhatták, hiszen annyiszor csináltuk meg, hogy mindenki minden posztot megízlelhessen. A gyakorlás megtette jótékony hatását, hiszen csak néhány ponton hibáztunk: a hajót nem sikerült a megadott helyre kormányozni; a horgony ledobásakor a horgony megfogta a hajót, így az nem érhetett el a partig; a kötél nem jutott ki a partra, vagy csak többszöri próbálkozással; a partról nem jutott vissza a kötél a hajóra. Ezek egyébként elhanyagolható hibák, tekintve, hogy majd egyszer, ha kapitányok leszünk, legfeljebb egy hajó szélességnyi hely áll majd rendelkezésünkre egy hasonló man?verre?
Élményekkel tele, folyamatosan er?söd? szélben elindultunk hazafelé. Meghatottan szorítottuk a kormánykereket a négyes szélben, melyet egy-egy hatos-hetes befúvás tett élménydússá (és nehezen kormányozhatóvá). Megfáradtan érkeztünk honi kiköt?nkbe, Punatba, ahol Lajos f?szakácsunk elkészítette és felszolgálta a vacsit, mely bolognai makaróni volt salival (nyam-nyamm). A vacsi nem jöhetett volna létre, ha nincs Imi, aki sajtot reszelt, Tibor, aki a konzervet bontotta, Angie, aki a salit rakta össze és István, aki a mai napi konyhaszolgálatosunkként leste mindannyiunk kívánságát, tüsténkedett a konyhán és el is mosogatott. A vacsorához a hajó borkészletének gyöngyszeme, az Illés borászatból származó Illés Cuvée került felszolgálásra. A nagy siker nem maradt el, este 9-re már csak a kanna maradt szabadon. Kifáradva, jól lakottan tétünk nyugovóra.

Márc. 22, kedd: végre elindultunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Küzdelem a vízzel telt bocival
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Madártávlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A madár
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Resszekesetek, adriai hajósok! Indulunk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ment?mellény gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt küzd a mellénnyel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Három hulla van a képen, aki nem készült el id?re. A többi túlél?.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angie írja a naplót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lajos ismerkedik Mali Losinjjal a könyvb?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs kormányozza a hajót, Pali a radarral gyakorol
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fehér asztalnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Mali Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj by night
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 1,103 KB

Szlovi, a mai ?konyhatündérünk? komótosan ébredt és nehezen, de megindult felhajtani a friss, mindennapi kenyerünket ? mert ugye a kapitányunk mindennapra frisset rendelt . A friss kenyér mellé a bevásárló kocsiba üdít? látványú zöldség és az ebédhez meglepi fánk (marmeládos) is került. Konyha szolgálatosunk ezek után a reggelit még komótosabban szolgálta fel. Az eredeti indulási id?pont 9 órakor lett volna, de a punati kiköt?nk nehezményezte, hogy már ott is akarjuk ?t hagyni, ezért egy kis es?t intézett, Bora-szer? széllel, így Kapitányunk rögtönzött egy délel?tti in-door elméleti tréninget, ezzel megnyitva hivatalosan a 166. túrát. Megtudtunk olyan izgalmas dolgokat, mint hogy hol és mennyi víz található a hajón, mire jó a fekália tartály, valamint 5 EUR az ára egy tengeri sün tüskéjének hátsóból történ? eltávolításának és a k?hal tüskéjét?l akár el is patkolhatunk. Kapitányunk el?adását István horkolása tovább színesítette. A kadétcsapat reggel óta a szelet és az indulást várta, így er?sen felvillanyozódtunk, amikor az els? napsugarak rávillantak a deckre. Ennek örömére egy gyors kávé szünetet iktattunk be a programba, melyet aztán átmin?sítettünk ebédszünetté, így el?bb megkávéztunk, desszerteztünk a meglepi fánkból, majd Lajos f?szakácsunk echte made in Hungary, home made daragaluska levesét pusztítottuk el. Az indulási el?készületek hevében még egy es? elkapott, de már nem tudott semmi sem visszatartani bennünket az 500 tmf teljesítésének els? napjától.
Indulási el?készületek egyik fontos lépése volt a boci kiemelése, vízmentesítése. Az er?s kadétaink hiába emelték ki a vízb?l egyszer, ezúttal elmaradt a ?jó tengerész köteles gondossága?, így a nem rendesen megkötött bocit a szél lefújta a stégr?l, így a dupla annyi vízzel rendelkez? bocit másodszor is ki kellett emelni. A boci man?ver mellett a másik fontos esemény a kalóz lobogó hivatalos felvonása volt, bár ahhoz hogy ez megtörténhessen Balázst kellett felvonni a bal alsó szálingig, hogy rögzíthesse kalóz lobogónk kötelét. A zászlófelvonást az Odysseus teljes legénysége megfelel? áhitattal szemlélte?Kapitányunk nem szólt, de mindannyian valahol mélyen éreztük, hogy életünk sorsfolduló el?tt áll: nagy dolgok várnak ránk; a 166. számú túra mindannyiunk számára olyan élményeket tartogat, mely a jöv?nket meghatározza?
Az els? meghatározó élmény nem is váratott magára sokáig: Útban Mali Losinj felé (14 óra, 190 fok, motorral 2500-as fordulaton) Kapitányunk riadót fújt. Két perc alatt ?menetfelszerelésben? kellett megjelenni a cockpit-ben. Egymást törve megindult a nyolc kadét a kabinja felé, hogy a vitorlás öltözékére ráhúzza a ment?mellényt, magához vegye az útlevelét. Kapitányunk három kadét esetében találta hiányosnak a felszerelést, így várható új riadó mindaddig, míg tart majd, amíg mindenki felölti a túlélést biztosító öltözéket kemény két percen belül.
Mentünk, mentünk, szeltük a habokat, a gyönyör? sötétkék tengert. Kormányosaink vezettek, navigátoraink vezényelték az irányt, mígnem egyszer besötétedett. Ekkor 19 óra körül járt, mi még a tengeren, és mivel navigátoraink már nem láttak semmit a tök sötétben, így új navigációs eszközt kellett bevetnünk; ez pedig a radar. A radar egy furcsa eszköz olyan újdonsült navigátorok számára, mint mi vagyunk. Egy szürke képerny?n öt másodpercenként frissül? zöldül? foltok els? pillantásra nem jelentenek sokat, ám de Kapitányunk bemutatója alapján az avatatlan szem számára perc alatt megvilágosító valódi térképpé varázsolódik a radarképerny?, ami által a navigátor hirtelen éjszaka ugyanolyan sas szemmé válik, mintha nappal lenne. Így ?egyenes? út vezetett az esti célpontunk irányába, Mali Losinj felé, ahova pontban 21 órakor megérkeztünk. (szerk.: az ?egyenes út? ez esetben az jelenti, hogy a kiköt? bejárati fényeire hajózva megláttunk egy autóutat keresztben, így közel egy mérföldet úgy haladtunk, hogy azt hittük, hogy keresztben áthajózunk egy autóúton.)
A kikötés mintaszer? volt, melyet Balázs kadétunk hajtott végre, Kapitányunk szerint az útunk legszebb kiköt?jében. A hely a Losinj sziget legnagyobb települése, aminek kiköt?je a parti sétányon van, szemben a kisváros egyik legfontosabb intézményével, a kiköt?mester hivatali épületével. Kiugorva a partra Kapitányunk által kiszemelt étterembe nyargaltunk (ahova egyébként a jó tengerész köteles gondosságával Kapitányunk elszaladt helyet foglalni tekintettel a kés?i id?pontra), ahol elköltöttük lassan felszolgálódó, a?la Carte rendelés?, megérdemelt vacsoránkat.
Éjszakára tudatosodott bennünk, hogy ez lesz az els? éjszaka, amikor nem áll rendelkezésünkre parti illemhely és mosdó, így kénytelenek leszünk bizonyos kényes ügyletünket, beleértve a fürdést a sz?kös fürd?inkben elintézni. Éjfélre az es? is eleredt, a villámlás meg is hozta álmunkat?

