MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 209. utam, és ez a 2005. év utolsó szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
209. utam, és ez a 2005. év utolsó szkipper tréningje2005.10.16. - 2005.10.23.

209. út
A cél ismét 500 mérföld lehajózása, közben a 180 pontból álló gyakorlati oktatás, valamint egy gyakorlati vizsga letétele.
Az "A" terv szerint vasá rnap indulunk Szlovéniából, majd még aznap este belépünk Horvátországba.
Hétf?n estére Punatba érünk, ahol másnap kezd?dik a kiköt?i man?verek gyakorlása. Kedden reggel indulunk délnek, a kalandnak, majd vasárnapra érkezünk vissza Punatba, ahol a túra véget ér.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Okt.16, vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Piranban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Piran, Tamás gépével nézve
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Írja: András és Bence
A csapat egyik fele (Béla, Miki, Laci) már 1 órakor behajózott, nem is csoda hisz 5-kor indultak Paksról! A másik felünk (András, Tamás, Attila, Gábor, Bence) \"csak\" negyed 4-re érkezett meg Portoros-ba, ami csoda, mert 9-kor indultunk Fehérvárról, majd fél 11-kor megkóstoltuk Gábor kávéját Tapolcán. Onnan - immár 2 BMW-vel, kényelmesen - 11-kor indultunk tovább Szlovénia felé, hogy ott 1-kor újabb kávészünetet tartsunk. A lemaradást behozandó Portorosig 200-zal haladva megérkeztünk és megfogadtuk, hogy hazafelé tényleg Ausztria felé megyünk!
Portoros-ból – Tibor gyorstalpaló hajóvezet?i oktatása után – sietve elindultunk Umag-ba.
Engem (Bence), mint 1-es számú kadétot gyorsan be is \"dobtak a mélyvízbe\", hisz én man?vereztem ki a kiköt?b?l és egészen Piranig (hajónapló szerint 2,2 tmf) száguldottam!
Itt lepecsételtettük a személyzeti listát, és hivatalosan kiléptünk Szlovéniából.
Irány Umag, ahol este 7-ig lehet(ne) belépni Horvátországba. Béla vette át a kormánykereket és a kezdeti bizonytalanságok után szépen kormányzott az umagi kiköt?ig. A behajózás András feladata volt. Bár fél 7-kor kikötöttünk, de vasárnap révén csak a személyek beléptetése sikerült, a hajóé nem. Így csak reggel tudunk majd hivatalosan tovább hajózni.
Ennek ellenére jókedv?en mentünk vacsorázni és finomat is ettünk a marina éttermében.
Eztán egy maratoni oktatás következett, ahol rengeteg hasznos információt kaptunk az akkumulátor töltését?l a hajó wc használatán keresztül a vízb?l mentésig mindenr?l. Ez meg is tette hatását. Mindenki holtfáradtan tért nyugovóra. A hajót a Kapitány bef?tötte, így a hideg éjszaka ellenére mindenki jól aludt.

Október 17: 2. nap, Nagyot vitorlázunk Mali Losinjig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajnal Umagban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Megint Bence vagyok.
Mottó: \"Mindenhol jó, de otthon muszáj!\"
Ma kizárólag rám maradt a naplóírás. Kicsit le vagyok maradva, ugyanis most szerda hajnali 1 van és épp egy remek kis éjszakai man?verezésen vagyunk túl, de err?l majd kés?bb, hisz ezek még csak a hétf?i nap eseményei lesznek. András ma azért nem tud segíteni, mert épp h?siesen kormányoznak és navigálnak Gáborral, hogy mi nyugodtan pihenhessünk.
Eme kis id?utazás után lássuk, mi is történt ma (hétf?n). Mindenki korán felébredt (kivéve természetesen engem) és reggel fél 9-re már meg is reggeliztünk.
Majd rövid elméleti oktatás következett és beléptettük magunkat végre Horvátországba. 10-kor futottunk ki az umagi kiköt?b?l. Az id?járás gyönyör? volt, de nem fújt még a beígért bora, így Kapitányunk szavaival élve „motorláztunk” (nagyvitorla felhúzva, közben motorral haladva, akár egy rejt?zköd? balatoni hajós szélcsendben).
