MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Októberi els? szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Októberi els? szkipper tréning2004.10.02. - 2004.10.08.

182. út
Ismét Korcula az uticél, hogy közben a kadétok megtanulják a tengeri hajózás gyakorlatát.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Október 2: Szombat. Behajózás Punatban, biztonságtechnikai és gyakorlati oktatás majd este a Fügepálinkás étteremben vacsorázunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Parti gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Fügepálinkás étteremben
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fél négyt?l szállingóztak a kadétok, akiket egy helyi pálinkával köszöntöttem. Ez megadta a nap hangulatát, ett?l kezdve mintha ezer éve együtt hajóztunk volna. Tamást megválasztották konyhaf?nöknek, Angélát pénztárosnak, én meg kisorsolta a konyhaszolgálatot.
A konyhaszolgálat feladata, hogy minden nap végezze a konyhai segédmunkát: terítsen, pakoljon, töröljön, mosogasson, krumplit pucoljon, szendvicset csináljon, stb.
Ezt fél ött?l a hajóismereti, biztonság-technikai oktatás követett, fél hétig. Addigra már mindenkinek mehetnékje támadt, ezért szünetet rendeltem el. Hétt?l nyolcig, a szép csendes estében már küls? oktatás és gyakorlatok következtek: a kiköt?kötelek felvétele a vízb?l, a kötéldobás, a motor kezelésének ismerete, stb.
Közben a Kostarika nev?, a fügepálinkájáról nevezetes étteremben asztalt foglaltam és fügepálinkát rendeltem, mert ilyenkor már nem nagyon adnak másnak, csak nekem. Így hálálják meg a sok-sok vendéget, akit oda viszek.
Fél kilencre értünk oda, ahol 3 éves fügepálinkával vártak. Ezt egy nagy másfél-két literes csapos üvegben és jéghidegen szolgálják fel. Annyit ihatunk, amennyit akarunk. A többi asztaltól csak röpködtek az irigy pillantások, mert ?k csak közönséges pálinkát kaptak.
El?ételnek dalmát sonkát ettünk, majd azt három hatalmas, két személyes vegyes haltál követett , amin csak úgy hemzsegtek a döglött tengeri herkenty?k: halak, rákok, kagylók. Alig tudták megenni. A többiek tanácsomra birkasajttal töltött pleskavicát ettek, de azon is alig tudták átrágni magukat.
Éjfél felé fáradtan tértünk nyugovóra, miután megittuk a cockpitban Péter Párizsból hozott fenséges vörösborát: (St. Emilion Cru).


Attila írta:
Vass Tibi és az Odüsseus iskolahajó újdonsült csapata elindul meghódítani dél-Afrikát.
Avagy?.a GEAB SEA 51-es utolsó útja a frissen képzett skipper jelöltekkel.
Nagy valószín?séggel Korcsulánál tovább nem fognak jutni, -és bízzunk benne, hogy vissza is találnak Krk-re- de mindenesetre a szándék és az ágyas pálinka bennük van. Persze ez nem kevés önbizalomra és -35 kúnáért vett - navigációs tudásra ösztökéli a tímet.
Az elindulás el?tti órák, percek mindenesetre a kocsma asztal melletti élménybeszámolókra korlátozódnak, ahol ki-ki elmeséli eddigi bilin eltöltött éveit, illetve a nagyobbak az óvodás kori élményeiket.
Jajjj?dehogyis!!! A csapat nagyrésze már szakavatott vérbeli kalózlegény, vagy kalózhölgy (mivel körünkben tisztelhetjük a boat könyvel?jét és pénzügyi manipulátorát: Csomó Angélát).
Közben az étterem vendégszeret? házigazdái fügepálinkát tukmálnak belénk, amit KÍNKESERVESEN elfogadunk ?míg a másfél literes üveg tartalma ki nem szárad, aztán nekiesünk a scampi és tintahal áradatnak.
Miután lepucoltuk a zasztalon lév?, utolsó kiskanál fokhagymaszószt is, kissé kókadva a sörborpálinkától, visszamásztunk ?persze nem négykézláb- a h?n szeretett, imádott és fullosan felszerelt otthonunkhoz , lásd först bek.- és nyugovóra hajtottuk fejünket. A lábszagillatú francia camambert sajtot majd elfelejtettem! Lefekvés el?tt, altató gyanánt bekaptunk bel?le egy-egy szeletet, amit egyenesen Párizsból hozott kedves kollégánk Péter, aki lassan már kezdi elfelejteni az elmúlt napok viszontagságos repül?útját és, alkoholmámorban úszó, véget nem ér? óráit, amit egészen a buda?rsi indulásig igyekezett kitolni.
A csapat többi tagja is sorra kerül alkalom adtán, de apropó nélkül mit sem ér az egész.
Teljes szélcsend a kiköt?ben. Szerintem senki nem fog kisrókákat eregetni. Alszunk még egy utolsót, aztán jöhet a háborgó tenger meg a 8 méteres hullámok.
Nnnnaaaa?.jó éjt holnapig.

Október 3, vasárnap: Délnek hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus a Rotorrról nézve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg a Rotorról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a Rotor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? hiábavaló kisérlet a habos-babos sütiért
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bels?, hagyományos radaorn ilyen a Gruica-sziget és Racon jele
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ugyan ez a küls? radaron, ahol még a GPS térképe is látszik a radar képpel együtt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a Gruica-sziget a valóságban ilyen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez meg egy nagyon szép radar interferencia, amit egy gombnyomásra ki tudunk sz?rni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Géza és Dávid
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csendélet a cockpitban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila, Péter és Tamás
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Attila:
Reggel 7 óra. Ébredezünk. Fogmosás, meg satöbbi, aztán tágulunk még egy kicsit fejben, mert 9.40-kor kifut ám ez az Odysseus a nyílt vízre, mint a szélvész. 4 tengeri csomóval (7 km/h). Még a vízisíel?t is magunk után köthetnénk. Simán vehetne pár mélytengeri búváróra gyakorlatot.
Párat körözünk a kiköt?ben, szerkesztünk egy deviációs görbét ?ugye, milyen agyontanult lettem pár óra alatt?-, célba vesszük a legközelebbi villogó bóját ?ilyen nem is volt, mert kiégett benne a körte- és máris a tenger közepén találjuk magunkat.
15 percenként az éppen szolgálatban lév? ?rség mér, számol, rajzol, kiadja az irányt, aztán megnézi a GPS-t, mert különben teljesen össze-meg vissza kacskaringóznánk a vízen.
