MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / A 2004-es második Kapitány Tréning.
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
A 2004-es második Kapitány Tréning.2004.06.18. - 2004.07.01.

175. út
Ismét Máltára indulunk, remélem el is jutunk oda. A tervezett útvonal:
Szombat - indulás Punatból Dubrovnikba, ahová vasárnap estére tervezzük az érkezést.
Hétf? reggel Dubrovnikból Catániába indulunk, ahova szerdán reggel szeretnénk megérkezni. Itt autót bérlünk, majd felmegyünk az Etnára, és megnézzük Taorminát. Aznap este elhajunk Máltára.
Csütörtök délben Mátára érkezünk, maj autózás Máltán.Pénteken átmegyünk Gozora is.
Szombat reggel indulunk tovább Korfura, ahová hétf?n hajnalban tervezzük az érkezést.
Korfuról aznap délben indulunk el majd az Adriára, Korcula vagy Vis felé, ahova kb. 1,5 nap az út.
Csütörtökön, július 1-én délfelé tervezzük a visszaérkezést Punatba.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Június 18. Behajózás Punatban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mindenki rendben megérkezett, Bepakoltuk az írdatlan mennyiség? kaját.
Endre és C.Péter családja itt volt a szigeten, ezért ?k velük töltötték az utolsó éjszakát. Mi a kiköt?ben vacsoráztunk.
Meleg vaolt egész nap és szélcsend.
Holnap reggel 8-kor indulunk Dubrovnikba.

Június 19
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
KIhajózunk Punatból még a szélcsendben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri, a krónikás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ern?
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel óta motorozunk szembe széllel. A szél nagysága változó, 10-15 csomó, de iránya az állandó, D-DK-i, és nekünk most erre kell mennünk. Az id? különben remek, 26 fok meleg, hétágra süt a nap, és éppen elég nagy szél a vitorlabontáshoz, ha mondjuk, nyaralnánk a családdal, vagy egy nyaraló túrát vezetnénk. Mi azonban kapitány tréningen veszünk részt, a cél a megfelel? mennyiség? mérföld lehajózása, az el?írt csillagászati mérések elvégzése. Aki erre az útra jött annak már van skipper képesítése, most a 200 tmf. jogosítványért tanul.
Tegnap délután érkeztünk Punatba, éppen elértük az el?z? csoport kihajózását. Az egy hetes hajózás után is irigykedve néztek ránk, akik Máltára indulunk. Mire mindenki megérkezett, és végeztünk az elpakolás nev? ny?gös munkákkal, este lett. Közfelkiáltással megválasztottuk B Tóth Lacit pénztárosnak, a konyhaf?nök meg én lettem. A kés?i vacsora után mindenki jól aludt a reggeli indulásig.
Délel?tt letöltöttük a szél el?rejelzéseket, amib?l rögtön kiderült, hogy az els? napokban vitorlázásról szó sem lehet, a szél szinte mindig szembe fúj, ha mégsem akkor nincs is szél. Persze ezzel együtt is nagyon élvezzük, kezd a társaság összerázódni, István igazán nagyon finom ebédet f?zött, fogynak a sörök, egy szóval remek az élet itt a tengeren.
Lacival este 8 ? tól vagyunk ?rségben. A szél kicsit er?södik, 16 csomókat mérünk. A szigetek között éppen egy nyíltabb szakaszon hajózunk, kellemetlen a hajó mozgása a nyílt tengerr?l bejöv? hullámok miatt. A vacsorát kisebb csoportokban abszolváltuk, az egész napi hajózás többé ? kevésbé mindenkit kifárasztott.
Nem sokkal fél kilenc után delfinekkel találkoztunk. Évek óta, minden adriai utamon találkoztam ezekkel a kedves állatokkal, az utóbbi id?ben egyre gyakrabban. Talán a fokozott környezetvédelmi el?írások, a szigorúbb szabályok, az Adria egyre tisztább vize is hozzájárul ehhez.
