MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 192 út - a 2005 els? szkipper tréningje, Húsvétkor
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
192 út - a 2005 els? szkipper tréningje, Húsvétkor2005.03.27. - 2005.04.02.

192. út
A man?ver tréningb?l átalakultunk szkipper tréniggé. A man?ver tréningen nagyon jól szerepeltek a kadétok.
Werner elhagyott minket, helyette egy másik kadét érkezett.
Mostantól már a hajóz mesterségét fogják egy héten át tanúlni a kadétok.
Újdonság, hogy a hajó helyzetét 1 óránként fel fogjuk frissíteni a neten, ha a Windows is így akarja.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Egy es?s vasárnap délután oktatás az Odysseuson
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Miután átalakultunk a 191 út man?ver tréningjéb?l ( a kadétok véleménye a 191 útnál él?szóban meghallgatható) szkipper tréninggé, 16 órakor elkezd?dött az indulási oktatás. Ezen minden fontos dolgot átvettünk, ami a jövend? kapitányoknak kell, hogy a saját személyzetüket felkészítsék a hajózásra. Beszéltem a kajáról, a dohányzásról, a hajózás etikájáról, a vészjelzések leadásáról, megmutattam a rakétákat, a VHF DSC használatát, a lékdugókat, megismertettem a kadétokat a hajó vízrendszerével, szóval 91 pontban összeszedve minden fontos dolgot átvettünk, hogy holnap reggel elkezdhessük a hajózásunkat az 500. mérföld felé. Sajnos az új társunk csak negyed kilencre érkezett, amikor már végeztünk az elméleti és gyakorlati oktatással. Zuhogó es?ben elmentünk a Pizzázóba, ahol ismét nagyot ettünk. Én például dalmát sonkát vacsoráztam pizza kenyérb?l sütött zsemlécskékkel. Mindenki nagyon fáradt volt, így hamarosan már az egész hajó elcsendesedett.

2005 március 28 - húsvét hétf?: végre elindultunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A deviációs görbe felvétele
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter mondja a frankót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nyomvonalunk Punatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor kémleli a horizontot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Laci is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter kormányozza a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ismétlés a tudás anyja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A riadó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy zombi is van a képen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus a kocsma falánál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fehér asztálnál fejez?dik be a napló
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A RACON kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Laci a térképpel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kiscsillag dolgozik,a pohár sör hátterében
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor meg h?siesen f?z
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vázlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tervezés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajózás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az útvonal
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Es?s reggelre ébredtünk ismét. Én meg hasmenésre, a tegnapi házi bortól.
Ma Tibor a konyhás, így ? készítette el a reggelit és szaladt el a boltba vásárolni. Fél kilenckor kezd?dött az utolsó kiköt?i oktatásunk, de ekkor már teljesen operatív dolgokról volt szó.
10 óra, elindultunk. El?ször a robotkormánynak adtunk egy esélyt, hogy eltüntesse a deviációját, ezért kétszer körbefordultunk a kiköt?ben (ez a legkisebb kör a képen), majd meghatároztuk a tájolók deviációját, vagyis a hajó mágneses terének eltérít? hatását. Ez a két nagyobb kör a képen. El?ször Tamás, majd Péter adta a hajó orrában a mágneses irányt, míg a többiek közben leolvasták a kormánytájolón és a robotkormányon az aktuális irányokat. Ezek eltéréséb?l kaptuk meg a deviációt.
Hamarosan kihajóztunk az öbölb?l, irány a Rab sziget. Elkezd?dött a navigációs gyakorlat, az els? ?rség Zsolt és András volt. Kisebb zökken?kkel, de beindult a navigáció is.
Kés?bb sikerült megmutatni a kadétoknak a 45. szélességi fokot.
Hamar elszállt az els? ?rség,pontosan megérkeztünk a Rab-szigethez és Tamásék kerültek ?rségbe. Nekik nehezebb volt a helyzetük, mert többször is irányt kellett változtatni. A szerencse és a nap rájuk mosolygott, mert napfényes id?ben vitorlát bonthattunk és 5-7 csomós sebességgel szeltük a habokat. Mindenki sokkal jobb kedvre derült, az élet is egyb?l szebb lett. Végre a motor elhallgatott.
14 óra Laci és Péter vette át a hajó vezetését. Szorgalmas mértek, gyakorolták a helymeghatározást, de sajnos, amint beértünk a Cres-szige takarásába, elült a szél? (De hova ül el a szél valójában? Megtudja nekem mondani ezt valaki?
