MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / A 2004. évi utolsó Szkipper Tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
A 2004. évi utolsó Szkipper Tréning2004.10.15. - 2004.10.21.

184. út
Ismét 500 mérföld lehajózása a cél.
Közben a program szerint lehet?leg mimdent megtanítok majd a kadétoknak, amit ennyi id? alatt lehet.
Az el?rejelzés szerint az út eleje viharos lesz.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Október 15, péntek: Mindenki megérkezett, 16h-tól 20 h-ig oktatás, majd irány a Fügepálinkás étterem
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell leakasztani a kötelet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Meg így
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gáz adás sem könny?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szépen gyakoroljatok!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell kidobni a kötelet a partra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Most már érzik a gázkart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell feladni a mooring kötelet
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Réka:
Sikeresen megérkezett mindenki Punatba. Remek id?nk van Szikrázóan süt a Nap, meleg van és egy szál pólóban flangálunk a parton.
Természetesen, nem telt eseménytelenül a nap. Kapitányunk megtartotta az oktatást, ami este 8-ig tartott. Kiemelném a WC-pumpa m?ködésének szemléltet?eszköz segítségével történ? ismertetését, mely annyira jól sikerült, hogy szerintem egyikünk sem fogja elfelejteni mennyit kell pumpálni a különböz? ?termékek? távozása érdekében. Ráadásul rendkívül hasznos ez a tevékenység a karizomzat er?sítése céljából is. (Ili megjegyzése).
Sikeresen teszteltük a hajócsavarra szerelt kötélvágó m?ködését, mely átment a vizsgán Tökéletesen vágta el a mooring kötelünket, melyért búváraink merültek alá.
Este 8-tól aztán belevetettük magunkat a punati éjszakába és végül a fügepálinkánál kötöttünk ki. Szükségünk is volt rá, hogy valami felmelegítsen, mivel megérkezett az es? és az utolsó pár száz métert futva tettük meg. Ezzel is bizonyítandó edzettségünket Tökéletes felkészültségben várja profi kis csapatunk a holnapi indulást.

Október 16, szombat: Viharos id?ben délnek hajózunk, de csak Simuniig jutunk. Közben szóletésnapot is tartunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A reggeliz? asztalnál várta a Kapitányt a szülinapi ajándék
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így volt becsomagolva, de indulni kellett.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ma reggeli oktatás: merre és hogyan hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Réka írja a naplót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az éjszakai es? vizét kiöntjük a csónakból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hol a bója?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? méterek mindíg a legizgalmasabbak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ernella
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak most van id? arra, hogy a Kapitány kibontsa az ajánékot és meghatódjon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közben egyre viharosabbá válik az id?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell kikörmányozni a pöfföt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Van aki persze zuhanyozik közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Persze van mivel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reffelés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Délután már nem esett, csak vitorláztunk a fürge kis Vuk is surrant közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell egy kés pengéjével kinyitni Sezo nagyon finom borát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli a konyhában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ismeretlen naplóíró:
Nagy nap a mai: a kapitányunknak születésnapja van. Hány éves a kapitány?
D. Tibor:
Nos nem kaptunk választ, de csillogó tekintet láttunk, amint kibontotta Selmeczi Zoltántól (bocs ha nem jó a spellingje) kapott ajándékot, egy b?rkötés? súlyos kötetet. Íme a fotó. A 184. skipper tréning mantschaftja is jókívánságait fejezte ki kapitányunknak:
Boldog születésnapot Tibor!

Réka:
Rohadt id?nk van. Egész éjjel esett az es?. Olyan, mintha egy nagy dunsztosüvegben ülnénk? 9 múlt?. Tibor elment a kiköt?kapitányhoz. Elindulunk Punatból.
. Mi kezdjük a szolgálatot Gáborral.
Els? feladat: tankolás. Krk városba megyünk. Krisztián köt ki.
Jó hír: végre kisütött a Nap. Napszemcsiket fel!
12,00h a log 9,4-et mutat. A szolgálatot átadtuk D. Tibinek és Zolinak és felhúztuk a vitorlákat. Közben kiviszem a hajó bal oldalát, de legalább szép id?nk van. Útirány: Rab szigete.

Ili:
Délután motoroztunk, vitorláztunk, motorláztunk, majd ismét vitorláztunk. Er?s szelünk volt, az es? is esett egy szakaszon, többször raffeltük a vitorlákat, mire a hajó majdnem kétszeres sebességre gyorsult.
A kormányosoktól az ilyen viszonyok nagy figyelmet követelnek, mind fizikailag, mind szellemileg elfáradtunk, de szerencsére semmilyen komplikáció közeli helyzet sem merült fel.
A tenger hullámzott, a hajó megd?lt, az orra néha nagyot ütött egy-egy hullámon. Kissé ?hányattatásos?-nak t?nt az út, de sikerült úrrá lenni az elemeken. Ketten ismerkedtek a Kis Vukkal is.
Azonban étkezésr?l csak a kikötés után eshetett szó, eddig valahogy senkinek sem volt kedve a kabinban kajával foglalatoskodni. Vajon miért??
Simuni-ban viszont, ahol kikötöttünk a naposunk D. Tibor a többiek segédletével remek vacsorát készített: gyros sült krumplival és hagymás paradicsomsalátával.
A kapitány tiszteletére orosz pezsg?t bontottunk, koccintottunk, majd több borosüvegen is kipróbáltuk a dugó bicskával történ? kihúzását. A módszert Tibor azaz a captain hozta még a Szovjetúnióból, szerinte már csak ezért is érdemes volt ott tanulni.
Az este további része csendes borozgatással telt,majd aludni térünk, hogy er?t gy?jtsünk a holnapi naphoz.

