MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / A 2004. évi szeptemberi Szkipper Tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
A 2004. évi szeptemberi Szkipper Tréning2004.09.12. - 2004.09.18.

181. út
A túra névleges célja a 12 mérföldes képesítéshez szükséges 500 mérföld lehajózása.
Ennél sokkal fontosabbnak tartom azonban a tematikus, iskolarendszer? gyakorlati képzést, amikor minden napnak megvan a maga oktatási programja.
A túrán a kadétok önállóan vezetik a hajót a szkipper-instruktor felügyelete alatt. A Jacht AKadémia számára a legfontosabb cél, hogy aki nálunk végzett, az önállóan és biztonságosan hajózzon.
Ha a tengeren vagy valamelyik kiköt?ben a mostani kadétokkal, mint kapitányokkal találkozok majd jöv?re, akkor elértük célunkat.

A tervezett útvonal: Punat-Korcula-Skradin-Punat, sok kitér?vel és kalanddal. Egyenl?re az id?járás el?rejelzés nem kedvez nekünk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap- vasárnap: Mindenki megérkezik. Oktatás, bepakolás, oktatás, majd vacsora szakadó es?ben a \"fügepálinkás\" étteremben. Reggelre 10 centi es? esik.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A cuccadagotó-lánc
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Márti várja a következ? adagot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A "fügepálinkás étteremben
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Balázs a krónikás.

Lógattam a lábam abban a hitben, hogy a benyomott buci-zsemle és az egy liter tej lassú, ütemes lötyögése a hasamban, termel annyi meleget, hogy mély álomba szenderülhessek, de megint tévedtem. Résnyire nyitott szempillám mögül egy él? Vass Tibor alakot véltem látni, aki közölte velem az örömhírt, mégpedig, hogy én fogom vezetni a hajónaplót. Nos, mondja az angol, hát tényleg sok félre öröm létezik a földön.
A tejben úszó buci-zsemlét rögtön el kellett felejtenem és próbáltam újdonsült feladatom megemésztésére koncentrálni. Nem ment olyan gyorsan, nem vagyok egy grafomán alkat, de majd csak belejövök?.

Akkor, hát kezd?djék útinaplónk valahogy így?

2004-09-12-ét írunk délután három óra van, Tibor a h?sies feladatkiosztás után visszavonult a szobájába, én meg itt maradtam Eddi Reader CD-jével a fülemben és ütöm a klaviatúrát, valahogy így várjuk a többieket, hogy megérkezzenek: Mártit, férjét Bélát, Imrét és Imrét, Istvánt és Józsefet, illetve Szabolcsot, aki az én (Balázs) kabintársam lesz. Ja még meg sem magyaráztam, hogy mit keresek itt, a többiek érkezése el?tt. Ennek elég egyszer? oka van, egy nappal elnéztem az indulást és tegnap jöttem meg a szomszéd szigetr?l, Rabról, ahol a családommal vadkempingezünk és úgy látszik, valamelyik napon kétszer striguláztunk és elszámoltuk magunkat.
Tegnap Eszter és Tibor egy romantikus estét varázsolt a cockpitben egy szál gyertya és egy üveg vörösbor segítségével. Az alvás a varázslatnak köszönhet?en egész könnyedén sikerült mindhármunknak. Reggel az esti ivás sorrendjében ébredtünk, sikerült zárjam a sort. Esztert Tibor kivitte a rijekai vonatállomásra, ami nagy hibának bizonyult, mert az id?járás azonnal elromlott. Ágynem? csere, grillez? rozsdátlanítás, rendrakás és Boci felkészítése az útra színesítette a délel?ttöt. (Boci nem a tizedik utitársunk)
Kora délután vészjóslóan befelh?södött. Tiborral éppen azt latolgattuk, hogy mikorra érhet ide a teljes csapat, amikor valaki kintr?l beszólt: ? Tessék mondani jó helyen járunk?? Végre együtt a csapat, természetesen a legjobb, a 181. túra csapata.
Függetlenül attól, hogy két külön tanfolyamba jártunk, valahogy olyan benyomása lehet egy küls? szemlél?nek, hogy ezek itt már több éve ismerhetik egymást. Látni kellett volna a hajóba való bepakolást, ahogy a már szemerkél? es?ben (ami most már szakad) milyen összmunkával pakoltunk mindent a helyére 15 perc alatt.
A délutáni oktatás már térkép mellett folyt, hosszú és igen hosszú pillantások közepette. A hosszú és igen hosszú pillantásokat csak a közbeszúrt poénok törték meg, ami áramütésszer?en hatott ránk és minden poén után egy pár percre figyelemképessé vált a társaság.
A legtöbb id?t az apró répadarabok emberi testben történ? áramlási útvonalának elemzésével töltöttünk különböz? helyzetekben. Ennél kicsit rövidebb id?t szenteltünk a wc pumpa dugulásának és az azzal járó tisztítási m?veleteknek. Tibor felvonultatta szinonima tudásának legjavát, mégis annyira plasztikussá sikerült kisel?adása, hogy szerintem mindenki az orrában érezhette azt, hogy mi lesz, ha nem pumpálja le rendesen a 20-at. A drámai el?adás kicsúcsosodásának élhettük meg, hogy a pumpálás számát Tibor szigorúan ellen?rizni fogja, s?t ösztönöz minket egymás ellen?rzésére. No majd meglátjuk, vagy remélem nem.
Itt a hajón minden más, minden görbül és hullámzik, nem úgy mint az iskolapadban, tényleg közelebb jönnek a fogalmak, pedig még csak a kiköt?ben vagyunk.
Beosztottuk az ?rséget és mosogatói szerepet. Mindenki lelkes, de talán a leglelkesebb közöttünk Márti a mi hófehérkénk. Hét kadét és Márti. Nem csodálatos? Annyit készült bevásárlási listákkal, töltött káposztával, vidámsággal, be fogja aranyozni életünket.
Az oktatás második szakaszán is túljutottunk és megszavaztuk a távolabbi éttermet, a ?fügepálinkásat?, pedig már szakadt az es?. Az étteremben kivételes figyelem fogadott minket, (Tibort barátként fogadták) el?került a titokzatos fügepálinka és egy csodálatos hangulatos este kerekedett az egyébként az es? miatt kongó étteremben. Hazafelé (az Odysseushoz) indulva kisebb gázlókon kellett átkelni, Punat utcáin hömpölyög a víz, a szél néha 24 csomó, milyenek a kilátásaink a holnap reggeli indulásra?
Tibor még ilyen es?t sohasem látott Punatban.

