MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 191 út - húsvéti man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
191 út - húsvéti man?ver tréning2005.03.24. - 2005.03.27.

191. út

ASF, 372 KB

Ismét a kiköt? man?vereket és a horgonyzást gyakoroljuk.
Vasárnaptól átalakulunk szkipper tréninggé.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap ? márc.24, szombat. Érkezés, behajózás, az els? gyakorlok, majd este rekord: kiittuk az egész üveg fügepálinkát.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás a szalonban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az étteremben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bizonyíték: az üres üveg
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szép napos id?ben autóztam a hegyekig, és csak a tengerpart el?tt kezdett felh?södni az ég. Mire Punatba értem már felh?s ég és csendes id? fogadott. A h?mérséklet 15 fok volt, a hajóban meg csak 8. Így beindítottam a f?tést, hogy átmelegedjen az egész hajó.
Az els? kadétok fél három körül érkeztek, de fél négyre már mindenki itt volt. Az orrkabinban Zsolt és András, jobb els?ben Tamás és Werner, a bal els?ben Laci és Péter a jobb hátsóban Béla és G.Tibor került, a szerz?déseknek megfelel?en.
Az oktatást 16 órakor a hajó alapvet? ismertetésével kezdtem, majd kisorsoltuk a man?ver tréning konyhaszolgálatát. Ezt elméleti bevezet? oktatás követett a kikötésekr?l, a hajó mozgásáról és egyéb alapvetet? dolgokról.
Kés?bb elkezd?dtek a gyakorlatok: a moorring kötél felvétele és feladása, kötél dobás, kötél szabadítás, kormányzás és motorkezelés valamint a mélységmér? offszetjének meghatározása. Az egyes feladatokat kabinonként végezték a kadétok és mindent osztályoztam. Mindenki nagyon ügyes volt, a kettes kabint kivéve. ?k \"lányosan\" dobták a kötelet és rosszul határozták meg az offszetet. Ez a pontokban is megmutatkozott.
Fél hétre végeztünk, amikor már teljesen besötétedett. Hétkor átvonultunk a Kosztarikába, a \"fügepálinkás étterembe\". Szerencsére rendeltem asztalt, mert dugig volt az étterem. A Húsvét miatt.
Mindenki sajtos csevabcsicsát vagy sajttal töltött pleskavicát evett, sört ittunk hozzá és persze a fügepálinkát. És történelmet írt a csapat: kiittuk a fügepálinkás üveget. 1030 kuna volt a számla.
Fél tízre értünk haza. Még egy kis beszélgetés volt a szalonban, majd mindenki eld?lt.

Március 25 péntek: Es?s id?ben gyakoroljuk a man?vereket.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tolatunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közeledik a bója
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És itt a part is
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Sajnos a Húsvét es?s id?vel köszöntött ránk. Nem fújt a szél, vagy ha igen akkor gyenge és délies volt. Id?nként esett, majd elállt és kisvártatva ismét esett. Nem nagyon, csak úgy áztatóan. Így ment ez egész nap.
Reggel csodálatos terül - terülj asztalkámmal kényeztetett el minket a konyhaszolgálat: friss kenyér, sajtok, felvágottak, szóval ami ilyenkor a szemnek és szájnak ingere.
Az es?sre való tekintettel (de amúgy is kellett volna) a man?verek elméletével kezdtem: el?került az iskola tábla és a számítógép. Átvettük a hajó man?verezését és a mozgását befolyásoló tényez?ket, az oldalfelületet, az oldalcsúszást, a fordulási pont vándorlását, a kormánylapát m?ködését, kormányzást el?re menetben és hátra menetben valamint a propeller két hatását: a kerék hatást (propeller walk) és a sugár hatását (propeller wash).
Ezt követ?en a hatások együttes jelentkezése következett az egyes man?vereknél.
Miután mindent végigbeszéltünk, átmentünk testületileg a \"9 Boffort\" nev? KV-zóba és lélekben felkészültünk a man?verekre az es?ben.
Hamarosan elindultunk. A dízel kályha diszkréten duruzsolt és melegen tartotta a hajónkat miközben a kadétotok gyakoroltak. Az els? gyakorlat a tolatás volt. El?re menetb?l hátra menetbe kellett úgy elindulni, hogy ne csavarodjon el a hajó a kerékhatás miatt 20 foknál többet. Kezdetben nehezen ment, de aztán ráéreztek a kadétok a man?verre és egyre jobban sikerült.
Ezt a bójára való rátolatás követte, amikor pont a hajó közepével kellett hozzáérni egy bójához, betartva az el?re meghatározott szabályokat. Ez is kezdetben nagyon bonyolultnak t?nt, de aztán egyre jobb lett. A feladat vizsgával zárult: mindenkit pontoztam. A kadétok kaptak 10 pontot, abból vontam le minden hibáért egyet- egyet. Sajnos 10 pontos nem volt, egy társunk meg csak 7 pontja maradt, de a többiek 8-9 ponttal zárták a gyakorlatot. A 7 pontosnak javítani kellett, így a második menetben már 9 pontja maradt. A gyakorlat átlaga 8,4 pont volt.
Ez után a mólók közé kellett betolatni és a partra mer?legesen megállni. Mintha valóban kikötöttünk volna. A korábbi gyakorlások eredményeként ez már indulásnál sokkal jobban ment.
Estig gyakoroltuk a beállásokat. A gyakorlat átlaga 9,0 pont volt. Nagyszer?!
A gyakorlat végeztével a Kanajtba mentünk vacsorázni, ahol fonom borokat ittunk, mérsékelten jót ettünk viszont 1100 kunát fizettünk.
9 óra után tértünk vissza a jó meleg hajóba a szemerkél? es?ben. Tibor és Zsolt a videokamerával küszködtek egy darabig, majd ?k is nyugovóra tértek. A többiek már régen aludtak a fáradságtól.