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY
A Kapitány köszöni a jókivánságokat a 48. születésnapja alkalmából.

Külön köszenet SEZO-nak, aki id?t és fáradságot nem sajnálva elkészítette ezt a csodálatos könyvet, ahol a Kapitány barátai megemlékeztek róla.
Köszönöm Barátaim.
Kölön köszenet továbbá azoknak, akik kézzel bemásolták a könyvbe a teljes Odüsszeiát.
A Kapitány nem szégyelli: a szeme könybe lábadt, amikor meglátta az ajándékot: a sok-sok barát jókivánságait és ezt a nagy munkát, ami ennek öszeszervezése és megírása járt.
A Kapitány soha nem kapott ennél meghatóbb és kedvesebb ajándékot. Talán az egész életének érleme benne van ebben a könyvben.

Október 17. Vasárnap: Reggel 35 csomós szélben indultunk Simuniból, de estére elcsendesedett a szél. Egész éjjel hajózunk, hogy reggelre Korculára érjünk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ili írja a naplót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Simuni, ahol éjszakáztunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Simuniban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Merre kell menni?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Akik ma vacsoráztak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 1,539 KB

Réka:
Velem mindig történik valami. Szuper volt a tegnapi nap. Szóval, ha minden nyugis lett volna, akkor az nem én lettem volna.
1. Els? körben szétszedtem a hajót. Senki ne kérdezze, hogy hogyan, de az egyik kabinajtó nagy robajjal csapódott utánam a földre. Pedig, három ponton illeszkedik a tokhoz. Végül, Ilivel szerkesztettük vissza a helyére.
2. Sikeresen elkapott a tengeribetegség. Ez egészen az epehányásig fajult, mert ugye én, nem vettem be dedalont. Egyáltalán mi is az??? Úgy látszik, így 30 felé az ember ezt is megéri. Nem örülök neki, de ma reggel már belém is diktálták ezt a csodaszert. Kár, hogy szédülés ellen nem jó.
3. Ez ugye még kevés egy embernek. Hogy a vitorlázás tet?fokára hágjunk, mindezek után jött a hasmenés. Szuper gyors lefolyású volt. Végül, remekül aludtam.
Meg kell jegyeznem, ha az emberi szervezet íly ?hatékonytalanul? és amat?r módon m?ködik, akkor nem sok szükség van rá. Pontosabban, elég nagy kolonc a lélek nyakán. Nagyon dühít?, hogy a saját testem és szervezetem akadályoz és korlátoz. Nem bírom, ha korlátoznak!!!
Valamikor 9,00 és 9,15 között indulunk. Már megint esik.
Ili:
Az es? id?közben elállt, a felh?k közül néha a Nap is kisütött, így 25-30 csomós szélben, id?nként 2 méteres hullámokon vitorláztunk. Egy-egy megtör?, fedélzetre felcsapó hullám teljesen beterített bennünket. A hajó 8-10 csomós sebességgel haladt, mindannyian élveztük a tempót és a ringatózást, senki sem volt rosszul (no persze azért, mert megel?z? intézkedéseket tettünk). Amikor beértünk a szigetek közé, a lecsillapodó hullámzásban sort kerítettünk egy kis zacskós-leveses-tegnapi-gyros-maradékos ebédre.
Mivel lelassultunk, be kellett indítani a motort, és a régóta oly ismer?s, megszokott, de meg nem szeretett motorzúgásban folytattuk útunkat, immár ragyogó napsütésben.
Lassan besötétedett, kiértünk a szigetek közül, ismét ?hullámzósabbá? vált az útunk, de mi továbbra is rendületlenül haladtunk 130°-os útirányban Korcula felé.
Eljött a vacsoraid? is, Krisztián, mint konyhaf?nök nekilátott a maradék nyers pulyka feldolgozásához. Réka és én próbáltunk neki segíteni, de a konyha lágy ringatózása el?bb egy Daedalon tabletta elfogyasztására, kés?bb pedig némi friss leveg? szippantására késztetett bennünket. A remekm? azonban elkészült: pulyka édes-savanyú mártással és rizzsel.
A két Tibor és Krisztián jóíz?en falatoztak és boroztak a gyomrot próbálóan himbálózó szalonban többünk megrökönyödésére. Zoli is megpróbálkozott velük tartani, de végül úgy döntött, hogy a leveg?n a csillagos ég alatt fogyasztja el az adagját.
Ami engem illet, bárhogy küzdöttem ellene, nem tudtam magam meghazudtolni: este csakcsak kifigyelt az az átkozott rókab?r a fene egye meg.
Reggelig hajózunk majd, hogy Korculáéra érjünk.
Odaérünk?

Október 18. Hétf?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY


1. A Kapitány köszöni a jókivánságokat.
2. A tegnapi viharos hajózásról készült film megnézhet?, Október 17-i napon.
Aki nem tudja megnézni, annak frissítenie kell a Windows Medi Player-t a számítógépén.


