MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szkipper Téning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szkipper Téning2002.05.22. - 2002.05.29.

122. út
502,9 mérföldet hajóztunk, ebb?l 117,2 mérföldet éjszaka. Nagyon rossz, es?s idójárást kaptunk, keveset tudtunk vitorlázni. A mérföldek is nehezen lettek meg, Rabtól Punatig kitér?t kellett beiktatni. De meglettek. A szkipper tréningen jól vizsgáztak a kadétok. A próba vészhelyzetben gyorsan feltalálták magukat, a szemb?l jöv? sirokkóval (és a hozzájáró tengeribetegséggel) jól felvették a harcot. Elsajátították a csomókötés m?vészetét és elsajátították a tengeri hajózás alapjait.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1.nap: 2002. május 22., szerda: érkezés Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Albatros
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Albatros belülr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Albatros belülr?l
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ötkor indulunk Pacsinóval Punatba, ahova csak 12 óra 45-re érkeztünk meg, olyan volt a forgalom, hogy nem tudtunk gyorsabban jönni.
13 óra 04 Lemerültünk megnézni a javított kormánylapátot: minden rendben volt. Sajnos most nem tudjuk teljesen kijavíttatni a törést, mert nagyon bizonytalan, meddig fog kiszáradni. Lehet, hogy 2 nap, lehet hogy 3 hét kell hozzá.
Ha nem lesz tökéletesen száraz, akkor nem ragad össze a javított rész és az eredeti. Ezért meger?sítettük a Korfun felszerelt lemezt - még 2 lemezcsavart hajtottunk be, valamint keresztül fúrva a lapátot betettünk egy 70 mm hosszú gépcsavart, önzáró anyával. Remélem jó lesz.
15 10 Megjött Béla, amikor éppen befejeztük a javítást.
16 óra 25 Megjöttek a többiek is. Bepakoltak, elrendezkedtek.
17 óra 30 Gyakoroljuk a kikötéseket. minden ki önállóan ki fog kötni kétszer. Sirokkó fúj, amelyeik elfújja a hajót a parttól, Ideális az id?. Mindenkinek jól is sikerült a kikötés.
18óra 45 Felvettük a deviációs görbét, majd sötétedésre visszatérünk a helyünkre.
21 óra Elmentünk vacsorázni a kiköt?i étterembe. Fügéb?l készült pálinkát ittunk, halat, rákot, húsokat ettünk. Közben Gábor telefonált: elromlott az autójában a vízpumpa, Karlovácnál. Éjjel fog érkezni, taxival. Megágyaztam a szalonban neki, hogy senkit se zavarjon. Pacsino a kabintet?n, János a cockpit ülésén alszik.

2. nap, csütörtök: Indulás Punatból, hajózás dél felé a kezdõdõ sirokkóban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Térkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A m?szerek
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

3 óra 30 Megérkezett Gábor taxival Karovácról. 200 Euroba került.
7 órakor már a csapat fele fent volt, a többieket friss tengerészdalokkal ébresztettem, nyolckor indulunk. Szembe szelet várok, sirokkót.
7 óra 35 A jóslatomat megerõsítette a Rijeka Rádió a VHF 24-es csatornán, még holnap is rossz idõ várható, utána javul majd.
8 óra 05 Kihajózunk Punatból a bóják között. Csendes, nyugodt reggel van, a szél nem fúj, az égbolt rétegfelhõkkel borított, az esõ nem esik.
8 óra 30 Megreggelizünk, de van aki tartózkodik, a várható hullámzás miatt.
9 órakor kezdtem a szokásos oktatás: hol a tûzoltó-készülék, hogyan kell leadni a vészjelzést, hogyan kell a jelzõrakétákat kezelni, a mentõtutajt vízrebocsátani, stb. a szkipper tréning tematikája alapján. Késõbb elkezdõdött a hullámzás, szembõl.
12 óra Feltámast a délkeleti szél, szembõl. A hajó ugrál, bukdácsol.
17 óra Most értünk Zadarhoz. A sirokkó 8-10 csomóval fúj szembe, a hullámzás mérsékelt, a hajó most csak kicsit ugrál.
19 óra 30 Megérkeztünk Biográdba. Béla nagyon szépen kikötött az oldalszélben. Mindenki nagyon elfáradt.
Este elmentünk vacsorázni a városba. Mindenki jól bezabált. Éjfél után fekükdtünk le. A szél süvített a kötelek között.
Még tart a sirokkó.