2. nap-hétf?: Reggeli oktatás után indulunk Korcula felé. Közben találkoztunk Balázs családjával, majd felvettük a deviációs görbét. Kés?bb 20 perces Pihen? Veli Losinjban, majd reggelig hajózunk a terv szerint
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kiöntjük a 10 centi vizet a csónakból és a kadétok lekaparják a kagylókat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Elromlott a széladat interface, immát másodszor. Szernecsére van tartalék.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? közös reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre veszi fel a mooring kötelet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Szabolcs és Balázs gyakorolja a kötéldobást
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ny. Imi dob egy nagyot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? helymeghatározás...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs: Mi lehet a családommal?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Minden rendben!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Villámgyors öltözés ....
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De csak Merkl Imre élte túl az els? riadót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Estefelé a cockpitban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Delfinek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Másik delfin
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szabolcs Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Keresztez? hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs a lemen? nap sugaraiban, barna moszat és mosogató szivacs keverékeként kormányozza a hajót
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Estér?l még annyit, hogy senkit sem kellett bíztatni az alvásra.
Legkorábban Parafa (István) ébredt, akivel a mólón futottam össze, mindketten hajnali súlycsökkent? járaton voltunk a kiköt? wc-jében. Kett?nk között az kis elhanyagolható különbség van, hogy míg ? egy ilyen járat során testsúlyának kb: 300-adát veszti, addig én a 120-adát. Parafának igazán találó neve van, súlyáról pontos adatokkal nem rendelkezünk, mert nincs olyan mérleg, amivel meg lehetne mérni, saját bevallása szerint másfél mázsa. Tegnap végig próbálta a hajó összes ment?mellényét és nem kis meglepetésünkre volt olyan, amit sikerült becsatolnia. Egy kis túlzással bátran állíthatom, hogy ha átsétál a hajó egyik oldaláról a másikra, akkor a keletkez? hullámokra a kiköt? összes hajója hullámzó mozgásba kezd.
Reggelre elállt az es?, de borús id?re ébredtünk, hideg volt. Túljutva az ébredési vicceken, mint ?ki jön úszni?? ill. ?Kell valakinek napkrém?? (nagyon ronda id? volt) megterítettek a konyhások és a tányérokon csatarendbe állítottuk a f?tt virsliket. Addig ettünk míg tele lettünk, nehogy lötyögésbe kezdjenek a virslik. Reggel 8h-kor Tibor vezényletével párokban kikötési alapm?veleteket gyakoroltunk, mooring kötél felszedés, lekötés, kiköt? kötél partra dobás, indulás.
És és és ,
na itt nem tudom folytatni az írást, mert riadó van, vészhelyzet, vízhatlan, sapka, ment?mellény föl, útlevél kézben, lámpa kézben.
Csak M- Imi élte túl a gyakorlatot. Rajta kív?l senki sem sikerült 2 percen belül elkész?lni. (Másik Imrénk mostantól a Nyimi névre hallgat). Tibor készített a társaságról egy digitális bizonyítékot és mint, aki jól végezte dolgát most már alszik is a kabinjában. Csak nehogy felébredjen és újra kezd?djön ez a kapkodás.
Szabolccsal kiterveltük, hogy kilessük, melyik a vészhelyzetes CD-je, hogy most mi indíthassuk el újra, de azt hiszem legjobb lenne eltenni mélyen valahová, nehogy éjjel Tibornak támadhasson egy ilyen ötlete újra. Visszatérve indulásunkra? Azt hiszem mindenkinek nagy volt ez a pillanat az életében, felhúztuk a Magyar lobogót és háromszoros hurrával köszöntöttük ezt a bizonyos pillanatot, hogy itt lehetünk. Krk kiköt?jét elhagyva Rab irányát tartottuk, közben Passage planning (útvonal tervezés) kormányzás és navigálási feladatok az ?rségnek.
Mindenki a cockpit-ben iránylatokat mér, térképre rajol, rögzíti a helymeghatározás adatait, nagy a tömörülés. Rabot elérve látogatást tettünk kis vadkempingez? családom öblénél a Kupinskánál. Átkiabáltunk egymásnak néhány alig hallható aggódó mondatot a tegnapi es?zés miatt, lefényképezzük ?ket, ?k minket és már fordulunk is. Bevallom, így hogy láttam ?ket már kevésbé aggódom értük, noha átkiabálták, hogy az es? náluk sem szemerkélt és elég sok minden átázott. Reméljük több vizet nem látnak sem ?k sem mi függ?legesen esni, csak a tengeren, lehet?leg nyugodtan hullámozva.
Délben szinte teljes szélcsendben megmértük mindkét irányban a deviációt 10 fokonként, Márti és Béla átlagoltak, Imre pedig megrajzolta a deviációs görbét. Ezután huzamosabb csend, ?rségváltás, Jhoseph a kapitány, Parafa navigál, Fugawi a navigációs program itt el?ttem pedig mutatja milyen jól csinálják, mert csík egyenesen megy a hajó semmi girbe-gurbaság.
Célbavettük Veli Losinj kis gyöngyszem kiköt?jét és szerencsénkre egy motoros pont kiállt egy helyr?l, amihez oldalt kikötöttünk. 20 percnyi földélvezet következhetett, rövid sétával a kisváros sikátoraiban.
Bemutattunk a kávézó nagyközönségnek Béla vezényletével egy csodálatos elrajtolást a kiköt?bakokról és el?ször az út alatt vitorlát bontottunk. 4 csomós kreuz-nál többre azonban nem futotta, így be kellett húzni vitorláinkat. Cél Ilovik és St. Petar szigetek köze, ahol bójára állás, er?s áramlatban Imre bójaszemfelszed? mester és Nyimi bef?z? átvezet? leköt? legények és Tibor kormányos m?vészi el?adásában. Olyan er?s és változó irányú az áramlat, hogy t?lünk 10m-re szintén bóján álló hajók ellenkez? irányban állnak. Igen kintebb mindkét part felé már ellenáramlat van, ott folyik vissza a víz, konstatáltuk.
Elhagyva a két elb?völ? kis sziget közét a nyílt tengeren hajóztunk Log állásunk 55 tmf. Tiborék eközben egy kötelet behúztak a bumba, mert az el?z? turnusban valahogy kijött bel?le.
Most 19 óra van. Pillanatkép a hajóról: Józska kavargatja a vacsorát.
Nyimi kiadja az órségnek a ment?hevedereket.
Balázs a térképen rajzol.
Parafa ellen?rzi a navigációt.
Márti koordinálja a vcsaorát.
Imre alszik.
Béla a csockpitben nézel?dik.
Szabolcs kormányozza a hajót.
Tibor belekontárkodik éppen a naplóba