Így ment ez az Ísztriai félsziget csücskéig, ahol végre elért minket az ígért bora. Itt gyorsan vitorlát bontottunk és a kezdetben 5 bf-os (~38km/h) szélben kreuzoltunk célunk Mali Losinj felé. Bár a hullámok is egyre n?ttek és a szél is er?södött (6 bf), mi csak még jobban éreztük magunkat. Tibor megijesztett minket el?z? este, hogy egyesek tengeribetegek lehetnek ezen a napon és többen gondolkodtak is a kis vörös, aranyos rajzfilmfigura nevén, de szerencsére senkinek nem jutott eszébe.
Leginkább az viselte meg a legénységet, hogy a szalonban kellett volna térképet böngészni és navigációs pontok felvétele segítségével a hajó helyzetét meghatározni. Na, ezt Tibor hallgatólagos beleegyezésével feladtunk és átadtuk magunkat a 8-10 csomó közötti száguldás élvezetének. Azt hogy többünk szerint mi volt az egyetlen, ami hiányzott a mai napból inkább nem írnám ide... (Jagert és pálinkát ittunk!)
A hajónapló szerint 19:45-kor befutottunk Mali Losinjba, mely egy gyönyör? öbölben fekv? fest?i kis falucska. Itt gyorsan „megf?ztük” az András által hozott székelykáposztát. Isteni volt, mind el is fogyott. Ezúton is elismerés a szakácsnak!
Egy-két óra beszélgetés után mindenki nyugovóra tért, mert bár a holnapi nap nem lesz valami megterhel?, ellenben egész éjjel hajózni fogunk (lsd. Id?utazás az elején!).

Október 18: 3. nap kiköt?sek gyakorlása Veli losinjban, bójára kötés gyakorlása Iloviknál, Williamson forduló gyakorlása a nyílt tengeren, navigációs szlalom, majd éjjel áthajózás a Kornai-szigetek között.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat Mali Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt forgolódik az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez is Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megünnepeljük az els? 100 mérföldet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorljuk a bójára kötést
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Felvesszük a deviációs görbét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás méri a mágneses útirányt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A többiek leolvassák a kormánytájoló és a robotkormányon mutatott irányt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs szlalom vázlata
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Bence naplója:
Ma csak 10 után indultunk el Mali Losinjból, hisz \"laza\" napunk lesz.
Az öbölb?l kifelé megnézhettük milyen szép is egy úszódokk (nem az!) és láthattunk alulról egy tengerjáró hajót.
Tamás és Attila man?verezett át Veli Losinjba, ahol egy meglehet?sen sz?k öbölben gyakoroltuk a móló mellé állást. El?ször mindenkinek kicsit összeugrott a gyomra, mikor meglátta mekkora helyen kell megfordulni, majd a móló mellé állni, de végül az \"úgysem a mi hajónk\" örök bölcsessége enyhítette ezt a szorítást és mindenki teljesítette a feladatot. Kinek els?re, kinek harmadikra, de rengeteg 10 pontos man?ver született.
Itt - miután már a fél falu aggódva nézte, ahogy körözünk- elmentünk meginni egy jól megérdemelt sör/kávé variációt. Ám ezen a ponton nem ért véget a történet, mert bár a hajónk elé bekötött egy 44-es Bavaria, Tibor úgy gondolta itt az ideje mindenkinek újra bizonyítania frissen megszerzett tudását. Logikus is, hiszen teljesen életszer? helyzet az, hogy valakinek sörözés után kell kikötnie... Bár ne kellene! Szinte mindenki rontott az el?z? eredményein. DE ne fogjunk mindent a sörre, ugyanis nem zárható ki egyértelm?en, hogy a Bavaria szkippere - egy fiatal sz?ke lány – terelte el a figyelmünket.
Innen a Sv. Petar és Ilovik szigete által határolt csatornába mentünk, ahol a bójára kötést gyakoroltuk, aztán a Williamson forduló segítségével próbáltuk megmenteni a ment?patkó \"életét\", majd elindultunk a Kornátok felé, ahol kezdetét veszi az éjszakai man?verezés GPS nélkül a világítótornyok segítségével, kizárólag a térképet és az irányt?t használva. Útközben egy kis jubileumot is megünnepeltünk, ugyanis teljesítettük túránk egyötödét, az els? 100 mérföldet.