Este 8 ?kor vettük át az ?rséget. A szél egyre er?södött, 20 csomó felett mértünk. H?vös lett, és egyre inkább kezdett feljönni a víz, a hajó megugrált. Némi alkoholos segítséggel azért jól bírtuk este tízig, de ekkor már harminc csomó körül járt a szél.
Lefeküdtünk, de sokat nem tudtunk aludni. A hajó csúnyán ugrándozott, a polcos kabinban alvás közben folyamatoson kapaszkodni kellett, és persze amikor éppen elszundítottam, mindig csapott egyet a hajó.

Június 20
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
C. Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
F. Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szemes hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora a marinában
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hajnali háromkor keltünk, négyt?l adtuk az ?rséget. Ittam egy tejeskávét, Laci térült ? fordult, majd a mellékhelységben etette a halakat, így az ?rség rám maradt. A szél id?nként negyven csomóra er?södött, a hullámok 1 ? 1,5 m magasak, a víz folyamatosan jön fel, fel kellett vennem a vihar ruha kabátját.
Szívtunk, szívtunk, szívtunk, mint a torkos borz. Az ?rség végére csurom víz lettem, de mindez semmi szegény Lacihoz képest, aki ugyan így de ehhez még négyszer ? ötször etette a halakat is. Kapott dedalont, de ilyenkor már semmi sem használ. Kés?bb kiderült, hogy nem volt egyedül ezzel a gonddal, ma többen adtak egyedül ?rséget, hasonló problémák miatt. Harminc ? negyven csomós széllel szemben hajózni nem egy nagy élvezet. Nappal, a legénység minden tagján látszott a nem alvás, az állandó egyensúlyozás miatti fáradtság, egyszóval tettük a dolgunkat, de mindenki ny?gös volt.
Csillagászati oktatásról, vagy mérésekr?l persze szó sem lehetett. Az jutott eszembe, hogy rendben van hogy a jogosítványunk kedvtelési célú hajózásról szól, de mi van, ha egy óceáni átkelés során, napokon keresztül ilyen, vagy ilyenebb id? van ? Ugye aki már letette, vagy le fogja tenni az elméleti vizsgát, és elfogadják a mostani méréseit, az egyenl?re 200 tengeri mérföldes képesítést szerez, de ez nem is sokára korlátozás nélküli jogosítvánnyá válik. Egy ilyen jogosítvány birtokosa elvileg bármikor átkelhet az óceánon, és találkozhat ennél jóval cudarabb, és hosszabb id?n át tartó id?járással. Attól hogy a jogosítványunk ?kedvtelési célú? a tengerre, az id?re komolyan fel kell készülni. A tenger, az id?járás nem tesz különbséget a különböz? jogosítványok között, saját jól felfogott, elemi érdekünk, az alapos felkészülés. Ezt szolgálja mostani utunk is. Talán egy kicsit jobban is a kelleténél, érezzük most.
A kapitányunk úgy húzta meg a rottát, hogy amint lehetett bemenekültünk a szigetek árnyékába. A szél itt sem volt kisebb, de a hullámok mérsékeltebbek, kevésbé jön fel a víz. Az utunk persze a folyamatos bujkálás, illetve irányváltoztatás miatt jóval hosszabb lett, és persze tovább is tart, de így is ez a kisebbik rossz.
Este nyolcra érünk Dubrovnikba, 8 órás késéssel. Mindenki megkönnyebbült amikor behajóztunk a folyóba, és végre lenyugodott a hajó is. Áthajóztunk a gyönyör?, nemrég épített, kötélhíd alatt, megitattuk meglehet?sen szomjassá vált hajónkat a benzinkútnál, majd beálltunk a marinába. A marina éttermében vacsoráztunk, és vacsora közben mindenki úgy érezte dülöngél alatta a szék.