3. nap, péntek - hajózás sirokkóban Milna felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Térkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sirokkóban hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna esti fényben
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
9-kor indultunk el Biogradból. A városban még kellemes, napos id? volt, de ahogy kiértünk a Murter -sziget oldalához, a sirokkó meger?södött, elérte a 20 csomót és természetesen ismét szembe fújt, szemb?l jöttek a hullámok. A hajó orra föl-le ugrált a hullámokon, a felcsapódó víz beterítette a hajót. Most nagyon hasznos volt a sprayhood!
11 óra El kezdett esni az es?. El?ször csak szemerkélt, majd igazából rákezdett. Az er?s mozgás miatt több kadéton is látom a tengeribetegség kezd?d? jeleit. Talán beérünk a tkarásba, miel?tt valóban rosszul lesznek. Az ?A? terv szerint Skradinba mennénk, föl a Krk-folyón. Ilyen es?ben ennek nem sok értelme van, ezért ezt kihagyjuk és Rogoznica a cél.
13 óra 25 Rogoznica el?tt járunk. Az es? szakad, a szél lecsendesedett, életbe lépett a ?C? terv - irány Milna, ami innen még kb. 3 óra. Úgy látom, megnyugodtak a gyomrok, mehetünk tovább. Attila szépen megtervezte az utat Milnáig, de nagyon felkavarodott a gyomra.
14 óra 10 A Mulo világítótoronynál kiérve a nyílt vízre 2 méter körüli hullámok jöttek szembe a szakadó es?ben. Szerencsére hamarosan takarásba értünk.
Béla szépen átnavigálta a hajót a partmenti szigetek sz?k átjárójában.
17 óra 15 Megérkeztünk Milnára, ahol János egy nagyon sz?k helyre állt be a hajóval. A bal oldali - ?exkeletnémet? - szomszédaink nagyon idegesek lettek, amikor befurakodtunk melléjük. Pedig csak 30-40 centivel volt keskenyebb a hely, mint a hajónk. Én már 2 méterrel sz?kebb helyre is beálltam már az Albatros-szal. Ilyenkor a hajók összezsúfolódnak, kicsit meglazítják a köteleiket és ezzel minden rendben lesz. Csak a szomszédaink pánikoltak. Szerencsére nem értettem ?ket.
Este jót vacsoráztunk a kiköt?i étteremben.

