MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Májusi Szkipper Tréning Plusz
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Májusi Szkipper Tréning Plusz2005.05.03. - 2005.06.10.

196. út
Egy napos man?ver tréning után a 500 mérföldes hajózási gyakorlat vár ránk

Üzenet a hajónakRészletes napló

Május 3, Kedd. Az Odysseus, mint partra vetett hal, de az oktatás elkezd?dött!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri és Józsi ismerkednek a helyzettel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vito másodjára is beszereli a tengelyt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
a kötélvágónk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tegnap reggel kiemelték a hajót a vízb?l, hogy kicseréljék a tavaly szeptemberben ideiglenesen berakott tengelyt egy er?sebbre. Az új tengely a Vetustól vásárolt Remanit nev? szuper er?s és szívós anyagból készült, ami a leírások alapján 2,8 szer jobb, mint a mostani. Ma délel?tt már a vízen kellett volna lenni az Odysseusnak és megrökönyödve láttam, hogy nincs a helyén. Sajnos ott állt a sólya téren. Mint kiderült, részben én is oka voltam ennek. A régi tengely 198 cm hosszú volt, én pedig 200 cm hosszú új tengelyt rendeltem. Kértem, hogy ne vágjanak le bel?le, legyen hosszabb ennyivel az új, amelynek az egyik végére már a gyárban elkészítették a megfelel? kúpot, menetet és ékpályát, csak a másik felére kellett a befogáshoz a megfelel? formát kialakítani.
Vito (a legügyesebb horvát szerel?) nem hitt a szemének, amikor beszerelte a tengelyt és 12 centivel hosszabban kilógott. A Vetus 210 cm hosszú tengelyt szállított, és senki sem mérte meg. Így 10 cm fölösleg volt! Szerencsére a jó irányba tévedtek, mert ahogy Jani bácsi, a hajókovácsom azt mondta- \"Tiborkám, csak a vanból lehet levágni, a nincsb?l már nem!\".
Így délel?tt újból visszakerült a tengely az esztergályoshoz. Vito biztatott, hogy 3 órára a vízen lesz a hajó, mert 4-kor kezd?dik az oktatás.
Mikor háromra összeszerelte a most már méretre szabott tengelyt, kiderült, hogy a kötélvágót nem tudjuk a megfelel? helyre beállítani, a 2 cm miatt. Egy közdarabot kell esztergálni. Ez meg csak öt óra után lesz kész, ha minden jól megy. Sajnos csak 5-ig daruznak, így ma már nem kerül vízre a hajó.
Közben 3 óra után sorban érkeztek a kadétok, el?ször a paksiak. De négy óra után, a parton álló hajón elkezd?dött az oktatás, a program szerint.
Este nyolcra már mindenki nagyon elfáradt, így elmentünk vacsorázni a fügepálinkás étterembe. Most hihetetlenül finom volt a pálesz! Ennyire zamatosnak még sohasem éreztem! Irigykedve nézte is az asztalunkat a többi vendég! De nem adtunk nekik! Mindet ugyan nem ittuk meg, de jólesett az egy-két pohárka fügepálinka az izgalmak után.
Általában mindenki a sajttal töltött pleszkavicát rendelte, ketten pedig tintahalat.
Mindenkinek nagyon ízlett a vacsora, ami 750 kunába (ami kb. 25 ezer forint) került.
Aztán visszamentünk és felmásztunk a partra vetett halként álldogáló hajónkba aludni. Gy?lölöm, amikor a parton van a hajó. Mintha a kórházba lenne.