Persze-persze, csak elvicceljük ezt a részt. A legfontosabb, vagy legalábbis az egyik legfontosabb része a hajózásnak az útirány pontos meghatározása. Ebben ráadásul már mindenki profi és ?bár néha közös megbeszélés után- a helymeghatározás pozícionálásával, illetve a helyes útvonal kijelölésével senkinek nem akad gondja-baja.
Baja az egy város tudjuk, nem vagyunk alulkvalifikáltak.
Déli 12.00 körül találkoztunk Vass Úr kedves ismer?seivel, Gézával, aki a Rotorman és a hajóját teljesen meglep?en ROTOR-nak hívják és amúgy magyar. Ennek örömére, -meg a miénkre is- vitorlabontás, egymásról fotókészítés. Ismét fordultunk pár tiszteletkört egymás körül, mindenki elégedett és folytatjuk utunkat dagadó vitorlákkal, motor nélkül. Ennek következtében, az eddigi 8.5 csomós sebességünk lecsökkent 3-ra. Nem ugráltunk örömünkben, de legalább VITORLÁZTUNK egy kicsit. Ezután irányba állítottuk a ? verdát ? , aztán hajrá. Egy-két sasszé és máris a nyílt víz, persze, csak part közelben. Iránymeghatározás, tájoló használat, matek számítások és csak el?re.
Na meg oldalra is, néha.
Akkor most bemutatom az Odysseus legénységét, jó? De ha nem, akkor is.
Nos,
Viharjárta Kapitányunk: Vass Tibor, Altábornagyszázezredes Elvtársúr,
Pénzügy miniszter asszonyunk: Csomó Angéla, Szakavatott,végzett skipperlyány
F?szakácsunk, a séfek királya: Ábrányi Tamás, Szintén zenész
Hagymaimádó kabintársunk: Pintér János, ? is el?z?leg vizsgázott már
A biztosítótársaságok fenegyereke: Csákvári Péter, 5 napra a vizsgapapírtól
A computer zseni, informatikus: Ritter Dávid, ? sem kacsáért vesz ám a jogsit
A legprofibb bevásárló n?nk: Ladányi Zoltán, Neki tuti, hogy meglesz a doc.
A team legid?sebb örökifja: Libárdi Géza (bácsi), ? aztán pláne megszerzi
A teljes laikus, potyautas, krónikás: Pasztorális Attila, Egyszer majd ? is befizet erre


Krónikás kett?: Csomó Angi
A hajónapló nem lenne teljes, ha a krónikás nem számolna be az el?z? nap délutáni eseményekr?l. Kapitányunk lelkét féléve nyomja egy ígéret? Egy ígéret, mely 2004 március 23-án nem teljesült Mali Losinj-ban. (lásd: 165-166 túra hajónaplója). A habos babos sütemény igérete. Az akkori csapat azóta már skipperként éli mindennapjait, de a habos babos illata még mindig csak álom. Eljött a délután fél négy, amikor Odysseus felett megjelent egy sugár?egy illatsugár, amely egyenesen berepítette a hajót Veli Losinj kiköt?jébe. A legénység sorba kipattant a hajóból és elkeseredetten kereste a habos babos lel?helyet. És csak kereste, kereste. A habos babosnak megint csak h?lt hely. Ezért tettünk meg közel 30 mérföldet? A legénység nehezen, de azért vigasztalta magát kávéval, jegeskávéval, üdít?vel.
Ekkor még senki sem sejthette, hogy Kapitányunk milyen további merényletet forralt ki. Senki sem gondolta, hogy éjt nappallá téve folyamatos menetben, folyamatos ?rszolgálatot tartva reggelig hajózunk. Kedves hajónapló olvasó! Most kérjük, hogy vegye el? zsebkend?jét és ejtsen egy krokodil könnyet a kadétokért, akik h?siesen helyt álltak (na és kapitányunkért, aki még h?siesebben viselte, hogy kedvenc hajójának kormánykerekét kézr?l kézre adják).
Köszönet f?szakácsunknak, aki mennyei vacsorával ? penne carbonara-val - kápráztatta el a legénységet és Attilának, aki a tegnapi nap konyhatündére volt. A kibélelt gyomorral persze sokkal könnyebben viseltük a kihívásokat, amik ránk vártak.
Este nyolc órától az ?rséget János és Zoli vitte, mikor is beértünk az éjszakai navigációs szlalom pályára.
A éjszakai szlalom navigáció lényege, hogy tök sötétben csak világítótornyokkal tájékozódva szeljük a vizet 7-8-9 csomóval. Az útvonalat Kapitányunk el?re kijelölve, felváltva kormányoztunk, navigáltunk. Az egész legénység a cockpitban, a hajó döngetett el?re és mi nem láttunk semmit. Néha egy-egy sötét sziluett jelezte, hogy velünk szemben egy szárazföld húzódik, de, hogy elég messze, abban csak reménykedtünk. Egy emberként figyeltük az el?re kijelölt helyen és id?ben megjelenni készül? világítótorony fényeit és csak reméltük, hogy azt a fényt láttuk, aminél azt az éles kanyart venni, ahol beosonunk két kis sziget sz?k csatornájába. A világítótorony navigáció után a kés? esti órákban a radar használatával ismerkedtünk, a további mérföldeket ennek a segítségével vezényeltük le.
A radar egy furcsa eszköz olyan újdonsült navigátorok számára, mint mi vagyunk. Egy szürke képerny?n öt másodpercenként frissül? zöldül? foltok els? pillantásra nem jelentenek sokat, ám de Kapitányunk bemutatója alapján az avatatlan szem számára perc alatt megvilágosító valódi térképpé varázsolódik a radarképerny?, ami által a navigátor hirtelen éjszaka ugyanolyan sas szemmé válik, mintha nappal lenne. Így ?egyenes? út vezetett a reggeli célpontunk irányába, Vis szigete felé, ami ekkor még több mint száz mérföldre volt t?lünk.
Tíz órától Angéla és Dávid vette fel az ?rséget és míg egyikük feszített a kormánynál, a másik navigált. B?szen keresték a fényeket, mely a tájékozódásuk egyetlen eszköze volt. Éjfélkor Tamás és Attila nagy kihívás elé nézett, mivel a nap legnehezebb navigációs feladatát kellett teljesítsék, a szigetvilágból kijutni a nyílt tengerre a Katina sziget és a Dugi Otok átjárón keresztül. Ez a nevéb?l is adódóan egy sz?kös átjáró, melyet zöld és vörös fényt kibocsátó bóják jeleznek. Mivel a krónikás ezeket a sorokat másnap írja, ezért egyértelm?en elmondható, hogy missziójukat siker koronázta.
