MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Hajózás Bretagne partjainál az Atlanti-óceánon
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Hajózás Bretagne partjainál az Atlanti-óceánon2004.08.21. - 2004.08.27.

179. út
A Párizsban él? pszichiáter barátom, Koppány meghívott hajózni Bretagne partjaihoz.
? korábban már egyszer els?llyedt az Atlanti-óceánban egy 35 lábas hajóval: a zátony - amire ráfutott - nem volt jelölve a térképen.
Majd Maserattijával 260-nál durdefektet kapott: a gumi gyári hibás volt.
Kés?bb Dover partjainál,miközben a parton napozó csajokat figyelte: a repül?gépe szárnya beleért a hullámokba és lezuhant - kimentették és újraélesztették.
Szóval nagy érdekl?déssel várom ezt a hajózást, a 4-8 méteres árapály változásnak kitett vizeken.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap: még várat magára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt fogunk hajózni
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Pozsonyig autóval megyünk, onnan a Skyeurope -al Párizsba, majd 3 óra várakozás után a Bretagneban lév? Lorientbe repülünk. Itt fog várni ránk Koppány az autójával és irány a La Crouesty és a 2003-as Oceanis 393-as, amit DANJUDOC-nak hívnak.

1.nap ? Elrepültünk Bratagne-ba, majd az esti dagállyal felhajóztunk a Morbihan-öbölbe az Ile aux Moines-ig. Itt bójára álltunk, majd jött a Nagy Zabálás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kihajózunk a csúcsforgalomban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt tolat a vitorlás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az áramlás okozta hullámok
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 4-kor keltünk, hogy 5-kor indulhassunk, de csak 5h40-kor sikerült kigördülni a kapun, és irány Pozsony. Éppen csak elértük a gépet, az autót letettem a fizet? parkolóba (1050 korona 1 hétre) majd a SkyEurope-al Párizsba repültünk, ahol szomorú es?s id? fogadott. Aztánt 2 óra várakozás után felszálltunk a Bretagne félszigeten lév? Lorient-ba tartó (b?r üléses!) repül?gépre.
Lorientben vár ránk Koppány Kapitány. Nála tisztelettel Vass Matrózként jelentkeztem. Harmadik kísérletre sikerült a Mercijábe bepakolni a cuccot. Innen 1 óra 20 perc alatt eljutottunk a de Rhuys ?félsziget (ejtsd: dö rüísz) félszigeten lév? La Crouesty (lö krüeszti) kiköt?be. Ez egy 20 éve épült mesterséges kiköt? és szabadid? központ, ami egy kis halászfalucska felszámolásából és bekebelezéséb?l született. Ma 1200-1500 hajót találunk itt a mesterséges medencékben, a partokon modern apartmanok és nagyon sok ember található. Az árapály itt 4-5 méteres szintkülönbséget okoz, ami ellen úszó mólókkal védekeznek. Ezek hatalmas cölöpökkel rögzített stégek. A cölöpökre 3 oldalról m?anyag görg?ket szereltek. Ezek megtartják a mólót oldalról, de függ?legesen mozoghatnak. A mólókra a dunaihoz hasonló csuklós híd vezet, de 30 centinként keresztbe léceket csavaroztok rá. Így apálykor meredek lépcs?n lehet leereszkedni a stégre, dagálykor pedig be lehet sétálni egy járdán.
Koppány kapitány már mindent elrendezett, bevásárolt, így érkezésünk után alig fél órával már indulhattunk is. Ezen a vízterületen nagyon fontos a menetrendszerinti közlekedés az er?s és szeszélyesnek t?n? áramlatok miatt. Nekünk 18 óráig el kellett hagyni a kiköt?t, hogy az áramlatok befelé vigyenek. Mint kés?bb kiderült, volt ahol 8 csomós áramlatba keveredtünk. Az indulás csak kicsit volt kalandos, de kapitányunk megoldotta a helyzetet, semminek sem mentünk neki. A kiköt?b?l kihajózva hihetetlen forgalmi dugóba keveredtünk. A charterosok most mentek ki, a hajótulajdonosok most jöttek be. A hajók egymást érték a sz?k kijáratban, alig 1-2 méterre mentek el egymástól. Csak egyszer kellett fékeznünk, hogy elkerülje kapitányunk az ütközést, de ezt si megúsztuk.