Hogy feldobjam a csapatott, elrendeltem a 2 perces riadót. Sajnos Laci nem élte túl, mert nem készült el id?ben. Kár. Szegény Laci.
15 óra 40 Kikötöttünk Veli Losinjban. Péter kicsit nehezen találta meg a kiköt? bejáratát (amit tényleg csak az ismeri meg távolról, aki márt többször járt arra), de végül a rásegít? kérdés után rögtön meglett az a fránya bejárati piros oszlop! András húzta a sorsolásnál az els? kiköt?t, így ? készült fel bel?le. Elmesélte a többieknek a városka történelmének nevezetes eseményeit valamint a látnivalókat. Kés?bb szépen kikötött a kocsma falához.
A városban a lusta napfényben söröztünk egyet, és úgy, de úgy nem akaródzott elindulni.. de menni kellett, vár minket az 500 mérföld és a sok-sok tanulni való.
Tibor és Béla következtek az ?rségben, ?k vezették a hajót. Egy órai hajózás után megálltunk az Ilovik és a Svetoj Petar szigetek között, hogy megmutassam, hogyan kell bójára kötni. Gyönyör? ez a hely, innen is csak nagy nehézségek árán indultunk. Milyen jó lett volna sétálni egyet a csendes, elhagyatott parton!
Indulás után megmutattam a kadétoknak a Grujica világítótoronyból kisugárzott RACON jelet. Ez a morze abc O bet?je, vagyis három vonás, amely a világítótoronyból indul a radar képerny?jén. Ez a világítótorony azonosítását segíti. Nekünk a küls? radarunkon össze lehet illeszteni a GPS képét a radarral lila szín? jelével. Nagyon látványos és tanulságos volt.
18 óra Bekerültünk egy északnyugati hullámmez?be, a hajó nagyon (a többiek szerint) elkezdett mozogni. Többen gondolkodtak, hogy megnézzék-e Vukot. Gyorsan vitorlát húztunk, hogy csillapítsa a hajó mozgását. Sajnos 4 csomó alá csökkent a sebességünk a raumos szélben és nem lett sokkal jobb a helyzet. Így visszakapcsoltuk a motort.
Úgy t?nik jól m?ködik a nyomkövet? rendszer. Igaz, keresztül húzta a rottát a Losinj szigeten a hajónk, de becsszó, valójában körbekerültük azt.
Süt a nap, a h?mérséklet 14 fok, 1 csomó körüli félhátszélben motorozunk. Közben készült a vacsora: hagymaleves és csirkepörkölt. Tibor id?nként kiszaladt leveg?zni, nem akarja a lábosban meglátni a kis Vukot.
Most éppen András szépen kormányozza a hajót, Zsolt pedig szépen navigál, adja az utasításokat, merre kell menni. 19 óra 20 Megálltunk vacsorázni egy csendes öbölben. Vacsora után indulunk tovább, reggelre a Vis-szigetre kell érkeznünk.

FOLYTATÁS
A vacsora mindenkinek nagyon ízlett, majd utána megterveztük a navigációs szlalom útvonalát.
Ennek lényege, hogy két és fél órát úgy fogunk a sötétben hajózni, hogy közben nem használunk semmilyen elektronikus eszközt, de még hagyományos helymeghatározást sem. Elkészítettem ennek vázlatát egy papírra, és átadtam a kadétoknak.
Az első szakaszt Zsolt és András navigálta és ez abból állt, hogy ki kellett hajózni az Ist és a Molat szigeteket közötti Zapuntel szorosból. Ez látszólag egyszerűnek tűnik, de már teljesen besötétedett, csak a keleti bejáratnál lévő B Bl 2s 13m 5M jelű fényt láttuk. Na mi lehet ez? Aki nem tud horvátul, annak segítség képen az angol térképeken ezt így jelölték volna: Fl 2s 13m 5M. Nem akarom csigázni az olvasók türelmét, de a kadétok tudták: ez egy fehér fény, amely 2 másodpercenként egyet villant. Magassága 13 méter és a fénye 5 tengeri mérföldre látszódik. A terv szerint addig kellett a fény felé hajózni, amíg meg nem láttuk a Zapuntel szoros keleti felét jelző CB Bl 4s jelű fényét 242 fokban, akkor rá kellett fordulni erre. Ez a fény nagyon trükkös volt: minden felé pirosnak látszódott a fénye, kivéve a zátonyok közül biztonságosan kivezető egy irányt, ahol ez fehérre váltott. Az őrség szépen odakormányozta a hajót a fényhez. Amikor áthajóztunk az átjárón lámpával megvilágítottam a partot: Úristen, ez ilyen közel van?!? kiáltott fel az egyik kadét. Valóban, az átjáró kb. 50 méter széles volt, de ügyesen annak közepén hajóztunk. Most döbbentek rá, hogy ez már nem játék, vagy ha igen, akkor a tét akár az életünk is lehet.