A nap koronázásaként tíz óra körül igazi nyári zápor kezdett zuhogni. Így aztán akik felel?tlenül elmentek zuhanyozni azok visszafele még egyszer tisztálkodhattak, szappan nélkül. De úgy kell annak, aki koszos, tiszta ember nem mosakszik???.
A fedélzetnek viszont kifejezetten jót tett. A teak fa fedélzet, ugyanis a másfél napi hajózás után úgy nézett ki, mint Kartago, mikor a rómaiak sóval behintették.

Junius 21 Hullámos indulás Dubrovnikból, majd átérünk éjszaka az olasz oldalra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hangulat a dubrovniki marinában.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik, óváros
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na ez meg mi?
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel kilenckor indultunk tovább Dubrovnikból. Az id? felh?s, semmi jót nem ígért.
Mivel tegnap este mindenki fáradt volt, csak István volt egyedül bent a városban. Állítólag csínos lányokkal találkozott, de szerintem ez csak az ellenség megtévesztése, illetve társai vigasztalása. Én már többször voltam itt, ebben az állapotomban különösen nem tudott felizgatni a dolog. Dubrovnik nagyon szép, de olyan kis területen, hogy két óra alatt kényelmesen be lehet járni, több látnivaló nem igen akad.
Reggel miközben vásárolni mentünk, hallgattam a németeket, az esti városlátogatási beszámolóikról: a legs?r?bben hallott kifejezés az elképzelhetetlenül drága volt.
Ahogy kiértünk a folyóról, újra kezd?dött hánykolódás. Körbehajóztuk az ó ? várost, mindenki elkészítette az ilyen kötelez? fotókat, videókat, tényleg gyönyör? ez a kis város. Aki tudja annak rögtön felt?nik, hogy a tet?cserepek milyen új állapotban vannak. Ennek az oka egyszer?: a szerb ? horvát háború alatt a szerbek teljesen értelmetlenül a tenger felöl ágyúzták a várost. Pszihikai hadviselés egy több száz illetve több ezer éves m?emlékekkel teli kis városka ellen, aminek hadászati jelent?sége semmi. Az emberi barbárság végtelen.
Ahogy elhagytuk a városka el?tti kis szigetet, irány az olasz partok.
Az út eleinte ugyanolyan hánytatós volt mint eddig. A legénységre való hatása azonban csökkent, talán kezdünk hozzászokni a tenger nem éppen barátságos arcához. Poszeidon egy kicsit kedvesebb is lehetne jöv?beli szolgáihoz. Talán nem tetszett a bemutatott áldozat? Persze nem is igen mutattunk be semmit. Talán még nem kés????
Délután csitul a szembe szél. Dubrovnikba vásároltunk egy üveg jagermastert, és Tibor az els? korty el?tt egy kicsit a tengerbe öntött, áldozva az öreg Kaporszakállúnak.
Lehet hogy ez használt, de a ellenszél egyre gyengült, éjszaka már elviselhet?vé vált, reggelre pedig megfordult, és inkább segített, mint gátolt minket.
Éjjel kett?t?l voltunk ?rségbe Lacival, pont az olasz partoktól nem messze, a hajózási autópályán. Rengeteg különböz? hajóval találkoztunk, jó vizsga volt radarkezelési szempontból, igazán oda kellett figyelni, hogy a körülöttünk lév? öt ? hat hajóból melyiknek milyen az iránya, sebessége, hogyan fogunk találkozni, vagy reményeim szerint leginkább nem. Érdekes volt egy ilyen országúton keresztül hajózni. Egyszer már volt ilyenben részem. Akkor Velencébe hajóztunk Horvátországból, illetve Szlovéniából egy éjszaka. Ilyenkor az ?rség teljes figyelmet követel, a dolgok hajózási szempontból hihetetlenül rövid id? alatt, percek alatt történnek.
Ahogy múlt az id?, egyre gyengült a szél, a hajó mozgása egyre elviselhet?bb lett. Délel?ttre változott a szél iránya, már számunkra kedvez?bb irányból fújt, fehúztuk a nagyvitorlát is, az is segített a hajó stabilozásában.
