MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 194 út - Áprilisi man?ver és szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
194 út - Áprilisi man?ver és szkipper tréning2005.04.21. - 2005.04.30.

194. út
A kikötéseket és a horgonyzást gyakoroljuk 3 napon át.
Ezt követ?en át alakulunk szkipper tréninggé, ahol a hajózás tanulása lesz a cél, na meg az elúírt 500 mérföld lehajózása, ebb?l 100 mérföld éjszaka

Üzenet a hajónakRészletes napló

Els? nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Délután négyre mindenki megérkezett, kezd?dhetett a man?ver tréning. El?ször általános hajó ismertet?t tartottam, amelyben bemutattam, hogyan is kell használni a hajót. Beszéltem a villanykapcsolóktól a WC pumpa használatáig a legfontosabb tudnivalókat, a következó 3 és fél napra.
Ezt a man?verek elmélete és a legfontosabb hatások ismertetése követte: a propeller kerék hatása és a sugár hatása, a fordulási pont vándorlása, az el?re és a hátra kormányzás elve, a balos vagy jobbos hajócsavar hatása, stb.
Ezt a manuális gyakorlatok követték sötétedésig: a kormányzás, a mooring kötél felvétele stb. Minden gyakorlatot értékeltem. A kadét átlagos eredménye 97,1 % volt, ami nagyon jónak mondható.
Estére mindenki nagyon elfáradt.
Gyuri ezt így látta:
Szakadó es?ben hagytuk el Pestet, de a Balatonnál már kezdett kisütni a nap. A határ után már haladni is tudtunk. Állj! Nekem azt mondták, Rijekáig autópálya. Hát nem. Az út a Gyöngyös-Miskolc rallyk fénykorát idézik. Mire megérkeztünk gyönyör?en sütött a nap, bár itt a Bora. A szél 4-es, 6-os befújásokkal. Ebb?l ma már hajózás nem lesz! A programot (MÁV) menetrend szerint kis késéssel kezdtük. Az elméleti oktatás er?s volt. Er?s kávé kellett Vilinek, hogy ébren tudjon maradni. Zsolt a f?nök kedvence lett. Mindig rossz helyen ült, rosszkor szólt, rosszat. A gyakorlat már kellemesebb volt. Mindenkinek üzenjük, legjobb a hajót kikötve vezetni. ? Nem tévedsz el, nem teszel kárt senkiben! ? A köteleket már egész jól b?völjük, bár a mooring bikára kötése keveseknek sikerült (jól). A nap betet?zése az esti vacsi és sör volt a helyi tavasszal is nyitva tartó alkalmatosságban. És az alvás...

Második nap!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gyuri:
a gyakorlat egyszer?. El?remenetb?l hátramenetbe kapcsolsz és odatolatsz egy szép nagy, narancssárga bójához. A gyakorlat egyszer?? Így, leírva! Ahogy Tibor elmondta, a hajó húsz tonna. Mint egy kamion. És arra megy, amerre ? akar. Elképzeltem a jégen csúszó kamion vezet?jét. A kormány kitekerve, türelmesen figyeli a tehetetlenül csúszó pótkocsit: egy telefonfülke, egy trafik, egy villanyoszlop?.. Borzasztó érzés. Délre a szél is megfordult, amit reggel begyakoroltál, azt az osztályzásra újra kellett tanulni. Azt hiszem mindenkinek jól esett az ebédszünet. A pizza már kevésbé. Olyan sós volt, hogy reggel a konyhásoknak fel kell tölteni az ásványvíz készletet. El ne felejtsem, a délel?tt f?h?se Éva volt. Úgy t?nt, hogy a tolatás nem n?knek való. Kapott is extra leckéket a Tibortól. Délután újabb gyakorlat, be kell hajózni két móló közé, odatolatni az egyik mólóhoz, majd nagy gázzal kisívben kihajózni a nyílt vízre, ahol egy Williamson fordulóval újra irányba kell állítani a hajót a következ? menethez. Ez már nem hangzik egyszer?en. Sanyinak gondja van a gázzal. Pontosabban a gázkarral. Sanyi és a gázkar nincsenek egy súlycsoportban. Általában Sanyi nyer, amit?l a motor és Tibor felb?g.
Honfitársaim! Büszkén jelenthetem, hogy a Williamson forduló is magyar találmány, annyi más fontos dologgal együtt. A fordulót a mi Wilinkr?l nevezték el. Aki egyszer látta ?t fordulni, az egy életre megjegyzi a teend?ket. A délutáni osztályzás sokkal jobb, mint a délel?tti. Éva tapsot kap, jót tett neki az extra gyakorlás. Jutalmul vitorlázunk egy kicsit. Génuával a könny? szélben, napsütésben. Mindenki boldog, a mozdulatok ismer?sek, mindenki otthonosan mozog. Végre hajót vezetünk és nem kamiont.
Este a vacsorához járó füge pálinka mellett Éva elmesélte, hogy a gépkocsi oktatója ?feltehet?en félelmében - mindig kocsmától kocsmáig irányította ?t, ahol bedobott egy unicumot. Vajon mit csinált a Tibor félóránként a kabinjában?