Március 23. Es?be délfelé hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj f?tere, most
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Halászhajók bemenekültek a kiköt?be.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez az úszódokk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esik, de mi jól vagyunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilovik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mára ennyi maradt a hajóroncsból. A téli viharok lerombolták a felépítményt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs, a konyhatündér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs pult
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus felülr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A "sailkirályn?" a tengerparton
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri csillag
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs szlalom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
23 óra 10 perc
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 140 KB
 
AVI, 1,023 KB

Március 23. Kedd reggel minden kadét Kapitányunk által beigért ?habos-babos? sütemény elképzelt illatával ébredt Mali Losinj f?terén. Az es? menetrendszer?en esett; ami persze megint nem tántorított el attól, hogy a mai napi konyhaszolisunk, Imi által feltálalt reggeli után ne iramodjunk el a habos-babos lel?helyre, a pálmafával övezett, mediterrán hangulatú kisváros tengerpartja egyik kávézójába. A habos-babos h?lt helyét találtuk, azonban kárpótlásként megkóstoltuk a helyi süteményeket, a habos krémest, a barna habost a Egy szkipper tréning fontos velejárója a kiköt?i ügyintézés. Röviden összefoglalva: ha valamely hivatalos szerv hivatalos ügyintézést vár el t?lünk, akkor megjelenik a hajónál. Els? és legfontosabb a kiköt?i díjfizetés. Kapitányunk a kiköt?hely választást sem bízta a véletlenre, kicsit kihívóan a kiköt?i hatóság el?tti helyen álltunk. A várt ellen?rzés nem is maradt el: a kapitányt behívatták a hivatalba az iratok bemutatás végett.
Az induláskor kijelöltük a mai napi útvonalat, mely a csodás horvát szigetvilág legrejtettebb zugain keresztül vezetett mai napi terv szerinti uticélunk felé a Dugi Otok sziget mellé.
Mai napi els? ?rséget Imi és Zsolt vette fel, Losinj sziget nyugati oldala mentén kb 6 tmf-et délre kormányoztak felváltva ? immár mindkét vitorlával, majd a sziget déli részén Ilovik és Sv Petar mini szigetek közé egy igen sz?k és sekély hajóútba már a második ?rség ? Balázs, Tibor ? hajózott be embert próbáló bátorsággal. Pihen? gyanánt a néptelennek t?n? kis falu sz?k sikátoraiban tettünk egy izomlazító sétát?lehet, hogy csak azért volt néptelen a település, mert mindenki házába menekült a vegyvédelmi kinézet?nk miatt?
A kis kitér?t követ?en újból nyakunkba vettük a tengert és szelni kezdtük a habokat tovább délre, Silba sziget felé. Új szokást kezdünk meghonosítani a tréningen, ez pedig a f?szakácsunk által el?vezetett meleg leves, mely üdíti a lelket és frissíti a fáradt, megfázott izmokat (és ízlik Kapitányunknak is ).
Kett? órakor, nagyon jó látási viszonyoknál, teljes szélcsendben ?rségváltás, Pali kifeszült a kormánykerékhez és 140 fokban keményen tartotta a hajót. A vitorlázás szempontjából unalmas utat a nem túl távoli kis szigetek sziluettjei, egy-egy kardinális bója és világítótorony dobta fel. Ezen parti jeleket Lajos, a navigátorunk b?szen tanulmányozgatta, távolba nézett, számolt, rajzolt és navigálta kormányosunkat. A szalonban ez id? alatt kiegyensúlyozott társasági élet zajlott. Imi konyha-tündérkedett, a két órakor leváltott ?rség a hajónaplózás után megérdemelten kosztolt, a térképasztalon Lajos b?völte a térképet. Szlovi elmélyülten tanulmányozta a meteorológiai könyvet, a négy órás ?rségre készülve István alfában a priccsen hangolt, Angie csendesen megünnepelte 100. tüsszentését. A 2300-as fordulatszámon búgó motor monoton hangját Kapitányunk szobájából érkez? - elégedett sziesztájának - morajlásai színezték. Ja, tényleg jó volt a mai ebéd is. Köszönjük Lajos f?szakács!
Öt óra körül ? miel?tt lementünk volna a térképr?l, a 44 fok 10 perc szélességének közelében meglátogattuk a szárazárut szállító, Michel névre hallgató, 85-ben zátonyra futott teherhajó roncsait. A rövid tanulmányút után újabb érdekesség felé kormányoztuk az Odysseust az új ?rséggel, Istvánnal és Angie-vel. Az érdekesség pedig Tito által épített tengeralattjáró bunker a Dugi Otok sziget keleti oldalának egyik északi öblében. A háborúsdit gyerekkorukban játszó férfi kadékak meghatódva álltak gyerekkori játszóterük képzeletbeli helyszínén, melyet a fiatalabbak legfeljebb lego-ból építethettek meg annak idején. A monumentális építmény a n?i szíveket is megmozgatta?A régi id?k szele annyira megcsapott bennünket, hogy mindjárt a vacsorát is ott költöttük el, Lajos egy remekm?vét (egy újabbat), egy monumentális rakott krumplit zöld salival, mely aprítását Balázs végezte, a mosogatás nemes feladatát pedig Imi végezte.
Ez a napi program önmagában elég ahhoz, hogy az Odysseus kadét legénysége elégedetten, hátrad?lve töltse a nap még hátralév? részét?Azonban nem ez történt, hanem a legérdekesebb eseményt Kapitányunk csak mostanra tartogatta. Ez pedig nem volt más, mint hogy az éj leple alatt meginduljunk tovább dél felé és további vizeket hódítsunk meg. A szlalom éjszakai navigáció lényege, hogy tök sötétben csak vilégítótornyokkal tájékozódva szelljük a vizet 7-8 csomóval.
Folytatás következik, mert a nap még nem ért végett, csak már nagyon álmos vagyok az íráshoz.

