MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 171. út Az utolsó április man?ver tréning, amely szkipper tréningként folytatódik
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
171. út Az utolsó április man?ver tréning, amely szkipper tréningként folytatódik2004.04.20. - 2004.04.29.

170. út

ASF, 525 KB

A kiköt?i man?vereket gyakoroljuk, majd magát a hajózás alapjait fogják a kadétok megtan?lni.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Április 20. Megérkeztünk, behajózás, az els? gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
El?került a tábla és a jachtból tanteremmé alakultk a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? téma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötéldobás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mooring kötél felvétel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És feladás
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 238 KB
 
AVI, 1,762 KB

Megérkezés után elméleti oktatás, majd a man?verek elemeit gyakoroltuk:
1. a mator és a kormány használatát,
2. a kötéldobást
3. a kötél levételt
4. a mooring kötél felvételét. Ez után elmentünk vacsorázni a fügepálinkás étterembe, ahol nagy szeretettl, fügepálinkával és jó kajával vártak.

Április 21. Egész nap csak gyakoroltunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kiköt?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
István a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Áprilisi ver?fény
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esteledik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És már itt az este
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 327 KB
 
AVI, 900 KB

Alapgyakorlatokkal kezdtünk: hogyan kell a hajót megtartani egy szál farkötélen, amikor oldalról fúj a szél.
Majd amikor ez már mindenkinek jól ment, elindultunk tolatni tanulni.
AMikor már ez is ment mindenkinek, akkor a kikötéseket gyakoroltuk estig.

Április 22. Gyakorlunk tovább a börtön szigeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak Szecs? élte túl az els? 2 perces riadót. A többiek hullák a képen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kedvenc házikóm a n?i börötn szigeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Speciális horgonyzás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötés horgonnyal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy jó man?ver
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 430 KB
 
AVI, 1,642 KB

Ma ismét folytatódtak a gyakorlatok. El?ször a n?i börötn szigeten gyakoroltuk a különböz? horgonyzásokat, majd a parthoz állást.
Amikor ez már ment, akkor a fekete pálya következett, a férfi börtön szigeten.
Nagyon ügyesek voltak a kadétok.

április 23 - átalakulunk szkipper tréninggé és Mali Losinjba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Miközben az ?rség viszi a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Két pofára zabálunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vacsora költemény
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez volt a háttér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Stipa is nqavigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nap h?se, Istvá alkot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a helyzetpont és a vacsora
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A GPS szerint ezt a két kört írtuk le a deviácós méréseknél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell tartani a vonalzót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kibicek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyula és Gábor navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szecs? kormányoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor mondja be a frankót, a mágneses útirányt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vihargrósz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A viharfock
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 334 KB