A legnehezebb ?rségek azonban ezután következtek, mert hát mondjuk meg ?szintén, kinek van kedve hajnali fél kett?kor kimászni a selymesen ringatózó ágyból, vitorlás ruházatot húzni, felkötni azt a fránya narancsosan világító ment?mellényt és hevederrel kikötni magát a kormánykerékhez. Hát igen, nem könny? a hajósélet, nem könny? út vezet a szkipper cím elnyéréséhez?de mindezzel dacolva, Géza és Péter kadétok szemei az ?rség kezdetére kipattantak és nekiláttak a navigációnak. A parttól kb. 10 mérföldre szelték a habokat, tudomást sem vettek a hajnali szélr?l, mely arcukat csapdosta. Lelkükben t?z égett, tudatukig hatolt az a felel?sség, hogy hat kadéttársuk és Kapitányuk (ja és tekn?s) legszebb álmát ?rzik.
A nyílt tengeren számos veszély leselkedik egy olyan kis hajóra, mint az Odysseus. Ilyen veszélyforrás lehet az id?járás, ami azonban ezen a hajnalon nyomunkba szeg?dött. Aztán a többi hajó is okozhat fejfájást, ha éppen arra van útjuk, mint amerre legénységünk tart. A tengernek is megvan a maga KRESZ szabályzata, azonban itt is érvényes a nagyobb kutya el?joga. Kemény világ ez? Hajnalok hajnalán egy nagy komphajó keresztezte az Odysseus útirányát, ami igen izgalmas perceket okozott nem csak Péternek és Gézának, hanem az ?ket követ? ?rségnek is, Jánosnak és Zolinak, akik négyt?l álltak be vezényelni. Ekkor a log (mérföld számító) 150 mérfölden állt.
Túléljül ez a szörny? éjszakai menetet? Még nem tudjuk. Talán.

Október 4. hétf?: Komiza, Kék-barlang, fürdés atengerben, Zöld-barlang, Korcula, soroljam még?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány a Kék-barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebben a sziklában van a barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A K?kapu, ahol jót fürödtünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vissza a Zöld-barlangból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 2 perces riadó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sajnos csak 2 kadét élte túl az els? 2 perces riadót. A többiek Zombik a képen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A konyhában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla írja a naplót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás valam finomat alkot Géza segítségével
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rettenhetetlen Attila a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pihen?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dávid a Jachtnaplót tanulmányozza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kapitány a kabinjában dolgozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli lemászik a koktélbárból.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így ugatta Zoli a holdat Korculán
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Angéla
A hétf?i napfelkeltét Dávid és Angéla követhette nyomon ? mely igen szép volt, mérföldr?l mérföldre élesebben látszódtak Vis sziget kontúrjai. Aztán kireggeledett, a kadétok 3-5 óra alvással a hátuk mögött lassan életre keltek. Tamás szakácsunk mai napi segít?je Géza segítségével igazi fitness reggelivel (sok kolbászkarikás, hagymás és még több tojásos rántottával) köszöntötte a legénységet. A szakácsok méltán népszer?ek a hajókon, eme hírnevet Tamás f?szakácsunk csak öregbíteni tudja.
Az üdít? komizani kitér? után motorokat újból izzítottuk és megindultunk Vis melletti kis sziget, Bisevo-ra, hogy végre valahára megnézhessük a Kék barlangot. A sziklás part mellett beszálltunk a bociba (kis csónak, amit húzunk magunkkal) és kievezgettünk (pontosabban mi dirigáltunk és Zoli és Dávid húzták az igát) Bejutva a barlangba csodálatos látvány tárult elénk. A sziklafal egy darabon a víz szintjéig tart és ez alatt a nap fénye megsüti a tengervizet a sziklák alatt és gyönyör? kék szín?re festi a vizet a barlangban. Az élmény nehezen önthet? szavakba. Ha már úgy gondoljuk, hogy az élmény nem fokozható, akkor Kapitányunk el?áll mindig valamivel. Ezúttal is ez történt, hiszen ki tudna nemet mondani egy csendes öbölben egy fürd?zésnek. Hát, mi nem. Kellemes 25 fokos leveg? és közel 20 fokos tengervízben kellemesen felfrissültünk.
Vis szigetén kihagyhatatlan a Zöld barlang, ami ugyan nem nyújtott olyan élményt, mint a kék (mivel délben kellett volna ideérkezni, hogy teljes pompájában lássuk), de mindenesetre a boci túra még inkább összehozta a legénységet.
Az étkezés a hajón egy fontos szertartás, ekkor nagy eséllyel együtt van a csapat. Ez alól kivétel, ha éppen menetben folyik az ebéd, mert ilyenkor valakinek kormányoznia kell, miközben a többiek a bend?jüket tömik. A finom vegyes levest és virslit János nélkül fogyasztottuk, hiszen ? volt az, aki vitt el?re utunkon, míg mi táplálkoztunk. Útban vagyunk Korcula felé, nyugati egyes fokozatú szél fúj, indulásunk óta 210 tengeri mérföldet tettünk meg, a 43-00-as északi szélességi fok egész közelében és a keleti hosszúság 16-25 fokán haladunk, a küls? h?mérséklet 25 fok, a barométer napok óta 1019-en áll. Kapitányunk számítása szerint sötétedés után érünk éjszakai kiköt? helyünkre.
A hajón mozgalmas életet élünk. Hol oktatás, hol Kapitányunk tréfáinak áldozatai vagyunk.
A 2 perces riadót szinte senki sem élte túl, nem baj, majd gyakorjuk még, igérte a Kapitány.
Négy órakor kezd?dött az oktatás, amely néhol átcsapott olyan kérdések számonkérésébe, amelyr?l már papírunk van. Ilyen kritikus feladat, a segélykérések típusainak felsorolása, mely egy-egy éles helyzetben nagyon hasznos lehet. Vélhet?en az elmúlt napok s?r? eseményeinek köszönhet?en ebben a témakörben nem jeleskedett minden kadét. Lényegében egy zálogot mindenkinek be kellett adnia (sorakoztak a vitorlás cip?k a cockpit kisasztalán?), azonban volt, aki több feladatban sem állt helyt; ?nekik több zálogot kellett beáldozniuk. A zálog kiváltása egy külön muri volt; érdekes vállalások kerültek rögzítésre:

Péter: (1) a hajó hátulját takarítja
Géza: (1) hajó fedélzetének takarítása, (2) csevapcsicsét vásárol,
János: (1) hajó fedélzetének takarítása, (2) grillrács pucolása, (3) él? idegenvezetés Korculán
Zoli: (1) csónak (boci) kisikálása, (2) távcs? lencséjét pucolása és vízkészlet utántöltése, (3) palacsinta sütés, (4) hold megugatása
Tamás: (1) reggelire kalácsot és burekot vásárol
Angéla: (1) hal vásárlása és (2) pucolása, (3) Attilának elmagyarázza az iránylatokat
Dávid: (1) krumlipucolás
János-Géza közös feladat: egymásnak udvarlás, kedveskedés ma éjfélig verbálisan
A feladatok végrehajtásáról folyamatosan beszámolunk a hajónapló olvasóinak.