Március 26 szombat: Még mindig esik. Áthajózunk Krk városba gyakorolni, tankolunk, majd haza vitorlázunk. Felakadunk majdnem egy kötélre, mire a második szomszéd nagyon ideges lesz. Este a Maslina (olajbogyó) nevû kis étteremben vacsorázunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A drukkoló tömeg a benzinkútnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt kell kimennünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sikerül?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Maslina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a lobogó t?z
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
* SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY
*
*
*
* KÖSZÖNJÜK A SOK ÜZENETET. A FÜGEPELÁNKIÁN KÍVÜL EZEK TARTJÁK BENNÜNK A LELKET!
*
* A BÖGYÖS SZÜKE MANÕVER ASZISZTENSNEK: KÁR HOGY NEM VAGY ITT!(vagy mégis?)
*
*
* KÖZLEMÉNY VÉGE!
*

Ismét esõs napra ébredtünk. Semmi sem változott 14 fok körüli meleg van, és néha szemerkél, néha zuhog néha eláll az esõ. Már meg kell terveznünk a szkipper tréningünket, mivel nem tudjuk, hogy a Húsvét alatt hogyan lesznek nyitva a boltok. Ezért ma van a nagy bevásárlás napja.
Béla és Tibor a mai konyhaszolgálat, az õ feladatuk volt ez. persze segítettek nekik a többiek is.
Ennek végeztével a tegnapit is felülmúló asztallal kezdtük napot. Sõt még virslit is fõztek.
Miután végeztek a konyhások a romokkal, megterveztük a mai hajózásunkat: irány KRK város, ahol az oldalt beállást gyakorolhatjuk.
Megmutattam, hogyan kell megtervezni a kihajózásunkat egy ismeretlen helyrõl. Elkészült a passage plan (az útvonal terv), vagyis a navigációs puska: merre is kell menni Krk városba.
Aztán ünnepélyesen felhúztuk a nemzeti lobogónkat, amelyet háromszoros HURRÁ kiáltással köszöntöttünk.
Kisebb zavarokkal, de eljutottunk Krk városba. De legalább a kadétok belekóstoltak abba, hogy mi vár ránk hétfõtõl.
A Krk városban az oldalt való parthoz állást gyakoroltuk. Ennek trükkje a következõ: 60 fokos szögben megközelítjük a partot. Amikor kb. egy hajóhosszra vagyunk, akkor üresbe kell tenni a motort. Amikor már csak kb. 3 méterre van a part, akkor el kell venni a hajó orrát és alapjáratban hátra kell járatni a gépet. Ekkor kap a hajó egy perdületet, ami a farát a parthoz viszi. Aztán az orrát ismét a part felé kell fordítani és egy nagy hátrával behúzni a farát. Hát ennyi. Aki jól csinálta, annak a hajó oldalt mozog, majd a hasánál lévõ pufferekkel ér partot. Talán bonyolultnak hangzik, de a gyakorlatban mi sem egyszerûbb. Nagyon fontos, hogy ezt a manõvert csak azzal az oldallal lehet megcsinálni, amelyiknél a kerékhatás a part felé nyomja a hajó farát hátrában, vagyis a balos csavarnál a jobb oldallal, a jobbos csavarnál a bal oldallal.
Így ezt gyakoroltuk. Elég jól ment mindenkinek.
Amikor lement 2 kör, átálltunk tankolni. A benzinkút a lehetõ legrosszabb helyen van Krk városában. A medence legtávolabbi sarkában, ahol a halászhajók parkolnak bal kéz felõl, jobb kéz felõl csónakok vannak, az öböl sarka sekély, a szél pedig ráfúj a partra. Szóval ennél nehezebb manõvert nem is lehet elképzelni. Ráadásul nekünk jobb oldalunkkal kell kiállni, amikor még a kerékhatás is eltolja a hajó farát a parttól.
Tamásra jutott a sor a erre a manõverre. Ügyesen megoldotta. Elsuhantunk halászhajók orra elõtt, élesen jobbra kanyarodott, a hajó orrát közel vitte a parthoz és így ki tudtak lépni a kötelesek, akik kihúzták a parthoz a hajót. A mélységmérõ 2 métert mutat csak, de nekünk 1,9 méter a marülésünk. Így fel sem akadtunk. Kisebb tömeg verõdött össze a parton és mindenkinek tetszett a manõver. A hely nagyon szûk volt, de sikeresen megoldottuk a feladatot.