Közlemény vége

Krisztián:
Id?: 00.54, Lat:43-08,4 Lon:16-19,7 vagyis ?rségben. Korculára a tervezett érkezés reggel 8 óra. Történt egy kis útvonal korrekció, egy órával többet megyünk, így tovább élvezhetjük halkjárású motorunkat. Mindenki alszik. Ili a kormánynál én pedig 2 perc múlva leváltom ?t. 2 óra el?tt viszont örömmel ébresztjük majd a II. kabin lakóit ?rséget adni. Na megyek, átveszem a volánt.

Ili:
Kapitányunk új trükköt eszelt ki: az el?re megtervezett útvonalat beprogramozta az automata kormányba úgy, hogy kiírja nekünk mikor milyen irányba kell kormányozni a hajót, s?t még azt is jelzi melyik irányba mennyivel tértünk el az úttól. Ilyenkor persze korrekció szükséges. Az egész egy számítógépes játékra emlékeztet. Mondanom sem kell, úgy mentünk mint az ökörh. legalábbis amíg én kormányoztam, mert hol egyik hol másik irányba csúsztam le a rottáról. Ett?l eltekintve nem is olyan rossz az éjszakai hajózás, megvan a maga romantikája: rengeteg csillag az égen, a szigetek fényei, világítótornyok, a távolban egy-egy halovány villámlás.

Réka:
Mindjárt 04,00. Gáborral felvesszük a szolgálatot. A log 198,5. Korculanal vagyunk.
Tegnap gyönyör? napsütésben vitorláztunk. Sikerült kialudnom magamat a fedélzeten elnyúlva. A tömény dedalonhasználat meghozta eredményét: tök jól vagyok, és az orromat megkapta a Nap, mint mindig.
Továbbá, nem tettem le róla, hogy otthon megírom a vitorlás pisilés rejtelmei és technikái cím? könyvet.
Fantasztikus a hajnal. M?szerekre jobb, ha nem bízza magát az ember. Inkább pécézz ki magadnak egy csillagot, persze, nem árt, ha egy stabilat és nem egy hullót.
(Hihetetlen, hogy milyen sok hullócsillagot láttunk a két órás szolgálatunk alatt. Nem gy?ztük kigondolni a kívánságokat.)
Letelt a szolgálatunk. A barométer szerint melegszik az id?. Lehet, hogy igaza van, mivel meleg befúvások vannak. A h?mérséklet eddig 15 fok alá nem ment, még a legnagyobb szélben sem. Megjelentek az els? felh?k. Remélem, azért láthatjuk a Napfelkeltét.
Leadtuk a szolgálatot, de már nincs értelme arra a két órára visszaaludni. Terveink szerint 08,00-kor kikötünk Korculan.
Rohanok, itt a Napfelkelte: 06.19.
Csodás id?nk volt ma; 25 fok, ragyogó napsütés, langy szell?.

Ili:
Korculán D.Tibor kötötte ki a hajót kb. fél9-kor. 11-ig sétáltunk a városban, majd indulás után a mai napos Zoli b?séges reggelit készített nekünk: a mai napot bundáskenyérrel kezdtük.
Kés?bb a kellemes szell?ben felhúztuk a blistert, Krisztiánt pedig beültettük a gumicsónakba, hogy lefilmezze az akciót. Egy darabig még hagytuk, hadd élvezze a vontatást, és amikor már mindenféle ígéretet kicsikartunk bel?le, visszahúztuk.

Krisztián:
Itt közbe kell szóljak az ígéretek kapcsán. Azt felejtették el a kedves kapitányjelöltek amikor kieszelték ezt a kis vontatós ottfelejt?s mókát, hogy a közös lóvé nálam van mivel én vagyok a hajópénztáros ?sz?kül a büdzsé!!-. S?t én vagyok a konyhaf?nök is, így az aktuális napos kénytelen követni utasításaimat. Zoli szerencsére kihúzott a pácból és ezért, no meg a reggeli bundáskenyérért elnyerte a legjobb napos címet. Éljen Zoli!

Réka:
Ma, csomózási technikákat tanultunk, hát, talán lesz bel?le egy kiállítás, legalábbis az érdemesebb darabokból. Kapitányunk fotózott rendületlenül.
Hvar városában álltunk meg megnézni a várat és az onnan nyíló kilátást. Valami csodálatos, leny?göz?, a hatalmas aloék, a kaktuszok szebbnél szebb vörös virágjaikkal. Természetesen, az összes magaslati pontra és lezárt területre felmásztam. Kár, hogy Gábor által felfedezett vízköp?t, mely az egyik várfalrészlet elüls? oldalán volt, nem tudtuk lefényképzeni. Így is ki kellett hajolni már-már életveszélyesen a korláton túlra. Nem sokáig maradhattunk, így is lekéstük a 6,00-ás találkozást (kemény 1 perccel), ami igen ciki, de azért még behuppantunk a bociba.

