MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 201. hajó út - szkipper tréning júliusban az Adrián és ezen a túrán lesz meg az iskolahajó 30 000. mérföldje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
201. hajó út - szkipper tréning júliusban az Adrián és ezen a túrán lesz meg az iskolahajó 30 000. mérföldje2005.07.10. - 2005.07.16.

201. út
A túra névleges célja az el?írt 500 mérföld lehajózása. A tartalmi célja, hogy a 12 mérföldes képesítés megszerzéséhez kell? hajózási gyakorlatot szerezzenek a kadétok. Ezt a szkipper tréning, minden napra lebontott oktatási programjával szoktam elérni.
Különleges ez a túra még azért is, hogy kb. szerdán érjük el az ODYSSEUS iskolahajó 30 000. mérföldjét. Mindezt 2003 február 15. óta! Ez a távolság a Föld kerületének 1.39 szerese.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Els? nap, vasárnap - Érkezés és bevezet? oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Portorozban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Wiesz János naplója:
Az iskolahajó a horvát hatóságok rendelkezései miatt a 201. túrát a Szlovéniai Portoroz-ból kezdte meg. A kadétok három autóval, különböz? útvonalon érkeztek. Gyuri és Józsi a soproni Volt fesztivál élményével érkeztek, Ausztrián keresztül. Tibor, Melinda és Judit a reggeli budapesti pakolást követ?en Rábafüzesnél lépték át a magyar-osztrák határt. Béla, Jen? ill. Jani a közvetlen szlovéniai útvonalat választották, és a kora reggeli indulást követ?en, kényelmes tempóban autózva csodálhatták a gyönyör? tájat. Így délután fél kett?kor már az Odysseus-on pihenhették ki az út fáradalmait, és hangolódhattak az el?ttük álló feladatokra. Az indulást megel?z? oktatás fél 5-t?l kb. 8 óráig tartott, ezt követ?en került sor az otthonról magunkkal hozott kakaspörkölt el?halászására és felmelegítésére. A gyorsan elfogyasztott vacsorát követ?en jó éjszakát kívántunk egymásnak egy?egy pohár bor kíséretében, és mindannyian nyugovóra tértünk.

E.Tibor A koedukált autó tempós vezetés után éppen beesett a megbeszélt 16 órai tanfolyam-indulásra. Du. 4 óra való igaz nem 3, amikorra az elvárások szerint érkeznünk kellett volna. Ez épp annak az egy órának tudható be, amennyivel még otthoni ágyamban túlaludtam a tervezett ébresztőt. Így pakolások után épp 9-kor kecmeregtünk ki szép, vasárnap reggeli fővárosunkból. Némi kadétok közötti eszmecsere (vita) után, mint vezető, a 8-as út mellett döntöttem. Bár lehet, hogy Judit tippje (nemhiába közlekedési szakember), az M1-es jobb lett volna, tekintettel a 8-ason folyó útépítésekre. Bár a tervezetthez képest késtünk a fesztiválrajongók még nagyobb késése miatt még gyorsan be is tudtunk rámolni az autóból. Fél ötre Skipper Tibor már minden előadáseszközzel - kézben és fejben - türelmetlenül sürgetett minket, hangsúlyozva 4 óra előadás-időtartamtól nem tud eltekinteni, és korán reggel akkor is indulnunk kell, ha éjfélre végzünk. A szigorúságot részben megértettük hamarosan, amikor rájöttünk, hogy az elméleti vizsga után milyen sok homályos pont keletkezett a tananyagban, azaz ránk fért az ismétlés, meg a konkrét hajóismeret.(Bennfentesek tudják: száraz állás először bármit teszel, majd legjobb, ha a másik állásban 20, ki tudja nem került-e elő a vimesdoboz.) Már az első nap is be váltotta reményeinket, de még néhány fok melegedésre számítunk, a hajó vízhőmérséklet jelzője ugyanis ?csak? 29 C fokot mutat.