Este nyolc órára megérkeztünk Korculára, a gyöngyszem kisvárosba. A csapat egy laza vacsira felruccant a vár oldalába, majd egy bástya legfels? szintjén egy-egy kocktailt fogyasztottunk el, az id? és a hangulat múlásával egyre színvonalasabb viccek kíséretében. Jóval éjfél után sikerült ágyba találnunk a hosszú két nap után.

Október 5, Kedd: Vitorlázás, fürdés, grillezés, vitorlázás, majd este Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy csókos stájú motorcsónak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla halazik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csndélet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pihen?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla tekn?se élvezi a vitorlázást
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány begy?jtja a grillt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sülnek a halak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás a grillnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mennyi lesz Attila telefonszámlája?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ádám
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
János a csorl?vel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli a csörl?vel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Géza vezeti a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente és Ádám
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Angéla:
JÓ REGGELT KORCULA!
Gyönyör? reggelre ébredtünk. Megtudtuk, hogy honnan származik a ?hasunkra süt a nap? kifejezés. A reggeli nap sugarai a fedélzeti ablakokon pontosan a hasunkra sütött..
A mai reggel a tegnapi bevállalások teljesítése jegyében teltek, így nagy volt a sürgés forgás a hajón. János, Géza a hajófedélzetet, Péter a hajó farát, Zoli a bocit csutakolta olyan tisztára, hogy a napra lehetett nézni, de Odysseusra nem.
Angéla, Tamás, Géza felkerekedtek, hogy bevegyék a város élelmiszerboltjait. Így került a szatyorba hal, kalács, csevapcsicse. Kissé meggy?lt a bajuk a burekkel és a faszénnel (ami a grillezéshez kell), de végül is ilyen lel?helyeket találtak. A reggeli napfényben meglátogatták Marco Polo szül?házát is, így pipa került a kultúrális élvezetekre is, bár kissé kételkedve fogadták, mivel Kapitányunk szerint még további két városban tartanak nyilván Marco Polo szül?házat.
Mai naposunk Dávid, aki reggeli készítés, mosogatás és egyéb konyhatündéri teend?i mellett Angélának is besegített a halpucolásba.
A vállalások közül szót kell még ejteni a hold megugatásáról is, amit ugyan nem a teljes legénység látott, de állítólag megtörtént tegnap este Zoli el?adásában.
A hajó pontban tízre indulásra-, a legénység pedig újabb kalandokra készen állva elindult a kiköt?b?l Milna felé.
Az id? nyárias, nulla széllel, így túránk jelenleg jobban hasonlít egy nyaraláshoz, mint egy skipper tréningre (bár Kapitányunk igyekszik cudarabbá tenni a helyzetünket). Ennek jegyében meg fogunk állni ma is fürcsizni és grillezni.
Attila:
Motor leáll, vitorla kibont. Van szelünk!!!
Illetve, csak volt, mert ahogy megfeszültek volna a vitorlák, lecsökkent a szélsebesség 4,7-re.
Így a hajónk már, csak 2,8 csomós sebességgel ringatózik tovább a vízen.
Pár perc után viszont rákapcsoltuk a turbó ventillátorokat -a fedélzet hátsó részér?l a nyolc kadét er?teljes, tüd?t nem kímél? fújkálásba kezdett- és felgyorsultunk 4,2-re.
Persze, hogy nem igaz. Melós mutatvány lenne, de most a természet kisegített minket.
Angéla meg is mutatja a kedvenc tekn?sének milyen fantasztikus érzés síri csendben ?vágtázni? a hullámokon.
Péter fiú, rendületlenül bontogatja a zalkoholos üvegeket -vitorla mellé kísér? gyanánt- , mert ugyebár, kapitányunk monda vala ? a hajónak motorolaj szintje van, a hajósnak , pedig alkohol szintje van?.
Persze, csak módjával, de télleg. Nagyon nem szeretné egyikünk sem, hogy az amúgy is ingatag ?talajt? a lábunk alól, még jobban elveszítsük és a bocink (csónak, amit mindig húzunk magunk után) mellé, esetleg kiteregessünk vmit.
Eközben a zenei m?vészet remekeit hallgatjuk CD-r?l ( Tibor Kapitányunk szerzeményei a horvát Marketek akciós termékei közül) , és az ?oplohodnyi nyehogyim? hrvátskai dallamait dudorásszuk. Egyébként nagyon is jó zene, nyugtatóan hat mindenkire.
14:00 Fürcsi és grill! YES!
Kisvártatva megérkezünk a szigetcsoport újabb gyöngyszeméhez, SCEDRO szigetének kicsiny öbléhez. (jajjj, de költ?ien hangzott)
Szóval a reggeli bevásárlás eredményekénk csevap és ?bár nem tudjuk miféle, de küls?re elég tetszet?s- tengeri hal kerül a ?kerthelyiségbe?, azaz a cockpit asztalára . Mindezt persze a méregdrága, oridzsi, hajóra szerelhet? grillsüt? teszi majd tökéletessé. Nem is beszélve már, az agyon dicsért f?szakácsunkról, Tamásról, aki ismét kitett magáért és fenséges ebédet varázsol az asztalunkra. Meg kell említenem, a szakácsm?vészet mestere bajban lett volna Angéla és a Dávid statiszta munkája nélkül, illetve a fölöttébb ízletesre sikerült gríík salijuk nélkül.
Azt gondolom, mindegyikük megérdemel egy nagy KÖSZÖNJÜK SZÉPEN-t.
16:20 Negyed óra pancsi, meg mosogatás ebéd végeztével, horgony fel, aztán haladunk tova.
Kiérve az öbölb?l megjött a h?náhított fuvallat. Persze, hogy is jönne másképp, mint tervezett útirányunkkal szemben.
Sebaj. Krajcolni fogunk. ( ez hasonlít a ?karcolásra?, amit egy gépkocsi motorháztetejére pingálnánk, ha éppen a közútálatnak örvendez? szomszéd az ablakunk alatt köszörülné a kis Polskiját hajnali fél 5-kor és a lengyel csodajárgány rittig nem hajlandó elindulni, ezért jól fel kell húzni azt)
Szóval CIKK-CAKK-ban.