Az els? napi úti célunk a Golf de Morbihan (Morbian) volt. Ez egy pár tízezer éve megsüppedt területe, ahova beáramlott a tenger. sok sziget található itt és három folyó ömlik be. A szigetek között a vízmélység csak 8-10 méter között van, ezért az áramlások nagyon er?sek, és irányuk változó, ahogy körbemossák a szigeteket és találkoznak a túlsó oldalon, akár mer?legesek is lehetnek egymásra. A helyzetet bonyolítja, hogy hatalmas limányok, forgók is keletkeznek, így nagyon kell figyelni. Kapitányunk elmondta, hogy itt az a szabály, ha elveszted a hajó feletti uralmat, akkor engedd el a kormányt, az áramlat a hajót úgyis a mélyvíz felé fogja sodorni, mert ott nagyobb sebességgel folyik a víz, mint a szélén. Szerencsére Gyula gondos kormányzása miatt ezt most nem próbáltuk ki. Itt az IALA A rendszer van érvényben a hajóutak kit?zésénél, amikor is a tenger fel?l jövet színre színt kell hajózni: a piros (hengeres) bóját a piros lámpánk (bal oldali) fel?l, a zöld (háromszög tet?jel?) bóját a zöld lámpánk (jobb oldali) fel?l kell vennünk. Nappal persze az ember fejb?l tudja, hogy melyik lámpa melyik oldalon van. Szóval szépen behajóztunk a Morbihan- öbölbe.
Hát megdöbbent? volt a behajózásunk. 10 csomós szélben vitorláztunk, 3-4 csomóval. A GPS szerint viszont 9-10 csomóval, s?t volt amikor 12-vel is haladtunk. Megdöbbent? látvány volt, amikor az el?ttünk haladó vitorlás hirtelen dagadó vitorlával el kezdett 4 csomóval tolatni, amikor elkapta az örvény. Néha olyan érzésem volt, mintha egy hegyi folyón vitorláznánk. A víz zubogott körülöttünk, fortyogott, 60 centis hullámok támadtak majd elenyésztek. De a vízi út szépen ki volt t?zve bójákkal, a kapitányunk jól megtervezte az id?pontot, Gyula szépen kormányzott és 8 mérföld hajózás után (miközben a log szerint - vagyis a vízhez képest- 2,1 mérföldet tettünk meg) megérkeztünk az Ile aux Moines ((Il ó moán) szigethez, ahol a V9-es bójára lekötöttünk.
Nagyon sok hajó volt minden felé, de kevés a kiköt?hely, így általában csak a bójákon van hely. Viszont reggel 8-tól este fél 10-ig egy ügyeletes csónak kiviszi a partra a turistákat. A VHF 9-es csatornáján kell bejelentkezni itt. Mi a parton fogunk vacsorázni, ezért beszálltunk a komp csónakba és a saját a csónakunkat kihúzattuk vele a partra. Itt megdöbbenve láttam egy fügefát a parton, rajta érett gyümölcsöket. Itt egy nagyon hangulatos kis étteremben, a vacsoráztunk. Amikor az étlapot kértük, meglep?dtünk, amikor felhoztak egy nagyobb és egy kisebb iskolatáblát, amire krétával felírták a választékot. Volt itt igazi bretagne-i osztriga, kecskesajt sütve, helyi halkülönlegesség, szóval csodálatos volt. Végezetül nagyon finom sárgás szín? calvados-szal zártuk a vacsorát. Szóval jól belaktunk, majd 11 óra körül beszálltunk a csónakunkba. A mi hajónkat a többi között könnyen megtaláltuk, mert csak nekünk világított a horgonylámpánk. Az út kalandos volt, mert a csónak egyik hurkája leeresztett és Gyulával mintha bidében ülve utaztunk volna. De szerencsésen megérkeztünk és egy szempillantás múlva reggel lett.