Ili:
Némi hajózásetikai vita támadt a visszaérkezéssel kapcsolatban. (Mai tananyag, ugyanis kora délután némi elméleti oktatásban is részesültünk. Hiába próbáltuk magunkat és le-lecsukódó szemünket mindannyian napszemüveg mögé rejteni, kapitányunk azonnal észrevette mikor kinek lankadt a figyelme, nem volt menekvés) Tehát arról van szó, hogy nem tudtunk kikötni Hvaron, ezért a gumicsónakkal (boci) szálltunk partra. A boci parancsnokának a captain D.Tibort jelölte ki. D.Tibor pedig Krisztiánnal és velem együtt elkésett (de nem ? volt a hibás) a megbeszélt találkozóról (csak 8 percet). Ekkor már a többi ?partraszálló? ( Réka, Erni, Tamás és Gábor) már úton voltak vissza a hajó felé. Amikorra végül mi is beszálltunk a hajóba, már három kör sört követeltek t?lünk a késésért (minden megkezdett 5 percért 1 kört), de kérdés szabad volt-e elindulni a boci parancsnoka nélkül? Persze a captain szerint a kijelölt bociparancsnoknak kellett volna els?ként megjelenni a találkozón, tehát reklamációnknak nem adott helyet. Szerintem, azért van itt egy kis joghézag, de ezt csak halkan írom, mert a hajón a captain szava a törvény.

Krisztián:
A lekésett találkozónak azért pozitív oldala is van mivel 8 perccel 6 után megérkezett értünk a GáborTamás vízitaxi. Ugyan 100 kunát számítottak fel viteldíjként de a közös kassza feneketlen. Meg kell jegyeznem nagyon kényelmesen utaztunk a part és az Odysseus között.

Réka:
Jelenleg Milna felé vágtázunk és nekilátunk a csirkesütésnek.
Gábor, egy sort sem hajlandó írni, de jól van, fényszóróként világítanak kék szemei. Tehát, minden rendben. Élvezi az utat, határozottan!!! Folyamatosan mér, figyeli az id?járást, a fokokat, a szelet és még ki tudja, hogy mi mindent:) Bújja a térképet és rajzolgatja az útirányokat.
2230: Már megvacsoráztunk. A csirke nagyon jó lett, pedig csak az éppen meglév? f?szereket dobtam össze. Jó kis viccmesél?s este. Még van a ceptennek (captain) egy oroszlános-emberes-almás feladványa, ami megoldásra vár. Talán, holnapra kiderül, hogy a zsebbevart almával milyen szögb?l kell eltalálni az oroszlán orrát, hogy ne egyen meg minket:)
Jah, és ma én kötöttem ki. Elég izgi volt. Életemben nem kötöttem még ki hajót. Erre, kapitányunk kitalálta, hogy a mai kikötés az enyém. Jó mély vízbe lettem dobva; mindjárt tolatás 2 hajó közé és ráadásul este. Szuperul beparkoltam, igaz, könnyítést kaptam, Tibor kezelte a gázt:) Míg én parkoltam, Gábor átvette a csirkesütést. Annyira belejött, hogy a t?zhely mellett ragadt:) Így, lett sült paprika is és a tegnapi rizst is sikeresen felturbóztuk.
Holnap, reggel 0800-kor indulunk. Muszáj, mert át kell férnünk a híd alatt. Gábort húzzuk fel az árbócra, mint gyakorlott hegymászót és barlangászt.
Oppá..! Nem tudom, mi lesz az alvásunkkal, mert a szomszéd hajó horvátjai teljes torokból énekelnek nemzeti dalocskákat alkoholos befolyásoltság alatt. Vajon, éjfélig abbahagyják??? Mindegy, megyek aludni.

Október 19. Kedd: Elfogyott a gáz, felvesszük a deviációs görbét, egy csomó zálog születik, de éppen átférünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milnán az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vészhelyzet!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A képen csak zombik vannak!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Bussola-kulcs brigád
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebben a ketrecben sétáltatják a halakat - vagyis egy halnevelde
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ment?heveder gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radar gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor útja az ég felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábort csörl?zik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus az árboccsúcsról nézve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor a csúcson: ÁTFÉRÜNK!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Igazi csapatmunkával döntjük a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a zsákutca a küls? radaron valójában a híd képe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megérkezünk Skradinba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Öreg Néne korcsmája
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Réka:
Este én kötöttem ki, így én indultam reggelt 0800-kor Milnából. Zoli tankolt, majd Iliék felvették a szolgálatot. Gábor, szuper 18 tojásos rántottacsodát kreált reggelire. Gyors iramban haladunk, hogy átférjünk a híd alatt.
Mal?r!!! Elfogyott a gáz! Kapitányunk pirítóst akart csinálni.. ugyan, én szóltam még a kiköt?ben, hogy valami nem stimmel, mert nem akar felforrni az a fránya teavíz, de csak legyintettek, hogy ez normális egy hajón. Ezek szerint mégsem. Mivel, a tartalék palack is üres ( mert a nyáron az augusztusi csapat elhasználta a tartalékot is, de nem cserélte ki a palackot, s?t nem is szólt róla), így kapitányunk úgy döntött, hogy visszafordulunk. Kell az a pirítós, és ha egy kapitány megéhezik:))).
Gábor köt ki, ? a soros, addig sem Neki kell mosogatni.
Az id? nem rossz, de nem is süt a Nap. Bár, a barométer 1013-on áll, és a h?mérséklet is majdnem 19 fok. Igaz, a tegnapi szikrázó napsütéshez és a 25-26 fokhoz képest ez most egy kissé kevésnek t?nik.
A szervezetem teljesen átállt az imbolygásra, a szárazföldön már szédülök, mi lesz velem, ha két hétig leszünk tengeren??? Folyamatosan imbolyog velem a világ, de ez teljesen természetesnek t?nik és iszonyat jókat alszom. kár, hogy reggel korán kell felkelni.
Délben vesszük fel a szolgálatot, remélem, addigra kisüt a Nap. Nem sok kedvem van 5-6 réteg rucit magamra húzni. Elég volt az els? két napon, minél lengébben, annál jobb:))