Március 24- szerda: nagy hullámokban vitorlázunk Visre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány és a macskacicó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sestrica világítótorony, ahol kiértünk a nyílt vízre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szemüvegb?l ezt lehet látni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A sail-királyn? is pihen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Most már jobb
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hát ilyen a tengeri vitorlázás?!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Életkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tekn?s is napozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez az élet, Babocsai néni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pihen?k
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De azért f? a biztonság
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
British Columbia Company reklámkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lajos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
és a szextáns
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
István
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri színjáték
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vis by night
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 250 KB
 
AVI, 1,825 KB

Palinak, a konyhaszolgálatosunknak könny? dolga volt, mert nem kellett vásárlást is lebonyolítania, mivel a környéken nem volt semmi vásárolható. Ellenben a sziget egyik kóborcicája hamar megtalálta hajónkat és udvarias, de egyértelm? ráutaló magatartásával jelezte, hogy rendkívül hálás lenne néhány falatért. A legénység felváltva próbálta kitessékelni a hivatlan látogatót, de kóborállatunk tovább próbálkozott. A macsesz jól kifundált tervvel ? kihasználva, hogy legénysége fél óra szigetnéz? eltávot kapott ? beférk?zött Kapitányunk bizalmába és mire a legénység a rövid pihen?jéb?l visszajött, már ott dorombolt ölében, miután benyomott egy májkrémet. Kapitányunk szíve teljesen megesett a dorombolón és már-már azt fontolgatta, hogy elviszi Punatba, ahol a kiköt?i macskamenhelyen élhetne a jószág. A jobb életet Macska-cicó nem választotta, amint a motort beindítottuk, ?kegyelme hanyatt-homlok menekült a fedélzetr?l.
Lajos szakácsunk indult a hajóval 9 órakor, ezzel megkezdve mai napi rekordhosszú utunkat tovább dél felé. Megjött a Mistrál, így a szélviszonyok lehet?vé tették, hogy vitorlát bontsunk. A vitorlázás lehet?sége mindenki számára izgalmas és egyben ritka alkalom, hiszen biztos, hogy nem akkor, ott és olyan irányú szél fúj, ami kívánatos lenne. A mai napon összesen 60 tmf-et tettünk meg 7-8 csomós átlagsebességgel nyíl egyenesen Vis szigete irányába a partoktól körülbelül 10-12 mérföldre a nyílt vizen, átlépve a 43. szélességet. Az ?rségek ? mint rendesen ? két óránként váltották egymást és ?szépen? kormányoztak. A szép kormányzás ellenére a másfél méteres hullámok dobálták a hajót, így mindenki kint feszített a fedélzeten. Többek számára a fedélzet is meglehet?sen kényelmetlen volt, embereink arca alapján fogadásokat kötöttünk arra, hogy ki mikor szabadul meg orálisan a reggelijét?l. A nyer?nek az Imi t?nt els?re, akinak arca hol fehérben, hol zöldben játszott. Miután már fájdalmas volt ránézni, megkapta a hajó gumivödrét ?tovább szíves felhasználásra?. A vödör aztán átvándorolt Palihoz is, ? sem ficánkolt a hajón a mai napon. Azt azért a hajónaplóban meg kell jegyezni, hogy a legénység minden tagja h?siesen t?rte a megrázkódtatásokat és mindenki gy?zelmet aratott a róka felett.
Dél körül a nap el?l elt?ntek a felh?k, a hosszú monoton útban a legénység fáradt tagjait (és szédült gyomrait) megpihentette. A pihenés egy ilyen szkipper tréning hajónaplójába leírhatatlan formát öltött, beszéljenek a képek. A kellemes napsütésben a hajón eddig titkosan megbúvó tekn?sbéka is el?merészkedett és süttette magát. Ezentúl plüss párnaként is jó szolgálatot tett alvó fejeknek is.
Az est leszállta el?tt kipróbáltuk az automata kormányt, s míg a hajó kormányzott, a cock pitben Kapitányunk oktatást végzett. Többek között megmutatta a sextans használatát, majd a tanítás zárásaként megtekintettük a naplementét az aranyhíddal. Japán túristásat játszva minden - a hajón található - gép el?került és megindult az élénk fotózás, mintha sosem láttunk volna ehhez hasonlót. (az biztos, hogy az a naplemente, azzal az aranyhíddal csak a miénk volt?)
Megfáradtan, kiéhezve érkeztünk meg uticélunkhoz, Vis kisváros f?terecskéjére, a kiköt?jébe pontban 8 órakor István kormányzásával. A napot a jól megérdemelt összevont ebéd és vacsora zárta a f?téren lév? egyik szoc-reál kinézet? étteremben. Az egy napja tartó gyilkosos játékunk els? áldozatát, Tibort sirattuk egyben, akit galádul a szalonban akasztottak fel a délután folyamán. A gyilkos a hajón van. Megtaláljuk, vagy tovább szedi áldozatait?
Estére elértük a 243 mérföldet, az 500-ból

25. csütörtök: nagyot vitorláztunk, fürödtek a bátrak, ment?hevederes gyakorlat, Hvar és egy csomó h
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli Visen, a pálmafák alatt a kerthelységben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a sajtos burek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Visen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitrolázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A prfik így is tudnak kormányozni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
PannonGSM, az élvonal!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már megint a napszemüveg
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell iránylatot mérni kézi tájolóval
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóorrban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék barlangot rejt? szikla
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy igazi tekn?st is láttunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hevederes gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajrá!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gyakorlat folytatódik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lajos a pályán.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs fejese a 14,8 fokos vízbe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Holdbéli csónakosok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
El?készületek a kikötéshez Hvárban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kikötés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Felettünk ilyen az ég. És felettetek?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt ittuk a sört
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt, az els? ártatlan áldozat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zendülés az Odysseuson. Felakasztották a kapitányt!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindig vannak zombik a képen
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 3,027 KB