19 óra 13. Most jött a riasztás: delfinek! MIndenki kitódult és a lemen? nap fényében csodáltuk az ugrándozó tengeri jószágokat.
Ma még folytatjuk... mert egész éjjel hajózunk

Balázs folytatja a naplót:
Elértük Silba szigetét ?rség váltás Szabolcs és én vagyunk soron. A második helymeghatározási pontunk után nem sokkal 18h34perckor váratlan esemény rázta meg társaságunkat, néma csend támadt a fedélzeten, mindenki egy irányba bámult tátott szájjal és mindenki egy pár percre elfelejtett minden m?szert, minden mutatót, minden térképet, adathalmazt stb. ha most jött volna valami hajó tuti bekapjuk?.
Miel?tt mindenki megkapná mai szívinfarktusát leírom mit pillantott meg Szabolcs a kormányos és utána mindenki, aki a fedélzetre felszaladt Parafa kiálltására: ?Vigyázat delfin veszély? Egy kinyitott szardíniás konzerv helyett, tényleg négy delfint.
Most lehet, hogy nem dobtátok el internetes egereteket kedves olvasók, de ez csak azért van mert nem voltatok itt velünk. A naplementében, játékosan kiugráltak a vízb?l, a hajó mellé úsztak, követtek bennünket, 10-12 méterre is megközelítettek bennünket. Kb. egy mérföldön keresztül élvezhettük társaságukat, de más TC-t követtek és a hajó bal oldaláról átúsztak a jobbra és abba az irányba folytatták útjukat.
Szó szerint állati giccses volt. Gondolkodtunk róla, hogy valahogy meg kéne nekik is adni a rottánkat, de végül nem hajítottunk nekik térképet. (Jhoseph verziója szerint ezt így kellett volna netre bocsátani: A delfinek hangos kiáltásokkal próbálták megtudakolni, hogy mi merre tartunk, de mivel nem válaszoltunk nekik ugrálásba kezdtek, mutatván, hogy mostmár aztán igazán vegyük el? a Solas típusú ment?övünket, hogy keresztül ugrálhassanak rajta. Márti tartotta a karikát, Béla tapsolt, hogy mikor ugorjanak, Parafa kiabálta nekik a sorrendet, Szabolcs minden ugrásnál megsímogatta a hátukat, Imre egyesével megdícsérte ?ket, Nyimi minden sikeres ugrásnál kinyitotta a delfinek száját, hogy betehessem a kekszet a szájukba. Mindezt csak Tibor kedvéért, hogy lássa milyen csapatmunkára vagyunk képesek. Neki most sem adtunk feladatot, idáig sem csinált semmit, azt is csak úgy ímmel ámmal, most akkor minek maceráljuk.
Így is minden nap egyre gyengébb tengeri viccekkel próbálkozik kompenzálni despota diktatúráját. (Persze most számolnunk kell a következményekkel is, deck mosás, napi vízadag megvonás?stb)
Áthajóztunk IST és MOLAT szigetek között, lement a nap, indulásunk óta eltelt 12 óra, a társaság kis hasonlattal úgy néz ki, mint egy mosogató szivacs és egy barna moszat keveréke.
Beesteledett, Tibor és mi az asztal köré gy?ltünk, Tibor ismerve, hogy közel az els? világítótorony, villám gyorsan felskiccelt egy fehér lapra egy úti tervet (passage plan) és felosztotta a szakaszokat közöttünk. Mosogató szivacs és barna moszat testvéreimmel együtt bevalljuk, ezt a mutatványt alig bírtuk követni, de szerencsére a lassabb felfogásúak az éjszakai szakaszokon kés?bb következtek (pl: én), így volt elég id? feldolgozni azt, a leginkább kakaóscsigára emlékeztet? útvonalat, amit sikerült Tibornak a szigetek közé beszorítani, (persze helyenként a kakaó már lepergett róla, de valakinek a natúr tésztát is le kell nyelni, nem igaz?)
Éjjeli csigaev? étrendünk a következ? volt 1-es ?rség: Szabolcs és én, 2-es ?rség: Joseph és Parafa, 3-as ?rség: Imre és Nyimi, 4-es ?rség Márti és Béla. Világítótornyok beazonosítása, éjszakai helyzetmeghatározás, éjfélig, izgalmas volt.
Elhagyva kakaóscsigánkat beálltunk Vis sziget iránylatába és következhetett másnap reggelig az ?rség a következ? sorrendben: Márti és Béla, majd Szabolcs és Balázs, azután Parafa és Józsi és végül Nyimi és Imre reggel 8-ig.