Tesszük is a dolgunk, mivel a szakvezetés ezt várja el t?lünk.
Húzzuk a köteleket, tekerjük a csörl?t, tartjuk az Odysseust félig megd?lt állapotban és elmondhatatlan öröm tölt el bennünket. Úgy érezzük, ezt most télleg mi hozzuk ki a hajóból.
9 csomó a sebességünk. Aztán van, hogy kevesebb. (Egyébként a m?szerünk által mért, mostani legnagyobb sebességünk, ugyebár szélben, 10,32 tengeri mph/óra) Gyorsabb, mint motorral. Bár a tervezett útiránytól elfelé megyünk srévizavé, de pár perc múlva fordulunk (takkot váltunk) és már szeljük a habokat a másik irányba. Tamás kezdte a vitorlás kormányzását, aztán Attila, Géza, Péter és Angéla jött a sorban, 2 takkonként.
Ez a krájcolós man?veresdi eltartott egészen 19:15-ig. Besötétedett, meg a szél is alábbhagyott. Így hát vitorla bevon, motor beindít, Angéla kormányoz, többiek a jól végzett munka örömére Black Bacardiznak egyet.
Saccperkábé 2 és fél óra múlva kikötünk Milna városában, Brac sziget nyugati részén.
21:15 Kikötöttünk. Log 310,1 ( azaz, eddigi utunk folyamán, 310,1 tengeri mérföldet tettünk meg)
Milna, szintén egy kis gyöngyszeme az adriai tenger mentén fekv? kis városoknak.
Pálmafák, helyes kis cafeteriák és nyugalom jellemzi a települést.
Sörözés, a Kapitányunk egykori tanítványával való találkozás és élménybeszámolók jellemezték az est hátralév? részét.
Éjjel fél 2-ig, aztán mindenki megtalálta saját kis vackát és nyugovóra tért a csapat.

Október 6. Szerda: Bliszterezünk, majd éppen átférünk a híd alatt, hála Attila, Géza és Dávis meg a többiek önfeláldozó h?siességének
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szextáns varázs- Attila
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
János
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bliszterezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Uzsonna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila figyel? állásban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Oreg Néne kocsmája
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Utánna jó a hangulat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Attila 07:00 A társaság igyexik valamiféle emberi formát ölteni magára és egy zuhanyzás, fogmosival nagyban hozzájárul a fáradt ráncok kisimításában. A reggelinket Angéla pikk-pakk összeüti, mi megesszük és ? már el is mosogatja az összegy?lt koszos edényeket.
08:10 ?Kalandra fel!?
Azaz, oldozzuk el a köteleket, indítsuk bé a motort, tolassunk ki a kiköt?b?l és tankoljuk meg a ?tekn?t?. Mármint az 51 lábas GIB SEA-nket, ezt a szemet gyönyörködtet?, másokat is irigységbe fordító vitorlás hajót.
Tankolásra készülünk, de ez most kimarad, mert 3 hajó is el?ttünk áll a sorban. Majd legközelebb.
Elindulunk, tehát az igazi kaland felé, ugyanis Skradin-t céloztuk meg újabb uticél gyanánt. Ez azé? sem lesz annyira eccer?, mee a Krka folyón kell felevickélnünk a szárazföld belsejébe megnézni egy vízesést (ugye milyen szenvedés az utazásunk?) és ha délután 4-ig nem érjük el a Sibenik nev? városkát, akko? a folyón átível? híd alatt nem fog átférni a hajónk. Apálykor kell, hogy odaérjünk és Tibor kapitányunk sem szeretné, hogy beszoruljon az árbócunk teteje a híd alsó részébe, mint a pesti rakparton a Lánchíd alá az a sok töketlen sof?r a kamionjával együtt.
Belehúzunk hát.
15:35 Megérkezünk Sibenikhez. A benzinkúthoz sikeresen ?leparkolunk? és már d?lhet is az üzemanyagtankba a gázolaj.
15:50 Tankolás befejezve. Irány a híd alatti átkelés felé, a Krka folyón f?fele?.
Asszem?, itt változnak majd az x. számok és az x. személyek, mert muszáj lesz saját szemszögemb?l is reflektálni a történtekre.
Szóval, még mindig 15:50. Én meg jól be vagyok tojva, hogy nem fogunk átférni a híd alatt.
Ugyebár a 16.00-át tartani kellene, az apály miatt. A sztori az, hogy a híd alsó része elég alacsonyan van, mi pedig ?mármint az árbócunk legfels? pontja- elég magasak vagyunk.
(AKI MÁR BEAVATOTT JACHTAKADÉMIÁS AZOK MÁR NEM IZGULNAK ANNYIRA, DE GONDOLJUNK A KEZD?KRE, AKIK MÉG NEM ÉLTÉK MEG A TÖRTÉNTEKET)
A kapitányunk utasítására, engem, mint a legtapasztalatlanabb hajóssegédet, fel kell húzni az árbóc csúcsára, amolyan segédsámli, meg hevederek segítségével, hogy onnan, majd biztosan jól lássuk a pozíciónkat a híd aljához képest.
Átférünk, vagy sem? Ez a nagy dilemma. Na mindegy, Angéla irányítja a yachtot, engem kínkeservesen felhúztak, illetve a tükörsima alumínium árbóc oldalára tapadva (követve a kapitányunk utasítását) még nekem is másznom kellet fölfelé, ezzel is segítve az odalent kötelet rángató társaimnak.
Szerintem 5 perc alatt sikerült is eljutni a csúcsra. Milyen csúcsra-milyen csúcsra egy nagy póznával a lábam között? Persze, hogy az árbócról beszélek, még mindig.
Kb. 20 méter. Nem is olyan vészes, bár a hajó összement kissé alattam, s a társaim is jobban hasonlítottak a Hét törpére, mint sem el?z? önmagukra.
Eközben, a társaság másik része kikötözte a Dávidot és a Géza barátunkat (miután ?k is beöltöztek heveder, meg ment?mellény, meg miegymásba, mivel veszély esetén ez kötelez? viselet) a nagyvitorla rúd (azaz a baum) végére. Ezek után, hogy a hajót még jobban meg tudjuk dönteni vész esetén, (hátha nem férünk el olyan simán a híd alatt) kifordították ?ket a ladikunk jobb oldala mellé, úgy, hogy a lábuk a vizet súrolta. (fentr?l iszonyú látvány volt)
..ha már a látványnál tartunk, az éppen el?ttünk haladó kisebb yacht utasai nem is tudom mi a túrót gondolhattak rólunk, mert ekkora baromságot nem s?r?n látni ezen a folyón, hacsak a Tibor kapitányunk erre felé nem kormányozza az Odysseust. Közben a híd szélénél is gyülekeztek az emberek. Kíváncsiak voltak a cirkuszi mutatványra.