Az éjszakai útvonalat Tibor gondosan megtervezte nekünk és rövid szakaszokra osztotta, hogy mindenkinek jusson egy-egy man?ver és navigációs kihívás. Izgalmas órák következtek, ennyien még sosem sürgöl?dtünk a térkép körül egyszerre. Mindenki tökéletesen akarta megtervezni a kis útvonalát, nehogy hibázzon.
És sikerült! Nagyon szépen kormányzott mindenki, így hibátlanul vettük az összes akadályt. A Kapitány külön kiemelte, hogy mennyire ügyes volt a csapat és nem szokta mindenki ilyen szépen teljesíteni ezt a \"navigációs szlalomot\".
Miután kijöttünk a szigetek közül, békésen hajózunk Vis irányába a nyílt tengeren, hogy a reggeli gyors bevásárlás után tovább indulhassunk Korculára. De ez már egy másik történet lesz. Most hajnali 3 óra van. 6-tól leszünk Bélával a kormánynál és addig aludnom is kell, úgyhogy: Jóéjt! Folyt. Köv.

Október 19. Éjszakai hajózás a nyílt tengeren, Komiza, Kék Barlang, majd este Korcula
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tibor naplója:

Éjfél után érkeztünk a Dugi Otok és a Katina szigetek közötti átjáróhoz. A hajón 8 csomós sebességgel szelte a vizet, a telihold beezüstözte a tájat, hihetetlen formákat és árnyalatokat létrehozva a vízen és a kopár szigeteken. Kicsit kísérteties volt, de az ?rség rendületlenül vezette a hajót, végezte a helymeghatározásokat és ezzel a biztonságunkat és az életünket vigyázta. Pontosan a korábban berajzolt útvonalon haladtunk, amit én a kabinomban lév? GPS segítségével ellen?riztem, de nem kellett beavatkozni. Szépen hajóztunk.
Szóval elérkeztünk az átjáróhoz, amely 2 piros és két zöld bójával volt kijelölve, hajós nyelven kit?zve. Itt Európában olyan a csatornák kit?zési rendszere, hogy ha a tenger fel?l hajózunk be, akkor bal oldalon kell látnunk a piros, jobb oldalon a zöld bóját, ha köztünk szeretnénk áthajózni. Ezt hívják az IALA A kit?zési rendszernek. Mi most a nyílt tenger felé hajóztunk, így nekünk fordítva kellett látnunk ezeket. A hajónk bal oldalán lév? piros navigációs lámpánk fel?l kellett látni a zöld bóját. Kezdetben, amikor az átjáró felé közelítettünk, a bóják kautikusnak t?n? módon villogtak, mert nem voltunk még az átjáró tengelyében. Gábor kormányzott, András navigált. A tengelyig még a part felé kellett hajózni. Félelmetes látvány volt az el?ttünk kísértetiesen ezüstös fényben sejl? kopár Katina-sziget amely felé 8 csomóval robogott a hajónk. Még 500 méter , már csak 400 méter, csak 300 méter! És még mindig a sziget felé tartottunk, mivel az átjáró tengelyébe kellett bejutnunk. A tengelyt nagyon egyszer? módon lehet meghatározni: a bal oldalon a zöld bóják, a jobb oldalon a piros bójákat kell látnunk, szépen villogva. A közelebbi bója magasabban látszik a távolabbi alacsonyabban. Vagyis a két magasabb zöld és piros bója között kell látnunk a két alacsonyabb zöld és piros bóját, szép szimmetrikusan. Már csak 80 méter lehetett a parttól, amikor megláttuk ezt a helyzetet, és befordultunk a tengelybe, és lassítottunk. Aztán minden gond nélkül átsuhantunk a 20 méter széles csatornán! Gábor szépen kormányzott, Andris szépen navigált. Kés?bb elhajóztunk a Sestrica sziget forgó fény? világítótornya mellett, majd még egy mérföldet pontosan dél felé haladtunk a nyílt tengeren, hogy biztonságos távolságra eltávolodjunk a veszélyes szigetekt?l. A nyílt tenger csendes holthullámzással fogadott, és enyhe hátszéllel. Mikor elértük a megfelel? pozíciót, Andris kiadta az új irányt: 138 fok. Ez valójában 142 fokos valódi irányt jelentett, mert a Föld hajó mágneses er?tere 4 fokkal eltérítette a tájolónkat. És reggelig 138 fokot kellett kormányozni! El?ttünk több, mint 60 mérföldes egyenes szakasz volt, a Vis-szigeten lév? Komiza városáig.