2005. július 11. ? Hétf? (0-115tmf = 115tmf): Portoroz-Piran-Umag-Punat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
E.Tibor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül az útvonal vázlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lányok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Porer világítótorony az Isztriai-félsziget legdélibb pontja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Büszkén szál a magyar lobogó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így búcsúzott a nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Weisz János naplója A mai nap számomra két érdekességet is tartogatott. Az els? a Szlovéniából történ? kilépés volt Piran-nál, illetve a Horvátországba való belépés Umag-nál. Ezt követ?en kb. 100tmf-nyi út várt még ránk. Istriát kerültük az órás-, Cres-t a nem órás, majd er?sen az éjszakába nyúlóan Krk-et ismét az órás kezünk fel?l.
Punat-ba hajnali fél kett?kor érkeztünk 116 tmf megtételét követ?en. Ett?l a ponttól részemr?l a naplót július 15-én, hajnali 4.45-kor folytatom, ugyanis az id?nk a mindössze 2óra szolgálat, és 6 óra pihen? ellenére azért alaposan le van kötve a sok-sok érdekesség és gyakorlati tudnivaló elsajátításával.
Tehát visszatérve a hétf? éjszakai történésekhez, az éjszakai navigációs eszközök közül a radarral ismerkedhettünk meg. A navigációs fényekkel való els? élesben történ? találkozás is tartogatott meglepetéseket egyesek számára. A tanfolyamon mindenkinek a fenekén ülve, egyesével kellett megfejtenie a fények jelentését, itt pedig 8-8,5 kts-sel haladó hajón, szembe fújó 4-5-ös szélben, fröcsköl? hullámzásban egyszerre akár 5-6 pontot is tudni kell azonosítani. Melyik van közelebb, távolabb, ezt még bal kéz fel?l kerüljük, annak a közelébe se merészkedjünk, és mellette a sok halászhajó éjszakai m?szakban használt több 10kW-nyi reflektoráról még nem is volt szó. Tehát ennyi bemelegít? után érkeztünk kedden, hajnali 01.30-kor az anyakiköt?be.

2005.július 12. ? Kedd (115tmf-179tmf = 64tmf)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lányok a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Grillezés
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 1,980 KB

E. Tibor
Ez a naplórészlet emlékezetb?l íródik júl. 12. keddr?l. Én magam is a holnapi (mai) szerdai napot preferáltam volna. De hát a mai kukta (Gyuri) megel?zött. Biztos nem volt (lesz majd) elég dolga a konyhában, de lehet, hogy le kellene ellen?rizni a mosogatás min?ségét. Mentségére legyen mondva, hogy beszámolt arról, amivel én is feltétlenül büszkélkedni akartam. Azaz a csapat els?, eddig egyetlen, fürd?z?jér?l. No ne is vesztegessük tovább a szót a holnapra, térjünk vissza a jelenbe (tegnapba).
Az el?z? napi, azaz ma hajnali 2órás érkezés után (ennyi id?dimenzió-váltás alapján ember legyen, aki követni akarja) gyors reggeli és indulás Punatból. Szkipperünk a fáradt, karikás szem? kadétok láttán óriási tréfát eszelt ki. ?Egész napos hajózás után éjszaka is folytatjuk, másnap délel?ttre megcélozzuk a Kék barlangot?. Cirka 180 mérföld.
Jobb, mint egy túlél? túra. No, de Posseidon vagy a kínaiak megkíméltek bennünket. Hírek szerint egy elveszett konténer sodródott valahol a tervezett rottánk körzetében. Erre a híre a k?(Vass)kemény Tibor is megenyhült: ?nem lesz éjszakai hajózás, keresünk egy jó kiköt?helyet, aztán jöhet a tengeri barbaque?.
No ilyet a ?Vasslegénységek? kivételével nem sokan láthattak. Az útiterv ilyetén átkomponálása után egy nagyon kellemes napunk kerekedett. Kora délután rövid kirándulás Rab városába. Megcsodáljuk a girbe-gurba kis utcákat, feltöltjük gyümölcs és zöldségkészletünket, és újra megállapítjuk, hogy nem sok párja van a dalmát fagyinak és a fagyiárusnak. Most ugyan elmaradnak az akrobatamutatványok és a gombócdobálások, de a kiszolgálás anyanyelvünkön, nagyon barátságosan történt.
A fagyi után indulás, cél: Dugi Otok kellemes horgonyzóhelye. Itt megtanuljuk a bójára-kikötést, aztán kezd?dhet a nap csúcspontja, indulhat a grillezés. Erre a munkára még konyhaf?nökünk sincs teljesen kiképezve. A feladatot Parancsnok Tibor saját kez?leg végzi a felszerelés hajókorlátra szerelését?l a t?zrakáson keresztül a különböz? (két- és négylábú) finom falatok sütögetéséig. Nagyon ízletes fogások készültek. Az alapanyag János szakért? vásárlását, a porhanyósra sütés a kapitányt dicséri.
Ideiglenes naplóírói mivoltomban dicséretre terjesztem fel mindkett?jüket. Megismerkedtünk egy igazi kúriózummal is, a fáklyaolaj ízesítés? sültkrumplival. Csúszott is rá a fehérbor. Hát még a vörös hogy csúszott volna (Ld.: hajószabályzat). Kellemes beszélgetés, viccek, történetek Tibortól, majd kb. éjféli nyugovóratérés. Soha rosszabb napot.