Május 4, szerda. A hajó vízre került mire megjöttek a bevásárlók. Egész nap gyakoroljuk a tolatásokat, így 78 manõvert hajtottunk végre.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A közdarab a kötélvágónál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezen a kocsin gurul az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így lehet szemezni a hajóval a daru alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A régi és az új iskolahajó egymás mellett a parton. Mennyivel gömböly?bb az Albatros hasa! Csak nem terhes? Nem én voltam!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Helyére kerül a kormánylapát is
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel nyolckor már Vito el kezdte szerelni a kötélvágót és háromnegyed kilenckor már minket gurítottak a daru alá. Hihetetlen, milyen ügyesen bánnak az itteniek a technikával! Elképesztõ, hogy a modell autók irányításához hasonló kis dobozban lévõ karokat nyomogatva milyen ügyesen mozgatják a hajókat! És kár eset nélkül! A mi 20 tonnás Odysseuszunk mint egy játék autó úgy masírozott a vízhez. Közben olyan közel ért a régi iskolahajónkhoz, az Albatroshoz, hogy összeértek a pufferek! Hiába, kevés volt a hely. Ez után már gyorsan mentek az események: felemelték két heveder segítségével a hajót, alátették a kormánylapátot és 2 perc múlva minden kész volt. Ismét megnéztem a hajónk súlyát a daru mérlegén: hát ez bizony 20 tonna! De akkor miért volt a prospektusban 14,5 t? Ki ért ezt? Lehet, hogy nem számolták bele a 4,8 t-ás tõkesúlyt? Én mindenesetre nem szereltem be 2-300 kg-nál több súlyt a hajóba!
Aztán újabb 2 perc múlva már ismét a vízben lubickolt az Odysseus! És elindultunk végre. Azonnal hallottam a különbséget: megszûnt a vibráció és sokkal csendesebb lett a hajó. A kabinomban végre meghallottam a motorzajt, amit eddig elnyomott a hajócsavar zaja! Erre vártam 25 ezer mérföld óta.
Mostan nyugodtan aludhatok, nem kell attól rettegnem, mikor lesz valami baja a tengelynek!
A próba kör után fél 10-kor beálltunk a helyünkre és vártuk a bevásárlók visszatértét. Amint megérkeztek, rögtön elkezdõdött az oktatás: mit kell megnézni és kipróbálni a manõverek szempontjából a charter hajókon. Majd a tolatások gyakorlása következett: rá kellett tolatni szépen a nagy piros bójára. Bizony elõször nehezen ment, de aztán jól belejöttek a kadétok. A legnagyobb fejlõdést K. Tamás tanúsított, akinek elõször át kellett szokni a rudas kormányról a kerekesre. Kezdetben nem is sikerült a tolatás, de aztán szépen belejött õ is.
Aztán a helyünkre kellett betolatni, ezt gyakoroltuk délután. Estére már mindenki nagyon jól manõverezett, de talán M. Gyuri volt a legjobb. Aztán hirtelen elfáradtak a kadétok fél hét felé. egymás után hibáztak, ezért mára befejeztük az oktatást.
Este közkívánatra ismét a fügepálinkásban vacsoráztunk. Most nagyobb volt a dõzs és ezzel a számla is.

Május 5 Csütörtök. Végre elindultunk. Viharos bórával kezdtünk, de hamarosan be kellett kapcsolni a motort. Megálltunk Veli Losinjban a kocsma falánál, majd bemutattam a bójára kötést Iloviknál. Este Attila csodálatos vacsorával kényeztetett a navigációs szlalom el?tt minket, majd reggelig a nyílt tengeren hajóztunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végre vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közben folyik a navigáció is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri így is tud kormányozni a megd?lt hajón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Feszülnek a vitorlák
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hasítjuk a habokat, reffelt vitorlákkal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj bejárata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vktor köt ki el?ször
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készülédés a kikötéshez
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sziporka jól látta: valóban a kocsma falához kötöttünk ki
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sajnos senki sme érte túl az els? 2 perces riadót. A képen mindenki zombi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
tengeri szinjáték
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Delfinek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila szuper vacsorája
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri a konyhás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szlalompályán a navigáció
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
és kint a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Viharos és felh?s bórára ébredtünk. A leveg? leh?lt, id?nként esett is. De legalább majd tudunk vitorlázni! Attila tojásrántottát tervezett reggelire, de letiltottam: a tojás olyan ?csúszós? a hullámos tengeren. Majd máskor.
Fél kilenct?l átbeszéltük még nyugodt körülmények között a navigációt, elkészítettük az útvonal vázlatot, majd az I. ?rség: M. Gyuri és Józsi elindították a hajónkat Korcula felé.
Rögtön vitorlát bontottunk és már az öbölb?l is szépen kivitorláztunk egy fél génuával. Kint er?sebb szél, mérsékeltebb hullámzás várt, ezért a grószból is csak reffelve engedtünk.