Még 200 méter a híd. A hajónk csak halad el?re, a legénység szanaszét a fedélzeten, na meg a leveg?ben, meg ahova rakták ?ket.
Szerintem az életben nem volt még ekkora hajón a legénység ilyen távol egymástól úgy, hogy senki nem uszikált a vízben éppen.
Kapitányunk védelmére szóljon, hogy a felhúzandó személyt nem egyértelm?en ? nevezte meg, hanem a Pataki Zoli, szamuráj barátom kérte meg Tibort, hogy én szemléljem kicsit felülr?l a tájat.
Ezzel még nincs vége, mert a híd alatt való szernecsés átférést követ? katarzisban a nagy nevetgélést követ?en a másik két kadétjelölttel is kellet valamit kezdeni, nehogy szárazon ússzák meg az átkelést.
Tibor, ütemes ringatózásra késztette az Odysseust, ezzel Ádám és Géza lába vészesen közeledett a víz felé, illetve bele. ( mivel ?k oldalt lógtak kikötve a bummhoz) Sikerült ?ket is beavatni. Szerencsére, annyira azért nem áztak el, mint ahogyan azt szerette volna a hajón lév?, kacarászó társaság.
Arra azért kíváncsi lennék, Tibor, miközben a Gézáékat és a hajó maradék legénységét szórakoztatta ezzel a hintáztatással, gondolt arra, hogy szerencsétlen írnok, meg odafenn gubbaszt az árbóc tetején és kb.5-5 métereket leng jobbra, meg ballra.
Na mindegy megúsztuk és egy életre szóló, fantasztikus élménnyel tett gazdagabbá minket
. Köszi Captain és többiek.
Jajjj?ha már az aranyos történeteknél járunk, hagy meséljem el gyorsan azt, amit csak én éltem meg 2 nappal ezel?tt, a 2 perces ?hajót elhagyni? gyakorlása közben. Már biztosan olvastatok róla, hogy csak öten élték túl a ?hajótörést?.
Persze, mert az, ami a kabinban történt senki nem tudhatta.
Történt ugyanis- persze ismét a kezd? ?tenger-ésszel-, hogy a Pataki Zoli kedves barátom felhívta a figyelmemet indulás el?tt, vigyázz(!) , a Tibor vmikor el fog rendelni egy riadót, ami ezt a 2 perces felöltözést és fedélzetre való feljutást jelenti.
Ezért jobb, ha kikészíted magadnak az es?ruhát, útlevelet, ment?mellényt és a GUMICSIZMÁT. (Tudni kell, hogy az es? ruhát és a csizmát Zolitól kaptam kölcsön erre az útra, csak a csizma 2 számmal kisebb volt , mint a lábam, de azért nagy nehezzzen belepróbáltam magam, még otthon, zokniban és úgy döntöttem, jó lesz ez nekem, úgy sem kell majd használni)
Szóval, fent vagyunk a fedélzeten?talán éppen én irányítottam a hajót?,amikor megszólal a rádió hangszórójában, valami éktelen borzasztó zaj, vagy hang és elkezdi ordibálni, hogy RIADÓ, meg minden és nyomás átöltözni, meg hogy már , csak 1 perc 40 mp-nk van.
Észbe kaptunk, aztán usgyi le a kabinba átöltözni. Kabintársam, Dávid is próbálta összeszedni a cuccát, de gyorsan megbeszéltük, hogy egyikünk kint, a másikunk bent folytatja az öltözködést.
1:20 mp
Viharnadrág fönt, kabát félig lógva már rajtam, jöhet a gumicsizma (ennél a pontnál azé? megjegyezném, hogy nem egy átlagos, trágyatologató, fekete hajdúnánási gumicsimmáró? van szó, hanem egy 20.000.-Ft-os, profi, vitorlás csizmáról), amit -mivel zokni nélkül, vagyunk a hajón egész nap- a csupasz lábamra szeretnék felhúzni. Az istenért nem akar feljönni. Csak húzom, nyomom, tolom, ahogy csak bírom. Nagy nehezen cupp, fent van. Jöhet a másik. El?tte röpke gondolat: vegyek gyorsan zoknit, vagy sem, erre a maradék lábamra, Gyors id?latolgatás, aztán marad a mesztélláb?.Eközben, aki valamelyest vizuális alkat, el tudja képzelni, hogy ordít az a rohadt rádió, számolja a másod perceket, hogy már csak ?40 másodperc a hajó elhagyásáig?, én tuszkolom be a csupasz lábam, a 2 számmal kisebb csimmába?, kabát félig lelóg rólam, de hurrááá, sikerült. Ez is fent van.
Még 15 mp.
Fogom az agyontép?zárazott, szintén profi viharkabátot és nagy nehezen felhúzom a zipzárját, közben már nyúlok is a ment? mellényért és lépek is ki a kabinból, hogy menet közben, majd magamra rántom és tuti, hogy meg lesz a szint id?m.
Kilépek, kezemben a narancssárga ment?mellénnyel és Dávid kabintársam kiveszi a kezemb?l, azzal a kiáltással, hogy KÖSSZ!! Persze, nagyon szívesen, bármikor. Kés?bb, egyébként kiderült, hogy valójában, ez az ? mellénye volt.
Ezek után, romokban heverve, benyúlok a másik mellényért, meg is van, indulnék fölfelé a fedélzetre, de a Tibor ott áll a sarkamban és azt mondja, kész, vége, megfulladtam. Persze, csak képletesen, de akkor is rossz volt.
Pár másodperc múlva, aztán én is feljutok a többiekhez és látom, hogy (bár kabátban és ment?mellényben, de volt, aki rövidgatyában) össze-vissza öltözékben, CSIZMA nélkül mindenki (vitorlás félcip?ben), vigyorognak, a ?vízbe fulladt?, maradék legénységre.
Kedves Pataki Zoli barátom, köszönöm szépen a ?jó? tanácsokat! Viszont ez a M?SOR nem jöhetett volna létre nélküled és ezért örök hálám.