3. nap: Kedd - szerencsésen Komizára értünk, majd majdnem megnéztük a Kék Barlangot, aztán Jót vitorláztunk Korculáig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajnalban Imre kormányzott
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vis felé hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tenger
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Komizan
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre, Szabolcs, Jhosep Komizan
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Indulás el?tt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végre föld!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hasítjuk a habokat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Log: 166 tmf 8h00-kor Este folyamatosan motoroztunk és egy jó hosszan meghúzott rottán reggel 10-re elértük a Vis szigeten lév? Komiza városát.
Itt Márti kormányozta a hajót egy szélcsendes mólóhoz, ahol a kikötés után kb. fél órás városnézéssel egybekötött fagyizás/kávézás/bevásárlás követett. Mindenki igen elcsodálkozott, hogy nem mozog a lába alatt a kiköt? talaja, kivéve a Balázs, aki kiszaladt a vásárlás alatt az élelmiszerboltból, mondván ? alatta mozog a talaj.
Készítettünk néhány fotót err?l a csodálatos kisvárosról, amir?l Tibor meg is jegyezte, hogy ha egyszer házat fog venni az Adria mellett, akkor az itt áll majd.
Az elindulás után vitorlát bontottunk és irány a Bisevo szigetén lév? Kék-barlang. Vitorlával mentünk át a szigetre, mivel nagyon jó szelünk volt, ami már annyira nem volt szimpatikus a barlang bejáratánál. Közös döntés alapján nem mentünk be a barlangba, mivel a 80 centis hullámokban a gumicsónakba átszállni akrobatikus mutatvány lett volna.
Ezután egy nagyon kellemes szakasz következett sok-sok vitorlázással, amíg legalább 6 csomós sebességgel tudtuk a hullámokat hasítani. Irányba vettük Korcula városát, ahová megérkezve teljesítettük a Szkipper Tréning el?írt útvonalának felét.
Útközben Tibor kapitány játékos oktatással f?szerezett vallatásnak vetett alá bennünket, míg mindenki meg nem tanulta, hogy mi a COLREG szerint el?írt 16 vészjelzés.
Balázs mindkét cip?jét kénytelen volt zálogba adni, mivel nem tudta folytatni a felsorolást és Kapitányunk nem fogadta el a több napos zokniját letétként ?Nem vagyok én szadista!? felkiáltással.

Szerda: Vitorlázás, fürdés, Hvár majd nagyot vitorlázunk Milna felé hajózva, ahova csodálatos fényjátékban érkezünk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pillangózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A reklám. Másfél éve kifogástalanul használható ez a fogó. Nem gorbül, nem törik, nem csorbul, csak vág, csak hajlít, csak csíp. Ilyet vegyetek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na miez?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csónaktúra motorja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy fejes
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mi vagyunk a horgony?rség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A partraszállók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Melyik az Odysseus?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A max. sebességünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kett?s szivárvány kelet felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente nyugat felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora Milnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna by night
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2004-09-15 SZERDA, Log: 256 tmf
Napsütéses, vidám reggelre ébredtünk, végre hullám mentesen kialudtuk magunkat. Terülj-terülj asztalkánk még most sem szegényes, de már egy májkonzerv felkerült rá, amit igaz senki sem bontott fel. Joseph kormányzásával hátszélben nyugodtan emészthettünk.
Reggeli után mindenki kivonult a fedélzetre, kihúztuk a grószt is kinyitottuk pillangóra, lekötöttük egy preventerrel, hogy ne nyíljon vissza, sebességünk 6 és 8 csomó között változott. A hullámokat is hátba kaptuk csak kicsit billegett a hajó. (Persze mikor kezdenek ezek vicceket mesélni a fedélzeten, amikor naplót ír az ember) Felszaladtam a fedélzetre, de már csak a tegnapi zálogkiváltásra értem fel, egy dalt kellett énekeljek, a végén Szabolcs megkérdezte, hogy ezek után nem kéne a deviációs görbét újra felvenni? (Szerintem ennyire azért nem énekelhettem rondán, de mindegy.) Közben Tiborral megjavítottuk a fok alsó szemében lév? seklit is.
Éppen azután, hogy Imre és Nyimi átvették a hajó irányítását, megint el?került az Emergency CD-lemez és megint ketyegni kezdett a 2 perc. A végeredmény már sokkal jobb lett, mint korábban, csak Márti késett kb. 2 percet mivel ott volt/ült ahová még a Kapitány is gyalog jár. Balázs szerint a CD-b?l minimum 3 másolat van, ezért teljesen értelmetlen elcsenni Mr. Captain-t?l.
Az id? egyébként gyönyör?, továbbra is pillangóztunk, hogy elérjük a Scedro és Hvar sziget közötti fürd?helyünket. Egy több nyúlványú öbölben álltunk meg és dobtunk horgonyt. Imre az els?, aki teszteli a vízh?mérsékletet, igaz fürd?gatyában, így az eredmény leolvasása kissé nehézkes. Parafa követte ?ket. Szabolcs kikötötte egy parti fához az Odysseus farát, így már kifeszülve lebegtünk a víz tetején. Béla, Szabolcs és Balázs csónakázni mentünk a bocival egy kis mellék öbölbe, ami alatt a víz szépnek látszódott. Gazdag él?világ, rengeteg kis és közepes hal.
Nyimi és Joseph is úsztak, majd elkészítették Mártival ebédünket, ami ezúttal már tényleg májkonzerv volt a konzerv rész nélkül. Ebéd után Parafa mosogatott igen nagy rutinnal, közben Imréék beindították a motort és kiálltunk az öbölb?l. Márti és Béla ?rök átvették a hajó irányítását, most már elektronikus navigációs eszközök segítségével a GPS-en waypoint kijelölésével tartották a hajót a sztrádán.