Ili:
Miután a gázpalackcsere után újból elindultunk, és mindenki már megkezdte a délel?tti lustálkodását, egyszer csak furcsa zaj közepette meghallottuk kapitányunk hangját, minden hangszóró azt harsogta: ?.riadó, mindenki legyen a fedélzeten 2 percen belül teljes vitorlásruhában, ment?mellényben, útlevéllel?. Miközben lázasan öltözködtünk, kapkodtuk magunkra a ruháinkat, a Kapitány remekül szórakozott rajtunk és fényképezett bennünket. Mondanom sem, kell, hogy egyikünk öltözéke sem felelt meg a kívánalomnak: nem megfelel?en felvett ment?mellény, késés, hiányos öltözék miatt valamennyien elbuktunk, vagyis ?nem éltük túl a riadót?, tehát a mellékelt fotón csak zombik vannak ment?mellényben.
A megpróbáltatások itt nem értek véget, úgyanis következett a kerüljük-meg-a-hajót-hevederrel-kikötözve cím? verseny, melynek lényege, hogy körbe kell menni úgy a fedélzeten egy meghatározott útvonalon id?re, hogy valamihez mindig rögzítve vagyunk a hevederrel. Az elért id?ket csak a kapitány kifejezett utasítására mellékelem, magamtól ezt nem írtam volna. A számok perc-másodpercet jelentenek.
A csapat csúcstartója Gábor, aki egyb?l a hajócsúcsot is beállította - 1:50
Ili 1:57
Zoli 2:21
Ernella 2:28
Krisztián 2:41
Tamás 2:59
Réka 3:00
Tibor 3:13
Amikor ez is véget ért, következett a hajózási szabályzat vetélked?, témája: hajók fény és ködjelzései. Aki valamit nem tudott, zálogot kellett adnia. Ezt senki nem úszta meg, a zálogkiváltásnál mindenki kapott egy-egy kedves kis vicces feladatot.

Réka:
?rségünk alatt folyt a vizsgáztatás. Mindenkinek kellett zálogot adnia, még nekem is, pedig én vagyok a kivétel. Csak hát, én válaszoltam akkor, amikor nem kellett volna, és ez súgásnak számított. Ezek szerint, volt olyan kérdés, amire én is tudtam a választ:)
Nos, a zálogok így alakultak:
Krisztiánnak még egyszer körbe kell futnia a hajót hevederrel, a következ? kikötésnél egyedül kell a puffereket felraknia és egy vicces csoportterápiát kell tartania a csapatnak.
D. Tibornak kikötésünk után ki kell takarítania a cockpitot
Ernellának kiabálnia kell Skradinban, hogy ?Nem tudom a ködjelzéseket!? Ezen kívül, velem együtt ki lesz rakva a bociba egy kör erejéig. Remélem, tempózni fognak a srácok, mert egyébként semmi értelme kiülni oda.
Ili írja helyettünk a hajónaplót (a kéket!) egy napon át.
Tamás segít nekünk (Ernella, Réka) a bociba be- és kiszállni, majd hajót mos; végezetül pedig elszavalja a Zájcsik poguljaty kezdet? 2 versszakost, amit Gábor tanít meg neki. Gábor, ezzel váltotta ki a boci takarítást:) Továbbá.
Zolinak, a kamera el?tt be kell vallania, hogy nem tud semmit sem és ment?mellényben kell velünk jönnie a kocsmába.
A sibeniki híd alatt szuperul átfértünk. Hála Gábornak, akit az árbócra húztunk, Tamásnak és D. Tibinek, akiket a boomra függesztettünk fel. ?k, a mi h?seink, a hajó megment?i:)
Nagy tapssal nyugtáztuk a sikert, miközben másik két vitorlásról értetlen szemek meredtek ránk. De nekik kicsi volt az árbocuk.
1655 itt vagyunk Skradin kiköt?je el?tt. Ernella már felkészült a kikötéshez:)
A skradini Örge Néne sonkája és bora kit?n? (a Kapitány megjegyzése: a borra azért ez a kifejézés túlzottnak t?nik) volt, jót beszélgettünk.
Korán lefeküdtünk, igaz, a németek még hajnalig dajdajoztak mellettünk.

