MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 199. út - átvisszük az Odysseus-t Szlovéniába
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
199. út - átvisszük az Odysseus-t Szlovéniába2005.06.24. - 2005.06.26.

199. út
Sajnos tavaly november óta nem tudott válaszolnia a horvát tengerhajózási miniszter-helyettes a kérelmónkre, hogy az el?z? két évhet hasonlóan idén is megkaphassuk a horvát vizekre az iskolahajó státuszt. Ezért Serese Lacival elvisszük a hajót Punatból Szlovéniába.

Üzenet a hajónakRészletes napló

2005 Június 24-25
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2003 és 2004 évre a horvát tengerhajózási minisztériumtól megkaptuk azt az engedélyt, amely alapján iskolahajóként m?ködhetett az Odysseus. Viszont a tavaly november 3-án érkeztetett kérvényünkre a mai napig nem kaptunk választ. Nem utasították el, csak nem kaptunk választ. Annak ellenére, hogy többször is sürgettük az ügyet. A Kereskedelmi és Közlekedési Minisztérium hajózása F?osztály a két alkalommal sürgette az ügyet. A zágrábi magyar nagykövet próbálta sürgetni. A budapesti horvát nagykövetnek áprilisban megígérte a horvát tengerhajózási miniszterhelyettes, Babics úr, hogy hamarosan megkapjuk az engedélyt. Mivel nem történt semmi, a Külügyminisztérium szóbeli, majd írásbeli jegyzéket adott át. Azóta csak annyi választ kaptunk, hogy Babics úr hozzájárul, de véleményezésre átküldték az ügyünket a zágrábi oktatási minisztériumba. Szóval a mai napig nem kaptuk meg az engedélyt. Júliuss 8-án lesz a horvát-magyar vegyesbizottsági ?lés, ott egy napirendi pont lesz az egyetlen magyar tengeri iskolahajó ügye. Azt javasolták, hogy vigyük be horvát lobogó alá a hajót, akkor nyugodtan hajózhatunk. Én nem vagyok csurkapistabácsi híve, de nem szeretném lát a magyar nemzeti lobogó helyett a horvát lobogót a hajómon. Így úgy döntöttem, hogy inkább elhagyom Horvátországot, hogy nyugodtan dolgozhassak tovább. Ha nem váltok Horvátországban személyzetet, akkor minden maradhat a régiben. Így megtartottam a punati helyemet, és most ezzel az úttal átvisszük S. Lacival a hajót Szlovéniába, Portorozba. Így nem kockáztatom a fekete chartert (egy cégnek a Dél-Adrián 400 ezer kuna büntetést róttak ki emiatt), és amint megkapom az engedélyt visszamegyek Punatba. Ha nem fogom megkapni, akkor pedig októberben viszem telelni vissza a hajót. Csak gratulálni tudok Babics úrnak.
Szóval ma reggel 10 órakot Lacival elkötöttünk Punatból, Eszter elindult haza az autómmal és irány Szlovénia. Apunati kiköt?kapitány azt mondta: ?Tibor én valóban és szívb?l nagyon sajnálom, hogy el kell menned. Te egy igazi tengerész vagy, és nagyon jól megtanítod a magyarokat hajózni. Nagyon rossz a mostani rendelet, ami miatt el kell menned. Visszavárunk.? Nagyon jól estek a szavai.
A 15-20 csomós bórában kibontva a génuánkat kivitorláztunk Punatból. Eszter elindult hazafelé az autómmal, mi meg Szlovéniába. Sajnos ahogy kiértünk az öbölb?l elállta a szél és be kellett kapcsolni a motort. Egy órát hajózhattunk már, amikor Eszter hívott? nálam maradt a Mondeo forgalmija. Delnicénél visszafordul és jön érte. Malinskába tudtunk találkozni, ez látszik a nyomkövet?nkön. Ott negyed egy körül kidobta Laci Eszternek a forgalmit, majd Eszter immár másodszor eldult haza, mi meg Szlovénia felé motoroztunk. A csendes id?ben behúztam egy kábelt az automata fenékvíz szivattyúhoz, hogy beköthessen a vízszint kapcsolót is. Ez egy olyan rendszer lesz, hogy közvetlenül az aksira kapcsolódik egy biztosítékon keresztül, így nem lehet kikapcsolni. Ha megjelenik a fenékvíz, akkor beindul a pumpa. Mire behúztam a kábelt, elromlott a szivattyú. Valahol eldugulhatott. Mindegy, ezt könnyebb megjavítani.