Jani
Punat ? Veli Rat. Mindössze csak 63 tmf, ami sajnos kevesebb mint a tervezett útszakasz hossza. Cserében egy kis városnézés Rab-on, plusz kötelez? velejáróként egy kikötési gyakorlat. Kinéztünk egy igazán jó kis helyet, ahova az Odysseus elfér, aztán hajrá, parkoljunk oda. Mondanom sem kell, kapitányunk támogatásával ez a man?ver is els?re, mesterien sikerült. A parton sétáló, nézel?d? emberek arcán a man?ver elején némi kétkedés látszott, aztán meg nem.
A rövid városnézést követ?en folytattuk utunkat dél felé. Vitorlázás ejtett raumban-hátszélben, 20-25 csomós alapszélben, helyenként 32,5-ös befújással, iránya NNE-NE.
Ez kell? hátteret nyújtott a hullámok kialakulásához, melyek helyenként 2 méteresre, vagy akár nagyobbakra is n?hettek. Így az átlag 8 csomós sebességünk 9-11 csomóra növekedett. Kellemes menet volt.
A navigációs figyelmeztet? rádióüzeneteknek (Navigation Warnings) köszönhet?en, mely szerint a tervezett útvonalunkban egy elszabadult, gazdátlan konténer kóborol az éjszakai mérföldgy?jtésr?l le kellett mondanunk.
Cserébe egy nyugis horgonyzás Veli Rat-on, Dugi-Otok északi csücske, esti program grillezés a hajókorláton, többféle-fajta alapanyagból.
Ezt követ?en szabad program mindenki szabadon mehetett várost nézni, táncolni, casinoba, Tibornak egy kérése volt, mindenki id?ben érjen vissza, hogy a reggel 8 órás indulás ne kerüljön veszélybe. Ez itt sikerült. (179 tmf)