Október 20. Szerda: Radarhajózunk kacskaringózva a szigetek között, majd estére Rabra érkezünk, miközben isét egy csomó zálog születik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajnal a Krk-folyón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sibenik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Sea Cloud II Sibenikben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kupi egy kabinban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt fogunk radarozni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Piskera
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornati-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vészhelyzet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A túlél?k
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tengeralattjáró bunker
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus a bunkernál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs ma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab, kocsma, 0h 30perc
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Réka:
0600 Indulunk Skradinból. Ismét halál pontos az indulásunk. A konyhai gázzal még mindig gondjaink vannak. Most, nem lehet elengedni a gombot, mert különben elalszik a láng. Szegény Ernella az els? adag teavizet úgy forralta fel, hogy végig a gázt?zhely mellett állt és nyomta azt az izé gombot. Mivel ma, Ernella áll ki a kiköt?b?l, jelenleg Ili bajlódik vele.
A hajnal h?vös, de gyönyör?. Ma ismét radarozunk. Végig a folyón.
Mindenkinek szuperul ment a radarozás. Út közben beugrottunk Sibenik kiköt?jébe megcsodálni egy három árbócos fregattot. Valami csoda, még így is, hogy maga a hajótest vas, míg az árbóc-szerkezet fa. Kár, hogy nem láthattuk kibontott vitorlákkal. Fenséges látvány lett volna.
Hosszú napunk lesz. Rab szigete az úticélunk. Körülbelül 2200 és 2400 között fogunk megérkezni.
A srácok nagyon készülnek. Szinte mindenki átnézte már a tankönyvet, mivel ma kapitányunk a 16 vészjelzést fogja megtudakolni a legénységt?l. Gondolom, még lesz egy-két nyalánkság is, amire nem készült fel a csapat:)
A tegnapi zálogosdiból eddig Krisztián teljesítette a pufferek kirakását, illetve Zoli, ment?mellényben sétált végig Skradin mólóin és utcáin, majd ezzel a full ment?felszereléssel állított be velünk ?Mari? néni kocsmájába:)
Út közben kiderült, hogy Gábor, ugyan nem hajlandó írni egy sort sem, de lelkesen javítja a gépelési hibáinkat, illetve az én ?Zajcsik poguljáty? elírásomat. Hiába, régen volt már az az orosz óra:)
Nos, a radar gyakorlat mindenkinek szuperul ment. Magyarán: SZÉPEN CSINÁLTUK! Végignavigáltunk Pisk Era, Lavsa, Lunga, Kurba Vela szigetek között. Gyönyör?en kisütött a Nap és a h?mérséklet is felkúszott 24 fokra. Jöv?re, hogy színesítsük egy kissé a hajós életet, beújítunk és szonár gyakorlat lesz:)
Most mindenki lazíthat 1600-ig. Szabadfoglalkozás lesz, bár, messze nem mehetünk a kapitány utasítása alapján. Mert aztán megint lekésné valaki az oktatást.
Sajnos, a motort be kellett röffentenünk, száguldunk, mint egy g?zhajó. A max sebességünk 10,26 csomó, átlagosan 8,7-8,8-cal dübörgünk el?re. 1-es szelünk van, ami egyenl? a nullával. Pedig, szívesen vitorláznánk a motorzaj hallgatása helyett. Ugyan, beraktunk egy CD-t, szól vagy 30-as volume-on, de ezt a monstrumot túlüvölteni elég nehéz. Így, egy eléggé érdekes hangzavar-elegyet kaptunk. Az egyik hangszóróból valami trombita szól, a lépcs? alól dübörög a moci, mindenki kell? hanger?n értekezik egymással.
A kapitány, ma olvasta fel az üziket. Mindenkinek nagyon köszönjük, hogy gondoltatok ránk!!! Nagyon jólesett a sok üzenet, kapitányunk szeme is vadul csillogott, hogy ennyien gondoltak Rá és a szülinapjára:)
Kedves Balázs, az amcsik radarnavigációs tanácsai tökéletesen beváltak. Egy szigetet sem sikerült átszelnünk pedig, vadul igyekeztünk ennek megfelel?en zongorázni az autopiloton:) Igaz, Gábor mért egyszer valami 180 fokos útirányt, de csak azért, hogy meghintáztassuk a csapatot és jobban élvezzék az utat:)
Kedves Burni, köszönöm, hogy gondoltál rám. Nagyon meglep?dtem, tényleg meglepi volt:) Köszönöm. Remélem, nálatok ott délen minden rendben és szép id?tök van.
Gábornak ma h?stettet kell végrehajtania. (egy újabbat) Meg kell tanítania Tamásnak az orosz zájcsikos mondókát, amit kivételesen ? fog most itt publikálni. Hihetetlen, hogy sikerült rávennem, hogy írjon pár sort:) Sajnos, csak fonetikus lehet?ségünk van, pedig, jobb lenne ciril bet?kkel közzé tenni a m?vet!

Gábor:
Ráz dvá tri csitíri pijáty
viüsjol zájcsik poguljáty,
Vdrug ohotnyik pribegajet,
Prajomi v zajcsika sztriljájet
pif paf oj oj oj
Umirájet zajcsik moj