Április 23. Délel?tt még gyakoroltuk a kikötéseket: ?kézifékes fordulóval beállni a helyünkre. Ez azt jelenti, hogy úgy állunk be, hogy a helyünk el?tt elfordulunk kb. 45 fokot, majd egy nagy hátrával megfaroltatjuk a hajót. Ha minden jól csináltunk, akkor pont a helyünkre érkezünk. Mintha egy ?rend?rkanyarral? parkolnánk. Elég bonyolult, több helyen el lehet rontani, s?t elég nehéz man?ver ez. Mindenki 4-szer beállt így. Legjobban Istvánnak sikerült, ? volt az egyetlen 10 pontos. A többiek 8-9 pontot kaptak csak. A 7 pontnál gyengébbek addig gyakorolták, amíg el nem érték a 8 pontot.
13 óra. Befejeztük a man?ver tréninget, és most kezd?dik a szkipper tréning. Sanyink szmorúan készül?dik, Béla is megérkezett.
Én felhasználtam a kis szünetet, felpróbáltam a viharvitorlákat a hajóra. Felkötöttem a fels? száling alá egy kötéllel egy seklit, ahhoz kifeszítettem egy drótkötelet, amely alsó felét a horgonyverethez rögzítettem. Erre húztam fel a viharfokot. Amikor nem használom a drótkötelet, a vantnikon körbetekerve rögzítettem azt. Jónak t?nt, de az igazi próba az er?s szélben lesz. A vihargrósz m?anyag csúszkáit meg kellett csiszolgatni, hogy felcsússzanak az árboc nútjában, de aztán sikerült azt is felhúznunk a járó kötelével. Most ez is jónak t?nt.
Kés?bb kiöntöttük a csónak dupla fenekéb?l a vizet úgy, hogy felcsörl?ztük a kötelénél fogva a fedélzet magasságáig, majd amikor kiürült, akkor visszaeresztettük a vízbe
14 óra 30 Elindultunk végre. Az els? feladat a deviációs görbe felvétele, ezért az öbölben körbe fogunk forogni. Útközben eszembe jutott, hogy a csónak kett?s fenekének dugóját elfelejtettem visszacsavarni. Újból felhúztuk a csónakot. Félig fent volt már a csónak, amikor kibomlott a csomó és felszaladt a felhúzó kötél. Én kötöttem meg, de valahogy rossz fülbe akasztottam be a seklit, ezért bomlott ki. Figyelmetlen voltam. Szerencsére nem történt semmi baj. Én már ma voltam az árbocon, és elég nehéznek bizonyultam, ezért Szecs?t húztuk fel, aki a legkönnyebb.
Ez után felvettük a deviációs görbét, úgy hogy jobbra és balra körbefordultunk a hajóval, miközben összehasonlítottuk az elméleti (mágneses) útirányt a tájolón és a robotkormányon leolvashatóval. A két utóbbi eltérése az elméletit?l adja a deviációt.
Miután elkészültünk, irány Mali Losinj.
Estig hajóztunk. A kadétok megtanulták az els? gyakorlati fogásokat, a hajó és a hajónapló vezetését. Negyed óránként helymeghatározást végeztek. Az els? vonalak elég kuszára sikerültek, de aztán szépen belejöttek. Mindenki nagyon élvezte.
Vacsorára G. István egy fantasztikus liusinani kaját a cajun készített, ami marhahúsból zöldségekb?l fehér borsból állt. Életem egyik meghatározó kulináris élménye volt. Háromszoros hurrával jutalmaztuk a m? alkotóját. Éljen István, HURRÁ. HURRÁ, HURRÁ.
21 óra 20 Megérkeztünk Mali Losinjba, ahol a kiköt?kapitányság épülete el?tt Szecs? nagyon szépen kikötött.
Ezt követ?en elmentünk sétálni egyet, beültünk egy kávézóba, elbeszélgettünk, majd visszatérve a hajóra holt fáradtan nagyon gyorsan elaludtunk.

Április 24- oktatás, vitorlázás, oktatás, grillezés, majd éjszakára vihar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A génua
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitrolázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A RACON jel a radaron: Grujica-sziget
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Indulás Mali Losinjból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
István mér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szecs? kormányoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyula szokás szerint csak nevet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Béla az elektronikát b?völi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a kötélrend
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tervezzük az éjszakát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs ma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy viharos éjszakán ....
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 280 KB
 
