MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 105. túra - Serkóval
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
105. túra - Serkóval2004.06.12. - 2004.06.18.

105- István. út
Szkipper tréning az Adrián. Résztvev?k:
Papp Csaba
Zsemberi Tamás
Dr. Halmi Iván
László Ágnes
Ifj. Domoszlai Gábor
Tóth Endre Sándor
Nagy Ervin
Dr. Takács István

Üzenet a hajónakRészletes napló

Június 12. els? nap:
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az öt órás budapesti indulás után a torlódásokat megúszva 13.00- kor sikeresen megékeztünk a Punat-i kiköt?be. A hajót könnyedén megtaláltuk, igaz nem a 76-os megbeszélt helyen állt, hanem a 422-esen. A magyar zászló már messzir?l felt?nt. A hajót üresen találtuk, már-már azt gondoltuk, hogy a skipper-ünk elveszett. De egy telefon után megtudtuk, hogy István kicsit kés?bb indult mint mi, de a megbeszélt 15 órás találkozóra ? is megérkezett.
A kipakolás után István eligazítást tartott, megválasztottuk a ?pénzügyminiszetrünket? Dr. Halmi Iván személyében. A kambúzeri teend?ket László Ágnes vállalta el, igaz nem kitör? örömmel fogadta.
Az eligazítás után kihajóztunk a Punat-i öbölbe, ahol elvégeztük a deviáviós méréseket. Majd kikötöttünk és egy kellemes fürd? után nyugovóra tértünk.

Június 13. második nap:
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
4.30-kor ébreszt?. István, tervezett 5 órai indulást 6 órára csúsztatta el az id?járás miatt. Azt már láttuk, hogy nem egy kellemes nyári kirándulásra indulunk, de ami a kiköt?n túl volt, arra senki nem számított. A sziget takarásában kb. 0,5-1 méteres hullámok alakultak ki abban a szelesnek mondott id?ben. István megnyugtatott minket, hogy ?ezek csak hullámocskák?. És igaza volt. A sziget mögül kiérve a kis 3 csomós szelecske meger?södött 40-50 csomósra és a hullámocskák is megn?ttek 1,5-2 méteresre. Persze mi lett volna más, mit egy Bora. Más hajók természetesen ilyen körülmények között nem jönnek ki, de nekünk mennünk kellett. Ez volt a szoktatás. Majd kés?bb a m?szert leolvastuk a maximális szél befújás 60,0 csomó volt. Többeket, köztük engem (Gábor) is elfogott a rosszullét. De ideje senkinek nem volt megetetni a halakat, mert a félig bereffelt génuával voltunk elfoglalva és persze a hullámokkal.
Amint a Rab sziget takarásába értünk így a szél és a hullámok magassága is lecsökkent. Alig vártuk, hogy kikössünk és egy jó forró csokit (István kedvence) és egy kávét megigyunk. Míg a kiköt?ben voltunk, megreggeliztünk.
11 órakor indultunk tovább Rab-ról. A hajó imbolygott. Így a reggelit is felkeverte néhányunk gyomrában, amit mindjárt a halaknak is adtunk.
Vis-nek hajóztunk. Egy szemernyi napsütés sem volt. Az es? csak h?tötte a leveg?t. Útközben beugrottunk Losinj kiköt?jébe. Nagyon csodálatos volt, de nem az Odysseus-nak méretezték.
Megfordultunk és utunkat tovább folytattuk a Veli Rat-i hajóroncs felé.
Az id? közben javult. A hajóroncshoz érve egész kellemes lett az id?nk. Megnéztük a hajóroncsot, de sajnos már sok nem látszik bel?le.
Kis bámészkodás után elindultunk a tengeralattjáró bunkerhez, be a szigetek közé.
A bunkernél kikötöttünk. Míg mi nézel?dtünk, Csaba és Tamás kis grillpartihoz készül?dött.
Csaba megsütötte nekünk az isteni finom el?re bepácolt pulykamell filét. Mindannyian nagyon jól laktunk és lelkiekben készültünk az éjszakai menetre.
Innen 20.50-kor indultunk tovább Korculára. Itt kezd?dött az éjszakai navigáció, amit el?re behúzott rottán kellett teljesíteni. Negyed óránként helyzetpontokat mértünk és ellen?riztük merre haladunk. Az éjszakai hajózás legnehezebb részét kb. éjfélre értük el, amikor István is feljött a cocpitba és segített Endrének átvinni a hajót a kb. 20-30 méter széles sz?kületen. Egy er?s keres?lámpát felkapcsolva világítottuk meg a partot és megdöbbenve láttuk a part veszélyes közelségét. Nagyon lassan és óvatosan sikeresen átmentünk a sz?kületen.
A szigetek közül kiérve folytattuk utunkat megállás nélkül Korcula felé a ?végeláthatatlan ? sötét tengeren.