Hét óra körül értünk Pulaba, ahol kikötöttünk a csatornaszagú kiköt?ben. Szó szerint ürülék úszott a vízben, az Amfiteátrum mellett. Nagyon büdös volt. Simán kiléptünk Horvátországból, majd irány Piran, ahol Szlovéniába kell belépnünk. Közben Eszter is szerencsésen hazaért. Pulába befelé én, kifelé Laci vezette a távirányítóval a hajót. Nagyon király volt! A hajó orrában egy-egy doboz sörrel a kezünkben álltunk és Laci így vezette ki a hajót! Ittunk Gyula barátunk egészségére a páleszából, sört a mi kedvünkre, a befelé jöv? hajók meg csak néztek, hogy nincs senki a kormánynál, a hajó meg fordul, ahogy kell! Szóval király volt!
Éjjel fél kett?re értünk Piránba, 120 mérföld hajózás után. Ott lekötöttünk a beléptet? mólónál, bedugtuk a parti áramot. majd kerestem a határ?rt. Senki sem volt az irodában. Bánatunkban elmentünk egy sört inni. Nekem úgyis mosni kell a vesémet.
Reggel fél nyolckor ébredtünk, elmentem rögtön a határ?rhöz. Az jól lecseszett, mivel nem létezik, hogy ne lett volna ott senki. Persze hátul aludhatott. Majd barátságosan beléptetett. Majd 8 órakor el kezdtük a benzinkútnál lév? gombot nyomni, hogy jöjjön a kutas. 9 óráig kellett rá várni, mire megérkezett. Megtankoltuk a hajót, majd irány Portorozs!
A bejáratnál a 17-es csatornán bejelentkeztem, majd beirányítottak a B-43-as helyre. Itt oszlopok közé kell kikötni. Ez a hely olyan sz?k volt, hogy középen elakadtunk, úgy kellett behúzni a hajót motorral. Micimackó jutott eszembe a kikötés közben.
Mikor megálltunk végre 10 órakor, és bedugtuk a parti áramot, kiderült, hogy nincs áram. Egy óra alatt kielemeztük és kimértük a hibát: valahol a hajónk f? biztosítéka és az elosztó tábla között el van szakadva a kék vezeték. Hogy hol, azt nem lehet tudni. Végig néztem, de nem lehetett látni. A kábel a hajó faránál indult és a térképasztalnál végz?dött. E közben átment a jobb hátsó kabinon, a motortéren, az én kabinomon, majd a WC-men keresztül érkezett az elosztóhoz. Hosszasan és hiába kerestük a szakadást. Azt találtuk, ki, hogy mivel nem találjuk a szakadás helyét, veszünk 20 méter kábelt és újra húzzuk. Szerencsére szombat és ünnep lévén, nem tudtam kábelt venni. Akkor a hosszabbító kábelünket felhasználva húzzuk újra a vezetéket. ÉN megnéztem a nyomvonalat, amikor teljesen véletlenül megtaláltam a hibát: a kipufogó cs? eldörzsölte a kábelt! A motornak vizes kipufogója van. Ez azt jelenti, hogy a gázok és a h?t?víz azonos, egy kb. 10 cm átmér?j? csövön jön ki. Ez menet közben a vízt?l púlzál, amint a motor kiköpi a h?t?vizet. Ennek pulzálása a 28 ezer mérföld alatt elkoptatta a vezetéket, amelyet rosszul rögzítettek a gyárban. Nagyon veszélyes volt a helyzet, mivel könnyen keletkezhetett zárlat is emiatt és leéghetett volna a hajó. Mi minden esetre nagyon megültünk a leletnek! Vagy 3 órás munkától szabadultunk meg! Délután kett?re kész is lettünk. Amikor végeztünk, ponz akkor jött meg Réka és Gábor is, de ezzel már elkezd?dött a 200. hajóutam.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től