Angéla
Ugye nem egy egyszer? dolog, ha hajósunk elhagyja a partot, kimegy a nagyon nyílt tengerre és a horizonton nem lát semmit csak vizet, akkor sem árt tudnia, hogy hol van. Hajósunk körbepillant és azt mondja: Na akkor gondolkodjunk!? és a sörös dobozt a naptól kiszáradt cserepes ajkához emeli és engedi, hogy a sörös üveg lassan megemelkedjen és az üvegb?l csorogjon kiszáradt torkába a hideg, életment? folyadék. Engedve az üveg további emelkedési szándékának, fejét fickósan hátraveti, segítve a gravitáció el?retörését és bugyog a jéghideg üccsi. Ez a mozdulatsor hajósunk számára jól ismert, de mégsem gépies?Ez az amit neem lehet megunni! Ebben a pillanatban azonban hajósunk feltekint az égre, ahol a nap és hold virgonckodik egymással és megvilágosodik elméje. IGEEEN! Ha a vízben nincs semmi amivel tájokozódjam, akkor majd Megmondják a csillagok, hogy merre járok! És ekkor felfedezte a sextánst.
A sextáns egy furcsa kinézet? eszköz, amir?l Kapitányunk egyenl?re annyit árult el a kapitányi vizsgára is (200 tmf) készül? kadétoknak és mindenkinek akit érdekelt, hogy a csillagok helyzetét lehet vele mérni. Mi b?szen ki is próbáltuk és ameddig lehetett mértünk és jegyeztük a mérés eredményeit. A további tanulmányokhoz és a vizsgához ez igen hasznos lesz majd.
Szélkirályn? fohásza szélért ezen a 7en nem túl sikeres, de néha néha egy kis szelet azért sikerül fakasztani. Kapitányunknak ekkor megesik a szíve a legénységen és engedélyezi, hogy vitorlát bontsunk, mert ugye tudjuk, hogy vitorlázás és rum nélkül nem hajósélet a hajósélet. Mi több, ezen a délutánon el is kápráztatott bennünket azzal, hogy el?vette és megmutatta a blisterét. Mi meg csak h?ltünk a gyönyört?l, egyrészt azért mert nagyon szép volt, másrészt pedig több kadét nem vitorlázott még soha de sohasem blisterrel. Ez egy több szín?, vékony anyagból készült vitorla, melyet a hajó elején, a fokra húznak fel. Tulajdonságai miatt olyan csodára képes, hogy a nem túl er?s szélben is sebességbe tudja kapcsolni a hajót. Na szóval, a fiúk felhúzták a vitorlát ? Dávid elnevezésében gatyát ? és ha nem is száguldottunk, de egyenletes vonalú egyenletes mozgást végeztünk, el?remutató vektorokkal. Nagyrészint Géza kormányzott, aki bámulatosan a legkisebb légmozgást is meglovagolta.

Október 7. csütörtök - radar gyakorlat, miközben Rab felé hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radarozás - János és Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla és Dávid
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás és Attila
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még ennyi látszik a hajóroncsból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Angéla alkotása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És az alkotó
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Angéla
A Krka folyó partján kezdtünk ébredezni Skradin marinájában. Mivel Kapitányunk hajnali hat órás indulást rendelt el, szépen össze kellett magunkat kapni, hogy fel tudjunk ébredni egy igen hosszú, átmulatott éjszaka után, mely a helyi nevezetesség meglátogatásával kezd?dött Kapitányunk javaslatára: Öreg néne kocsmáját vettük be és a helyi nem drága, ámde nem min?ségi borkóstolással mulattuk az id?t. A frissít?nek egyáltalán nem mondható ned?höz a helyi érlelés? dalmát sonkát, sajtot, kenyeret és hagymát majszoltunk. A kocsma belsejének design-járól érdemes beszámolni, mivel ez jellegzetes ? talán - skradini bels?építész leleményességét, ízlését dicséri. Kedves hajónapló olvasó, képzelj el egy kb száz éves ház padlását, ahol az omladozó falak mentén a különböz? korokban keletkezett limek és lomok egymásra pakolva rendezetlenül, porosan hevernek. Ez adja meg az alaphangulatot. A bels?építész leleményességét dicséri, hogy ezzel a kreatívan, a színek összhatásával játszó berendezéssel a betér? vendégek kreativitását indítja meg és az egyszer? kocsmából mintegy múzeumot varázsol, ami egyszerre élhet? teret is biztosít az ide tér?k számára. A látogatók mintegy kocsmalakókká válnak azáltal, hogy maguk is hozzájárulnak bels? további csinosításába: a baseball sapkákat, névjegykártyákat, fényképeket, pólókat és a kocsma jó hírét tovább öregbít? üzeneteket és egyéb már-már relikviának számító tárgyakat helyeznek fel egy-egy betérés alkalmával a plafonra, a falra, mintegy falvéd?t kialakítva.
Legénységünkb?l Péter is hozzájárult a közjóhoz, a baseball sapkáját ajánlotta fel az Öreg néne kocsmájának. Tettének jutalma volt az, hogy ? maga helyezhette el a kocsma belsejében.
A kocsma zárása után kiscsapatunk visszaérkezett a hajóra és a cockpit-ban folytatta a tereferét kifulladásig. Nem csoda, hogy nehezen ment reggel az életrekelés.
Hat óra után, még sötétben elindultunk és úgy mint idefele, a Krka folyón lefele is az ?rségek egymást váltva radarral, automata kormánnyal vezényelték Odysseust, ami átlagosan 9 csomós sebességgel száguldott. Napról napra láthatóan jobban megy a radarozás. Már egész nagy pontossággal megtaláljuk az el?irányzott útvonalat és egyre ritkábban kénytelen Kapitányunk a fedélzetr?l korrigálni.
Tíz óra körül elértük a négyszázadig mérföldet, így már csak száz mérföld választ el bennünket attól, hogy skipperek legyünk.
A pára és a nap eltornászott (na meg a majd száz lóer?) bennünket a Kornat szigetek felé, ahol a déli csücskéb?l északi irányba a piciny szigetek között vakon szédelegtünk felfele. Vakon, mert a robotkormányt az ?rség belülr?l irányította, miközben radaron próbálta követni a hajó valódi útját a sz?k átjárókban.
Szédelegtünk, mert kapitányunk, olyan két órás szlalom pályát talált ki, mint a részegember hazaútja a kocsmából. Mindeközben Öreg néne többször el?került, még mindenkiben élt a tegnap este?
A radargyakorlat alatt mai konyhatündérünk Zoli térült fordult és hol a radarnál, hol pedig a radar monitor mögött meghúzódó konyhában tüsténkedett és olyan fazék leves kerekített össze fél egyre, hogy csak NA! Mindenki megnyalta mind a tíz ujját a repeta után. A leves receptje ötven évre titkosításra került, így a krónikás sem tud err?l beszámolni, maradjon meg az utókor számára annyi, hogy felejthetetlen meleg élményt nyújtott a tegnap esti dorbézolást követ?en.