Már éjszaka megláttuk az olasz parti fényeket. Mindig nagy élmény számomra amikor ?vaktában? semmit sem látva hajózunk, aztán egyszer csak megérkezünk oda, ahova eredetileg szertettünk volna. Azért ez számomra felér egy kisebb fajta csodával. Hogy csinálták ezt akkoriban, amikor semmiféle mai m?szer nem állt rendelkezésükre, még a hosszúsági fok fogalmát sem ismerték, id?mérésr?l, pedig szó sem eshetett.
Reggelre kellemes id?re ébredtünk, talán a tegnap bemutatott áldozat miatt, de az is igaz, hogy az id?jósok ezt már néhány nappal korábban megmondták.

Junius 22 Csaendes id?ben hajózunk az olasz csizma talpa mentén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Töbször találkoztunk delfinekkel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatáson
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor, a kapitány
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Jön!!!

Június 23. Cataniába érkezünk, majd este tovább hajózunk Máltára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel 8-kor ilyennek láttuk az Etnát a vízr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 9 körül fogunk Cataniába érkezni.
Terv szerint autót bérlünk, majd felmegyünk a 3300 m magas Etnára, egészen 3000 méterig. .
Miután jól átfagytunk a hómez?n, megsültünk a vulkánon elautózunk Taorminába, ahol a görög szinház romjain keressük Csontváryt.
Majd megvacsorázunk és este 9-10 körül irány Málta, ahova 112 mérföld, kb. 14-16 óra az út

Junius 24 Athajoztunk Maltara. Az Odysseys pontosan 20 000.0 merfoldtet tett meg eddig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ezt a Manoal Island Marina irodajabol toltottem fel.
Amikor megerkeztunk ide, a log pontosan 17 000,0 merfoldet mutatott. 3 000 merfold hianzik egz szoftver hiba miatt, ezert itt leptuk at a 20 000. merfoldet. 16 honap alatt ez nem rossz ugye?
Az esemenyeket indulas utan tudjuk majd megirni csak.
Este indulunk vissza az Jon-tengerre, majd vasarnap az Adriara. Mindenki jol van.

Június 26. Gozo, majd éjjel indulunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lydia, a Manoel Island Marina mindenese
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
AZ Azur Ablaknál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gozon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
B.Tóth Laci és a kapitány Calypso barlangjánál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Étterem Popey hajójában
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Meglátogatjuk a Popey Villiget, majd átautózunk Gozora ahol megnézzük az Azur Ablakot, majd felkeressük Calypso Nimfa barlangját, ahol 7 évig volt Homérosz szerint Szexuális rabszolga Odysseus. Kés?bb fürdünk a csodálatos Ramla-Bay okkersárga homokján. Majd Maltán Popey hajóján, a Black Pearlön vacsaorázunk. Utánna elindulunk a Capo di S. Leuca - a csizma sarka - felé. Kijelentkezéskor visszafordítanak minket, de aztán 1 óra mulva ( éjfélkör) másodszor is kihajózunk Máltáról. Kölönben minden rendben és hajózunk. Vasárnap délutánra viharos szélre készülünk Capo di S.Leuca el?tt fogunk belefutni ebbe, az internet szerint.
A többi részlet hamarosan jön!

Junius 26 - Áthajózunk a Földközi tenger?l a Jón-tengerre,
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
C. Péter méri a Jupiter magasságát.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ern? és Péter a térképnél terveznek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az aranyhal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A semmi közepén éppen csak elment el?ttünk ez a hajó
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszaka program szerint haladunk, esemény semmi. Az ?rseget a szokásos két óránkénti váltásban adjuk. A hajót most az automata kormány vezérli, persze ez azt jelenti, hogy az irányt tartjuk, az áramlatok vagy a szél által okozott elcsúszásokat nem korrigálja. Majd a reggeli mérések után derülhet ki el?ször, hogy mennyire tértünk el a kijelölt rottáról.