Még este bekapcsoltam a f?tést a hajóban, így ha az ?rség átfagyott is a metsz?en hideg szélben, a 2 órás váltás után fel tudott melegedni a 20 fokos hajóban.
Gábor és András után Májki és Laci vették át az ?rséget és ?rizték a biztonságunkat. Utánnuk Tamás és Attila következett 4 órától. Közben megjött egy kis szél a part fel?l, így kihúztuk a grószt is. Amikor kimentem a következ? kép tárult elém a szalonban: Gábor az asztalra borulva aludt, (kés?bb egy kicsit leült pihenni), Béla elnyúlva aludt z ülésen és a sarokba valaki szintén hortyogott egy krumpliszsákként elterülve, de nem láttam pontosan ki volt az. Miért nem a helyükön alszanak? Merült fel bennem a kérdés, de nem akartam ?ket felkelteni.
Éjjel két hajó közeledett hozzánk veszélyesen, de kisebb kitér?vel elkerültük ?ket. Egyszer minden hajóút véget ér, így aztán kilenc után kikötöttünk a fest?i Komiza városkában. Itt ódon házak ölelik körbe a kiköt?t, van amelyikben nem is laknak. Az emberek a pálmafák alatti kávézókban ücsörögtek, semmi nyüzsgés, rohanás, mintha ünnepnap lenne. Ha valahol házat vennék, az Adrián, az ebben a kiköt?ben lenne.
Fél 11-ig engedélyeztem a pihen?t, ami már nagyon jól esett mindenkinek, hiszen majdnem 24 órája hallgattuk a motor durozsolását.
Egy jót kávéztunk a pálmafák alatt jót beszélgetve, majd irány Bisevo és a kék barlang! Közben már megengedtem a robotkormány használatát is, és Májkiék vezették a hajót, miközben a többiek reggeliztek.
Menet közben felfújtuk a kicsit megereszkedett csónakunkat, majd amikor elértük a barlang el?tti öblöt vízre tettük és András és rajtam kívül az egész csapat elindult felderíteni a Kék Barlangot, amely nevét onnan kapta, hogy a szikla belsejének egy része leszakadt, és a barlang a tengerb?l átsz?r?d? kékes fényt?l kapja a megvilágítását.
Még mindig kellett a látogatásért fizetni, 25 kunát személyenként.
Utána irány Korcula! Kezdetben vitorláztunk, aztán leállt a szél, sebességünk lecsökkent 2 csomóra, így motorlázni kellett.
Az egész csapat fáradt volt az éjszakai hajózástól, itt-ott elnyúlva pihentek a csodásan simogató ?szi napfényben a fedélzeten és a cockpitban.
Amikor 4 óra körül elértük a sziget nyugati végét elkezdtem az oktatást, ami egészen a esti kiköt?i érkezésig tartott. A helymeghatározási módszerekkel kezdtem, el?került a szextáns is, majd a lista szerint jött a többi téma is. Aztán el?kerültek a hajók fényei. Arra az egyszer? kérdésre, hogy egy fehér fény mit jelenthet, sok pont elvesztésével találtuk meg a választ. Ugyanis a kadétok folyamatosan vizsgáznak az ilyen tréningen, hogy a végén egyértelm? és számszer? értékelést adhassak nekik.
Hasonló problémát jelentett egy hosszú dudaszó ködben. Bizony most döbbentek rá a kadétok, hogy ezeket nem vizsgára kell tudni, hanem mindig!
Hét óra körül értük a Korcula leleti végét, ahol megmutattam, hogyan kell csak radarral vezetni a hajót. A térképasztalnál ülve a radart használva kerülgettük a szigeteket és a halászcsónakokat. Mindenkinek nagyon tetszett, de én tudom, hogy ez volt a Kornati-szigetek közötti radarvizsga oktató része.