Az objektivitás megköveteli, hogy beszámoljunk arról, hogy a hajón lév? férfi kadétok remek f?z?tudománnyal rendelkeznek és err?l a gyakorlatban is szívesen- és els? osztályúan adnak számot, természetesen a hajós tudásuk mellett. Köszönjük nekik azt a gasztronómiai élvezet együttest és azt a pár kilót, amit az itt eltöltött egy hét alatt ránk csusszan.
A finom ebéd után 426 mérfölddel lábainkban Kapitányunk szabadid?t engedélyezett azzal a felkiáltással, hogy ne menjünk messzire, nem szeretne keresgetni senkit. Az ?rség, Tamás és Attila, majd Zoli és Géza rátapadtak az automata kormányra és kémlelték a végtelent. A legénység többi tagja a szundikálást tartotta a jelen helyzetben a szabadid? legoptimálisabb eltöltésének, a kabinokból elégedett szuszogások sz?r?dnének ki, ha a fránya motor hangja nem nyomná el.
Délután háromkor oktatás vette kezdetét, amikor is Kapitányunk a jó tengerész köteles gondosságával megtervezett tananyagból igen hasznos, a hajósélet nélkülözhetetlen, ismereteket adott át. Megtanultuk, vagy aki már tudta, csak gyakorolta a csomókötéseket és fajtájukat. Nem is olyan egyszer? így belülr?l nézve ez a gyakorlat.

Attila
17:00 Kikötünk egy 280 lakost számláló halászfaluban azzal a szándékkal, hogy kielégítsük Angélát. Mármint Habos-babos sütileg. Ugye senki nem gondolt vmi másra. Bár lassan 1 hete össze vagyunk zárva így kilencen, de ez akkor is smafu.
Ssszaal, Habos-babos süti a Holdon. Egyetlen kisbolt volt nyitva, ahol jól bevásároltunk
Vettünk sörtöt, pudingportot, tejcsit, babahami-piskótátot, ill. ki-ki jégkrémet, Nutellát (Péterünk). A hajóra visszatérve, asszem? 78 másodperc alatt betolta az egyik üveggel, persze üresen, kiskanállal. Szép látvány volt, nem mondom. Kívánós volt a drága.
Tehát folytatjuk utunkat egy hajóroncs felé. 85-ben süllyedt el, a ?szegény pára?. ?remélem, kapitányunk fel tesz róla pikcsörtöt- és már csak az orr részb?l, illetve a farából maradt az utókor számára valami. El sem hinné az emberfia, mennyire falánk ez a sós víz és milyen pusztítást tud véghezvinni pár év leforgása alatt.

Angéla
A kora délutánt további tengerészeti képzésekkel folytattuk. Hasznos és egyben kötelez?en ismerend?ek bizonyos csomók megkötése, így ezeket gyakorolgattuk.
Zoli, a mai konyhatündérünk a hajó élelmiszer készletét feltárta. El?varázsolt hagymát, burgonyát, kolbászt és elindult a paprikás krumpli project, melyet alig másfél óra múlva a legénység igen kiéhezett tagjai az utolsó falatig elpusztítottak. Zolit megtartjuk! És pláne, hogy nemsokára nem csak kit?n? szakács és konyhatündér, hanem is skipper is lesz.
A hajón eluralkodó általános édesség kívánás miatt a lehet? leggyorsabban el? kellett rukkolni valami élet ízesít? nasival, nehogy kitörjön a pánik és a zendülés. A halászfaluban vásárolt alkatrészekb?l Attila pudingot (csokit és vaníliát) f?z?tt, Géza tejszínhabot vert, Angéla készítette el? a hamisítatlan Odysseus kelyhet. Az el?h?tött kehely aljára babapiskótát tört, amit gazdagon meglocsolt tejjel és egy kis slivovicával, majd ráhalmozta a meggy zselét. Az elkészült alap egyik felére az elkészült csoki, a másik felére pedig a vanília puding került. Díszítésként a tejszínhab, füge, gránátalma és csokis keksz került a költemény tetejére, mely elkészülte után szinte azonnal ? vacsi után ? gyors pusztítás áldozata lett.
Annak ellenére, hogy dugig ettük magunkat Kapitányunk nem kímélt bennünket és tele gyomorral ? amikor ugyanis az agyi aktivitás levonul gyomortájékra ? kivezényelt bennünket a sötét és szeles cockpitba és vészhelyzeti esettanulmányokat dolgozott fel hallgatósága nagy örömére.
A hajónapló bejegyzése szerint 23:00 órakor a 182. túra legénysége megtette az 500. mérföldet, így egy pillanat alatt skipperek lettek. Fél óra múlva megérkeztünk Rab-ra, ahol egy akkor még nyitva tartó, helyi szolgáltató helyiséget látogatott meg mulatozás céljából.
HURRÁ SKIPPEREK VAGYUNK! Hallatszódott a mulatozás a szemközti utcákban és az öböl másik oldalán is, ahogy a hangot a víz átvezette.

Október 8, Péntek: visszatérünk Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó kép a 182. útról
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Angéla
Utolsó reggelinket költöttük el a hajón a 182-es túra keretén belül Péter felszolgálásában Rabon. El?került minden finomság, ami még nem fogyott el.
Így skipperként a májkrém íze is valahogy más, a májkrém változott vagy mi léptünk el? evolúciónk röges mezsgyéjén?
Skipperként valahogy más az élet, másként néznek ránk a felh?k, a tenger hullámai másként ölelnek át, a naplemente a napfelkelte, a kormánykerék h? társunkká lett. A legénység és Kapitányunk megint szuper élményeket élt át; reméljük, hogy a hangulatot át tudtuk adni a hajónapló naponta visszatér? olvasóinak is.
Punat el?tt még egy kicsit kötelet fontunk, aztán a hajóbérlés rejtelmeibe vezett be Kapitányunk. Aztán utunk vége el?tt nem sokkal végre delfinek is el?merészkedtek, bár ugró mutatványokat hajtottak végre, nem engedtek magukhoz közel.
Punatban 11:50-kor kötöttünk ki, 527,8 tengeri mérfölddel mögöttünk (amib?l 167 mérföldet éjszaka hajóztunk), egyes fokozatú délnyugati szélben, 29 fokos küls? h?mérsékleten, enyhén csökken? légnyomásban.

Köszönjük Tibor Kapitány, Eszter, Yacht Akadémia!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től