Június 14. harmadik nap:
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az induláskor mért maximális széllökés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tovább hajóztunk Korcula felé az éjszakában. Az éjféli orséget Endre és én (Gábor) vettük át Csabától és Tamástól. Rettenetesen fáradtak voltunk mindannyian. A hajó legénysége már teljesen rosszul volt a 30 csomós szélben és a 1.5 ? 2 méteres hullámokban. A hajó bukdácsolt és imbolygott, de mi rettenthetetlenül haladtunk tovább. A nappaliba szinte senki nem tudott lemenni, így én sem tudtam tökéletesen ellátni a navigációs feladatokat. Hajnalra viszont már az orségen kívül mindenki aludt. 02-04 Ervin és István volt szolgálatban. István az éjszakai navigációs feladatokat is a leheto legrövidebb ido alatt teljesítette, majdhogynem rekordokat döntött a napló vezetésével. Mint ahogy más sem, o sem bírta a lenn tartózkodást. Nem csodálom. Ervinnek különösebb problémája nem volt a szalonban. O már régi ?motoros?.
04-06 ?os orségben Csaba és Tamás következett. Csabának is csak akkor nem forgott a gyomra amikor a kormánynál állt. Tamás hajnalra is már a kimerültség határán volt. Közben ránk virradt. Még mindig nagyon hideg volt és úgy látszott, hogy semmi remény nem lesz arra, hogy egy kicsit is kisüssön a nap.
Reggelre a hullámzás csendesedett és kicsit nyugodtabb lett a tenger.
10 óra körül, kicsit párába burkolózva megpillantottuk és távolról megszemléltük Komiza városát. Közben rá kezdett esni az es?. Délután a parthajózást gyakoroltuk és nagy szerencsénkre a nap is kisütött.
17.30-kor a Korculai kikötoben telt ház fogadott minket, ezért a szomszédos öbölben keresetünk éjjeli szállást.
18 órakor horgonyt dobtunk. A bocira felszereltük a motort és Ervin a révész kivitt minket a partra. Furcsa volt 36 órai hajózás után szilárd talajt érezni a lábunk alatt. De néha még az is megmozdult.
Partraszállás után a hajó legénysége ?megtámadta? a kiköt?i zuhanyzót. Egy üdíto élmény volt újra tisztán érezni magunkat. Ezután körül néztünk Korculán. Miután mindenki megérkezett a városnézésbol, rádión szóltunk át a hajónak, hogy a révészünk induljon értünk, de Ervin a kimerültségt?l bealudt. Így Serkó jött értünk. A hajón nem sokáig beszélgettünk hisz rettenetesen el voltunk fáradva így el tettünk magunkat holnapra.