JÓ REGGELT SZIGETLAKÓK! Olyan kis ékszerdoboz szigeten ébredtünk, hogy csak NA! Megtudtuk, hogy honnan származik a \"hasunkra süt a nap\" kifejezés? A reggeli nap sugarai a fedélzeti ablakokon pontosan a hasunkra süt?
A nagy sikerre való tekintettel Balázs lett ma is a naposunk. Mivel a hajó alkoholkészlete jelent?sen megcsappant, némi utánpótlást szerzett be, valamint megbízást kapott egészen friss, ropogós kenyér, zöldség és 2 kg hús vételére. A boltban szembesültünk azzal, hogy egy kis szigeten vagyunk, ahova a zöldeket és húsokat a szárazföldr?l hozzák, így a piacgazdaság (mindig minden kapható) csak szállítmányok megérkezése után érvényesül.
Balázs kis meglepivel is el?rukkolt. Reggelire túrós burekot hozott a csapatnak, ami nem más, mint szaftos túróval töltött többször hajtogatott leveles vagy rétes tészta, melyet körcikkekre vágva, forrón kínálnak. Már az els? harapásnál érezni lehet az érzékiséget, mellyel a pékfiú a pék lányára kacsingatva a tésztát gyúrta, hajtogatta. Második harapásnál (viszonozva a pékfiú pillantását) érezni a szégyenl?s arcpirulást, mellyel a pék lánya a frissen fejt tehéntejb?l a szaftos túrót a tenger sós vízével megsózta és a tésztára közép-vastagon halmozta. De igazán a reggeli napsütésben megvillanó ropogósra sült tészta felszíne az, ami izgalmassá teszi a süteményt, f?leg, ha azt a sziget f?terén a cock pitban szolgálják fel, három méterre a járókel?kt?l.
Kedves Hajónapló olvasó! Tudod, milyen izgalmas reggelente a b?ség reggeli alatt hallgatni az otthonról jött üzeneteket? Na, ja, hát a krónikás elárulja, hogy nagyon nagyon izgi. Tanulság? Ha azt kívánod, hogy még jobb legyen nekünk, akkor ÍRJ MOST!
A postabontást Kapitányunk végzi és felolvassa az összes érkezett levelet. Így történt ez ma reggel is. Azonban valami váratlan dolog történt?üzenet érkezett a gyilkostól! Az Imi tegnapi 5letét megvalósította: levélbombát küldött tegnap este Istvánnak?Lehet, hogy Imi a gyilkos?? Bár a közvélemény egyre inkább Zsolt b?nösségét hangoztatja. A két gyilkosság növeli a félelmet a hajón, lassan senki sem mer megbízni a másikban.
A 9 órás indulás és a vitorlabontás lassan oldotta a feszültséget, a napsütés pedig egyenesen jó kedvre derítette a társaságot. Kihajózva a visi öbölb?l a szigetet nyugat fel?l megkerültük és a közeli Bisevo szigetre siettünk - kezdetben vitorlával majd motorral -, ahol megnéztük a kék barlangot kívülr?l. A nagy holthullámok miatt nem mehettünk be a barlangba, pedig ezért vonszoltuk magunk után bocit, vagyis a gumi evez?s csónakot. Az id?járás rendkívül kegyes volt hozzánk: ha már elvette a szelünket, elvitte a rossz id? felh?ket és majd egész nap derüsen sütött a nap, a fedélzeti h?mér? már nyaldosta a 30 fokot, a vegyvédelmi öltözetünk f?bb darabjai szép lassan elhagyták testünket. A hullámzás kissé enyhült kora délutánra. A legénység is egyre bátrabban közlekedett a kabinban, mindenki kezdi jobban bírni az állandó himbálódzást. Imi kifejezetten jól van, a tegnapi fehér zöldes foltok ma már nem jellemz?ek orcájára. Pali nem lett sokkal beszédesebb tegnaphoz képest, bár a délel?tt már egyszer-egyszer megszólalt. Másfél nap utazás után el?ször ma kett? órakor tengeri betegséget megvet? bátorsággal lement a kabinjába. Ezid?ben megszólalt a riasztás, Kapitányunk élces hangján riadót fújt. Vitorlás öltözet, sapka, útlevél, ment?mellény a riadó esetén kötelez? felszerelés. Ma sem lettünk tökéletesek, ma csak hárman maradtak életben.
Kihasználva a menetfelszerelések fedélzeti jelenlétét, Kapitányunk vészhelyzeti gyakorlatokat rendelt el, ami azt jelenti, hogy biztonsági hevederben és ment?mellénnyel kellett óra mutató járásával ellentétes irányban egyenként körbemenni a fedélzeten úgy hogy a heveder két feléb?l az egyiket mindig lekötve kellett tartani. A dolgot nehezítette, hogy közben a hajó Odysseát járt, vagyis hánykolódott a tengeren.
Az alábbi id?eredmények születtek:
Zsolt 2 perc 26 mp
Pali 2 perc 40 mp
Tibor 3 perc 10 mp
Balázs 3 perc 10 mp
Imi 3 perc 17 mp
Lajos 3 perc 42 mp
Angéla 4 perc 55 mp
István 5 perc 15 mp
Az id? egyre jobb lett, a nap egyre melegebben sütött, így tovább vetk?ztünk. A Vis szigetét egészen közel a partokhoz a déli oldalon megkerültük és a sziget dél keleti csücskén lév? mini szigeten (Ravnik) megnéztük a zöld barlangot megint csak kívülr?l. Az a fránya hullámzás nem hagyta, hogy a Kapitányunk szerinti nagyon szép helyet belülr?l is megnézzük. Utunkat tovább 27 fokban folytattuk Hvar sziget felé. Az id? tovább melegedett, mi jó kedély?en haladtunk el?re, f?nök utasítása szerint SZÉPEN hajóztunk és SZÉPEN napoztunk. Útközben látványosságként egy tekn?ssel találkoztunk, aki nagy sebességgel szelte a habokat, majd két delfinpárra is felhívta Kapitányunk a figyelmet. A legénység csapot-papot, kormányt hátrahagyva fejvesztetten nyargalt a hajó orrába, japán turistát játszva fényképez?gépekkel és nagy b?szen lestük a delfineket. A delfinek lelkesedésünket nem igazán értékelték, fényképalbumhoz sem adták arcukat, hanem elosontak. Balázs volt az a szerencsés, aki még látta ?ket kiemelkedni a habokból egy pillanatra, de aztán elt?ntek a szemünk el?tt. Imi és Zsolt megkapta vizsgafeladatát, ami nem jelentett mást, mint a hosszú parton megtalálni a Sv Klement egyik eldugott öblét. A fiúk a vizsgát sikeresen teljesítették, így jutalomból szabadprogramot kapott a teljes csapat. (ez az együtt sírunk, együtt nevetünk szituációból az utóbbi) A csapat egyik fele megmártózott a közel 15 fokos vízben, míg a másik fele másik fele kievezett a csónakkal a partra és lábmozgási gyakorlatokat végeztek. Zsolt a hegymászónk roppantmód megörült annak, hogy a tengerszintje fölé kerülhet, így a parton lév? kisebb dombocskára felfutott és onnan büszkén szemlélte végig a vidéket.
A rövid pihet? után felkerekedtünk a Hvar sziget nevét visel? Hvar városkába, amit egy újabb ékszerdobozkának min?sítette a legénység minden tagja. A plázán kikötöttünk, az els? helyre bementünk, ahol süteményt válogattunk, majd azt becsomagolva tovább álltunk a második helyre sörözni (természetesen a teraszon ülve, el?ttünk a városkával). A söröz?ben udvariasan rendeltünk italokat, majd még udvariasabban Kapitányunk megérdekl?dte, hogy megehetnénk-e a hozott sütiket náluk. A kiszolgáló hölgy megengedte, bár jelezte, hogy náluk is vannak sütemények. Ennek ellenére a messze híres horvát kedvességgel és jóindulatattal megkérdezte, hogy esetleg hozhatna-e tányérokat és kanalakat a nasinak?duzzogva elfogadtuk?
A hely nagyszer?ségét tovább fokozta az a tény, hogy light kólával is rendelkezett a vendéglátó egység. Ezt kiemelten Imi és Zsolt értékelte nagyra.
A két hulla már szagosodott a hajóban, a gyilkos utáni hajsza hangulat kezdett fokozódni, így sort kerítettünk a tárgyalásra. Mindenki lehet?séget kapott arra, hogy megjelölje az általa gyilkosnak ítélt személyt, a vádbeszédben kifejtse érveit és esetleg meggy?zze társait az ? véleményér?l. A meggyanusított személynek lehet?sége nyílt saját védelmére kelni. A teraszon elhangzottak a beszédek, úgy suhantak az érvek, gyanusítások, alibik, véd?beszédek, hogy csak na. A célkeresztbe három személy került: Zsolt, Kapitányunk és Angie.
A hajóra visszatérve és útban szálláshelyünk felé, Brac sziget Milna öble felé a tárgyalást követ?en az esküdtszék összeült és titkos szavazással ítéletet hozott. A nép vért kívánt, hát a célkereszt egyre csak sz?kült?az esküdtszék 4:2:1 arányban els?sorban Zsoltot, majd Kapitányunkat, illetve Angie-t találták gyilkosnak?A legénység egy emberként skandálta: HALÁL!HALÁL! Vesszen Zsolt! Vesszen Zsolt!...hát felakasztottuk. Akasztás el?tt az utolsó szó jogán Zsolt könnyeivel és az életéért küzdve útolsó szó jogán ismételgette: Ö ártatlan?A csapat rossz döntést hozott, így új gyilkos után kellett nézni. A feldühödött tömeg még több vért kívánt látni, így újabb tárgyalást nyitott meg Kapitányunk. Annál is inkább, mert érezte, hogy rosszul áll a szénája, a tömeg ?t célozta meg dühével. Elkeseredett védekezésbe fogott, fejvesztve próbálta a gyanút elterelni magáról, de hiába. Még az is kevésnek bizonyult, hogy SZÉPEN, nemesen beismerte, hogy az Angie-t vigasztalanul vádolta meg, levette kapitányi kalapját, meghajolt a Szélkirályn? el?tt, letérdelt, kezet csókolt. A szélkirályn? mindezt elfogadta és megbocsátásáról biztosította Kapitányunkat (mi egyebet tehetett volna??). A bocsánatkéréssel egyid?ben határozottan megvádolta Palit, hogy ? követte el a galád gyilkosságokat. A bitófa árnyékában Kapitányunk és Pali elkeseredett érvharcot folytatott egymással, amit az esküdtszék élvezettel hallgatott végig. A nép még több vért kívánt látni, így tudta, hogy nem napolhatja el a döntést, így hát újabb szavazásra került sor. A szavazati joggal rendelkez?k (tehát a még él?k) 5:1 arányban Kapitányunkat jelölték meg gyilkosnak, így a még meleg bitófán nemsokára Kapitányunk lógott. (nem erre mondják, hogy aki másnak vermet ás ? bitófát készít ? az el?bb utóbb maga esik bele - lóg?) Utolsó leheletével Kapitányunk is hörögte, hogy ? tényleg ártatlan?akasztáskor pedig az ember nem füllent, így a legénység teljesen összeroskadva ült a fedélzeten?nincs meg a gyilkos.
Az események felpörögtek: pontban 8 órakor ? az akkor már felakasztott ? Kapitányunk a mobiljára kapott egy id?zített bombát. Ez Hullagyalázás!
Vacsorakor Pali, a másik gyanúsított bejelentette, hogy ?t megette egy cápa?A hullák már halomban hevernek a hajón, négy él? maradt: Lajos, Angie, Imi és Balázs?a gyilkos közöttük van?Izgalom a tet?fokán?
Lajos szakácsunk ma este is kitett magáért, lecsót f?zött helyi szigeti sült virslivel és kolbásszal, rizzsel. A meleg ételt borral és sörrel öblítette a legénység.

