MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Flotta hajózás Ithakára
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Flotta hajózás Ithakára2005.05.17. - 2005.05.28.

197. út
Három hajóval tervezzük megjárni Ithakát:

1. ZV Julia, egy Bavaria 47-es, kapitánya Pataky Zoltán, (Szamuráj)

2. Calypso, szintén Bavaria 47-es, amely kapitánya Selmeczy Zoltán, (Sezo)

3. Az Odysseus, mint falka vezér vagy a pasi aki védi a n?ket. Ezt és a flottát Vass Tibor fogja kapitánykodni.

A ZV Julia személyzetét kevesebb tapasztalt hajós lesz, ezért ők nehezebb helyzetben lesznek.
A Calypso és az Odysseus fedélzeten a csillagászati navigáció fog uralkodni és a II. osztályú vizsgához szükséges méréseket és mérföldeket fogjuk teljesíteni, 10 nap alatt.
Az Odysseus Punatból indul május 17-én este Zadarba, ahol 18-án reggel csatlakozik majd a két másik hajó.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap, kedd. Lehajózunk Zadarba, hogy találkozzunk a másik két hajóval.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ili navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ?rség, ment?mellény nélkül, de most még mindenki fent van.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A Flugos futam autóival együtt utaztam Siófoktól Zágrábig. Hol egy Lamborghini, hol valami más utópisztikus versenyautó, hol meg valami szakadt õs öreg csotrogány száguldozott és szabálytalankodott az úton. Rendõrt persze nem lehetett látni. Minden esetre azt megállapíthattam, hogy ezek az autók nem idén gördültek le a futószalagról!
14 óra B.Zoli és Suberték megérkeztek Punatba majd hamarosan én is behajóztam. A térkép boltban Bakarban megvettem az Ithaka túrához szükséges térképek egy részét. Kisvártatva megjött Ili és Krisztián, és velük egy motoron Gy. István is.
Kitûztem egy 15 órás indulást, mert az elõrejelzés szerint éjszakára 35-45 csomós szembe szél (sirokkó) várható. Ezért jobb korán elindulni, hogy esetleg meg tudjunk aludni Simuniban, a Pag-szigeten. Holnapra viszont erõs bórát jósol az Aladin a http://meteo.hr oldalon.
Még a kikötõben felvettük a fedélzetre a csónakot, okulva a Jacht Akadémia Kupára való lejutásunkból. Mikor elindultunk 10 csomós szembe szelünk volt, ez késõbb felerõsödött 16 csomóig a Pag-sziget északi fokánál. Itt bizony el kezdte csapkodni a hajónk a vizet. Szerencsére ez nem fokozódott, majd hamarosan csillapodni kezdett. Viszont befelhõsödött és el kezdett esni az esõ. Késõbb a szél is lecsillapodott, a hullámok is csendesedtek.
23 óra. Sezo keresett minket rádión a 16-os csatornán. Már szinte mindenki megérkezett a szállásra. Sztyopa reggelre érkezik. A kapitányok 8 órától átveszik a hajókat, majd 11-kor szeretnék holnap indulni Ithakára.
Szemerkélõ esõben és gyenge szélben fél 12-kor kikötöttünk a zsúfolt és szûk városi marinában Zadarban, az Ecker mólóval szemben. Nagyon szûk volt a hely de Gy. István végül is megoldotta. Nem volt senki aki feladta volna a mooringot, csak magunkra számíthattunk. A behajózásunk elég érdekes volt, mert a csónak a fedélzeten eléggé akadályozta a kilátást, ezért tolatva mentünk be a kikötõbe. Minden móló végén áll egy-egy hajó, amely még tovább szûkítette a hajóutat. Volt olyan hely, ahol 1-2 méter volt csak a hajó oldala mellett. Kicsit úgy éreztem magam, mint Guliver a Liliputiak országában.
Utána a szemerkélõ esõben még beszélgettünk egy kicsit és volt aki egy kis éjféli nasra is megéhezett. Végül fél kettõ körül tértünk nyugovóra.