Reggel aztán számolunk, mérünk és megint számolunk, és keressük a térképen a helyünket. Úgy nagyságrendileg stimmel a dolog, de körülbelül ahányan vagyunk annyiféle eredményt kapunk. Ami biztos, hogy a Földközi tengeren vagyunk, Malta és Olaszország között. Talán majd a déli pont jobban sikerül. A nappal persze folyamatosan gyakorolhatunk.

Június 27. Majdnem bedöglik a motor. Jó sok gázolajat szívunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez csak az egyikk sz?r?ben volt.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri szerel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor átszívja a gázolajat a jobboldali tartályba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A baloldali tartály helye
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Visszahozzuk a tiszta tartályt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a sz?r? töm?dött el.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Már tegnap délután hallani véltem a motor fordulatszámának rendszertelen változását, ami aztán id?vel egyre er?sebb lett. Úgy hallatszott, néha kapkod a gázolaj után. Valahol dugulásnak kell lennie az üzemanyag rendszerben. Éjjel aztán amikor éppen mi voltunk ?rségben végképp akadozni kezdett, kétezres fordulat fölé nem tudott menni. Tibor visszatette a GPS ? be a kártyát, kerestünk egy közeli kiköt?t. Amit találtunk, az nem túl bíztató az olaszországi kiköt?i könyvben éjszakai kikötésre nem ajánlott, veszélyes hely. Ezzel a sebességgel reggel öt óra körül fogunk odaérni, addigra már világos van, majd meglátjuk.
Öt óra után értünk egy láthatóan régóta félig kész kiköt?be. Más lehet?ség híján horgonyt dobtunk, és megkezdtük az üzemanyag sz?r?k tisztítását. A durva sz?r?b?l meglehet?sen gyanús szín? és szilárd anyagokkal is er?sen szennyezett anyag folyt ki. Ez a sz?r? elég jó hatásfokkal tisztítható, de a minden bizonnyal hasonlóan eltöm?dött finomsz?r? csak cserélhet?.
A helyi halászoknál érdekl?dtünk, hol és mikor lehetne vásárolni legalább egy cserére valót. A holra még csak lettek volna ötleteik, de a mikorra ? lévén vasárnap ? csak holnap volt a válasz.
A tisztítástól kicsit megkönnyebbült motorral kénytelenek voltunk másik marinát keresni. A térkép szerint innen nem messze van Crotone város marinája, ami sokkal biztatóbbnak látszott. Horgony fel, és indulás.
Délután négyre értünk oda. A városi kiköt? tényleg sokkal kellemesebb, és szemmel láthatóan jobban felszerelt, áramon és fürd?n kívül minden van, rendesen ki tudunk kötni a parthoz, és a kiköt? környékén sok hajójavító m?hely van.
Sz?r?ket vasárnap itt sem lehet kapni, de addig is nekiláttunk a feltehet?leg nagyon koszos üzemanyag tartály tisztításának. A gázolajat átszívtuk a bal oldali tartályból a jobb oldaliba. Majd a az üres tartályt kiemeltük a hajóból, kimostuk benzinnel és visszaraktuk. Ez így elmondva utólag nagyon egyszer?nek látszik, de mindez harminc fok feletti melegben gázolajat nyelve nem volt igazán kellemes.
Estére végeztünk, és abban a tudatban mentünk vacsorázni, hogy legalább egy tiszta tartályunk van, ha abba tiszta gázolajat tankolunk, akkor a másik tartály kizárásával jó esélyünk van egy új sz?r?vel hazajutni, csak egy kicsit s?r?bben kell tankolnunk.