A Negrit-fok mögött arra számítottam, hogy er?sebb lesz a szél, de csalódást okozott a bóra. Kezdetben kitartott, de ahogy derült az id?, úgy gyengült a szél. Minden esetre legalább két órát tudtunk vitorlázni, majd Rab-sziget el?tt be kellett kapcsolni a motort.
A következ? ?rség 12 órakor átvette a hajót: Viktor és Gábor kezébe kerültünk. ?k is szépen navigáltak, minden a terv szerint ment: elmentünk a Dolfin-szigeti izolált veszély bója mellett, majd Ilovik felé hajóztunk. A szél tovább csendesedett, a nap szépen sütött, motoroztunk. Közben Attila és K. Gyuri vette át hajó vezetését, és velük is meg voltam elégedve.
Később az első 2 perces riadót senki sem élte túl: vagy nem vették fel helyesen a mentőmellényt, vagy valami más hibát követtek el. Nme baj, a következő gyakorlat jobb lesz!
Amikor elértük az Orjule-szigeti bóját, Veli Losinj felé vettük az utunkat, mivel nagyon jó tempóban haladtunk idáig, ezért egy kis pihen?t engedélyeztem a csapatnak.
Viktort sorsoltuk ki az els? kiköt?snek, és vele szépen kikötöttünk a kocsma falánál. Igaza volt Sziporkának, a nyomkövet? jól mutatta a helyzetünket. Ennél már nem tudtunk közelebb menni, így legalább 5 lépést kellett tenni az üres asztalig. Rövid városnézés után a Tamások kezébe került a hajó és az Ilovik-szigeti bójákhoz hajóztunk, ahol megmutattam a bójára kötést.
Innen hamarosan tovább hajóztunk délnek. Amint kiértünk a sziget takarásából és feltünt a Grijica-sziget világítótornya, a radaron is látszott a speciális jele: három vonás (morse O bet?) a szigett?l kiindulva. Ez a RACON adó, amelyik a sziget könnyebb azonosításához sugározza ezt a jelet. Miután mindenki megnézte ezt, lejárt a Tamások ?rsége és újból az I. ?rség vette át a hajó vezetését. Kés?bb feltámadt a szél és vitorlát bontottunk. Ekkor kezdett el J. Tamás (joggal) sóvárogni a kormányzás után, mivel reggel is Gyuriék kormányoztak a vitorlázás ideje alatt. Szerencsére Gyuri megsajnálta ?ket és így a Tamások is élvezhették egy 20 tonnás hajóval való vitorlázás örömeit.
Este felé kisebb delfin csapattal találkoztunk. Odahajóztunk hozzájuk, majd két delfin elkezdett velünk versenyt úszni. vagy 10 percig játszadoztak velünk, majd megunták és otthagytak minket egyedül..
Fél nyolcra elkészült Attila következ? költeménye: a leves és a paprikás krumpli csurgatott tésztával. Figyelem az otthoniaknak. Ha le kell cserélnünk a ruhatárat, mert annyit híztunk, akkor az Attilának kell benyújtani a számlát! Olyan finoman f?z!
Vacsorához és a sötétedés megvárásához lehorgonyoztunk a Molat- és az Ist-szigetek között.
Vacsora után megterveztük a navigáció szlalomot: úgy fogunk kb. 2 órán át hajózni kacsázva a szigetek között, hogy nem végzünk helymeghatározást. Ennek feltétele, hogy megfelel? módon válasszuk meg az útvonalunkat. Mindig egy fény felé kell hajóznunk (ha lehet,) vagy ha nem akkor egy meghatározott irányt kell tartanunk, majd ha egy másik fényt az általunk meghatározott szögben látunk akkor fordulhatunk a következ? szakasz felé. Ez az utunk talán egyik legizgalmasabb része, mert itt kell számot adni a világítótornyok azonosításáról, a kormányzásról, a navigációról. Az egész útvonalat felosztottam kétszer négy szakaszra, majd kisorsoltuk az egyes szakaszokat. Így minden ?rség lenavigált egy szakaszt, majd fordult és az új szakaszon még egy mérföldet hajózott.
Ez úttal is nagyon jól sikerült a szlalom hajózás. mindenki a maximumon teljesített, noha kezdetben nagy volt a megdöbbenés és a pánik. Aztán a kadétok bele jöttek, mint kiskutya az ugatásba. pontosan a megtervezett útvonalon haladt a hajó. Gratulálok mindenkinek, 10 pontra teljesítettek.