(Mosmeg a Nyimi írja?)
Irány: Hvar kiköt?je. Míg a hajó gyomrában a fentebbi sorokat fogalmaztuk Szabolcsal, 30 fokot billegtünk jobbra-ballra a hátszél keltette hullámokon. 1szercsak elült a hullámzás, mivel befordultunk a kiköt? öblébe. A gyönyör? óváros kell?s közepén van a kiköt?, ahol nekünk már csak horgonyon jutott hely. Így is csak sz?kösen? Mire kikísérleteztük az optimális pozíciót, már 3adszor engedtünk-szedtünk-engedtünk horgonyt. Ismétlés a tudás? Anyám!!!
A gumibocival a legbátrabb 7 törpe kikepickélt várost nézni. A kiköt? és a környez? sikátorok a középkor romantikáját idézik. A töménytelen bolt-butik-söröz? viszont tipikus túristacsapda. DE MI ELLENÁLTUNK!!!
Balázs nagyszer? 5lete nyomán futóversenyt rendeztünk a vár felé vezet? lépcs?soron. ? gy?zött. (Nyími ezt csak megbecsülhette, mert nem látott el odáig, megint rajta volt a napszemüvege, Márti gy?zött. Balázs rondán belefirkált most Nyími szövegébe) Mi szurkoltunk. A legbátrabbak egész a várig felmentek (állításuk szerint, bár fotobizonyítékot még nem láttam?), a mégbátrabbak visszamentek bevásárolni. De egy csapda rájukkattant és csak a sörök elfogyasztása után engedte szabadon ?ket.
Mikor a várlátogatók is lejöttek (nnnavégre) és ?k is kiszabadultak a csapdájukból, már késve indultunk vissza a hajóra. Így az elemekkel dacolva (szemerkél? es?) kellett visszaküzdenünk magunkat. (Lásd Tibor fotóját.)

Balázs:
Indulás után percekkel megtekintettük a szemközti szigeten lév? príma kis kiköt?t: Padlizsánt. Tibor szerint Palmizana a neve, (rondábbik nyelven Plazmapina, de ezt most nem Nyími írta, hanem egy ismeretlen szerz? m?remeke, ígérjük több nem lesz) de lehet, hogy ?t a ?Füstifecskék? együttes kiejtése is befolyásolta, melyet most (Local time: 18:23, Trip 1: 307 Nm, Wind Force: 5) hallgattat velünk.
Ez a szkipperkiképzés fontos része, mivel er?síti a rekeszizmokat és a t?r?képességet. (Balázs tovább írja) Kiérve Hvar és SV Klement takarásából er?s 5-ös délkeleti széllel kis es? érkezett. Ebben a fél szélben repesztettünk északra elérve eddigi utunk maximális sebességét: 12,7 csomó.
Er?söd? es?ben beöltözve vártuk mi lesz ebb?l, de csak a széle kaphatott el minket, szerencsére hamar beértünk Brac takarásába, ahol remélük a fotókon, majd látjátok, elképeszt? látvány fogadott minket. Balra t?lünk a lemen? nap az el?tt lév? felh?k mögül kibújt, az-az lebújt, narancssárgára festve az eget, el?ttünk világoskék foltos az ég a sötétkék felh?k el?tt, jobbra Milna kiköt?je teljes kétkörös szivárvány alatt.
Különösen nem kommentálnám a látványt, egy részt mert szó és szinonima készletemmel megbuknék ebben a kísérletben, más részt, meg remélem a fényképek majd visszaadják a látvány (tizedét). Lényegében ez ?alatt? a szivárványhíd alatt hajóztunk be a kiköt?be, most Nyími irányította a kikötést. Esti szavazás után a kiköt?i vacsora mellett döntöttünk. Hogy nehogy zárlatot okozzon a klaviatúrátokra csorgatott nyál, nem részletezem a menüt.
Az ízvilágot Béla és Tibor viccmesél? párbaja színesítette, kevés volt az a pillanat, amikor nem lehetett látni a szemben ül?k torkát és teljes mindenev? fogazatát. Azért hagytak a viccmesél?k id?t is a táplálkozásra. Lefekvés, álombedobás, alvás, együtt lélegzett a hajó.