Réka:
D. Tibi kiváltotta a zálogát. Tisztára puceválta a kakasül?t:) Most úgy vakít, hogy napszemüveget kell vennünk még borús id?ben is:) Hiába, tud takarítani a srác. Megtartjuk:)
Ernella azonban elbiccelte a skradini üvöltést! Ezt még be kell pótolni, bár, nem hiszem, hogy visszavisszük skradinba, de soh? sem lehet tudni:) Zoli, ma böcsülettel bevallotta a kamera el?tt (operat?r: Krisztián), hogy semmit, de semmit sem tud ebb?l az egész hajózásból. S?t, azt sem tudja, hogy a hajónak szárnya, vagy kereke van.
Már, nem sok teljesítend? maradt hátra. Igaz, este 2200-ig mindenkinek van még b?ven ideje.
Maradékok: Krisztián: - hevederrel futás a hajó körül
- csoportterápia
Tamás: - hajómosás
- a zájcsikos vers megtanulása (Gábor segédletével) és annak prezentálása
- közrem?ködés a bocinál
Ernella: - pótolandó az üvöltés, miszerint nem tudja a ködjelzéseket
- bociban utazás (velem együtt)
Talán, nem fogunk unatkozni a mai napon. Jah, a ma esti vacsi spagetti lesz milánói sugoval és rengeteg sajttal. Remélem, otthon sem éhezik senki. Majd, viszünk haza kaját, itt ugyanis annyi van, hogy egy egész hadsereget is jóllakathatunk:) Kapitányunk meg is jegyezte még az els? nap, hogy ki kellene bérelni egy másik hajót, csak a kajáknak:) És volt néhány rekesz víz is, amit visszaküldött az autókba. Igaz, a több rekesz sört már nem engedte visszavinni:)))
Ili új foglalatosságot talált magának. Néhány kiköt? óta a kiköt?i macskákat eteti. Még jó, hogy a macsekok nem tudnak úszni, mert akkor egy egész macskaraj úszna utánunk kaját követelve:)) Viszont, a kajánk legalább fogy.
Nem szeretünk Északnak hajózni! Esik a barométer és borul is. Eddig szuper id?nk volt. Lengén, polóban, kisgatyában, napszemcsivel és kell? mennyiség? napolajjal. Most mi lesz velünk? A végén még a napolajat lemossa az es?.
Miközben az id?járáson kesergünk Gábor felfedezte Kapitányunk lámpagy?jteményét. Van itt minden, ami szemnek és kéznek ingere. Abszolút felfedezhet?, hogy kikkel is hajózik együtt az ?öreg? tengeri róka:)) Van itt PGSM-es lámpa, valami USA lámpa, amit Kínában gyártottak, tampon alakú, 8 szem? lámpa, sárga led lámpa, kétoldalú aquata stb., stb., stb.
Wow! A 1600-ra id?zített vészhelyzetet a csapat 50% túlélte. Csupán, szegény Ili, Krisztián és Ernella murdelt meg. Azért elég jól haladunk, nem? Vajon, mikor lesz a következ? s?lyedés??? Abszolút aktuálisan, a cepten a vészhelyzetekr?l és a menekülésr?l tartja a mai oktatást:)
Továbbra is ?Dugjatok? mentén haladunk fölfelé Rab szigete felé.
Út közben tettünk némi kitér?t:) Tisztelt hozzáért? kollégák, szeretném felhívni a figyelmeteket a titói Jugoszlávia hadászati nyalánkságaira. Minden pöketnyi kis szigeten van valami l?állás. Van, gyalogság részére, ágyúk részére és láttam olyan szigetet is, amelyen még mindig ott figyel egy tank. Aranyosabbnál aranyosabb er?dítmények vannak mindenhol. Továbbá, Dugi Otok Lagracianal található egy megfigyel?állás, amit Tito, hajók, illetve tengeralattjárók részére építtetett. Nem semmi kis lyuk! Bár, számomra még rejtély, hogy miért pont Dugi Otok bels? felére és miért pont oda, ahova. Ki a fene támadta volna meg a titoi Jugoszláviát és miért pont ott?? Mert ha még a tenger fel?l lett volna. Tito is a sajátjait l?tte??? Azt hiszem, a katonai akadémiákon is be kellene végre újítani és hadtörténeti nyalánkságok címmel el?adást kellene indítani. Nagyon inspirálóak a tioi csodák:)
Természetesen, megnéztük a hajóroncsot is, ami egyre rosszabb állapotban van. Lehet, mire legközelebb erre járunk, már nem is lesz itt.
Második riadónkat a csapat 87,55%-a élte túl. D. Tibi meghalt. Ezért, számíthatunk egy harmadik riadóra is. Egy nap alatt 3x els?lyedni egy kicsit sok. Remélem, nem sínyli meg az Odysseus:)
A riadó után kapitányunk lelkesen nekilátott az oktatásnak. A 16 vészjelzés volt a téma. Szépen mentünk körbe-körbe és gy?ltek a zálogok.
Ez a kör a következ?képpen alakult:
Krisztián: a puffereket megint egyedül kell kikötnie
D. Tibor: ma neki kell ment?mellényben kijönnie velünk a kocsmába
Ernella: énekel egy magyar népdalt (Ezt a feladatot, azonnal, helyben teljesítette:) ?Az a szép, az a szép? kezdet? nótát énekelte)
Ili: egy lábon kell elugrálnia a kocsmába, illetve víz felett a csapat egy kicsit feldobálja (nem lennék a helyében:)
Tamás: neki, négykézláb kell a kocsmából kijönnie
Zoli: fel kell mondania a 16 vészjelzést, versenyt kell futnia Krisztiánnal a hajó körül a hevederrel és el kell táncolnia a kocsmában a Hattyúk tava cím? balettból a Hattyú halála cím? részt.
Leadtuk Gáborral a szolgálatot. Most, megyünk f?zni. ?, már odarakta a vizet a tésztának. Nagy meglepetésemre közölte, hogy most írna pár sort:) Gyorsan át is adom neki a klaviatúrát.