Vili:
Gyuri remekül leírt mindent kedves tengerész (jelölt) társaim.
Azért ne bízzátok el magatokat.
Aki itt azt hiszi, tud vagy tudott valamit, valamikor a kikötésr?l, ? nyugodt lehet abban, hogy semmit nem tud. Ha élesben mennének a dolgok egy pár hajó, a mólókról nem is beszélve, már kárát látta volna a nagy nekibuzdulásnak, ? beleértve az Odüsszeuszt is. Negoro kapitányunk szigorú tekintete és s?r? beavatkozásai megmentettek bennünket a nagyobb károk okozásától. Sajátos értékelési technikájának köszönhet?en (ebben ragyogóan keveredik a pillanatnyi szimpátia, a pedagógia és a személyre szabott lelkesítés, plusz a hajó féltése. Ennek eredményeként esetleg az, aki meg volt magával és teljesítményével elégedve, akár könnyen kaphat 8-as, kirívóbb esetben 7-es értékelést) mindenkinek teljesítenie kell!
Barátaim, ha jöttök, nem ússzátok meg, hogy megtanuljátok a kikötési man?ver rejtelmeit és gyakorlati alkalmazását. Szóval az a bizonyos vitorlázás este a gyönyör? id?ben fantasztikus volt. Ha még a groszt is kibontottuk volna... Ja, láttunk betonból készített hajót is! Szóval a helyzet remek, id? jó és a fügepálesz, és a hely ahol azt mérik, hát az egyszer?en fasza. Cs?kabát a szárazföldieknek!

Harmadik nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor magyárázza a manövert
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éva a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A biztosítók a parton
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vili ismét megmagyarázza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éva harca a kötéllel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A partot érés pillanata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az értékelés könyörtelen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus oldalt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szemb?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Félhátulról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Utolsó instrukciók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szépen kormányozzál, Vili!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora a fügepálinkásban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gyuri: a helyzet fokozódik!
Azt hiszem Virág elvtárs elemében lenne a hajón. Mi már kevésbé. A feladat mólóra állás oldalra, majd lekötött orrkötéllel és pufferrel a hajó kifordítása és kitolatás. Négy emberes feladat, hármat osztályoznak belõle. A többiek a mólón állva, strandlabda méretû pufferekkel próbálják óvni a hajó épségét.
Ahogy Tibor megjósolta, délutánra újabb tengerész kerül a fedélzetre, úgy hívják holtpont.
Biztosítási szaknyelven szólva, a káresemény bekövetkezésének valószínûsége jelentõsen megnövekedett. Három körül horgonyt vetettünk a papok szigete mellett, és amolyan mindent bele ebéd következett. És húsz perc (tényleg) csendes pihenõ. Aztán egy (Tibor terminológiája szerint) rövid elõadás a horgonyzás rejtelmeirõl. Hét körül végre elindulunk.
Ketten még vizsgáznak a fent leírt feladatból, és hazafelé Éva tapsos tízes gyakorlatot mutat be a bólyára tolatásból. Este vacsi és fügepálesz a szokott helyen.
Tibor tart egy ?rövid? köszöntõt, aminek a lényege, hogy ?be a szervezetbe?. Kevesebb a poén, azt hiszem fáradunk egy kicsit, de sokat fejlõdünk és ez a lényeg.

Vili: szóval elvtársaim, ez is egy jó nap volt. Ismét sokat tanultunk és érdekes dolgok is történtek velünk, lényeg az, hogy Tibor kapitányunk és az Odüsszeusz is túlélte.
A fenti három fõs óriáspufferek felvigyázása és a Tibor által kezelt orrsugár nélkül a horvátoknak egy-két mólóval kevesebb maradt volna. A végkimerülés határán \"megtartott\" ebédre lazán visszatérve, - ami olyan volt, mint amikor egy éhes farkascsorda megrohanja az egyetlen sovány bárányt ? szóval mindent befaltunk és mindenki éhes maradt. Jó a közös, ezt már a sokat emlegetett Lenin elvtárs is megmondta, csak ebben abszolút érvényesül az erõsebb kutya elv, és az éhes kutya morog... Hûha, Sanyi elmegy, így egy súlyos egyéniség távozik közülünk (nem tudom mi lesz velünk a \"Monthy Piton\" magasságú humora nélkül). Bánatos, mert a tíz pontos osztályzatát \"lefúrtam\" kilencesre. Büszke, mert volt konyhás is, csak mi nem vettük észre. Sajnos Swéger Szabi is elmegy, vele egy biztos pontot veszítünk, már ami a hajózás és hajós összefüggést jelenti. Na majd holnap! Azért legjobb mégis csak a hajó, a hajózás..., és ezt a szárazföldiek nem tudhatják, illetve tapasztalhatják. Sajnos egyben a tréningnek is vége, jajjj!

Vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Indulás el?tt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Le van kötve a horgony kötél vége?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A második horgony felvétele
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Déletõtt az esõben és néha szárazon a horgonyzás rejtelmeit tanulták a kadétok.
Délután Sanyi és S. Szabolcs kihajózott, négkor pedig Krajó és H. Zsolt pedig behajózott.
16 órától 20 óra 30-ig a szkipper tréning bevezetõ oktatását tartottam.
Majd ismét irány a fügepálinkás.
Sanyi! Ittunk az egészségedre!