Csütörtök- Delfinek, csomók, kötélfonás, árbocdöntés, radarozás, vízesés, Öreg néne korcsmája, majd hazatámolygunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel Milnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Milnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szabolcs ilyennek látja a világot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Primosten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Átférünk?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor izgatottan keresi a jelz?kövét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt látta az utánunk jöv? hajó. Átférünk?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mindenki mindent megtett, hogy átférjünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gy?ztes csapat a híd után
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen a radarkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Parafa és Jsoheph radaroznak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a bocink
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Olyan jól sikerült a kikötés, hogy még képeslapot is csináltak bel?le!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Skradin, kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vízesésnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
még mindíg ott, csak közelebbr?l felvéve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az a bizonyos asztal, az Oreg nénénél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A korcsma maga
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nehéz az út hazafelé az Öreg nénét?l jövet
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Balázs írja a naplót
Log: 315,5 tmf küls? h?mérséklet 28,5 (de lehet, hogy süt a h?mér?re a nap.
Indulásunk óta a második reggel, hogy utolérve magamat ott tart az események feljegyzése, ami éppen megtörtént.
Szabolcsot elkísértem fizetni a kiköt?ben, kiváltani a hajólevelet. A kiköt?i mosdóról egy pár szó, de csak azért, mert megérdemli: Látvány: Férfiak a mosdó el?tt teljes piperekészletükkel különböz? m?veleteket végezve, a legszebb egy kövérkés muksó volt, aki véresre kaparhatta a fejét annyit fésülködött, engem elborzasztott ez a férfisereglet a tükrök el?tt, ahogy igazgatják magukat olyan illatfelh?ben úszva, hogy egy drogéria nulla hozzájuk képest.
Márti vezényletével reggeli készítés megint változatos májkrém arzenálunkból. Indulás partról Nyími-vel, Üzemanyag vételezéshez beállás Joseph irányításával. 474 literes tartájunkba 217 liter fért, ami jobb fogyasztásra utal, mint amit terveztünk (mérföldenként 1 liter).
Reggel felolvastuk az olvasói leveleket és azt gondoltuk pár észrevétel nem maradhat megválaszolatlanul:
Igen, kizárólag küls? szelekkel hajózunk, de ezt már bepakoláskor egyhangú szavazással tartózkodás nélkül eldöntöttük, hogy sem babot, sem borsót nem hozunk a fedélzetre.
Egy másik olvasó a tengeri betegség elleni dedalon kúpok iránt érdekl?dött, neki most akkor leírnám, mi a helyzet ezekkel: Nos minden reggel ugyanúgy indul, ez valóban kimaradt az eddigi beszámolókból. Tibor ébresztget minket, minden kabinban más és más énekkel, elbeszélget velünk, hogy ki mir?l álmodott és mikor látja kiütközni szemünkön a vágyat kiadja a parancsot, hogy a szalonban kúpozásra sorakozó. Hogy enyhítse fájdalmunkat kiosztja mindenkinek a kúpokhoz járó belga, svájci és finn csokoládéadagokat, a többit innen kitalálhatjátok. A kúpok mellékhatásairól annyit, hogy idáig csak két kadétra nem hatott, arra a kett?re, aki tényleg használta ezeket a gyógyszereket. Az, hogy mit jelenthetett az, hogy nem használt a képzel?er?tökre bízzuk. A kadétok neveit nem ismertetjük. Ennek több oka van, amib?l az egyik nem titkos, mégpedig az, hogy fenn szeretnénk tartani azt a feszültséget, amit idáig nem kis munkával generáltunk bennetek az online hajónapló vezetésével.
Elhagyva Milna csodaszép kiköt?jét, Splitt?l déli vizeket hajóztunk. Solta mellé érve, annak északi részén újabb felkiáltás rázta meg kis csapatunkat, azonban most a szalonban senki nem akart megmozdulni. Persze, mert mindenki azt hitte, csak átverés az egész, mint a bárányos-farkaskiáltós mesében, pláne, hogy bel?lem tört fel ez a hang. (Nekem már nem hisznek) .De miután arcomon megpillantották azt a vörös elszínez?dést, ami egyértelm?en utalt egy eufórikus állapot kezdeti stádiumára, azonnal mindenki felrohant a fedélzetre. Lehet, hogy már nektek persze unalmassá válik így úti beszámolónk, de megint t?lünk jobbra Solta sziget felé felt?nt egy delfincsapat. Feléjük kormányozott Nyími, ahogy közelítettünk egyre több példányt sikerült megfigyelni. Kb: 10-15-en lehettek, de egyszerre csak max 6-7 delfinhátat láttunk felbukkanni, most ki nem ugráltak a vízb?l, mint az el?z? alkalommal, de fel, fel bukkantak. Volt egy hármas csoport, amelyik egyszerre vett mindig leveg?t.
Most kihagynám Joseffel közösen készített verzió közkézre adását, mert csomózási gyakorlatra kell menni a fedélzetre. Kb. két órai csomózás, kötélfonás után bekukucskáltunk Primosten kiköt?jébe, ahol állítólag több száz milliós magyar beruházással fejlesztették a kiköt?t és szemünk elé tárult a régi kiköt? új képe: Pár tényleg új sárga bójával gazdagodott a kiköt?. Lehet, hogy aranyszállal fonott kötelekkel rögzítették a tengerfenékre ?ket? Nos, a beruházás eredményér?l ennyit, innen 2-es széllel a fenekünkbe üdvözöljük a Népszabadság újságíróit, akik nálunk többet láthattak, mert mást írtak meg a lapukban. Igaz mi nem végeztünk merüléseket a kiköt?ben és nem láthattuk a víz alatti várost.
Befordulás után kifordulás, cél a Krka folyó vízesése. Út közben a folyó hídja állta utunkat, mert az árbóc túl magas volt. Eszeveszett tempóban el?rángattuk a beül?ket, ment?mellényeket, köteleket, csattokat, mindenki a fedélzeten sürgöl?dött. Két második súlyhelyezettünket felkötöttük a bumra. (Azért nem az els? helyezettet, mert annak súlya tragikusan veszélyeztette volna a hajó alkatrészeinek állapotát, lehet, hogy a bum lehajlott volna alatta, mint az elefánt ormánya. Tibor szerint a bocman szék szakadt volna el.)
Átfértünk, pont az a 8 centi hiányzott, de ehhez kellett az az elnyújtott hosszú hullám is aminek a völgyében át tudtunk csusszanni. Volt egy hajó, amelyik kisebb tapsviharban és hurrázásban tört ki mutatványunk láttán, hogy nem hazudunk (nagyot) azt az elkészült fényképek bizonyítják.
Radarhajózás a Krka folyón bekötött szemmel kikapcsolt radar el?tt következett váltott ?rséggel. Ezt csak a szembe jöv? hajók nem élvezték. Err?l úgy szereztünk tudomást, hogy több kormányos látva, hogy szembe, ill. csaknem szembe próbálunk rajtuk áthaladni, felemelt középs? újukkal jelezték, mennyire értékelik azt, hogy senki nincs a fedélzeten ill., hogy azok, akik a fedélzeten vannak hátratett kézzel várják, hogy havária tréninggel folytathassuk a tanfolyamot.
Egy egy szerencsétlen ?rpárnak a magas hullámokról visszaver?d? foltok zavarták a navigációt, volt olyan hullám is, ami a valóságban egy 3000 tonnás hajó volt. Aztán megérkeztünk Skradinba.
Márti, Béla, Nyími, Joseph, Szabolcs és én végigjártuk a vízesést. Nagy tempót kellett diktálni, hogy elérjük a visszafele induló hajót, kicsit Japán túristának éreztük magunkat, akik képesek egy egy busz abalakaiból rohamfényképekkel várost nézni. A vízesés pedig megérdemelne akár egy pár napot is, persze csak azoknak, akik látnak élvezetet a természet szépségeiben.
Joseffel én is láttam, persze hogy sikerült lekéssük a hajónkat. (ez volt az utolsó) A jegyszed? néni hazafele tartó autóját hiába próbáltuk lestoppolni, nekünk csak a porfelh? jutott. Lefele a 4 kilóméteres úton többet láttunk a tájból, mint a hajóról és még nem is fizettünk érte.
Sztori sztori hátán, pillanatok alatt elfogyasztottuk a kilómétereket és egyenesen az öreg néne kocsmájába mentünk, ahol a többieket már leírhatatlan állapotban találtuk. Márti az asztalon állva szoknyáját lóbálva énekelte Bélának a Szovjet himnuszt horvát nyelven, Tibor, Szabolcs, Nyími, Imre pedig csasztuskát jártak körülöttük. Az este hátra lév? része ebb?l az alapállapotból bontakozott ki, hogy meddig azt sajnos nem írhatom le, mert többen jelezték, hogy jó lenne most már valami kis igazságról is szót ejteni. Italfogyasztásunkat jobb ha nem literben fejezem ki, hanem a kiköt?i kocsmából a hajónkig vezet? egyébként 200 méteres távolságon megtett utunk hosszúságával. Jobban csak azért nem tudtunk kanyarogni, mert a méter széles mólóról beestünk volna a sós vízbe. A cockpit-ben még a bátrabbja csökkentette a hajón lév? vész esetre félretett kincsünket, a Parafa ?behajózási ital?-át, a sógorától kapott valódi szatmári szilva pálinkát (hat év, 52 százalék). Ezekkel a zárójeles adatokkal kívántunk egymásnak jó éjszakát.