Gábor:
Szép dolog is a technika! De azért az életünket ne bízzuk rá mindig!!
Az IST és MOLAT szigetek közötti meglehet?sen sz?k átjárón vezetett ma este a rottánk, miután megcsodáltuk a DUGI OTOK sziget északi csücskénél tanyázó hajóroncsot, melyen igencsak meglátszik az id? vasfoga. (Az ?ideges arab kése nyoma? viszont nem annyira!:))
Egyszóval, a GPS és a PLOTTER segédletével szép kis útvonalat varázsoltam ultramodern eszközeink tekervényes agyacskájába. Mire a kérdéses szorost megközelítettük már javában sötét volt. Csodálatosan kivehet? volt a szektorosan jelz? világítótorony. Ahol ugye pirosan jelzett, ott nem igazán lett volna ildomos hajózni. Hacsak nem szerettünk volna a korábban említett roncs nem éppen irigylésre méltó sorsár jutni.
Szóval, közeledtünk a szoroshoz. Nagyitok a PLOTTEREN. Valami viszont az istenért sem klappol. A rotta stimmel, az irány szintúgy. A PLOTTEREN viszont tutkón felszántottuk a sziget igen csak sziklásnak mondható északi csücskét.
Mondanom sem kell, hogy alattunk csendesen ringatózott, csobogott a tenger. No mondom, akkor maradunk a hagyományos, jól bevált eszközöknél. Sasoltam a világítótorony jelzéseit, és azért igyekeztem tartani magam a beprogramozott rottához, csomópontokhoz.
A világítótorony jelzése fehérre váltott, ami annyit tesz ugye, hogy hajós, ha jót akarsz, ebben a szektorban maradsz!:) Itt volt az ideje a fordulónak. A m?szerek és a robotkormány ?autópálya? kijelz?je (aki még nem használt ilyet, az úgy képzelje el, mint egy számítógépes játékot: egy meghatározott úton kell tartani a hajót, melyet jól látható, kockás szegély övez. A számítógép minden szükséges adatot jelez. A magasan képzett skippernek pedig annyi az igen komplikált feladata, hogy ha eltért a hajó a meghatározott iránytól, akkor a robotkormány konzolán a + és- gombokkal korrigál.) persze osztják az észt: csak tovább egyenesen. De hova könyörgöm!?
Mindjárt közeli ismeretséget kötünk az IST sziget sziklás partjaival! Átmentünk manuális üzemmódba!:)
Na ez már m?ködik!:) Szépen átcsusszantunk. Még a vazelin sem hiányzott.:)
A szoros másik oldalán újabb meglepetéssel szolgált földanyánk: leszállt a köd!
Nem sokat láttunk, azt meg kell hagyni. Kapitányunk szólt, hogy kapcsoljunk radar üzemmódba. E tudomány alapjait a mai nap folyamán annyira már elsajátítottuk, hogy biztonsággal kezeljük!
A következ?, meg kell hagyni nagyszer? húzás az volt, hogy Tibor kirakta a radarképet a kormányállásnál lév? PLOTTER térképére, amely most a helyes irányt mutatta!:)
Kikerültünk néhány hajót, és megnyugvással nyugtáztam, hogy a CD-r?l elsajátított - hajók fényei ? elméleti tudásomat a gyakorlatban is jól tudom alkalmazni! A diagnózisom helyes volt.
Azért ezt követ?en lerongyoltam a térképhez, és a jó öreg hagyományos módon a teljes útvonalat végigszámoltam! Hátha a GPS a következ? két sziget között is éppen vicces kedvében lesz!
Szó ami szó ? szép dolog a technika! De azért csak csínjával! Örülök, hogy Tibor a klasszikus hajózási módszereket nagyon alaposan megtanította nekünk!

Ili:
Amikor elérkezett a vacsoraid?, meglepve vettük észre, hogy kapitányunk elszenderedett a kabinjában. Hosszasan tanakodtunk, milyen módszerrel ébresszük és invitáljuk az asztalhoz. A legjobbnak t?n? megoldás sajnos kivitelezhetetlen volt, mert nem tudtuk hol tartja a riadós CD-jét, bizonyára titkos helyen. Ezért egy másik megoldást választottunk gondolván próbára tesszük éberségét: lelassítottuk a hajót. Kapitányunk azonnal felpattant, mint akit ágyúból l?ttek ki, kirohant a fedélzetre.
Lehet, hogy nem szép dolog, de jót nevettünk. El?ször úgy t?nt rossz néven vette, de azért leült velünk vacsorázni. Kés?bb már egyértelm? volt, hogy nem haragszik.
Este 11 körül értünk Rab-ra, még elmentünk egy kocsmába, de csak egy kör sörre futotta er?nkb?l. A maradék tojásrántottát odaadtuk egy hozzánk csapódott kutyának, de bele sem evett. Amikor visszamentünk a hajóra, el?ször minden kabin WC-jéb?l vad pumpálás hallatszott, majd lassan minden elcsendesedett.

Október 21 csütörtök, utolsó nap: Visszatérés Punat, 510 mérföld lehajózása után
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli a gázpalackkal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tankolás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mesebeli városfal Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyit hajóztunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ez volt az els? nap, hogy tengerészdalokra ébredtünk, kapitányunk eddig megkímélt bennünket t?lük.
Megreggeliztünk, majd elindultunk tankolni. Kés?n jutott eszembe, hogy nem néztem meg, ott van-e még a tegnapi rántotta, amit a kutya otthagyott.
A kapitány azonban megnyugtatott, ? megnézte és már nincs ott, valószín?leg a macskák megették. A tankolás után elindultunk, és rövid 2 órás elméleti oktatással f?szerezett hajózás után visszaértünk Punatba. Gábor szépen kikötötte a hajót, Tibortól kaptunk egy-egy szép oklevelet és néhány jó szót, megosztoztunk a kajamaradékon és elindultunk.
Nagyon klassz út volt, sokáig emlékezni fogunk rá.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től