Ki lehet a gyilkos?

26-a, Csütörtök, Deviációs görbe, csomók, kötélfonás, majd árbocdöntés. A gyilkosságok folytatódnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Milnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kihajózunk Milnáról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Bussola-kulcs brigád
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány a gyorsgasszát tanítja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kadétok szorgalmasan gyakorolnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Primosten el?tt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hogy is kell?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Meg van az oldható gyorsgassza kötése!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázst ma el?ször húzzuk föl
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Folynak az el?készületek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hurrá, átfértünk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell dönteni a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ok egész id? alatt lógtak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Árvíz a vízesésnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mindenütt ömlik a víz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs másodszor is lóg
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,004 KB

16 fokra ébredtünk, Bár nem süt a nap, a klíma kellemes. A mai naposunk Tibor ment el élelem beszerz? körútra és feltöltötte a hiányzó készleteket. Mivel hosszú és izgalmas nap áll megint el?ttünk, még reggeli el?tt nekiindultunk. 372 KN díjat fizettünk a Brac szigeti tartózkodásért. Üzemanyagkészletünk is vészesen fogytán volt, így megreggeliztettük Yanmar testvért. Miközben szürcsölte be finom dízelt, mi nyálcsorgatva irigykedtünk, hiszen nem szoktunk hozzá, hogy üres gyomorral induljunk neki ladikozni. Megtanultuk, hogy étkezés után a hajó szája szélét le kell öblíteni laza mosogatóból és vízb?l készült eleggyel, ha dizellel leitta magát. Kapitányunk két tojásos omlettet rendelt, így Lajos ? aki egyben navigációs szolgálatban is volt ? tojásfelverés közben b?szen mérte az orrszögeket.
Hajóutunk Split magasságában lév? Brac szigetr?l északkeleti irányba a szárazföld felé vezetett Pali kormányzásával. Pali vegyvédelmi öltözetben keményen tartotta a kormánykereket 8 csomós sebességgel döngetett el?re b?getve a motorokat. (szél ugye megint nem itt, nem úgy fúj?).
310 mérföldnél állunk, már csak 190 hiányzik a kapitányságunkhoz. Ezzel a tudattal csináltunk egy ?hátra arcot? és irányultunk Sibenik felé. Menet közben a teraszon fogyasztottuk el pompás villás reggelinket. SIRÁLY! 8 csomós sebességnél a fedélzeten reggelizni? Tibor konyhaszolgálatosunk tüsténkedett a konyhában, felszolgált, mosogatott. Mi tíz ujjunkat nyaldostuk a fincsi rántotta után.
Reggeli után Kapitányunk tömegszórakoztatás gyanánt mágnesességi gyakorlatot írt el? a legénységnek: a hajó deviációjának meghatározása. Ez egy igen bonyolult m?velet, mivel azt kell számszer?síteni, hogy hajón lév? mágneses anyagok milyen mértékben járulnak hozzá az iránymér? torzításához. Anélkül, hogy a technikai részletekbe a krónikás mélyen bemászna, kívülr?l annyi volt látható, hogy egy GIB SEA 51-es motorral menetben lév?, behúzott vitorlával rendelkez? hajó a saját tengelye körül forog szépen, kiegyensúlyozottan legalább harmincszor. A komoly teljesítményünket siker koronázta, összeadtunk, kivontunk, gyököt vontunk és négyzetre emeltünk, majd megállapítottuk Kapitányunk által is elfogadható értéket. Nem volt más teend?nk, mint a megállapított értékkel korrigálni a hajótest által okozott mágneses eltérít? hatást. Kapitányunk jól kifundált rejtvénye alapján meg kellett találjuk a hajóban azt a m?szert, amivel ezt végre tudtuk hajtani. Volt is ám nagy fejtörés, lótás-futás a kabinokban, a tárolóhelyeket SZÉPEN felforgattuk, mire az egyikben megtaláltuk a b?vös szerszámot, a busszola kulcsot, aminek ? nevével ellentétben ? egyáltalán nem volt kulcs kinézete. A kulcsot a hajó orrában kellett elhelyezni, ami nemes feladatot Imi nyert meg; SZÉPEN megfeküdt a horgonyláncnál, forgolódott ide meg oda, mire megtalálta és behelyezte a b?vös szerszámot a megfelel? helyre és lám, másfél egység forgatásával beállította azt a fránya deviációt? volt deviáció, nincs deviáció?
További csapatfoglalkozások jöttek, mint csomókötések és szövés-fonás. Pali olyan, de olyan fonatot készített, hogy csodájára jártak a kiköt?i kofák megérkezésünk után.
Mindeközben felcsorogtunk a sz?k csatornán Krka folyón. Komoly veszély fenyegette ezt a programot, mivel a sz?k csatornán lév? nem túl nagy híd alatt magas vízállás idején nehezen, vagy egyáltalán nem hajózható ezzel a dromedárral. Nagyobb szerencsénk volt, mint a kék barlang esetében, mivel a vízállás közepes volt, így a hajó oldalra billentésével sz?köcsként átfértünk alatta. Ezt leírni viszonylag egyszer?, azonban a végrehajtása nem kis izgalommal és feszültséggel járt. Balázs, a bátrak bátra fel lett húzva az alsó szálingig (kb az árboc magassága feléig), István és Lajos, a megtermett legényeink a boom-on lógtak ki, Imi, a nagy rókaharcos a boomra állt rá, Tibor, Pali és Zsolt, a vizilegények életük kockáztatásával ülték (állták) ki a hajót, Angie kormányzott, Kapitányunk dirigált és roppantul izgatott volt; hajóját féltette. A hajó úgy megd?lt, hogy csak na és h?siességünknek és merészségünknek (és a jó kormányzásnak is) köszönhet?en ippeg hogy átjutottunk a híd alatt. Így megérdemelve léptünk át tengeri hajózásból ? átmenetileg folyami hajózásba a szúk csatornában.