Péntek - Radarozás a Kornati-szigetek között süvölt? szélben, majd estére a hajónkon 8 kapitány tért nyugovóra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nyimi és Imi a radarnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány kintr?l figyel a többiekkel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy m?rom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó, amely segítséget kért, aztán meggondolta magát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A feltakarójel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bójás átjáró
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nyimi szülinapi tortája
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Látkép a konyha ablakból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ismét szeljók a habokat a 37 csomós bórában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
AZ utolsó naplementénk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó vacsora a hajón ..
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
és az étteremben.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 6h 00-kor indultunk Parafa irányításával reggeli közben Skradinból motorozva, újabb radarhajózási szakaszokkal, de ezúttal kikapcsolt GPS-sel, papírtérképr?l.
Parafa mólóról való indulása annyira jól sikerült, hogy észre sem vettük, hogy már nem állunk. Radaros szakasz beosztás: 1. Szabolcs és én, 2. Joseph és Parafa, 3. Nyími és Imre, 4. Márti és Béla. Mártiék szakaszát a kanyargós Krka folyón egy csapat szembe jöv? kilbótos zavarta, hangyányi jeleket rajzolva a radarképerny?re.
Kiérve a tengerre Joseph és Parafa vette kézbe az irányítást er?s észak keleti 6-os szélben már kibontott vitorlázattal. Joseph a térkép fölé hajolva navigált, Parafa odakint tekergetett, a hajó rendesen d?lt, imbolygott. Egymásra nézve vártuk kinek, mikor lesz elege a szalonban a térképészett?l, mosogatásból, naplóírásból, pénzügyi számításokból..bouol...
Mindenki jobbnak látta a fedélzetre menni. Kés?bb beértünk a Koronati szigetek közé, ahol újabb GPS nélküli radarhajózási feladatok következtek. Mártinak és Bélának sikerült egy el?zni akaró motoros hajót feltartóztatni. Két kis sziget volt el?ttünk, Tibor megrajzolt térképi útvonala azt a feladatot adta, nekik, hogy u alakban menjenek a szigetek elé (Márti és Béla, lent a szalonban persze nem látja a motoros man?vereit mögöttünk, mert a radar origó le van helyezve, majdnem az alapvonalig. A motoros balról való el?zési man?verére ?k is egy balos kanyart, a jobbosra pedig egy jobbost nyomtak. Ahogy így ficánkoltunk a motoros el?tt egyre jobban megközelített minket, komplett idiótának nézve minket, akik a fedélzetr?l nézzük az eseményeket. (Persze a motoros nem látja, hogy nem a fedélzeten lév?k irányítják a hajót.) Tibor léleköl? idegrendszerével kivárta az utolsó pillanatokat, miel?tt felöklelés helyzete állt volna el?.
A radar gyakorlatok után rám került a kormányosi poszt és igazán sz?k hajózható helyen feltakaró jeleket követve kellett sikeresen tartani a jelek mutatta irányt. Pár méteres oldalra térés kikaszálta volna alólunk t?kesúlyunkat. Mivel odafele menet is erre jártunk, Tibor megmutatta azokat a sz?k járatokat, világítótornyokat, amiket pár napja éjjel láttunk. Bevihettem a hajót arra a legsz?kebb átjáróra, ahol Márti és Béla éjjel vitték át a hajót. ?szintén le a kalapom, hogy ugyanezt este hogyan tudták megcsinálni.
Tibor a sz?k átjáró után mutatott egy MOB-os Williamson fordulót, amivel visszakerültünk de ellentétes irányban a nyomvonalunkra, szerencsére most nem valamelyikünkért. Kanyargás a szigetek között, kiértünk a takarásokból, er?s szél 25- 30 csomós komoly befúvásokkal. Volt tartósan 32 csomó 37-es befújással is. Mondanom sem kell, hogy senki nem maradt a szalonban. Folyamatosan reffeltünk, végén a grószon hagyott zsebkend?darab méret? vitorlával repesztetünk 9 csomóval.
Nagyon kimerít? hosszú egyenes automata szakasz közben jelent?s mennyiség? zálog beadásával ismételtük a ködjelzéseket és az éjszakai fényeket. A hánykolódó hajón kezd?d? rosszulléte ellenére Márti messze megel?zve a hét törpét bizonyította felkészültségét. Többünknek megfordult a fejében az a perverz kép, hogyha ez így folytatódott volna a zálogbeadások miatt hét törpe pucéran mérhette volna a süvölt? szélben a leveg? h?mérsékletét. Lehet, hogy szegény hófehérkének is ez használt volna, mert akkor legalább egy kis piros szín került volna hófehér arcára.
Kitartóan meneteltünk Rab felé. Nem sokkal a város el?tt, elriasztva az összes él?lényt a hajó környékér?l hatalmas üdvrivalgással köszöntöttük az 500 tmf ?es logunkat a kijelz?n. A kiköt?ben egy tortával, két pezsg?vel dupla ünnepet tartottunk. Nyími születésnapját és mesebeli társaságunk kapitányi rangra emelkedését. Tibor most is komolyan készülve egy komoly útravalót adott át pohárköszönt?jével.
Azt hiszem mindannyiunk nem üres fejjel fog kilépni az Odysseusból, ha kikötünk Punatban. Este még egy kiköt?i kis vacsorával kiszusszantuk magunkat és egy fárasztó nap után végre nyugovóra tértünk.