2. nap: El sem kezdõdött, de már véget is ért a flotta hajózásunk a horvát elõírások miatt. Szomorúan magára hagytuk az Eckeres hajókat, majd az egyre növekvõ szélben nekivágtunk Ithakának. Délután megkezdõdtek a csillagászati mérések, majd estére megjött kisvuk is a hajóra.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mérési napló
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ili és N.Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A minta példa számítása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente a viharos tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az éjszakai ?rség, most már ment?mellényben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Suberték
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel örömmel találkoztam Sezoval és Szamurájjal, a másik két hajó kapitányával. A várokozásoktól és a ránk váró kalandoktól izgatottam beszéltük a részleteket: hogyan fogunk hajózni. Mi megyünk majd elõl, a Szamuráj mögöttünk és Sezo lesz a sereghajtó, milyen lesz az útvonalunk, hogyan vásároljunk, stb. Késõbb elkezdték átvenni a hajót. Egyre szállingóztak a többiek. Öröm volt találkozni a barátaimmal, akik már sajnos csak a másik hajón kaptak helyet.
Késõbb jött a szörnyû hír, ami letaglózott minket és alig tudtunk felocsúdni a csapás váratlanságától és az elháríthatatlansága miatt: a horvát jogszabályi változások miatt az Ecker hajók mégsem mehetnek külföldre, annak ellenére, hogy már a bérlésnél, tavaly október 18-án már bejelentettük, hogy Görögországba akarunk menni a hajókkal. Erre még egyszer rákérdezett Eszter egy hónap múlva, a válasz ugyan az volt.
A bázison mindent megpróbáltam: hívtam Esztert, elõkereste a levelezésünket, mert kezdetben tagadták, hogy tudtak volna a görög hajózásunkról. Aztán jöttek a faxok, és kiderült, hogy tudnak róla. De akkor is kész helyzet van, a hajók nem mehetnek ki Horvátországból.
Csak másnapra állt össze a kép: tavaly még a HPG kft volt az Ecker kizárólagos képviselõje Magyarországon, így csak rajtuk keresztül tudtuk a hajókat bérelni. Az Ecker hajók rendszeresen külföldre járnak, hiszen van az 1000 mérföldes regattájuk, amikor a Földközi-tenger különbözõ pontjaiban van a befutó. Ezek a hajók vannak a legjobban felszerelve az ilyen fajta hajózásra. A levelezés német nyelven folyt, mi pedig csak angolul tudunk. Így a HPG tolmácsolására kellett bízni magunkat. Az Ecker válasza szerint a jelenlegi szabályok szerint nincs akadálya az Ithaka túránknak, de nem tudnak felelõsséget vállalni a horvát elõírásokban bekövetkezõ változásokért.
Tavaly decemberben, majd idén márciusban változtak a horvát elõírások, amely szerint csak horvát lobogó alatt lehet charter tevékenységet folytatni Horvátországban. A Zadarban kapott elsõ információ szerint horvát lobogójú charter hajóval nem lehet külföldre menni, ebbõl már egy csomó problémájuk volt eddig is. Az Ecker azért, hogy kiadhassa a hajóit horvát lobogó alá helyezte õket.
Mint másnapra kiderült, a horvátok a saját elõírásaik ellenére még nem készültek fel a nagy tömegû átlobogózásra és egyenlõre csak ideiglenes hajóokmányokat állítottak ki. Ezekkel az ideiglenes okmányokkal viszont (természetesen) nem lehet elhagyni Horvátországot.
Az Ecker felelõssége ott van, hogy nem tájékoztatott minket errõl, annak ellenére, hogy tudtak a görög útitervünkrõl. Még indulás elõtt is mindent vissza lehetett volna csinálni és lefújni a túrát. De ezzel a ténnyel nem indulás elõtt a bázison kellett volna szembesülnünk. Most így utólag persze nekünk is rá kellett volna kérdeznünk, hogy minden rendben van-e a hajókkal. De fel sem merült a gyanúja, hogy bármi gond van. Eddig is jó pár hajót kiközvetítettünk az Eckertõl, amelyek külföldre mentek, és akkor sem volt semmi gond.
Nagyon nehéz döntés elõtt álltam: mi legyen velünk. Elõször én is itt akartam maradni szolidaritásból a többiekkel, de az Odysseuson kényszer helyzet volt: 5-en vizsgáznak még júniusban, nekik kellenek a mérföldek. Ráadásul hárman augusztusban azért jönnek majd velem Máltára, hogy meg legyen a korlátlan képesítésük. Így nekik feltétlenül meg kell lenni az 100 mérföldnek most. Ketten pedig csak Ithaka miatt jönnek, mert az Adrián a saját hajójukkal is tudnak hajózni, ingyen. Így nekünk menni kell.
A két hajó eltérõen fogadta a hírt: Sezónál (ahol a jachtakadémisták voltak) fájó szívvel, de beletörõdtek a megváltozhatatlanba. Felmerült ugyan az, hogy engedély nélkül is elmegyünk, de ennek én nem vállaltam a következményeit. Hamarosan õk is belátták ennek a kockázatát. Sezónál igazából S. Jánossal volt a gond, mert neki május 30-án le kell adni a méréseit és az 1000 mérföld lehajózásának igazolását. A többiek viszont ha már nem mehetnek Ithakára, akkor nem szeretnének fel-alá hajózgatni, motorozni Horvátországban, hogy meg legyen az 1000 mérföld. Ennek megoldására azt találtam ki, hogy János átszáll hozzánk 10.-nek, a szalonban fog aludni és jön velünk Ithakára, ha õ is vállalja ezt. Természetesen vállalta.
Szamurájnál már nehezebb volt a helyzet: 1-2 héttel ezelõtt ugyan nem nagyon akarták az intenzív hajózást Korfura, inkább vitorlázgattak volna kényelmesen, de aztán megbarátkoztak a gondolattal. Most viszont már nem mehetnek. Több dolog is felmerült: a kártérítés, a túra rövidítése 1 hétre, mert az Adrián nem akarnak 10 napot hajózni, nekik 1 hét is elég.
Én felajánlottam: ha mindenki úgy gondolja, hogy a helyzetre való tekintettel csak egy hétet akarnak hajózni, akkor én megpróbálom ezt végig vinni az Eckernél, hogy fizessék vissza az idõarányos bérleti díjat, és természetesen mi is visszafizetjük a kapitányi díjat. De ez csak egyhangú döntés esetében megy, mert aki maradni akar, az nem fizetheti az extra költségeket. Felajánlottam azt is, hogy meg lehet tenni még, hogy egyáltalán nem veszik át a hajót, így (valószínûleg) az Ecker vissza fogja utalni a bérleti díjat és ebbõl mindenkit kárpótolni tudunk. A bérleti díjon felüli részt természetesen azonnal visszafizetjük nekik, hiszem ebben az esetben a kapitány nem dolgozott meg a pénzéért.
Hosszas vita után végül is a 10 napos vitorlázás mellett döntöttek.
Így 12 óra elõtt pár perccel vérzõ szívvel, de elhagytuk Zadart és sajnos csak egyedül, de nekivágtunk Ithakának. Mintha a saját gyermekemet hagytam volna egyedül, olyan érzésem volt.
A Zadari-csatornában forgolódó szél várt minket, ebben megpróbáltunk vitorlázni, de hamarosan elállt a szél, viszont cserébe zuhogott az esõ.
Mikor kiértünk a csatornából feltámadt az észak-nyugati szél, vitorlát bontottunk és szépen szeltük a habokat Ithaka felé.
Közben Ili és Krisztián milánói makarónit készített ebédre-vacsorára, amit jó ízûen befaltunk. A szél erõsödött, szerencsére hátulról. Közben kiderült az idõ és elkezdõdtek a csillagászati mérések.
Mindenki 5-ször mérte a Napot és a Holdat, egymás után.
Sajnos mire végig értünk, befelhõsödött az ég, így az utolsóknak már nem sikerült mind az 5 mérés. Közben elhajóztunk a Mulo-világítótornya mellett és egyre nõttek a hullámok. Ennek ellenére elõkerült a tábla és mintapéldaként az én mérésemet kezdtük kiszámítani. A Napnál 0,3? volt a hibám, a Holdnál pedig 1,7?. A átlagos hiba 0,7-1,0? között szokott lenni. Hiába, tavaly óta nem mértem. A számolást hamarosan abba kellett hagyni, mert vendégségbe jött kisvuk és már nem tudtak rám figyelni. Nem csoda, hiszen a szél 20 csomó körüli volt, a hullámok 2-3 méteresek, hátulról. A hajó riszálta a farát, mintha kelletné magát. Ennek meg is lett az eredménye, sajnos. Most örültem csak igazán, hogy Szamurájék nincsenek itt: már mindenki karikára hányt volna!
De mi csak hajóztunk, hajóztunk, hajóztunk. Közben besötétedett és minden órával 8 mérfölddel kerültünk közelebb Dubrovnik felé. Az õrségek szépen vezették a hajót, így 23 óra körül elmentünk Hvar mellett, majd ekkortól kicsit csillapodtak a hullámok és szél is. Holnap 9-10 óra körül érkezünk Dubrovnikba, ha Posszeidón is úgy akarja.