AVI, 2,263 KB

Április 24. 10 órakor indultunk, ragyogó napsütésben. Az el?rejelzés szerint délutánra viharos északkeleti szél jön majd, 35-45 csomós széllökésekkel. De ennek még nyoma sem volt. El?ször megnéztük a hajójavítóban álló úszódokkot, majd a nyitható hidat, majd a tegnap esti útvonalon kihajóztunk a losinji öbölb?l. Érdekes volt megnézni nappal, hol hajóztunk be tegnap este. A következ? megállónk az Ilovik-sziget volt, ahol Gábor kötött ki. Ez egy 30-40 lakosú kis szigetecske, amely lakói halászatból és a turistákból élnek. Nyáron lehetetlen itt kikötni, a hajók vagy bóján, vagy horgonyon szoktak a Ilovik és a szemközti Sv. Petar közötti csatornában horgonyozni vagy bójára kötve állni.
A kadétok rövid séta után visszatértek, hiszen nem sok látnivaló volt az álmos falucskában. Elmesélték viszont, hogy Szecs? milyen szépen énekelt a templomban. Erre én is kiszaladtam velük, hogy meghallgassam. A tegnapi nap h?se István volt, a mai napi viszont Szecs?. Csodálatosan zengett a hangja a jó akusztikájú templomban. Éljen Szecs?!
Innen elindulva megmutattam a bójára kötés trükkjeit, majd délkelet felé hajóztunk, a roncs felé.
Kicsit feltámadt a szél, úgyhogy rögtön vitorlát húztunk, és csendesen suhanva folytattam az oktatást. A hegyek felett már gyülekeztek a hidegfront felh?i, ott zuhogott az es?. Deitt nálunk még sütött a nap, meleg volt.
Mire elértük a Silba-sziget déli pontját, köd ereszkedett le, a láthatóság lecsökkent 1-2 kilométerre. Hamarosan a rádióban vettünk egy Security adást: a Skrada-szigett?l délnyugatra egy 5 méteres farrönk úszik. Mi arra jártunk, éppen de szerencsére a sziget másik oldalára húztam meg a rottát.
A hajóroncs tovább pusztult az elmúl 10 nap alatt. Szokás szerint körbehajóztuk, elkészültek a képek, majd a Pantera-öböl felé vettük utunkat, ahol lehorgonyoztunk és grillezni kezdtünk. Reggel Mali Losinjban halat és csevabcsicsát vettek a konyhások, ezeket sütöttük. Közben feltámadt a szél hét óra körül, ahogy vártuk, északkelet fel?l.
Hétre végeztünk a vacsorával, és vártunk, hogy elég sötét legyen a navigációs szlalomhoz. Megragadtam a lehet?séget, és elkezdtem az oktatást: biztonságos hajózás megtervezése helymeghatározás nélkül, éjjel a fények alapján. Majd ezt követ?en a radar használata jött. Mire végeztem beesteledett, kezdhettük a navigációs szlalomot.
El?ször minden terv szerint ment, szépen tartották a kadétok az irányt, megtalálták és azonosították a fényeket, jó helyen fordultak. De aztán mikor kiértünk a Tun-sziget takarásából a csatornán, szembe kaptuk a szelet és a hullámokat. Számítottam rá, hogy nagyok lesznek a hullámok, de nem ennyire. A sziget mögött a szél is sokkal er?sebb volt, talán 30 csomós lehetett. Azt gondoltam, hogy az er?s hullámzás el?tt még átérünk ezen a szakaszon. Hát nem. El?ször csak méteres, majd kisvártatva 2 méteres hullámok jöttek szemb?l. A hajó fel le ugrált, bukdácsolt. De mi mentünk. Szerencsére a hajó kiszélesed? orra a hullámok jelentés részét szétcsapta, így aránylag kevés víz került be a cockpitba, ahol a megillet?dött kadétok szemlélték, milyen gyorsan változott a helyzet. 10 perccel ezel?tt még nyugodtan szeltük a habokat, most meg a hajó hanyatt akar esni. Mindezt koromsötétben. Számukra bizonyára félelmetes lehetett. Különösen akkor, amikor a hajó orra becsapódott a hullámba és csak úgy döngött az ütést?l. Kisvártatva még nagyobbak lettek a hullámok, a cockpitban állva el-eltünedezett a horizont a hullámvölgyben: vagyis már 3 méteres hullámzásban csapkodtuk a vizet. A hullámok nagyon meredekek voltak, valószín?leg azért mert a Tun-sziget csatornáján éppen befelé áramlott a dagály és az áramlat feltorlasztotta a szembe jöv? hullámokat. Ilyen meredek és magas hullámzással csak az Albatroson találkoztam Korfu el?tt. Úgy éreztük, amikor felfelé futottunk a hullámra, mintha hanyatt akarna esni a hajó, majd el?re bukva befúrta az orrát a vízbe. Kicsit durva volt így els?re.
Ráadásul sötét is volt, ami tovább rontotta a helyzetet. Pár perc múlva két társunk meg is szabadult a csevapcsicsától. A kadétok ment?mellényben nézel?dtek és a hányókat hátulról tartották, hogy be ne essenek akció közben a vízbe. Nem sok esélye lenne annak, aki beesett volna. Ilyen hullámzásban meg sem találtuk volna. Ezért mindenkit leültettem a cockpitban, csak a kormányosunk, Stipe és én álltunk. Szóval félelmetes volt és egyben gyönyör? is. Tombolt körülöttünk a tenger, süvített a szél, ugrált a hajó, szállt a permet, társaink hánytak, mi meg mentünk el?re a vaksötétben, a pislákoló világítótornyok alapján. Kicsit megszeppenhettek a kadétok, mert ez tényleg hirtelen jött, ezért hajós viccekkel próbáltam oldani a feszültséget. Vagy nem hallották a süvít? szélben, vagy nem jól mondhattam el ?ket, mert a máskor harsány kacagást kiváltó legjobb vicceim is tompán puffantak a cockpit padlóján. Csak páran nevettek rajta. De azért volt aki nevetett!
Szóval hajóztunk. Amikor megjöttek a 3 méteres hullámok, a sebességünk lecsökkent 2,5-3,5 csomóra, ezért fel kellett adni a navigációs szlalom ezt a szakaszát, jobbra fordultunk. Egyb?l a helyzet is jobbra fordult, a hullámok már nem szemb?l jöttek, hanem kicsit balról, felgyorsultunk 6 csomóra, és az ?rült ugrálás is döngés is alább hagyott. Persze azért volt még: ?fürge róka lábak, hipp-hopp és jön Vuk!? ezen a szakaszon is. De mindenki h?siesen bírta. Senki sem pánikolt, mindenki tette a dolgát. Hamarosan újra jobbre fordultunk, ezzel a helyzet is jobb lett, lassan félszélbe kerültünk. Ekkor a hullámok nagyon megmozgatták a hajót, 30-40 fokot d?löngélt. Nem mehettünk így, ezért ismét kreutzoltunk a hullámokon. Addig mentünk, amíg el nem értük azt a poziciót, ahol már félig hátulról jöttek a hullámok és besuhantunk a szigetek közé. Sajnos a navigációs szlalom csak 40%-ra sikerült, de a tapasztalat 150%-os lett.
Ahogy beértünk a Rivanj-sziget takarásába, a hullámok azonnal megsz?ntek, igaz cserébe el kezdett esni az es?. De már sokkal jobb volt a helyzet. A rottát úgy húztam meg, hogy az Uglanj-, Pasman- és a Murter-szigetek takarásába menjünk, és reggelre érkezzünk a Mulo világítótoronyhoz.
23 óra a szél ismét beer?södött, legalább 35 csomós. Motorozunk, de így is az árboc 15 fokra dönti a hajót. Zuhog az es?, süvít a szél de a hajó kevédbé hánykolódik. Reggel 7-re érkezünk a Mulohoz.