Utolsó nap - Vissza Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab, reggel abóra után
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Parafa pecázik reggel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szabolcs a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
D?lünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyit hajóztunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2004-09-18 SZOMBAT Log 505,8 Szomorkás a reggel, pedig süt a nap, tudjuk már nem sokat lehetünk itt a hajón, de ki tudja, lehet hogy egyszer majd csinálunk egy emléktúrát, így együtt.Már este megbeszéltük a következ? szárazföldi találkozót,ahol a médiaösszesitést elvégezzük és kiadunk az útról egy DVD-t.
9h 30 elindulunk az utolsó szakaszon RAB szigetér?l PUNAT kiköt?jébe. Útközben a krónikásunkat megpróbáljuk épségben szárazföldre tenni egy még lakatlan öbölben (KUPINSKA) ahol a családja nélkülözte ezen a héten gondoskodó irányitását. A szél feler?södött 8-asra és egy igazán élvezked?set vitorláztunk PUNAT-ig. A maximális szélsebesség 38 csomó volt.
Kapitányunk szerint kb. kétméteres hullámok között sikerült 8 csomós sebességgel hajóznunk, miközben igen hasznos dolgokat mondott a tengeri hajózással kapcsolatban, útravalóul a friss captainoknak.
A kikötést 20 csomós negyedszélben immár csapatmunkában szépen végrehajtottuk, a hajót lekötöttük ahogy az a tengerészek kézikönyvében szerepel. A sorok írásakor érkezett egy hajó a kiköt?be akinek a nagyvitorlája cafatokra szakadt a 38 csomós szélbefúvásoktól.
Ismét egy fontos szabály derült ki a reffelésr?l, ez az a dolog amit mindig a szakadás el?tt kell elvégezni.
Kapitányunk személyre szabott értékelését a hajón elfogyasztott közös ebéd követte és a csapat elkezdte a csomagolást a hazautazáshoz. A hét gyorsan eltelt igy visszagondolva az események feldolgozásához még napoknak kell eltelnie.
Mindenkinek jó szelet és sok kellemes vitorlásélményt!


Log 527,8, mire kikötöttünk., ebb?l 137 mérföldet éjszaka hajóztunk.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től