Szerencsére ez megadta a további hajózásunk alaphangját, így kellő gondossággal hajóztunk tovább.
A következő szakasz veszélye abból állt, hogy pont előttünk volt 600 méterre egy kivilágítatlan zátony álló kivilágítatlan izolált veszély bója, és ezt kellett elkerülni. Ha nem sikerült volna, akkor rögtön bekapcsolt volna az automata hangjelzés: recsegett, ropogott, bugyborékolt volna a hajónk. Miután ez is sikerült, Kiscsillagék vették át a hajó vezetését. Nekik látszólag veszélytelenebb dolguk volt, de annál felelősségteljesebb. Ki kellett menekülni a szigetek közül. Közben el kellett kerülni a zátonyokat. Nagy segítség volt, hogy a legutóbbi fény fehér szektorát kellett tartani, megfelelő irányt (215 fokot) kellett kormányozni és a log szerint (ami a hajókon a kilométerórát helyettesíti) adott (2,8 mérföld) távolságot megtéve kellett hajóznunk. Majd elfordultunk 110 fokba és addig hajóztunk, amíg fel nem tűnt a Golac szigeten lévő B BL 3s (3 másodpercenként egy fehéret villanó) fény előttünk. Amikor ezt megláttuk, megnyugodtunk, hogy jó helyen vagyunk és jó irányban hajózunk.
Ekkor átvette Laci és Péter a hajó vezetését és addig tartották ezt az irányt, amíg a Bonaster fok B Bl (4) 15 s (15 másodpercenként 4 fehéret villanó) fényét 60 fokos szögben nem láttuk, majd ekkor ráfordultak a Tun sziget BZ Bl 3s fényére. Nagyon félelmetes így hajózni annak, aki nem ismeri a részleteket, de szerencsére nálunk mindenki értette a dolgát.
Közben átvette Béla és Tibor a hajó vezetését, akik tovább folytatták a Tun sziget felé vezető utunkat, amíg a Mali Tun C Bl 3s (3 másodpercenként egy pirosat villanó) fénye merőlegesen nem látszott. Nagyon félelmetes volt, mert egyre közeledett a Tun hatalmas sziklatömbje, a távolságát nem lehetett megítélni a sötétben, csak nőtt, nőtt nőtt. A laikus azt gondolta volna, hogy mindjárt neki rohanunk a sziklafalnak. De nem, a megfelelő helyen elfordultak és jött a következő szakasz: a Trata C Bl 3s és a Vrtlac B Bl 3s (most már remélem mindenki tudja milyen) fénye között középen indulva, 40 fokot kormányozva kezdtünk el hajózni.
A kaland folytatódott, mindenki még egyszer sorra került. A legvégén különös színjátékban vettünk részt: mintha felgyulladt volna a szemben lévő sziget, aztán mintha egy vulkán tört volna ki, aztán mintha egy óriási fedett teniszpálya kupoláját világították volna meg, aztán mintha egy úriási fényes léggömb szállt volna fel. Kérdezték mi lehet ez? Nem tudtam kihagyni a poént: vagy a Nap vagy a Hold, nem tudom pontosan, mert nem vagyok idevalósi. Persze nagy volt a röhögés.
A navigációs szlalom végeztével, háromnegyed 11-kor átvettük a radar használatát a veszélyes hajók azonosítása érdekében, majd a hajók fényeit. Bizony mindenki elvérzett, csak úgy tocsogtunk a vérben, kivéve Zsoltot, aki minden kérdésre tudta a választ. Pedig egyszerűek voltak a kérdéseim: csak egy fehér fényt látunk, mi lehet az? Az összes változatot fel kellett sorolni. Majd egy piros fényt láttunk és utoljára kettő pirosat. Éljen Zsolt!
Aztán mindenki elcsendesedett és reggelig hajóztunk, az őrségek szépen vezették a hajót, egymásnak rendben átadták a szolgálatot, de ez már a holnapi nap története.