4. nap, szombat - hajózás Korcula felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Térkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 2 perces riadó eredménye
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csomó kötést
tanulnak a kadétok
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 05 Bekapcsoltam a tengerészdalokat, ?hadd pezsegjen a vér?, jelezve a reggel beköszöntét. Senki sem szokta sokáig bírni, inkább felkelnek. Pacsinó a fedélzeten aludt, János a szalonban átlósan, a többiek a kabinjukban. Nagyon szép volt a reggel itt, Milnán. A szél szinte teljesen elállt, a szakadozott felh?k mögül ki-ki kandikált a Nap. A hajókon lassan ébredeztek az emberek, egyesével botorkáltak a W C felé. A szemközti parton a boltosok sürögtek-forogtak, rendezgették portékáikat.
8 óra, indulunk. Az els? kiköt?nk Hvar, kb. másfél óra hajózással. Indulás el?ször teljesen tervszer?en ment: orrkötelet bedobták a vízbe, elengedtük a farkötelet, kicsúsztunk a szomszédok közül. János kormányzott, nagyon szépen haladtunk kifelé. Ahogy távolodtunk, észre vettem, hogy húzzuk magunk után a mooring kötelet, amellyel a hajó orra volt lekötve Rögtön szóltam, hogy húzunk magunk után egy kötelet, állj. A csónak kötelébe akadt be a morring kötél, amikor eloldották. A hiba valahol az orrkötél vízbedobásakor történt. Megálltunk, a hajót sodorta a szél balra, azt álló hajók felé. A tulajdonosok már korábban is figyeltek minket, aztán már pánikszer?en kiabáltak - menjünk onnan. A helyzet nem volt bonyolult, csak a csónak kötelét kellett elengedni, majd csákjával újból megfogni. Én tartottam a csónakot, vártam, hogy elengedjék a kötelet. A gondot az okozta, hogy a kötél rosszul volt megkötve, vagy 2 perc kellett a felszabadításához. Ez id? alatt persze sodródtunk. Nem tudtam tovább tartani a csónakot, el kellett engednem. De legalább a hajó szabaddá vált, és visszamehettünk a csónakért. Az egész helyzetet az orrkötelesek okozták, de legalább ilyet is láttak a kadétok.
Ahogy kiértünk a Solta és a Brac közötti csatornába, jobban feltámadt a szél és vitorlázni tudtunk. 14-15 csomós szél volt, félig reffelt grósszalés génuával 7-8 közötti sebességgel hajóztunk. Az Albatros 20° körüli szögben megd?lt, csak úgy szelte a habokat. Végre vitorlázhattunk.
A Hvar szigetet elérve megpróbáltam Bognár Zoli Cenk nev? hajóját hívni a rádión, de nagyon rossz volt a vétel. Kés?bb behajóztunk a Palmezana nev? jachtkiköt?be, hogy megmutassam a kadétoknak, milyen szép és romantikus ez a hely. Innen átmentünk Hvar városba, ahol 10 óra 30-kor Gábor nagyon szépen kikötött. El?l horgonyt dobtunk, majd kitolattunk a parthoz. A kiköt?ben nagy holthullámok görögtek szokás szerint.
A városban sétáltak a többiek, kicsit megpihentek, majd indultunk tovább.
11 óra 30 Kihajóztunk Korculáról. A szél elállt, motorozunk.
13 óra 05. Beraktam a 2 perces szirénázó vészhelyzet CD-t. A cockpitban falatoztak éppen. El?ször 15 másodpercig döbbenten bámultak, mi a fene ez. Aztán észbe kaptak. Lerohantak felvenni a ment?mellényt. Legnagyobb meglepetésemre, mikor lejárt a 2 perc, és a következ? szöveg hallatszott: ?Aki nincs a cockpitban, az meghalt.? - már mindenki ott volt, felöltözve, ruhában. Egyetlen zombink sem volt, pedig ez ritkaság. Meg vagyok elégedve a kadét urakkal.
14 órától a csomók kötését tanítottam. Volt aki megküzdött eleinte a csomókkal, de aztán mindenki megtanulta a legfontosabbakat. Ezt is sikeresen teljesítették a csendes napsütötte délutánban.
17 órakor értünk Korculára, ahol el?ször Attila kormányzásával szépen kikötöttünk a benzinkúthoz. Megtankoltunk, majd beálltunk a marinába. Béla volt aki kormányzott a már feltámadt oldalszélben. Jól sikerült a man?ver, pedig nem volt egyszer?. Felmerült, hogy mégsem vágunk neki az éjszakának az egyre er?söd? szélben. Este 7-kor találkozunk, majd akkor döntünk. Addig szabad program.
19 óra. Vacsora után még ma tovább megyünk, mivel nagyon hiányoznak az éjszakai mérföldek. Vacsorázni Gábor és Béla által felfedezett kis étterembe megyünk. Kialkudtam a félnapos kiköt?díjat és kifizettem.
21 óra. Nagyon finomat ettünk az Adio Mare nev? kis hangulatos családi étteremben, a várfalon belül, hozzá nagyon finom helyi fehér bort ittunk, majd elindultunk a Krk-folyó felé. Útközben találkozni fogunk Bognár Zolival, aki a Cenk 1 nev? hajó tulajdonosa, kapitánya. ?k Dubrovnikba tartanak.
22 óra 15. A Cenk mellé áltunk, örömmel üdvözöltem Zolit. A két hajó utoljára Törökországban, Marmaris kiköt?jében találkozott egymással. Kölcsönösen megajándékoztuk egymást egy-egy üveg borral, majd ?k délkelet felé, mi északnyugatnak indultunk. Szép csendes az este, a szél elült, csak a Hold bujkál a hátulról közeled? fenyeget?en sötét felh?k között. Lehet, hogy visszatér a sirokkó? Én minden esetre lefekszem aludni, mert 2- 4 óra között bevállaltam egy ?rséget, hogy többet pihenhessenek a többiek.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től