Június 15. negyedik nap:
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így cirkáltunk Hvarnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Korán keltünk. Tamás és én (Gábor) vállaltuk el a bevásárlást reggel. De Endre már elottünk szeretett volna kimenni a partra lezuhanyozni, így Tamás kivitte, majd visszajött értem. Kihasználtuk a szárazföld adta lehetoségeket a tisztálkodásra mert tudtuk, hogy egy darabig nem lesz rá lehetoség. Ezután megkávéztunk, majd nyugodtan visszasétáltunk a kikötobe, útba ejtve egy boltot, ahol bevásároltunk. Persze nem túl sok mindent, mert mire a bolthoz értünk a listán lévo dolgokat, amit Ági fejünkbe vert elozo este, elfelejtettük. Tamás és Endre a bocival szép lassan evezett vissza, míg én frissíto gyanánt úszva indultam vissza a hajóhoz.
Egy gyors reggeli után horgonyt szedtünk és kifutottunk az öbölbol, ahonnan az üzemanyagtölt? állomáshoz kanyarodtunk. A hajót megtankoltuk, közben megkerestük a vízcsapot, hogy vízkészleteinket is feltöltsük. Ezzel semmi probléma nem volt, míg nem megjelent egy benzinkutas fiatalember, aki megtiltotta nekünk a vízfeltöltést. Mindenki meg volt döbbenve. És kicsit felháborodottan távoztunk. Captainunk rezignáltan közölte ? ? a víz itt drága kincs??
Következo megállóhelyünk Hvar város kikötoje volt. Míg a Hvar sziget felé hajóztunk, sajnos csak motorral tudtunk menni mert a szelünk majdhogynem szembol fújt és a szélero sem volt alkalmas arra, hogy vitorlázzunk. Ezt a nyugodt, csendes menetet használta ki Serkó, kedvenc kapitányunk arra, hogy az elméleti tudásunkat kicsit kibovítse, illetve a nemrég megtanult dolgokat felelevenítse bennünk. Átvettük a segélykéréseket, navigávióval kapcsolatos fogalmakat, mágnességtant és a collreg-et. A legénységnek nem vágott annyira az esze, de kis rávezetéssel minden eszünkbe jutott. Mi fáradságra hivatkoztunk, de Serkónak nem teljesen ez volt a véleménye. Így az id? sokkal jobban telt és Hvar sziget Hvar városába érkeztünk. A partfalnál már nem volt hely, ezért horgonyt vetettünk és a bocival kieveztünk a partra. Mivel nem sok id?nk volt, a városnézés helyett inkább egy étterembe ültünk be. Míg a többiek inkább csak kávéztak, én megettem egy jókora adag vegyes sültet.
A karajcsont egy arra járó, fekete keverékkutyának jutott, akivel István barátkozott össze.
Ezután útnak indultunk Milnába. Eleinte motorral haladtunk, mert a szél kedvez?tlen irányból fújt. Aztán végre kedvez?re fordult a szélirány. Vitorlát bontottunk és végre abbamaradt a motor állandó berregése. Eleinte krajcolni kellett, ez jó lehet?séget adott a kötelek, vitorlák kezelésének gyakorlására, majd a szorosból kiérve egy takkon tudtuk venni a Milnai kiköt?höz vezet? szoros bejáratát. A Schott kocsi helyének változtatásával kísérletezve végül az adott szélben elérhet? maximális sebességet hoztuk ki az Odüsszeusz-ból. Sötétedéskor lassan elült a szél. A hajóforgalom egyre jobban növekedett, így bevontuk a vitorlákat és a milnai kikötúbe már motorral futottunk be. Kikötés után a szokásos szertartás következett. A társaság egy része futólépésben távozott a mosdóblokk irányába. Vacsorára a készletekb?l f?tt virslit ettünk, majd néhányan lefeküdtek, míg a többiek éjfél utánig beszélgettek.

Június 16. ötödik nap:
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így cirkáltunk Trogirnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel Emil harsány hangja ébresztett bennünket. Rögtön nekilátott az eloz? este már beharangozott rántotta elkészítésének. Mondta is, hogy még sosem készített 36 tojásból rántottát, de remekül sikerült neki. Eddigre megvolt a bevásárlás és a kikötoi díj kifizetése, hát indulhattunk. Irány Trogír. Eleinte szinte olajsima vízen hajóztunk, majd lassan kezdett feltámadni a szél. Mire Trogírba értünk, már kellemes szél fújt. Itt csak egy órát tölthettünk, többre nem volt id?. Indulás utánra a szél már négyesre er?södött. Vitorlát bontottunk és újra élvezhettük a vitorlázás örömeit, amibol olyan ritkán jut ki nekünk. Sokunk véleménye, hogy a túra végére motoros engedélyt is kellene kapnunk, nem csak vitorláshajó-vezetoit.
Most a hajó kellemesen d?l és méreteihez, testességéhez képest imponáló gyorsasággal és jóindulatú kezelhetoséggel hasítjuk a vizet.
Jelenleg vitorlázunk. A hajó 20 fokokat d?l. Itt lenn a nappaliban kapaszkodnom kell, hogy le ne csússzak a székr?l. Ezel?tt kis segítséget kaptam Istvántól, aki segített megírni ezt a néhány sort miközben a konyhában elmosogattam. Nem volt egyszer? két takk váltás között néhány ide-oda csúszkáló tányért, poharat elkapkodni.
Kinn a cocpitban a kormányállásnál a legénység arra várakozik, hogy vitorlázhasson. Mindenki kormányoz, persze felváltva és negyed órás id?közönként. Megértem. Mert nem tudjuk, mikor áll el a szél. Minden alkalmat kihasználunk a vitorlázásra. Közben Serkó magyarázza a vitorlázás rejtelmeit.

Az út második fele
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Amint megérkezik az anyag, feltöltjük.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től