2005. július 13. ? Szerda (179tmf-281tmf = 102tmf): Dugi-otok (Veli Rat) ? Zadar ? Biograd - Rogoznica és az Odysseus 30 000. mérföldje
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fiatalok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Árbocdöntés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Józsi a csúcson
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Átfértünk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 30 000. mérföld - 2 év 5 hónap alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 30 ezer mérföldes csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gyuri
A kapitány jelezte, hogy szorgalmi alapon lehet vezetni a hajónaplót. Gondoltam hozzáteszek én is (Gyuri) valami maradandót.
Szerda van és én vagyok a felel?s a hajó illetve a konyha tisztántartásáért. Reggel hétkor kisebb nagyobb nehézségekkel sikerült felkelni és egyb?l a konyhába vettem az irányt, ahol természetesen Jani már sertepertélt (biztos nem tud aludni), közben E. Tibor is megjelent fürd?nadrágban és könnyed mozdulatokkal bevetette magát a habokba.
A fest?i környezetre illetve a lehet?ségekhez képest jó id?re való tekintettel a reggelit a cockpitben szolgáltuk fel. Menü: felvágottak, paprika, paradicsom, sajtok, kávé tea, kakaó. A lakmározás után gyors tájékoztatást kaptunk Tibortól a nap várható programjáról, amely el?revetítette - nagy örömünkre - a hajnali egykor várható megérkezést.
Én egyb?l a konyhába vettem az irányt, és mire a poharak elmosására került a sor addigra már el is indultunk. Az út els? órájáról sokat nem tudok, csak annyit, hogy a konyha csillog-villog. Az id? kezdetben naposnak indult, de hamarosan már csak a szél maradt, viszont így nagy örömünkre kikapcsolták a motort és végre ismét vitorlával hasíthattuk a habokat.
Háziverseny alakult ki a legnagyobb elért sebesség tekintetében, ahol az els? csúcsot a hölgyek állították be, de jött a Tibor ? Jen? páros, akik a csúcsot megdöntve (11 csomó körül) átvették a vezetést,(bocs a 4-es szolgálat (ami Gyuri és Józsi párosból állt) nyert 11.66 csomóval. Ez alatt János egyik kötelet húzta a másik után (azt mondja, hogy minden centimétereken múlik, bár ez nem nyert bizonyítást, de t?lem húzogathatja nyugodtan).
Dél körül érkeztünk Zadarhoz, ahol a parthoz közel hajózva lehet?ségünk volt meghallgatni a zadari szélorgonát (tényleg hallottuk, és tényleg muzsikál, egy kortárs zeneszerz? m?vére hasonlított), majd haladtunk tovább az el?re megtervezett útvonalon. Sajnos a szelet Zadarban hagytuk, így ismét motorral döngetünk. Ha minden jól megy akkor ma nagy ünneplés lesz, mivel az Odysseus Iskolahajó eléri a b?vös 30 000 (megtett) tengeri mérföldet (55 560 km, nem semmi). Megyek mert vár a konyha, illetve kezd kisütni a nap.

Béla:
Radarral hajózni a kabinból (?vakon? a kabinból és távirányítással) érdekes de, nekem legalább akkora élmény volt Sibeniknél felhajózni a Krk folyón Skradinig.
Nagy lendülettel érkeztünk a ?vizi? benzinkúthoz. Ott némi tolakodásba ütköztünk, de a szolgálatban lév? Gyuri kormányos állta a sarat.
Tibor kapitányunk a hajófarban állva mindkét üzemanyagtartályt gázolajjal ?kilégtelenítette. Közben E. Tibor mint a csoport bankára, aggódva figyelte hogy meddig növekszik a kijelz?n a fizetnivaló, és milyen pénznemben tud fizetni.
Aztán elindultunk az egyre sz?kül? és egyre magasabb (kanyargó) sziklafalak között felfelé a folyón. Kapitányunk felkészítette a csapatot a híd alatt való magas árbóccal történ? áthajózásra. Ami ugye épp aktuális dagály miatt \"csisszesnek\" igérkezett.
Megdöntöttük a hajót, amely éppenhogy átfért a híd alatt. Most abbahagyom az írást mert hamarost szolgálatba kell állni János kollégámmal együtt. Tudjátok egy kis kormányzás, egy kis navigáció ha egyetértünk. Nehezemre esik az írás mert dagadnak a vitorlák és d?l a hajó. Forduláskor elcsúszik el?lem a klaviatúra, az egér pedig beszalad a monitor alá. No megyek : Jó szelet! SB.

Jani:
A tervezett indulás kb. fél órát késett, így csak fél kilenckor sikerült elindulnuk. A man?ver hamar sikerült, mivel csak a horgonyt kellett felszednünk, és már tolhattuk is. A lányok kezdték az ?rséget, és az el?z? két napi szorgos gyakorlásnak köszönhet?en igazán szépen vitték a hajót a szigetek között.
Ezt követ?en a Zadar el?tti vízterületen vitorlát bontva folytattuk utunkat. Az útirányunk szerint igen kedvez? északi, max. 20-25 csomós szél elegend? volt ahhoz, hogy újabb sebességi rekord szülessen. Ez 11,66 csomóra lett átállítva.
A nap egyik eseménye a Krka folyón történ? felhajózás volt, egy radargyakorlattal összekötve. Az egyszer?ség kedvéért ez úgy néz ki, mint egy számítógépes játék, ahol jó esetben a képerny?n látszó, és folyamatosan változó méret?, és helyzet? am?bákat kell kerülgetni. Ha kikerülted, mehetsz tovább. Ha nem,??..err?l az esetr?l nem volt szó, ez nem volt benne Tibor oktatási naplójában.
Izgalmassá attól válik a dolog, hogy a képerny? közepe nem egy fiktív pont, hanem az Odysseus, és annak 9 f?s személyzete, akikért a játékos felel. A rossz eset most nem esett. A gyakorlat után elfogyasztottuk a vacsoránkat, amely egy vitorlás barátomtól (H. Sanyi nagykorú) tanult, mi mindenb?l mit lehet f?zni alapon készült spagetti bologneze volt, sajttal, borral, ahogy kell.
Ezt követ?en álltunk szoliba, egészen Rogoznica-ig. Itt 21.40-kor sikerült a hajót farral parthoz-mooringhoz kötni. Egy sör, egy kis beszélgetés a kiköt? egyik bárjában az Odysseus 30 000. mérföldjének megünneplésére, ennyi ami még er?nkbe belefért.