Fél 12 körül lett vége a szlalomnak, aztán az ?rség átvette a hajó vezetését és irány a Kornati-szigetek, ahol éjfél után kett? körül vár minket a bójás átjáró, majd a nyílt tenger.

Május 7, szombat. Éjjel áthajóztunk a Kornati-szigetek között, majd reggelig a nyílt vízen Komizáig jutottunk. Rövid pihen? után áthajóztunk a Kék-barlanghoz, majd onnan Korculáig vitorláztunk, amit radarral navigálva kerültünk meg. Este 10-kor a nagyon er?s szélben J. Tamás szépen kikötött Korculán.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tegnapi szlalompálya vázlata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Komizan
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komiza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irigykedtek, ugye?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül?dés a barlangtúrára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány a Kék-barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hiába, csak a Joók tudnak élni!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szlalom után aki tudott, az lefeküdt aludni, mert egész éjjel hajózni fogunk. Háromnegyed kett?kor érkeztünk a Lavdara-szigethez, amelynek sajnos nem m?ködött a lámpája, de azért nem tévedtünk el. A IV. és az I. ?rség éppen váltott kett?kor, mikor az utunk következ? izgalmas helyszínére érkeztünk: a katinai bójás átjáróhoz. Itt megmutattam, hogyan kell beállni az átjáró tengelyébe, majd szépen áthajóztunk a 20-30 széles szoroson. Izgalmas volt a koromsötét éjszakában, a bóják piros és a zöld villogó fényei által vezetve meghajózni ezt a szorost. A kadétok döbben nézel?dtek, csak miután átértünk, kezd?dött a szokásos viccel?dés.
Innen elmentünk a csodálatosan szép Sestrice világítótorony mellett, amely forgó fénye méltóságteljesen végigsöpört a szigetén, amelyet messzir?l nézve csak villogásnak lehetett látni. A szigett?l még 1 mérföldet pontosan délnek hajóztunk, hogy biztonságosan eltávolodjunk a következ? 2 órai hajózás során még mellettünk lév? szigetekt?l, majd 134 fokot kormányozva reggelig a Vis-sziget felé hajóztunk.
A kadétok 2 óránként váltották egymást kettesével én meg lefeküdtem végre aludni. Csendes éjszaka volt, csak a távolban villámlott, a tengeren 1 méter körüli holthullámzásban bukdácsolt a hajó.
Reggelre kiderült, hogy valamelyik ?rség elterjesztette, hogy szabad a robotkormányt is használna, az én utasításomra. Így benyomták az irányt és semmi dolguk sem volt ezt követ?en. Persze ez nem volt igaz. Ennek az éjszakai hajózásnak az volt ez egyik oktatási feladata, hogy megtanuljanak a tájolóra kormányozni. Hát ez nem sikerült. Nem baj, így egy nappal tovább fognak kormányozni.
Egyik társunk nagyon nehezen bírta a tengert.
Folytatás hamarosan, addig is a képek ...

És itt a folytatás...
Aztán feltűnt a horizonton a Vis-sziget és egyre csak nőtt, nőtt, nőtt és hamarosan odaértünk. Gábor volt a kisorsolt kikötős és elég erős szélben szépen ki is kötöttünk. Jól esett megpihenni 24 óra után! Pláne egy ilyen gyöngyszem halászfaluban. Nagyon szeretem ezt a kis falucskát! Ha valahol házat vennék az Adrián az csak itt lenne az! De ez a veszély sajnos nem fenyeget.
Másfél órát engedélyeztem, mert várt minket a Kék-barlang és a horizont legtávolabbi sarkában Korcula! Akár hogy is húztuk az időt itt az oázisban, eljött az indulás perce és Gábor ki is hajózott innen, megcélozva a szemközti Bisevo-szigetet, annak is a Kék-barlangját. Ez nevét onnan kapta, hogy egy hatalmas, üreges sziklatömb egy része leomlott és ezzel a víz alatti harmada szabaddá vált. Három bejárata van a barlangnak: egy csónakkal járható, amely 2 méter széles és kb. ilyen magas, egy gyalogos a víz felől, ami kb. egy méter széles és a víz alatti kapu, amely teteje kb. 1,5 méterre közelíti meg a felszínt, az alja meg 30 méteren van. Ezen a víz alatti bejáraton kapja a barlang a fényt, amely mint egy hatalmas víz alatti kék reflektor látszik a barlang sötétjében. Csodálatos élmény kiúszni a barlangból ezen a kapun a fény felé, de annál félelmetes beúszni a sötétbe. Sajnos a szezonban ezt már nem engedik meg, most pedig a víz csak 16 fokos!