3. nap, Csütörtök: megérkezünk Dubrovnikba, majd szabad program holnap reggelig.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A balra lév? motoros mögött ered a folyó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik Marina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus kikötve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szegény fényképez? gépem! Ezzel készültek a videók is!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszaka kölönösebb esemény nélkül eltelt, hajnalban elsuhantunk Korcula mellett, majd 9-kor felhajüztunk a Dubrovacka-folyón, megtankoltunk és beálltunk az Adria talán legszebb marinájába. B. Zoli volt az ügyeletes kormányos, ráfújó szélben kellett neki kikötnie, de sikerült.
Ezt követõen N. Zoliék csodálatos tojásrántottával (30 tojásból) kényeztettek minket reggelire. Kozben végig beszéltük a programot, hogy így (sajnos) egyedül, amikor már nem kell várni az Ecker hajókat hogyan fogunk hajózni. Aztán szabad program este 7-ig, amikor az óvárosban fogunk találkozni egy közös vacsorára.
B. Zolinak nagyon megtetszett az elbeszélésem a folyó eredetérõl, ami innen kb. 2 kilométerre található. Szinte hitetlen, hogy a marinánál 50-80 méter széles, erõs sodrású folyó az elõttünk lévõ katlanban található tóból ered! Én sem hinném, ha néhány évvel ezelõtt meg nem nézetem volna Eszterrel.
Sajnos úgy tûnik, hogy a sokat próbált és már 2 és fél éve használt Canon Ixus III fényképezõgépem végkép feladta a harcot. Eddig 18 454 képet készítettem vele! Még megpróbálom szétszedni, hátha meg tudom javítani, de szkeptikus vagyok. Nem tudja kinyitni az objektívjét.
Mostantól kezdve a Sony vízalatti géppel tudok csak fényképezni.
Fél négy van amikor írom ezeket a sorokat: hatalmas gomolyfelhõk mennek át az égen felettünk, el kezdett csöpögni az esõ és lehûlt a levegõ. Mindenki eltûnt valahová. Remélem nem áznak meg!
Folytatás következik...