Radaros man?ver feladatok vártak itt ránk. A kabin csapatok felváltva kuporodtak a szalonban a bels? radar el?tt és a készüléken figyelték az útirányt és ugyaninnen dirigálták az automata kormányt. a Krka vízeséshez?adtunk megint a fotózásnak?Kedves hozzátartozójáért aggódó családtag, barát, rokon, házikedvenc! Kérjük, zsebkend?jét vegye el? és sirassa meg két perce a hajón lév?ket, mert nagyon nagyon rossz dolguk van, kimondottan sokkoló látványt nyújtott a szánalmasan gyönyör? vízesés. Az éjszakát gyorsan itt, Skradinban töltöttük egy éttermi vacsora kíséretével.
Tárgyalás: az él?k közül mindenki Bazsit vádolta, kivéve Bazsit, aki Angie-t. Hipp-hopp vacsora után felakasztottuk Bazsit. Véd?beszéd gyanánt az utolsó percig tagadta b?nösségét. Beszéde annyira megható volt, hogy a Szélkirályn? már-már megsiratta. Lajos látni se bírta az akasztás m?veletét?.Harmadik gyilkos-jelöltünk az akasztás után hivatalosan bejelentette, hogy NEM ? a gyilkos?az él?k és holtak döbbenten álltak az akasztás színhelyén?Az él?k annyira biztosak voltak Bazsi b?nösségében, hogy most végképp nem tudták, hogy hármuk közül ? Angie, Lajos, Imi ? ki a valódi gyilkos...
Az akasztás nem sokkal újabb gyilkosság történt, Angie kapott egy telefonhívást egy bérgyilkostól, így ? is elpatkolt. Már csak ketten vannak életben?.

27- A Kornat-szigetek között hajózunk Rabig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornati
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kormányt csak belülr?l tekerik a kadétok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Mana-sziget
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Partraszállás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A növényzet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végül mindenki sikeresen átment a radar vizsgán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A napi betev?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A következ? ártatlan áldozat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,440 KB

Március 27. Utolsó el?tti napunk itt a tengeren, a vitorláinkban 362 tengeri mérfölddel ébreszt?t fújt Kapitányunk indulást pontban 6:00 órában - SZÉPEN szólva csorbahóember-karika-karika idejében jelölte meg. Rosszabb volt, mint a két perces riadó. Kezdetben motorral, majd vitorlával haladtunk tovább. A dög hideg bóra képünkbe, majd vitorlánkba süvített.
A krónikás feladata, hogy visszaadja az olvasó számára a hajón történteket, így ízelít?t kell adjon a hajós életb?l? - vitorlás életr?l nem lehet beszélni, mert Kapitányunk szánt szándékkal úgy jelölte ki a rottát/útvonalat, hogy szélárnyékban legyünk. :)? - ?szóval a hajósélet nem egy könny? dolog, mondhatni nem leányálom, hacsak nem hajódísznek készül az ember lánya?legel?ször is szörny? sok az adminisztráció. Minden fontos eseményt rögzíteni kell egy A4-es méret? keménykötés?, kék szín? Jachtnapló nevet visel? könyvben az ?rséget ellátóknak (nekünk), Kapitányunknak pedig szignálnia kell, elvégre ? felel a hajó biztonságáért és épségéért (beleértve minket is), függetlenül attól, hogy mi kadétok - 100 tengeri mérföldre a szkipper képesítésünkt?l éppen mit garázdálkodunk?a VHF rádiót nem úgy ismeri meg az ember, ha szétszedés után össze is tudja szerelni? ?itt egy diszkrét ördögi kacaj hallható az olvasó fülében?
Na szóval, a jachtnaplóba két óránként olvasható iciny-piciny gyöngybet?kkel - a hajós legénység egy hét alatt ezt frankón kénytelen megtanulni?- fel kell jegyezni az élet adott pillanatában igen fontos dolgokat, mint hogy mennyi log állás (szárazföldi olvasóink számára - kilométer óra tengeri mérföldekben), milyen távolságot tett meg a hajó az utolsó riport óta, milyen sebességgel haladt a hajó, milyen tájoló utirányban haladt a hajó. (Az utirány megállapítására veszünk kört, melyet felszabdalunk 0-tól 360-ig számozott körcikkecskére. Attól függ?en, hogy a 0. számozott körcikkhez képest éppen merre nyargalunk, annak megfelel?en jelöljük a megfelel? számú körcikket óra járásával megegyez? irányban.) A jachtnapló kötelez? tartozéka még fontos mágnesességtani jellemz?k, mint a variáció meg a deviáció. Ez utóbbiról már esett szó, az el?bbi kifejezésr?l ne is beszéljünk, mert meggy?lt vele a bajunk, sose jut eszünkbe, hogy ez errefele +2. A hajósember természeti lény, így fontos, hogy SZÉPEN kémlelje az eget, a szelet és a tengert, megfigyeléseir?l jegyzeteket készítsen a hajónapló megfelel? rublikájába; így megállapítsa a szél irányát, sebességét és azt, hogy a szél okoz-e elsiklást, vagyis elsiklasztja-e a hajót az eredeti utirányától. További kémlelések eredményeképp megállapítja, hogy hullámzik-e a tenger. Ha igen, akkor tovább vizsgálódik, hogy dögök-e a hullámok. Ha él?k, akkor azért, ha dögök, akkor meg azért utálja a hajósember ?ket, mivel ezeket is mérni, és rangsorolni kell, növelve a bürokráciát. A legszebb k?rt futó hullámzás az, mely magasra tud szökkenni: a 14 méteresre is felszökken?t 9 ponttal jutalmazza a hajónaplóba emberünk (?ha még él, mert ezt dühöng?nek hívják...). Mi kadétok csak a ötösig osztályoztunk, azt is csak egyszer szerencsére. Nekünk hol sima, hol fodrozott, esetleg barázdált, de volt mérsékelt, hullámos viharos is. Már nem nagyon szerettük a másfél-kétméteres hullámokat, mivel ekkor a hajó több pontján el?bújóban voltak a rókák. Fontos ismérv a tengeren, hogy meddig lát el az ember. Szép id?ben messzebb, rosszabb id?ben nem túl messzire, ködben a hajó elejét is nehezen. Ezt a jelenséget különböz? algoritmusokon keresztül kell megállapítani (ezt Kapitányunk erre a célra készített praktikus CS eszközzel szokta megállapítani.) Fontos információ a hajó üzemanyag-, ivóvíz-, alkohol készlete, amit külön fel kell jegyezni. Ezentúl a napi érdekességekre, fontos információkra van még hely fenntartva.