2005.07.14 - Csütörtök. A leghosszabb nap, amely pénteken ért véget. 163tmf folyamatosan
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornati-szigetek a f?gg?ágyból nézve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai maxspeed
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ment?mellény riadó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
D?l a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri hangulat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a naplemente
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajnali ?rség
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Jani
A mérföldjeink szempontjából egy igen eredményes napnak mondható. Ezzel a szakasszal egy igazi hiánypótló menetet teljesítettünk.
Rogoznica-n a szükséges dolgokat szépen megvásároltuk, tojás, tejföl, pár doboz sör, néhány szem paradicsom, a kenyeret, amiért alapvet?en indultunk azt természetesen a kinti boltból nem hoztunk, de még id?ben kapcsoltunk, és szerencsénk is volt, mivel a kiköt?ben lév? bolt már júliusban nyitva van, és igazán szép kenyeret tudunk vásárolni. Józsinak, a napos konyhásnak még egy doboz tojásért is vissza kellett futnia.
A napot vitorlázással kezdtük, jó kreutzos szélben, a Kornati szigetek felé. Itt jött el a radarvizsga ideje. Minden csapat, 2-2f? két szakaszon vitte a hajót a szigetek között szlalomozva. A korábbi gyakorlatok eredményeként minden csapat ügyesen kezelte az eszközöket.
A gyakorlat közben beiktattunk egy rövid pihen?t Lavsa-nál. Egy csobbanás a tengerbe, pár kör a hajó körül, és már folytattuk is az utunkat.
A nap másik érdekes eseménye a vacsora elkészítése volt. A dolog specialitását az adta, hogy a mérföldgy?jt? vitorlázás közben kb. 25-30 fokban megd?l?, hajón kellett a rakott krumplit elkészíteni. Hol a fejem fölött, hol pedig a gázt?zhelyen ülve lehetett dolgozni. A vacsora természetesen az el?re egyeztetett id?ben tálalva volt, a mennyiség pontosan eltalálva. Az éjszakai szolgálat már az elektronikus navigációs eszközök segítségével 22-24 óráig várt ránk Sestrunj és Silba közötti szakaszon.