4. nap, péntek. Irány Korfu. A nyílt tengeren egyre nagyobb hullámok között hajózunk. Próbálunk pecázni is, de kés? délután a 3 méteres hullámokban be kellett venni a csalit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Távolodunk Dubrovniktól
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hullámokon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a delfinek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A delfin néz?k
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tegnap délután a nagy csendben arra lettem figyelmes, hogy valami csöpög, csurdogál. Él kezdtem keresni. Hamarosan megtaláltam, hogy a bojler hideg vizes bemen? csöve folyik. Sajnos egyszer használatos csatlakozó elemekkel van szerelve a hajó vízrendszere, így nem maradt más hátra, mint le kellett szedni a csatlakozót. Ez egy derékszög? kanyarral kötötte össze a vízvezetéket a bojlerral. A csatlakozót kiváltottam a slagból készített hajlékony toldással, amit cs?bilinccsel rögzítettem. Közben telefonáltak a többiek, hogy korábban találkozzunk, mert nagyon éhesek. Összekészül?dtem, és éppen amikor indultam volna a nyomás levágta a slag darabot a cs?r?l. Kezdhettem elölr?l az egészet. Ekkor már biztosra mentem: felérdesítettem a m?anyag vízvezeték csövet, bekentem ragasztóval, majd két cs?bilincset raktam rá. Biztonság kedvéért lekapcsoltam a vízpumpát, had száradjon a ragasztó.
Ezt követ?en bebuszoztam a városba (10 kuna a jegy) és ott találkoztam a többiekkel, akiknek sikerült kiválasztani a város legrosszabb éttermét. Ilyen sz.-t még nem ettem! Semmi íze sem volt a csirkének, viszont kárpótlásul mócsingos volt a hús! Hogy lehet mócsing a csirkehúsban? Valaki megjegyezte, hogy gyanúsan kevés a macska a környéken!
Sajnos a többiek sem dicsérték a kaját.
Hazafelé menet felmerült, hogy induljunk most este. Én csak hallgattam, vártam, hova fejl?dik az ügy. Végül mire visszaértünk, a hangadók az indulás mellett kardoskodtak. Ekkor megemlítettem, ha most indulunk, akkor 2 éjszakát leszünk a nyílt tengeren, ahol 3 méteres hullámzásban fogunk hánykolódni. A hangadókat ez sem rémisztette el. Végül nem sikerült kenyeret venni és ezért maradtunk. Ebbe mindenki belenyugodott.
Közben elmondtam, hogy mi volt a vízzel és ha hallják, hogy levágja a csövet a nyomás, akkor kacsolják ki a vízpumpát. Olyan jól sikerült elmagyaráznom, hogy még be is tudtam mutatni: mert éppen akkor vágta a nyomás a csövet. Aztán találtam egy tartalék csatlakozót, amib?l Gy. István ki tudta operálni a cs?csonkot és azt felrakva, látszólag jó a rendszer. Minden esetre, holnap reggel kell venni valami csatlakozót a boltban.
Persze én tudtam, hogy semmi képen nem indultunk volna, mert én tudom, hogy milyen egy éjszaka a nagy hullámokon.
Éjjel nagyon feltámadt a bóra, egy hajónak ki is bontotta a vitorláját, de aztán szerencsére be tudták szorosra tekerni, miel?tt széttépte volna viharos szél a vásznat.
Reggel nem sikerült venni semmit a cs?höz, így abban bíztam, ha az éjszakát kibírta, akkor továbbra i jó lesz a javítás. Majd Korfun veszek hozzá valót!
Indulás után behajóztunk Dubrovnik óvárosába, majd fényképezés után irány Korfu.
Kezdetben a part fel?l fújt az északkeleti szél, majd amikor eltávolodtunk északira és utána észak-nyugatira fordult: ez volt a misztrál. Kés?bb er?södött, a maximális szélsebesség 34 csomó volt, amit mértünk. Ez a szél az Adria közepén fújt, már egy napja. A hullámok 2 méteresek voltak, majd még növekedtek. Estére id?nként jött egy 4 méteres is. Érdekes látvány volt, amikor a cockpitben állva felfelé kellett nézni a hullám tetejére. (Még a kisebbek is kitakarták a horizontot: ezek voltak a 3 méteresek.) El?ször mindenki élvezte a dolgot, s?t még csillagászati méréseket is végeztek. Aztán hamarosan jött a tengeri betegség a nagy hullámokon való hajózástól. Olyan érzésem volt néha, mintha beraktak volna minket egy mosógépbe és elindították volna a kímél? programot.
Ekkor már többen szóvá tették: milyen jó, hogy nem indultunk el tegnap este!
Kés?bb feljött a telihold, amely beezüstözte a hullámokat.
Az ?rségek szépen vezették a hajót, egyre közeledtünk Korfu felé.