Visszatérve az aktuális eseményekre:

Lecsúsztunk a Krka folyón vissza a Sibenik öbölbe, majd a Zmajanszki csatornán keleti irányba megkerültük a Kaprije és a Kakan szigetecskéket, majd kihajóztunk a Kornat szigetek délkeleti csücskéhez a nyílt tenger kapujába. Útirányunkat GPS-es helyzetmeghatározással ellen?riztük.

Úgy rajta voltunk a rottán, hogy csak na! Még délel?tt elértük a 400 tmf-et, legalább másfél órát vitorláztunk is (Kapitányunk biztos elrontotta az útirányt, így beleszaladtunk egy kis szélbe, melyet gyorsan meg is vámolt a szélkirályn?.)
A Kornat szigetek déli csücskéb?l északi irányba a piciny szigetek között vakon szédelegtünk felfele. Vakon, mert a robotkormányt az ?rség belülr?l irányította, miközben radaron próbálta követni a hajó valódi útját a sz?k átjárókban. Szédelegtünk, mert kapitányunk olyan két órás szlalompályát talált ki, mint a részegember hazaútja a kocsmából. A legénység számára ez egyben radar vizsgafeladat is volt. Kapitányunk üzeni a hajónapló olvasóinak, hogy minden kadét sikeresen teljesítette a feladatot, Kapitányi közbenyúlásra nem volt szükség. Hurrá!
Pihenésképpen tettünk egy kis kitér?t Piskera szigetén, ami annak idején Tito birodalmi vigadalmi szigete volt. Kapitányunk hívószavára egy érdekes stílusban épült operaház és földalatti lejáró képe is feltárult. Habár most a sziget tök üres volt - szezonon kívül vagyunk, ugye, azért lelki szemeink elé tárult a komolyzene kedvel?k nyüzsg? tömege az operaház nyári néz?terén, már-már hallani véltük Pavarotti érces tenor hangját a színpadon, a f?téren érezni véltük a krafne (fánk) és a burek (túrós rétes) illatát, a kávé és a prosek (deszert bor) ízét.
Továbbutazván Mana szigetnél dobtunk egy horgonyt hajóról bocira váltottunk és némi szerencsétlenkedés után partra szálltunk. Felmásztunk a palahegyre és megnéztünk egy romjaiban hever? görög falut, melyet egy film forgatására építettek, majd dolguk végeztével az építményeket meghagyták az utókornak. A romoknál mennyeibb volt a kilátás. (Kedves Olvasó! Zsebkend? van kéznél? Érdemes megint megsiratni az Odysseus kalózhajó legénységét?) A partraszállásnál még murisabbra sikerült a csónakba szállás. El?ször is legalább nyolc kapitánya volt a csónaknak, abból egyet majdnem a parton is hagytunk?Másodszor a beszálláskor a csónak kapitányok egyharmada egy hullám útjába került, így alig szálltak be, máris csuromabbnál vizesebbek lettek.
Ebéd el?tt a még különböz? man?vergyakorlatok vártak kadétainkra, mely kizárólag tengeri hajózás tudományuk b?vítésére szolgál. Bár ezt elég nehéz ilyen objektíven, hideg fejjel így vélni, amikor a konyhából ínycsiklandozó illatok szállingóznak a deckre.
A gyakorlat amúgy izgis volt; szaknyelven szólva feltakarójelre hajóztunk. A feltakarójel nem jelent mást, mint a szárazföldön így vagy úgy (de inkább így) ?egymással szemben lév? két szigeten kövekb?l összetákolt, egymás felett lév? térgeometriai (kúpszer?) alakzatok (kett?-kett?) szurokkal bekent csíkokkal. Célja az, hogy úgy kell hajózni, hogy az összesen négy szurok csík egyvonalban legyen látható a hajó orra felé és hátrafelé is. Ez kivételesen nem Kapitányunk mesterkedése, hogy megvicceljen bennünket (pedig mókás a F?nök), hanem komoly hajózási célokat szolgál. Sekély vizen szokták alkalmazni, jelezve a megfelel? mélység? csatornákat.
Két napja egy n? beférk?zött Kapitányunk szívébe. Nem alszik, alig eszik, könnyeivel küszködik, amikor el?kerül egy májkrémes konzerv?ma úgy kellett a legénységnek visszatartani, hogy Macskacicóért vissza ne induljunk. Csak nagyon nehezen sikerült vele megértetni, hogy a Macskacicónak ott van az otthona azon a hideg, kopár, kietlen és ételtelen szigetecskén.
Séfünk a megéhezett csapat éhségét egy spontán levessel csillapította, melynek íze jelent?sen (alig) különbözött az el?z?ekt?l, viszont aranyemberünk mindent beletett. Az egésznapos kemény robotkormány irányításban elgémberedett végtagokat a szalonbéli közösségi ebéd felfrissítette. Kapitányunk és Szélkirályn? között némi vita alakult ki, mivel a vasárnapi, útmivel a vasárnapi, út?so reggeli egyik (titkos) hozzávalóját nem ajánlotta a Kapitányunknak a leveses chilijéhez. Hogy mi is ez a hozzávaló? Megtudhatják következ? napi beszámolónkból?látogassanak el holnap is!
Vérszagra gy?l a nép hangulat percek alatt eluralkodott a hajón. Mint tudjuk, az Odysseus amúgy is már majd szellemhajóként közlekedett, naponta fordultak fel az emberek a gyilkos véres keze által, másokat pedig az él?k közvéleménye akasztott bitófára. Ketten élnek még.