Kedd - egész éjjel hajózunk, Komizsa, Kék-barlang, Kõkapu, Zöld-barlang majd este Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komizára érkeztünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék-barlangnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangászok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Maga a barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt látta volna Laci telefonja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Halo a Nap körül - lebegõ jégkristályból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs asztal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A K?kapunál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Zöld-barlangnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ett?l zöld a Zöld-barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus a Zöld-barlang el?tt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Bussola-kulcsos gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt mentünk át radarral
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korculán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A naplót András írta: Közeledünk a bójás átjáróhoz - \"Az éjszakai kaland a vörös és zöld lámpák között Stendhal nyomában...\":
Épp elmúlt éjfél, amikor a 4-es kabin átvette az õrséget ? a hajó nagyobbik fele ekkor már aludt és készült a rá váró éjszakjai õrség fáradalmaira. Mindössze hárman voltak talpon a legények: Zsolt, Béla és G. Tibor no és persze nem elhanyagolható résztvevõjeként a ?kalandnak? Captain V. Tibor. Szélcsendes tükörsima vízen repültünk 8 csomós sebességgel, amint feltûntek az apró vörös és zöld pislákoló fények. Kadétjaink fejében a telihold ezüstösen csillogó fénye sem tudta kitisztítani az enyhe félsz és bizonytalanság homályos leplét. Természetesen Kapitányunk jelenléte és a \"Szépen kormányozz!\" illetve a \"Szépen navigálj!\" utasítások az alvó kadétok álmát is édesebbé és nyugodtabbá tette.
Az elsõ biztos pont a csatorna közepének megtalálása volt. Balról a zöld, jobbra a vörös bóják között cikáztunk a 8 csomós sebességgel. A bójákat két oldalról alig 15-20 méterre elhagyva, mindaddig mindenki nyugodt volt, amíg Ocean Master JEDI Tibor kezében az 5.000.000 \"candle\"-s kézi \"fénykardját\" meglóbálva be nem világította a környezõ fekete homályt. A partok valószerûtlenül közel bukkantak elõ, ami a fedélzeten tartózkodókat igencsak elbizonytalanította és az épp kormányzó G. Tibor kezében kissé megremegett a kormány. Ez a mutatvány 8 csomós sebességgel körülbelül olyan volt, mintha egy szûk sötét egyirányú kanyargó alagútban 160-al téptünk volna keresztül.
Az \"alagútból\" kiérve a Sestrica (B Bl 8s 47m 19 M) világítótorony, küklopszként világította meg a nyílt vizet, ami a hátralévõ 8 órás éjszakai utat jelentette: TC=142 fok.
Az éjszaka hátralevõ részében az egyes õrségek rendben váltva egymást, a log állását 180 fölé hízlalták. Ez különösen \"Kis Csillag\" lelkét töltötte el reményekkel...
Kedd délelõtt rövid látogatást tettünk Komiža tiszta vizû hangulatos kikötõjében, ahol ki-ki elintézte \"ügyes-bajos\" dolgait...
Feltûnõen nyugodt hangulat lengte körül a falucskát, ami bizony az éjszakázástól kimerült egy-két Kollégát\" vissza is parancsolta az ágyba, miután megnéztük a kis \"bocival\" a Kék Barlangot Biševo szigetén.
A Kék Barlangnál váratlan próbatétel várta Laci \"vízálló\" telefonját, aki rendeltetésszerûen használva strapabíró kommunikációs eszközével megpróbálta egy-két víz alatti képpel megörvendeztetni az otthoniakat. Sajnos a Siemens tervezõi a vízállóság fogalmát igen tágan értelmezték a tervezéskor, aminek eredményeként a \"képrögzítõ készség\" még mindig szárad a melengetõ tavaszi adriai napon...
Délután 3-ig két újabb látványosságot is megnéztünk:
- a szûk \"kõ kapun\" csak a hajónk orrán lévõ figyelõ szempár kukucskált be. A manõvert Captian Tibor végezte, akinek teljesítményét a figyelõ nebulók 9,5-esre osztályozták, mivel az orrsugár is rásegített a farolásban.
- a Zöld Barlangba (Ravnik) idõben érkezve az arany fénysugár a vízzel játszadozva valóban zöldes tónusban világította be a kõoszlopon támaszkodó boltozat csipkés kiszögelléseit.
Irány Korèula, ahova a tervezett érkezés esete fél kilenc: a nyugodt útszakasz felébresztette oktatónk szunnyadozó vizsgáztató kedvét. Olykor még Lékai Urat is felülmúló \"Vass\" szigorral számtalan hibapontot osztott ki: a pontgyûjtésben élenjárt Zoli, aki a délután hátralévõ részében szorgalmasan felfrissítette a szóbeli vizsga óta megkopott emlékezetét.