Tankolás után jött a neheze: el kellett indulni. A tömeg jelentõsen megnövekedett, mert ez volt az igazi látványosság. Kifordulni nem tudtunk az orrsugár-kormánnyal, mert nem volt hozzá elég hely és a víz is sekély volt. Ezért megmutattam a köteles kifordulást: a hajó orrát lekötöttük egy hátrafelé tartó kötéllel, majd a motort lassan elõre járatva a part felé kihajtott kormánylapáttal nekivittük a hajó orrát a partnak, ahova behelyeztünk egy puffert. Ezen a pufferen aztán szépen kifordultunk és kihajóztunk.
A sikeres manõvert egy sörrel ünnepeltük, majd folytattuk a gyakorlásokat, most már vizsgával egybekötve. Tamás és Werner 10 pontot ért el, a többiek 8-9 pontot. A gyakorlat átlaga 8,75 volt.
Ennek végeztével visszaindultunk Punatba. A gyenge déli szélben vitorlát bontottunk és végre a sok motorozás után csendben hasítottuk a vizet. Ez azért is fontos volt, hogy kicsit pihenjenek a kadétok. Az a tapasztalatom, hogy így a harmadik nap estéjére már elfáradnak és egyre rosszabbul mennek a gyakorlatok.
Az öbölben a jobbról való tolatva és fordulva való kikötést gyakoroltuk. Kezdetben elég jól ment minden, de aztán bõ volt az ív és menekülni kellett. Ez nem volt egyszerû, úgy kellett lelökdösni a hajónkat a többirõl. Az Albatros meletti helyen Edgar barátom motorcsónakja szokott állni, de most ideiglenesen az étterem elõl ideállították a Gabrielle nevû motorcsónakot.
Jellemzõ rá, hogy egész éjjel halványkéken világított a felirata, hogy az elõkelõségüket mutogassák, de nekem valahogy a Blue Oyster bár jutott eszembe róla. Szóval kirohant a tulaj, hogy a mûanyag hajónk oldalával és a korlátjával eltörjük a korracélból készült horgonyát. Errõl Woody Alen jutott eszembe aki nekiugrott a balszemével az õt ütlegelõ öklének, majd tiszta erõbõl gyomrával térden vágta azt.
Szóval volt nagy kiabálás, de szerencsére csak arról a hajóról, németül. Szerencsére nem értettem.
Minden esetre mi átmentünk egy másik helyre, ott folytattuk.
Estére a szemerkélõ esõben átmentünk a Maslina (Olajbogyó) nevû kis étterembe. A választék is, a helység is meg a számla is kicsi volt. Nekem nem ízlett a kaja, viszont nagyon keveset fizettünk: 700 kunát.
Talán most már rendesen mûködik a hajó pozicót jelzõ programunk, hála Lazinak és Péternek

Március 27 Vasárnap, a manõver tréning az esõben is folytatódik négyig, aztán átalakulunk a 192-es úttá, a 2005 elsõ szkipper tréningjévé.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter az es?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Leeresztjük a láncon a póthorgonyt, hogy fokozzuk a tartóer?t
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A víz alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Punati-öböl térképe
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelig szakadt az esõ, aztán 9 körül tisztulni kezdett egy kicsit. A mai nap programja a horgonyzás, amelyet ismét elmélettel kezdtem. Ezt követõen elindultunk horgonyozni.
Az elsõ gyakorlat a horgonyzás egy horgonnyal volt, majd ezt két horgony sorba kötve, aztán két horgony párhuzamosan kötve gyakorlat volt.
Közben egy csomó hasznos trükköt mutattam a kadétoknak. A szélcsendes idõben elég nehéz volt a gyakorlatokat végrehajtani. Miután jól eláztunk, visszamentünk a helyünkre, ahová Tibor mesterien kikötött és ezzel 15 óra 50 perckor véget ért a manõver tréning.
Közben feltérképeztük a Punati-öböl domborzatát is.
A kadétok átlagos teljesítménye 8,72 volt, ami elég jónak mondható. Talán még 1-2 nap gyakorlás jól jött volna, hogy igazán mindent begyakoroljanak. De hát ennyi volt a manõver tréning.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től