Összefoglalva a ?Rémtettek az Odysseus iskolahajón? cím? eposzt:

1. Minden el?zmény nélkül felakasztva találták a szalonban Tibort,
2. majd másnap István kapott levélbombát (interneten kézbesítve).
3.Ezután rögtönítél? tárgyalással Zsoltot akasztottuk, aki ártatlannak vallotta magát. Az is volt.
4. A nép újabb gyilkost jelölt meg és negligálva Kapitányunk elkeseredett védekezését, végül gyorsan, nagy áhitattal ?t is megette a bitófa.
5. Ezek után három órával a már halott Kapitányunk id?zített bombát kapott, ezzel meghalt másodszorra is.
6. Másnap Palit ette meg egy nagy hal.
7. A közvélemény újabb tárgyaláson Bazsit akasztotta fel, aki szintén ártatlannak vallotta magát az utolsó órán.
8. Pár órával kés?bb Angie kapott egy halálos telefonhívást, mely keretében egy bérgyilkos az éteren keresztül hajtotta végre rémtettét.
9. Másnap, vagyis a mai tárgyaláson kiszavazó show gyanánt Imi hagyta el a hajót a bitófán keresztül.
10.Már-már Lajos következett volna, aki saját és két fia életére esküdve, térdre esve könyörgött életéért. Az akkor már mind halott legénység szíve megesett kedvenc szakácsukon, na és persze nem beszélve azon önz? érdekükr?l, hogy vaj? hogyan kapnak vacsorát, ha bitófára küldik az aranyembert. Na de ki a gyilkos?

Kedves Hajónapló olvasó! Szeretnéd tudni, hogy mi lett a krimink vége? Na mi is! :)


Pontban hatkor az életben lév? szakácsunk a nagy hullaszagban manna vacsorát kezdett készíteni. Illatok elkezdtek szárnyalni, csakúgy mint a hajó, amely ekkorra közel 80 tmf-et tett meg ma reggel óta. Emlékeztetni szeretnénk a hajónapló olvasóját, hogy ekkor pont 12 órája vagyunk úton, egy csekély kis szárazföldi kitér?vel. A tengeribetegség már senkinél nem jelent problémát, két nagy rókaharcosunk, Pali és Imi és virgonckodik, f?leg amióta elhagyták a tengeri betegség gyógyszerüket.
A vacsora el?készületekben A naposunk kevésbé (szoliban a decken ráh?lve a robotkormányra), a többiek annál inkább részt vettek a munkálatokban. El?került minden, ami még nem fogyott el. Így az Étolaj a motorolaj mell?l a fedélzeti tárolóból, a konzervek a spájzból (ez nálunk a konyharészleg padlózata alatti tárolót jelenti, ahol még mindig hering effektus található a milli kisdobozos tejeket tekintve). A fiúk a konyhában tüsténkedtek. A salátát Bazsi aprította (uborkavágást még gyakorolnia kellene), a sajtot István reszelte tökéletesen egyforma dirib-darabkákra, valamint keverte az italokat rendelés szerint. A Pina Colada-hoz kénytelen volt egy Bounty csokit meghámozni, melyb?l a csoki felület ment a csokilik?rbe. Nálunk nem mehet semmi sem veszend?be.
Fél nyolc: Vacsoraid?! A térképasztal teljes hasonulással átalakult terülj-terülj asztallá és rakott tészta, zöld vegyes saláta, majonézes kukorica, reszelt répa, hagyma, kétféle sajttal lett tele. A nép összegy?lt és az aperitif elfogyasztása után nekilátott mulatni.
Mindez id?alatt a hajó ment ment, már 440 tmf-nél járt és míg mi a kellemes zene mellett jót ettünk, viháncoltunk, az ?rség h?siesen t?rte, hogy a bora a 8 fokos hidegben orcájukat legyezze. Néha kiszóltunk, hogy ?SZÉPEN kormányozzatok!?.
H?seink, Zsolt és Imi hallgatták a jó zenét, szívták magukba a szalonból feltör? illatokat, nem túl ?szinte mosollyal konstatálták, hogy a többiek rendkívül jól érzik magukat.
A krónikás ?szinte gondolaikat kénytelen volt moderálni, így ezek nem kerülhetnek be ezen sorok közé.
Fél kilenc: gy?rjük a mérföldeket, közel 460 mérföld-del. (MÉG 40 mérföld?) Azért most naagyoon gáááz ?rségben lenni: tök sötét, fogcsikorgató hideg szél, messze a kedvesekt?l?és hogy biztos, hogy ne szökhessenek el, kikötöttük ?ket ? 8-tól Tibort és Balázst, 10-t?l Angie-t és Istvánt...MOST lehet megkönnyezni a 460/500-ad részben szkippereket.
Tíz óra: még mindig menetben, most Palit-t és Lajost kötöttük ki, míg a szalonban élénk társasági élet folyt?új zsebkend?t kérünk telesírni...
Kikötés 11 el?tt nem sokal, közel az 500 mérföldhöz a banda úgy vélte, hogy megérdemel egy kis pezsg?t.
Hát pezsiztünk?

28. Utolsó nap - 505 mérföldet hajóztunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Utolsó közös reggel Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kalózlobogó és a kapitány sapkája
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fakókesely? 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy másik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hurrá, meg van az 500. mérföld!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kapitányunk hajós pizsijében napos reggelre ébredt; alvásban ellazult tagjait készült kinyújtóztatni, így mint minden rendes kapitány, dörzsölt tengeri mackósan fellépkedett a szalon lépcs?jén kidugta fejét a hajóból, pillantását körbejáratta észak, kelet, dél és nyugat felé és miközben elégedetten konstatálta, hogy birodalma ép és sérthetetlen, hirtelen hatalmába kerítette a kósza gondolat, ha mééég egyszer a Macskacicót a karjaiban tarthatná?Álmos szemeit megdörzsölte. Az álmot törölte ki szeméb?l? Vagy egy könnycseppet...?
Rab sziget gyönyör? városa, Rab felett a napsütés sugarai között a szigetlakók halk szuszogása egy láthatatlan fátyolos felh?t képzett. Az Odysseus iskolahajó legénysége a friss kalács és kakaó illatára ébredt, amit Szélkirályn? készített számukra.
Indulás el?tt közvetlenül Kapitányunk éppen felöltözni készült, amikor a tekn?cöt látta visszaosonni a fedélzetr?l, miközben egy kék fehér vékony kötelet húzott maga után?Mit csinál ez a tekn?c? ? Kérdezte félhangosan?Kipillantott a fedélzetre, kimászott és elkezdte követni a kötelet. Ment el?re a fedélzet felé, és hirtelen észrevette, hogy a kötél az árbóc bal szálingjára vezet fel, ahol h?n szeretett kapitányi sapkája épp lengedezik a tavaszi kellemes szell?ben a kalózlobogó alatt...
Alig volt már hátra pár mérföld Punatig, így még a kadétok megkapták az utolsó instrukciókat a nagybet?s hajósélethez, miközben elhaladtunk egy gyönyör? sziklafal mellett, ahol éppen három fakókesely? költött. Kattogtak a fényképez?gépek?

?és fél 12-kor h?seink szipperek lettek egy szemvillanás alatt, mikor is a log betöltötte az 500. mérföldet.

KÖSZÖNJÜNK JACHTAKADÉMIA!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től