2005.07.15. Péntek 54.4tmf reggel 6.35-ig, majd 12.00-tól 55.4tmf. Rövink - Umag. ?tközben fogtunk egy közel másfélméters cápát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rovinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélmunka
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A cápa Janival
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a kapitánnyal
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Jani
Éjszakai hajózás 0óra 0perct?l, folytatva a csütörtökön megkezdett szakaszt, a cél elérni Pula-ig, Mivel az éjszakai menet meghozta a hozzá f?zött reményeket, így beiktathattunk egy 5 órás horgonyon állós pihen?t 6.35-t?l 12.00-ig a Pula-tól kissé délebbre fekv? Frasker-Fraskeric szigetek mögött.
Pihenés, fürdés a tengerben, egyszer? virslis reggeli és er?gy?jtés, naplóírás, egyszer? útvonaltervezés a nap hátralév? távjához, amely 12.00-kor folytatódott. Csak ezeknek a dolgoknak kellett helyet találni ebben a soknak t?n? 5 órában.
A továbbhajózás Pula kereskedelmi kiköt?jében tett gyorshajtós körültekintéssel kezd?dött, majd innen tovább már a robotkormánnyal történt egészen Rovinj-ig. Az út során Tibor a még hátralév? oktatási témákat vette át velünk, ezzel is b?vítve tudásunkat, és néhány jó tanáccsal szolgálva az elkövetkez? önálló vitorlás túráinkhoz.
Menet közben delfinekkel találkoztunk, melyek már közelebb engedtek magukhoz mint az el?z? csapat, de sajnos ez a találkozás sem tartott sokáig, úgy döntöttek most nem akarnak velünk komolyan barátkozni. Az id? számunkra nagy kincs, és hogy ne teljen csak úgy a saját maga szórakoztatására, kapitányunk úgy gondolta egy kis kötélmunka mindenki számára hasznos lehet. Néhány alapvet? egyszer?bb ? bonyolultabb csomó, és ami igazán tetszett, a piumbálás, ill. ahogy itthon nevezik fuxolás következett. Ezt valahogy bonyolultabb man?vernek képzeltem el, de nem vészes.
Rovinj-ban történ? kikötésünknek alapvet?en három célja volt. Els?ként a tankolás, majd egy kis városnézés, és a Horvátországból való kilépés. Menet közben úgy alakultak a dolgok, hogy a vacsorát is itt, ebben a fest?i szépség? kisvárosban ettük meg. A bels? kiköt? melletti hangulatos éttermek egyikét választottuk ki. Nem csalódtunk.
Már csak a negyedik dolog volt hátra, az országból való kilépés ügyintézése. Ez viszont nem jött össze, mivel a kiköt?kapitány itt csak este 19.00-ig van szolgálatban, mi pedig 19.45-kor érkeztünk meg. Irány a következ? lehetséges hely, ez pedig a túra els? napján is érintett Umag.
Az érkezésünket 23.30 és 24.00 óra közé vártuk. ?tközben 21.37-kor fogtunk egy közel másfél méteres szürke cápát.

2005.07.16. Szombat Umag-Piran-Portoroz. Kilépés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó közös kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyit hajóztunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Józsi:
Ma már szombat van (01:22) Józsi vagy négyes szolgálat vagy csütörtöki kuktaboy. Ugye Adria, meg vitorlázás. A haverok irigykedtek mekkora buli lesz. Buli volt csak máshogy. Két nap kellett, hogy beálljak a két órás szolgálatra 6 órás pihen?vel (pláne Gyurival, aki lassan alszik). Mára megszoktam és hiányozni fog, bár elhasaltam a vészjelzésekb?l, remekeltem radarból, gyakorolnom kell még a kardinális bójákat, a navigálás jól ment világítótornyoktól a nudista csajokig (az utóbbiból kett? volt), a kötélvégnyálazás 50% sikerrel sikerült, de legalább a szálingról láttam a tengerszintet. Egyszer 20 percet fürödtem is a tengerben. Szép volt. Szépen hajóztunk. Szépen vertem be a fejem a sprayhoodba, és szépen megyek most a nagyobb koporsó méret? kabinomba, ahol Yanmar a szomszédom.
Jó szelet!

Jani
Umagban reggel 5.30perc. A log állás 499.4tmf, mely már nagyon várja azt a hiányzó 0,6tmf-et, de most még várnia kell. Legalább két és fél órát a tervezett indulásig. Az id?nként oly lassan növekv? b?vös szám ismét betöltött egy számára, és számunkra is oly fontos alapegységet. Az elmúlt egy hét sok új tapasztalattal, és gyakorlati tudással gazdagította a résztvev?ket, és szívb?l remélem, hogy ezt a megszerzett ismeretet mindannyian kamatoztathatjuk majd a jöv?ben akár belvizen, de inkább a tengeren hajózva. Korábban sok jó dolgot halhattam a Jachtakadémia tevékenységér?l, és szellemiségér?l. Most egy kicsit a véletlen is közrejátszott abban, hogy itt voltam. Szerencsére. Viszont egy dologban biztos vagyok. Sokat kell még tanulni, gyakorolni, és ezt az Odysseuson biztos háttérrel teheti meg az, aki az ISKOLAHAJÓT választja.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től