Az este kellemes h?mérséklet? leveg?jével jót vacsoráztunk. Csak kicsit zavart az id?nként felböfögött gázolaj íze. Fantasztikus élet volt a sétányon. Az emberek látszólag céltalanul jöttek ? mentek, meg ? megállva beszélgettek, az éttermek, a kávézók telt házzal üzemeltek. Egyszóval zajlott a mediterrán este, mondhatni csúcsforgalom volt gyalogosból.
Vacsora után fáradtan haza sétáltunk a hajóra, a többiek pedig ? alkalmazkodva a helyiek szokásaihoz ? hosszabb sétával egybekötött kávéházi látogatásba kezdtek. Az itt történtekr?l Péter ígért részletes beszámolót.

Június 28 A másik tartályt is kimossuk, majd délután irány haza!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Crotone
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora a kerthelységben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ajándékba ezt a naplementét kaptuk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel, Laci és István élelmiszer készletünk kiegészítésére kezdett sétába, Tiborral a szerel?k irányába indultunk. Második körben találtunk egy szerel?t, aki vállalkozott a másik tartályban lév? koszos gázolaj kiszivattyúzására és elvitelére, tudott szerezni olajsz?r?ket is és mindezt belátható id?n belül.
Visszamentünk a hajóra, megreggeliztünk, és vártuk a szerel?t. A többiek elmentek a közeli strandra, semmi értelme nem volt a nagy h?ségben, a hajón való szenvedésnek.
A szerel?nk nemsokára megjött a várva várt olajsz?r?kkel, és bíztatással, hogy nemsokára megkezdik az olaj szivattyúzását is.
Délután, egy óra után Tibor elment érdekl?dni, hogy mikor. Mondták, hogy nem sokára megebédelnek, és utána rögtön. Nem lehetne el?tte? Lehetett. Jöttek, hozták a pumpát, hordókat, kiszívták az olajt, megvárták míg kimostuk a tartályt benzinnel, azt is elvitték, s?t az összes szennyezett gázolajszagú edényünket és rongyunkat is amit a tisztításhoz felhasználtunk.
Ez a mai menet már könnyen ment.
Telefonáltunk a többieknek, kitakarítottuk a hajót, és gyerünk a benzinkúthoz, tiszta üzemanyagért. Legalább hatvan litert bele kell tölteni az egyik tankba, hogy a hullámzásban eljussunk a kútig. A benzinkút zárva, ebédszünet, de van egy telefonszám, amit fel lehet hívni. A kutas nagyon segít?kész, azonnal motorra ül és jön. Azért azt meg kell hagyni, olasz tempó ide vagy oda, a dolgok itt viszonylag jól m?ködnek.
Öt óra volt, amikor elindultunk a tarantói öböl másik oldala felé, hogy megkerülve az olasz csizma sarkát, végre ? hazai vizekre? az Adriára jussunk. Éjjel kett? körül, István és Endre ?rségének ideje alatt fogunk odaérni.

Június 29. Visszatértünk az Adriára. Este ismét egy tonhal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Crotone
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez egy 62 centis tonhal
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
G. István:
Így történt, egyszer?en bekanyarodtunk a sarkon ? mármint az ?olasz csizma? sarkánál, St Maria Leuca-nál.
Mintha csak egy máltai keresztez?désben vettem volna egy balra kisívest(!) a jobbkormányos Daewo Matizzal. Az el?z? nap Crotone-i emlékeit összegezve felügyeltem a robotkormányt.
Az olajsz?rés váratlanul hosszúra nyúlt ideje alatt ugyanis nem csupán Creotone mástól még soha le nem írt lídóját látogattuk meg az el?z? este folyamán, de magam arra vetemedtem, hogy megkerülve az aragóniai uralkodók alatt épített óriási er?döt a városba is bemerészkedjek. Mozgalmas, számunkra eddíg ismeretlen olasz városka lapul a hegy túloldalán, hangulatos utcákkal, kis üzletekkel, és napi piaccal ahol függönyrojttól farmerig minden kapható. Bent a várban egymást érik a XIII-XVII századi pompás kis épületek, minden ötödik ház m?emlék, igaz, csakúgy mint az alsó városrészek, némileg ?lepukkant? állapotban. Viszont a lányok olyanok, mintha Moravia ?Unalom? cím? munkájának ?sex idol?-jai léptek volna ki a lapok közül Crotone megfáradt, mégis vidám utcáira. Ennyit a n?kr?l ? szokták mondani.