Szépen behajóztunk Korculára, ahol Attila kötött ki a csendes kiköt?ben. Közben a mai Konyhásunk, Bence elkészítette a vacsoránkat, bolognai makarónit.
Jót zabáltunk, majd kés? estig beszélgettünk.
Holnapra megjön a sirokkó, lehet, hogy es?t is hoz, de legalább ismét vitorlázunk a mai sok motorozás után.


Bence naplója:
Reggel 9-re – 23 óra hajózás után – megérkeztünk Vis szigetére. Gyors reggeli vásárlás, kis városnézés és kávézás után indultunk is, hogy id?ben odaérjünk a Bisevo szigetén található Kék barlanghoz.
Míg Miki és Laci elkormányozta a hajót közeli célpontunkhoz mi megreggeliztünk. Ott leeresztettük a kis gumicsónakunkat és rögtön 7-en nekivágtunk a Kék barlangnak. Kis alkudozás után kifizettünk 150 kunát, hogy bemehessünk a kis nyíláson a szikla belsejébe. Belül a vízen keresztül besüt? napfény miatt gyönyör? kékes megvilágítás van, de attól senkinek nem kell félnie, hogy eltéved. Mi kicsit nagyobb barlangra számítottunk, f?leg ennyi pénzért! Egy tanulsága mégis volt a kiruccanásnak: ha az evezésen múlik, mi biztosan odaveszünk egy hajótöréskor!
Eme tanulságok levonása után Korcula felé vettük az irányt. Mindenki megpróbált kicsit pihenni, lazítani. Ám hirtelen szirénázás törte meg a nyugalmat! Tibor megtalálta a vészhelyzeti riadó/2 perces/ cd-jét. Feladatunk ekkor, hogy 2 percen belül tet?t?l-talpig viharruhába és ment?mellénybe öltözve, útlevéllel a zsebünkben megjelenjünk a fedélzeten. Különben meghalunk! Nekünk sikerült- mármint meghalni. Gábor, Miki, Béla és Laci túlélte, pedig Gábort álmában érte a "hajótörés". Attila, András, Tamás és én viszont már zombik vagyunk.
Sebaj, az els? megrázkódtatás után újra nyugalom uralkodott a hajón. Olyan amilyennek immár kb 35 óra hajózás után kell. Ezt zavarta meg újra Captain Tibor, akinek eszébe jutott megkérdezni t?lünk, hogy mégis, hogyan adnánk le egy vészhívást a rádión. Bár a kérdés a zombiknak kicsit okafogyottnak t?nt, mert néhány órával ezel?tt "meghaltunk"! Nem is sikerült túl fényesen a vizsga. A hajók fényei és a 16 vészjelzés sem jött össze túl könnyen. Csak úgy röpködtek a mínusz pontok a leveg?ben!
Vigasztalásul néhány delfin jelent meg a hajó mögött, de sajnos nem jöttek túl közel, így fényképet nem tudunk csatolni róluk.
Közben beesteledett és megtanultuk a hajót kizárólag a radar és a robotkormány segítségével irányítani. Tanulságos volt a szalonból egy képerny? el?tt ülve navigálni a kis szigetek között. De gy?zött a technika, hiba nélkül teljesített mindkét csapat. Még a kivilágítatlan, a hajó közeledésére az öngyújtójukat csattogtató horgászok közül sem gázoltunk el senkit, bár ez nem mindig rajtunk múlt.
A radarozgatás közben megérkeztünk Korculára. Végre kiköt?ben alszunk! Gyorsan – mint napi konyhás – nekiestem a zacskós leves, üveges spagetti kombináció gyors és sok hozzáértést nem igényl? elkészítésének. Nagy sikere volt, de a mosogatást csak 4 körben sikerült befejeznem, mert sem a mosogatóban, sem a szárítón nem fért el egyszerre annyi edény.
Rövid anekdotázás, viccmesélés után néhányan nyugovóra tértek. Tamás, András, Attila és én kiültünk beszélgetni, borozni hajnali 2-ig.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től