Hétf? - viharos hajózás Cres felé 49 csomós szélben (A Szkipper Tréning első napja (később azt hittük ez az utolsó is)!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még senki sem tudja, mi vár ránk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
30 csomó felett fúj a szél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De még mindenki élvezi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már néha 40 csomós a szél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Aztán még ennél is er?sebb
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó beleesik a hullámvölgyekbe, de bírja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ktajó is bírja csurom vizesen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De H. Zsolt is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A többiek azért a kis Vukról álmodnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány együttérz?en mosolyog. ? már 31 év alatt 4-szer hányt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Berci és Gyuri
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Száguld a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vili a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jóé állnak a vitorlák?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hullámok 3 méteresek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közeleg a kis Vuk, de nem ért utol minket
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már az es? is szakad
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szabolcs lesz a legvizesebb
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri a konyha királya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éva nagyon élvezi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak azt a whiskeyt nem kellett volna!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen er?s volt a szél.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jutalmul egy kis szinjáték a fényekkel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a szivárvány
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végül a vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A naplót írják a csapatból Gyuri a krónikás és Vili a (pikírt, de optimista) kommentátor, de néha váltanak, sőt önként jelentkező kadétok is beszállnak.
Vili:
előző este laza fügepálinkázás közben felköszöntöttük Gyurit névnapján és bevittük a szervezetbe a finom falatokat. Másnapra még mit sem sejdítve lefeküdtünk. És láss másnap: aki eddig nem látott cudar időt: Sirokkó 3o-49,2 szelet, félóránkénti vitorla állítást, záport villámlást, 2,5-3 méteres hullámokat, szemből törőhullámokat, akkor most ebben volt része és megtanulta azt az alapszabályt: éjjeliőr nappal is meghalhat (ha nem vigyáz). Na a Whisky, amit elindulásunkra hörpintettünk le, egész út alatt szeretett volna felkéredzkedni, de megúsztam. Minden esetre pár napig nem akarok Whisky-t látni.
Szóval Punatból irány Cres! Az első három váltás megtörtént, én és Berci még szerencsésnek mondhattuk magunkat, mert a vitorlázási szakaszt fogtuk ki, egy darabig a váltás egyik tagja Sz. Zsolti is vitorlázott de az útirányunkra egyszeriben merőlegessé váló (dél-keleti) Sirokkó miatt: vitorla be, motor indul és nyomás a 2-3 méteres hullámokkal szemben 3ooo-es motorfordulaton! Mögöttünk a boci időnként a levegőben vitorlázott, ezt majdnem az egyik evezőnk bánta. Gyönyörű volt és egyben félelmetes! Időnként parázva-aggódva pillantottunk ? két Whisky felböffenés között - kapitányunkra, mintegy erőt merítve, és rezzenéstelen arcát látva: NO PARA! Kemény, kedves matróztársaim (bocs: skipper jelöltek). Szabi kormányzása alatt ?döngölőssé? váltak a törőhullámok és kemény eső szembeszéllel. Kormányosunknak ez meg sem kottyant, mint ahogy a váltásban következő H. Zsoltinak sem.
Megúsztuk, és Cres közelében csendesedő vizeken ?evezve? Évi gyönyörűen kikötött, megérkeztünk. A csendes kikötés utáni csúcspont Gyuri és Évi (sorrendben is igaz) főztje volt. Igazi gurmann csemege: zacskósból feltunningolt valamilyen szuper leves, és halas-rákos, olajbogyós, (csakgyuritudja) makaróni. Barátaim: ez csúcs volt! Jó éjt, elfáradtunk.

április 26 - Mali Losinjba hajózunk, mojd onnan indulva egész éjjel dél felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? ment?mellény riadó eredménye
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Átépítik a mólót. Most senki se számítson itt kiköt?helyre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így van rögzítve egy bója
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sveti Petar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Búcsúzik a Nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

27 - Reggelre Komizára értünk, majd megnéztük a Kék-barlangot. Onnan megkerültük a Susac-szigetet és irány Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebben a sziklában rejt?zik a Kék-barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlang vízalatti bejárata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Visszatérnek a barlangászok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nyílt tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ritkán látogatott lakatlan Susac
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A sziget világítótornya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Bussola-kulcsos csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ismét búcsúzik a Nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Április 28 - Kötél gyakorlatok, radar gyakorlat, majd éppen átférünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A felh? polip el akar nyelni minket
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közben a kadétok köteleznek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Felkészülés az árboc döntéshez
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szabolcsot felhúzzuk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
ezt látta Szabolcs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyurin kív?l a két legsúlyosabb egyéniség a boomon.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közben Szabolcs a fellegek közt járt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
D?l a hajó!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

április 29 Csodálatos hajnalon lehajózunk a Krka-folyón, majd radar vizsga a Kornati szigetek között. Estére Rabra érkezeünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tükörvilág a Krka-folyón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től