Minden esetre a csapat csónakba szállt (csak K. Gyurit felejtették el, mert ő éppen aludt) és beevezett a barlangba. Én addig kint vártam őket a hajóval.
Élményektől felhevülve, a természet csodájától fellelkesülve érkezett vissza a felderítő csapat, majd vitorlát bontottunk és estig szépen vitorláztunk Korcula felé. Az őrségek egymásnak átadták a hajót, pontosan tartottuk a rottát és egyszer csak elértük a szigetet. Rögtön mindenki tudomást szerzett róla, mert elfogyott a szél, és be kellett kapcsolni a motort.
Vacsorára Attila ismét nagyot alakított: minestrone leves volt, milánóival és rántott hússal. Ismét egy lyukkal ki kellett ereszteni a nadrágszíjat!
Mire sötét lett, elértük Korcula keleti végét és kezdődött a radar gyakorlat: csak a radart nézve be kellett hajózni a kikötőbe. Két váltásban mutattam meg a kadétoknak a radar kezelését. A Krka?folyón már önállóan fogják felradarozni a hajót.
Amint kiértünk Korcula város elé, feltámadt az északi szél, 20-30 csomós befúvásokkal! És J. Tamásnak kellett kikötni, a sorsolás szerint. Kicsit meg volt illetődve, de aztán sikeresen betalált a kikötőbe. Először orral mentünk be, mert úgy tűnt, hogy az északi mólóhoz fognak beállítani. Aztán ahogy közelebb értónk, láttuk, hogy ez a móló szét van szedve, és le van zárva. Aztán megláttuk a kikötős matrózt, aki integetett, hogy a középső móló szél felőli oldalára menjünk. Oda nem tudtunk befordulni, mert ez a rossz oldalunk, vagyis a balos csavarunkkal jobbra nem tudjuk befordítani a hajó farát. Ezért Tamás szépen kiaraszolt, majd megfordult és már könnyedén kiállt a parthoz. Közben 28 csomós befúvást is mértünk, de minden rendben volt. Igaz, hogy a mooring kötél számunkra túl rövid volt, alig tartotta a hajót. Megpróbáltuk oldalt lekötni, de az még rosszabb volt, maradt az első változat. A város felőli szomszédunk egy gyönyörű 45 lábas közép cockpitos amerikai hajó volt. A tulajdonosa kétszer is szólt a manőver közben, hogy rossz helyen van a csónakunk, vigyük odébb. Amint kikötöttünk természetesen meg is tettük ezt.
Kikötés után elmentünk sétálni egyet, majd beültünk egy kocsmába és megünnepeltük Viktor szülinapját.
Éjjel fél kettőkor nagyon el kezdett nyikorogni a farkötél. Kiderült, hogy valahonnan bejöttek a hullámok és nagyon erősen rángatta a hajó a bikákat. Át kellett terhelni a köteleket, négy segédkötelet húztam ki. Közben egy 36 csomós befúvásnál a szemben lévő trimaránról a szél letépte a vitorlát, ott csapkodott a kikötő vízén. Ketten azonnal kiugrottak a hajóból és percek alatt összeszedték a maradványokat.
Hát ilyen volt a korcilai éjszakánk.

Május 7 - Grillezünk, Gyuri fürdik a tengerben, majd jót vitorlázunk Milna felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli Korculán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt még a csapat fele zombi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De egy óra mulva mindenki túlélte a riadót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri fürdik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A víz 16,4 fokos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Grillezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebben az öbölben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csónaktúra résztvev?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Május 9 - Milnáról Skradinba hajóztunk, közben kötél gyakorlatok és éppen elfértünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötél gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri szemében az egész világ
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vihar közeledik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Döntjük az árbocot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Május 10 Reggel 6-kor indultunk Skradinból, majd a Kornáti-szigetek között radarorutunk és Éjjel 11 után Rabra érkeztünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornat-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től