Visszakanyarodva a ?leucai sarokra? térben és id?ben, azt mondhatjuk, hogy utazásunk egyik legeseménytelenebb napját éltük meg, sok napsütéssel, és mintegy egy órányi pillangózással olyan 6 csomós szélben(grósz preventerrel bal oldalra, génoa ellenkez?leg).
Kés? délután a Kapitány felfrissítette csillagászati navigációs ismereteinket, majd mérések rogyásig. Igen jó tréning a sextáns (sextáns- csillagászati szögmér? m?szer) kezelésre a 11 mérésb?l álló szóráskép felmérés. A felmértek szórása 2,2 és 1,0 szögperc között szóródott, azaz ilyen arányú hiba várható a méréseiknél. Gyakorlati nyelvre lefordítva: aki 1 szögpercet téved a mérésnél ( és azt nem tetézi számítási hibával) egy tengeri mérföldet(1852 métert) téved a helymeghatározásnál. Ez nem olyan rossz eredmény.
Este sikerül kifognunk egy kb. 5 kilós tonhalat azzal a csalival, amelyet délután sikeresen áthúztunk egy útjogos( áthaladási els?bbséggel rendelkez?) halászhajó alatt.
Az egyetlen izgalmas esemény este 10 körül kezd?dött. Valahonnan fogtuk egy DSC distress call-t( digitális üzemmódban automatikusan továbbított segélyhívás). A segélykér? jelcsoport még vagy hatszor megismétl?dött, de hiába kért t?le információt a többi hajó, a segélyt kér? hajó hallgatott, de tízpercenként ismét leadta a digitális a segélyhívást. Ez egy változó tónusú hang, amely mellé beadja az azonosító számát, és a koordinátáit. Ezeket kikerestük a térképen, láthatóan olyan távolságban volt, ráadásul öt csomóval távolodott, hogy a mi hajónkkal ésszer? id?n belül nem értünk volna oda. Egy olasz utasszállító eredt a bajbajutott nyomába, követtük er?feszítéseit a 16-os csatornán. Egyre közeledett a segélyt kér? hajóhoz, de az nem válaszolt a felhívásaira. Látóhatáron belül már villogtatott neki, hogy jelentkezzen be a 16-os csatornán. Úgy illik, s?t kötelez?, hogy meghatározva egy hajó koordinátáit, vagy útirányát és sebességét bejelentkezésre hívnak fel, válaszolni kell. A legizgalmasabb az a pár perc volt, amikor az olasz hajó a mentést kér? hajó mellé állt és reménytelenül szólongatta. A felszólítás géphajóról vitorlás hajóra változott( ?Sailing ship on my portside do you read me? Copy!?), ebb?l megtudtuk, hogy látja a kishajót, és az egy vitorláit bevonva motorozó jacht. Tom Clancy: ?Clear and present danger?-ének hasonló hátborzongató jelenete sejlett fel. De nem! A süket jachtos végül bejelentkezett és közölte, hogy semmi problémája nincs. Vajon mit csinált akkor, amikor vagy féltucatszor leadta a segélykér? hívást? Összetévesztette a VHF rádió piros segélykér? gombját a hifitorony ?eject? gombjával? Na persze így a CD csak nem jött ki, viszont a fél Adria figyelt, hogy mi is történik egy csendes nyári éjszakán? Mert történhet! Ezért adjuk az ?rséget még a legnehezebb nap után is. Igaz, közben lehet hajónaplót írni, ha a fél szemedet a radar képerny?n tartod idelent és a társad szorgalmasan figyel odafenn!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től