\"Sajnos\" nem sikerült hibapontot szereznie Zsoltnak és Bélának, akik bánatukban délután a csúsztatott helyzetmeghatározás gyakorlására fordították figyelmüket.
A délután folyamán a punati induláskor meghatározott deviáció kompenzálása került terítékre. Elõvettük a bussola kulcsot és \"elforgattuk a hajót a tengelye körül\" -3°-kal és ezzel kis csapatunk tengerésszé vált.
A délutáni oktatás tovább folytatódott: megtanultunk \"vakon\" vezetni. Furcsa érzés volt forgolódni a Korèula körüli szigetek között, miközben a kormánynál senki nem állt, sõt a hajó vezetõje sem volt a fedélzeten. Hiába, a radar-hajózást is meg kell tanulni. Biztos, ami biztos egy maroknyi figyelõ személyzet figyelte a szerte röppenõ halász-ladikokat, és a géphajónak hitt bójákat. Fog ez menni egyedül is. Fog ez menni egyedül is?!
Este fél kilenckor Laci pompás kikötésével beálltunk a Korèulai marinába. Így tavasszal is, nem fõidényben is fényes arcát mutatta meg a város. Sõt, talán így \"fogyaszthatóbb\", mert hiányzott(?) a tömeg; a hangyahadként vándorló, bóklászó és mindenféle masinákat kattintgató sokadalom.
Egy kis esti séta (mûködõ étteremhez navigálás), majd egy felejthetõ gasztronómiai élmény és egy felejthetetlen viccparti és sztorizás kapitányunk, Péter és Zsolt fõszereplésével. A hajóra visszatérve éjfélig tartó filozofálás kezdõdött, a menetközben szépen, lassan elfáradó és megfogyatkozó vándorok között.

Szerda, Vitorolázás, grillezés, vitorlázás majd Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt érik a narancs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A motorunk 4600 órát ment eddig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tankolunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ablak is vízben van
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így d?lt a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Grilklezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Majd újra vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma ?Kis Csillag? a napos. Ennek örömére mindenki igyekezett minél több tányért és poharat befogni, azt kockáztatva, hogy legközelebb a plusz terhelést (mosogatás) busásan visszakapja. Tegyük hozzá, hogy ilyen lelkes, szolgálatkész és rendszeretõ konyhaszolgálatos nem terem minden bokorban.
Reggel 10 órakor indultunk, ezért volt idõ egy kis városnézésre. Megérte. Valóságos gyöngyszem ez a város. Érdemes ide betérni.
Tankolással indult a nap. Egy váratlan és valljuk meg fölösleges kitérõ után csak sikerült megtankolnunk. Irány Hvar szigete. A mai oktatás az elektronikus navigáció területérõl szólt: GPS használat és az auto-pilot.
Átléptük a 250 tmf-et. Ahogy mondani szokták, a maci már kifelé jön a málnásból. Na, ezt alaposan megünnepeltük. Menetközben megálltunk, hogy valahogy ehetõvé alakítsuk azt a háromnapos húst, amit még Punatban vettünk. Scedro szigetének egy romantikus öblében lehorgonyoztunk és nekiláttunk a ?hentes? munkának. Reggel a húspiacon Tamás és G. Tibor által beszerzett friss hal pillanatok alatt elkészült és grill fûszerekkel, citrommal meglocsolva fenséges volt. Béla bevállalta a hús dögönyözését, annak ellenére, hogy 15 évig vegetariánus volt - persze könyékig maszatos lett. A félkészállapotban még elég kétes kinézetû massza a grillezés után többek szerint egészen ízletes lett.
Végre bejött a szél. Helyenként négyes szélben szeljük a habokat és reményeink szerint mindenféle csúcsot meg fogunk dönteni. Irány Hvar.

Március 31 Csütörtök. Vitorlázva indulunk, de hamarsan eláll a szél. Helyette csomók és kötélfonás. Az apálynál éppen átférünk a híd alatt. Megnézzük a Krka vízesést, majd Kiscsillag elhagy minket
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Milnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna, treggel 8 óra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötelezés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fuxolás (tengeren: piumbálás) eredménye
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Anrdás felhúzzuk az árbocra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány az ég! András nézi majd, hogy átférünk-e a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az árbocdöntés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új híd képe a küls? radaron
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vízesés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó közös kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szöveg hamarosan, most közkívánatra a képek

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től