2. nap: aug. 22, vasárnap : Körbehajóztuk a Morbihan öblöt, a kijáratánál kicsit elkapkodtuk és bekerültünk az áramlás okozta nagy hullámverésbe. Becsapott több hullám az ablakon, ezzel Koppány számítógépe meghalt. Közben megkaptuk a rossz hírt: Gyulának haza kell menni holnap. Estére La Trinité kiköt?jébe érkezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyula és Edit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A piros szín? ház
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitányunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A Morbihan-öböl 100 négyzetkilométeres nagy bels? tó, átmér?je 12-15 km és 40 kisebb-nagyobb sziget találhatunk itt. Ezek között rengeteg csatornában áramlik a tenger. Három folyó ömlik be ide : az Aurey (Ore a Vannes (Van) és a Noyalo ( Nojalo). Az öböl sz?k bejárata jelent?sen lecsökkenti az árapály szintkülönbségét az öbölben. Így, ha a szintkülönbség (a Range) 5 méter, a bejárat mögött már csak 4 méter, míg a Vannes folyónál már csak 3 méter lesz. Igen érdekes és veszélyes jelenséggel találkozhatunk, amikor a szél feltorlasztja a vizet, közben kifelé áramlik az öbölb?l az apály áramlat, amire még rásegít a folyók vize is. Ezért nagyon kell figyelni arra, hogy mikor merre hajózunk. Az áramlat a szigetek között gyakran eléri 7-8 csomót. Ma nekünk 10 óráig el kellett indulnunk, hogy az áramlatok kedvez?ek legyenek. Elhajóztunk Arradon el?tt, ami egy pár házból álló hangulatos városka. Ennek nevezetessége, hogy kapitányunk hajója itt állt 1981-84 között, amíg el nem süllyedt. Ennek pontos okát most tudtam meg: egy olyan zátonyra futott, amelyet jelöl? bója 910 méterre sodródott el a helyér?l. Ezt a francia hidrográfia szolgálat mérte be. A francia el?írások szerint a bója maximum 150 méterre lehet a zátonytól, így ? vétlen volt. A hajójáért a kártérítést a hidrográfiai szolgálat fizette ki. Innen a piros házat kerestük, ami a Vannes-folyó bejáratát jelzi. Érdekessége a háznak, hogy az 1800-as évek végét?l tilos másmilyen színre festeni, mert a pilot könyvekben ezzel jelzik azóta a torkolatot. A bejárat el?tt csodálatos épületeket láttunk, amelyeket hihetetlen buja zöld parkokkal voltak övezve.

3. nap: augusztus 23. hétf? ? Gyulától fájó szívvel elbúcsúztunk, majd áthajóztunk a valóban szép Belle Ile (Belil)-re a viharos Atlanti óceánon, ahol sajnos egyik társunk tengeri beteg lett. Itt bójára álltunk, majd csónakkal partra szálltunk. Kés?bb az egész kiköt? rajtam röhögött, amikor egy szál alsó gatyában álltam a parton.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szegény...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Belle Ille
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Apály
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A részletek hamarosan jönnek...

4. nap: Augusztus 24 kedd ? Reggel bementünk a zsilippel védett bels? kiköt?be. Aztán a viharos tenger által ostromolt Vad Parton csodálatos kirándulást tettünk. Este megnéztük az apály által partra vetett hajókat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Vad Part
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Aoály
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A részletek hamarosan ....

5. nap: Augusztus 25, szerda ? Megnéztük az 1835-ben épült Goulphar világítótornyot, majd 35 csomós széllökésekben elhajóztunk a Port Huliganba. Most már senki sem hányt.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Edit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A világítótorony optikája
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A viharos tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Vassmatróz
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Annyi minden történik, hogy egyszer?en nincs id?m leírni. De majd bebótolom....

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től