5. nap, szombat. Megérkezünk Korfura. Útközben találkoztunk Bognár Zolival és a Cenk 1 nev? hajójával. Tankolunk, majd beállunk a Guovia Marinába, fürdeni és WC-zni. Aztán visszamegyünk János telefonjáért. Végül egy csodálatos kis városkában, Paxosban éjszakázunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Cenk1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Korfun
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Úton
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ma már azért jobb!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Paxos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötés Paxosban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

6. nap, vasárnap. Az Antipaxos nev? szomszédos szigeten megálltunk fürdeni, és számolgatni egy csodás öbölben. Majd visszahajózunk Korfura, ahol a régi városi kiköt?ben találunk egy helyet és ott éjszakázunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Paxos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gy. István navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Krisztián úszik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nagyék
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ili, hol a szép piros sapkád?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt fürödtünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebéd
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

7. nap, hétfõ. A délelõtti városnézés után elindulunk az Adria felé. Végighajózunk az aknazár mellett 800 méterre csendes idõben, hátszéllel.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korfu
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A régi kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Boldogék
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az aknazár mellett hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
János
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ?rség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
B. Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
S.István méri nap magasságát
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

8. nap, Kedd. Délel?tt megérkeztünk Montenegróba, ahol beléptettük a hajót, majd hamarosan ?tnak indultunk a partok mentén észak-nyugatnak. Két óra körül megérkeztünk Budvára, ahol másfél órát nézel?dtünk, majd behajóztunk a Kotori-öbölbe és 34 csomós bórában két óra alatt elértünk a csodás Kotor városba, ahol nagy problémát okoztunk a kiköt?kapitányna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kotori-öbölben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kotorban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kotori vár
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től