Április 25. Viharos éjszaka után kemény vitorlázás Korcula felé.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ki lehet ??
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Béla még él
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mint a biciglik a kocsma el?tt....
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ?rség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végre Korculán szárazföld a lábunk alatt!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lobogó diszben a város. Miattunk?
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 373 KB

Április 25. 01 20 óra Zadar el?tt járunk, csak az Uglanj-sziget másik oldalán. A szél feler?södött, zuhog az es?. Nem tudom milyen er?vel fúj, de a csupasz árboccal a hajót 15-20 fokra dönti. Úgy saccolom legalább 40 csomós lehet. Stipe és Mari vannak ?rségben. Derekasan bírják a megpróbáltatásokat.
2 óra 15 Béla és Tamás vette át az ?rséget. Nagyon álmosak, de legalább nem küzdenek a tengeri betegséggel. A szél tovább tombol, mintha vitorláznánk, úgy dönti a csupasz árboccal a hajót.
3 óra 25 Kiértünk Biográd elé, ahol megn?ttek a hullámok, de szerencsére a szél talán mintha csendesedett volna. Az es? elállt. Tamás nagyon élvezi az éjszakát.
4 óra István és Gyula lépnek ?rségbe. A szél tovább csendesedett, úgy harminc csomós lehet. A Murter-sziget takarásában járunk, a hullámok legfeljebb 1 méteresek lehetnek.
5 óra 10 Virradni kezdett, megszürkült az ég. A szél tovább gyengült, legfeljebb 15 csomós lehetet. Most már navigálni is könnyebb talán.
6 óra A szürkületben Gábor és Szecs? vette át az ?rséget. Gábor kormányzott el?ször, Szecs? navigált.
7 óra Elhúztunk Primosten el?tt, majd a Muló világítótornyához közeledünk. A szél 15-20 csomóra mérsékl?dött, a hullámok fél méteresek lehetnek. Étrajzoltam a rottát: irány Bisevo és a Kék-barlang. Végre én is aludhatok.
9 óra 35. A hullámok megn?ttek, a szél beer?södött és keleti-északkeleti irányba fordult. Ha elmegyünk a Bisevóra, akkor nagyon nehéz lesz Korculára áthajózni. Ezért megváltoztattam a rottát és a Hvar-szigetnél lév? Sv. Klement felé hajózunk, hogy a Hvar takarásában jussunk el Korculára.
10 óra Most éppen 8-10 csomós sebességgel vitorlázunk a Sv. Klement felé. Hátulról egy tankhajó közeledik lassan. Talán 11 csomóval haladhat, de mi keresztezni fogjuk az útját. De nekünk van útjogunk!
10 óra 40 A szél tovább er?södött, a hajó gyakran 30 fokot d?lt,ezért reffelnünk kellett. Ez id? alatt a tanker elhúzott mellettünk. Már senki sem hány, de a konyhásnak ma nem nagyon akadt dolga eddig.
13 óra 40 Elértük a szigetet, most már a szél és a hullámzás egyaránt csendesebb lett. A bátrabbak ma el?ször elkezdtek enni.
17 óra Megérkeztünk végre Korculára. Stipe szépen kikötött az er?s szélben. A kiköt?i matróz megdicsérte a csapatot, olyan jól sikerült a man?ver.
Nehéz utunk volt, de a kadétok átestek a t?zkeresztségen. Dicséret illeti ?ket. Szépen hajóztak.
Elmentünk utána sétálni a városba, ahol nem tudni miért, kódlobogókkal díszítették fel az óvárost. Majd egy étterembe vacsorázni, aztán mindenki beájult az ágyba.
Kemény volt a mai nap.

Április 26 Gyönyör? indulás Korculáról, vitorlázás, Hvár, majd mégjobb vitorlázás.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bliszter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mi Gyulánk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor nem csak a kikötött hajót tudja kormányozni!!!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gáboron kívül senkisem nyúlhatott a kormányhoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
?k is hiába vártak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

ASF, 360 KB
 
AVI, 2,189 KB

10 órakor elindultunk Korculáról Milna felé. Az indulási man?ver jól sikerült, noha nagyon er?sen fújt a szél, ráadásul a hely is sz?k volt nagyon. De igazi csapatmunkával sikerült szépen kihajóznunk a marinából.
A Korculai-csatornában a szél csak úgy röpítette a hajónkat. Sajnos kés?bb lecsendesedett. Így legalább felhúzhattuk a blistert, hogy megmutassuk: ilyenünk is van.
Közben volt egy 2 perces riadó is, ahol Béla nagyot alakított.
Délután Hváron megálltunk egy órára, de csak kiszálltak a kadétok a hajóról, majd lehorgonyoztam az öbölben. Majd egy óra múlva kiálltam a parthoz értük.
Ez után estig egy hatalmasat vitorláztunk. Gábor senkit sem engedett a kormányhoz, csak ? akart kormányozni. Sikongatott örömében!
Kriszta! Gábor nem csak a kikötött hajót tudja kormányozni!
Aztán este megérkeztünk Milnára, ahol a kocsma-éttrem elé kötöttünk ki.

Április 27. Gyakorlati oktatás, vitorlázás, majd éppen csak hogy átférünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hevederes gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell a kötél végét elégetni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Mulo világítótorony
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csmózás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na megy?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Próbálkozunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélfonás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hova is kell dugni?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pillangózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Árbocdöntés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közeledünk a hídhoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Stipa: talán átférünk?!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nehézbombázók, a hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt megy majd át a spliti autópálya
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,855 KB

8-kor indultunk Milnáról, amint kinyitott a marina recepciója. Menet közben reggeliztünk, mert fel kellett érni az apály idejére a hídhoz.
Reggeli után elkezdtem ismét az oktatást, majd a kérdezést: a 16 vészjelzést bizony nem tudták a kadétok, csak úgy hulltak a zálogok.
Ezt követ?en a csomók kötését és a kötélfonást tanultuk, míg meg nem jött a szél: feltámadt a misztrál. Így el kezdtünk közben vitorlázni.
El?ször csak kreutzoltunk, majd kés?bb raumban, végül pillangózva szeltük a vizet. Sietni kellett, hogy átférjünk a híd alatt.
A Sibeniki-csatornában megkezd?dött a radar gyakorlat: István és Gyula csak radart használva kormányozta fel a hajót a Sibenikhez.
Itt kezd?dött az árbocdöntési akció: Stipét felhúztuk a szálingra, Gyula és Tamás a boomról döntötte a hajót egy vödör tengervíz és egy kanna édesvíz társaságában. A többiek kilógtak, ahogy tudtak.
Éppen csakhogy átfértünk.
Aztán folytatódott a radarozás, mire felértünk Skradinba, mindenki sorra került.
Skradinban találkoztunk Bencével és csapatával, egyb?l 4 volt kadétomnak örülhettem. Egy Bavaria 49-est béreltek, ezzel jöttek le Punatból.
Szépen hajóztak ?k is.
Holnap reggel 6-kor indulunk, 110 mérföld vár ránk.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től