MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2006 els? man?ver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2006 els? man?ver tréningje2006.02.16. - 2006.02.20.

210. út
A kiköt?i man?vereket fogjuk gyakorlni.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Február 16, csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma az els? man?ver tréniggel elkezd?dött a 2006-os év hajózási szezonja. Az id?járás nem nagyon kedvez nekünk: szakad az es?, és 25-30 csomós sirokkó süvít, miközben a h?mérséklet 5 fok körül van. A nyílt tenger fel?l besz?r?dik egy kis hullámzás, ami hátulról jön nekünk és csapkodja a hajó farát. Én már megszoktam ez az zajokat, de attól tartok Gerg? és András a másik hátsó kabinban rosszul fog aludni ett?l.
Mi Danival kedd hajnalban, 3 óra körül érkeztünk meg, akkor nem fújt a szél és mínusz 4 fok volt. Amikor be akartam kapcsolni a f?tést, kiderült, hogy szétfagyott a Webasto dízel kályhánk keringet? szivattyúja így nem lehetett feltölteni a rendszer. Szerencsére lehoztam 3 h?sugárzót, így nem volt annyira hideg. Kedden hazatelefonáltam egy új szivattyúért, amit ma le is hozott Tamás.
Szerencsére az elektromos f?tést be tudtam indítani, miután kicseréltem egy szelepet. Szóval Danival kedden (akkor ragyogó napsütés volt) és szerdán meg csütörtök délel?tt szerelgettünk, felkészítve az Odysseuszt a hajózási szezonra. A rossz id?járás szerda reggelre jött meg.
A csapat ma kett?t?l érkezett: el?ször Tamás, Gergó és András, Majd Zsolt és végül Sanyi és Attila. Szétszedtem az új keringet? szivattyút, hogy csak a szétfagyott alkatrészt szereljem be. Ekkor láttam meg, hogy a vadi új szivattyúnak szét van törve a mágnese, így ez is használhatatlan. Garanciában csrélik, de nagyon meg volt rökönyödve a webastós a hírre.
A csapat elhelyezkedett, majd elkezdtem az elméleti oktatás, ami fél hétig tartott.
Majd elmentünk a ?fügepálinkás? étterembe, a szakadó es?ben és süvít? szélben.
Jót ettünk és beszélgettünk, majd este 10 körül mindenki fáradtan elaludt.

Február 17 péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? lobogó felvonás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tamás, az operat?r
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A horvát lobogót is felhúzom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell kezelni a gázkart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A motor indítás trükkjei
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
András
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mindenki gyakorol valamit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötéldobás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kütél ugratás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gerg?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már a nap is süt!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sanyi megközelíti a bóját
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a 10 pontos gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A többiek csak lesnek és tanulnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Délutánra ilyen szép lett az id?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vizsga
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
András beáll a helyümkre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt a helyünk: balra a Bounty (Albatras), jobbra a Hocus Pocus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így búcsúzott t?lünk ez a szép nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az elõrejelzés szerint ma már kevesebbet fog esni az esõ. A piktogram szerint a mosolygós napocskából fog 2 esõcsepp esni. Holnap viszont az Aladin szerint már 30 csomós lesz ismét a szél. Remélem bejön az elõrejelzés!
Reggel 8 körül elállt az esõ és el kezdett gyengülni az éjjel még 25-30 csomós szél.
Reggelire Sanyi András közremûködésével csodálatos hagymás-paprikás-házi füstöltkolbászos rántottát alkatot, amit jóízûen befaltunk mindannyian. 9 órakor kezdtünk, terv szerint. Elõször levettük a csónakot a fedélzetrõl, ahol a téli álmát aludta. Kicsit ellustul a bocink, meg is ereszkedett a nagy pihenésben, így életet kellett lehelni bele, amit Dani meg is tett: fel kellett pumpálni. A közel 70 kilós bocink vízre tétele nagyon egyszerû: a bliszter felhúzó kötelével felcsörlõztük függõleges helyzetbe, majd a hátulról jövõ szél kifújta elõre a hajó mellé, és szépen beeresztettük a vízbe. Attila és Zsolt volt a csörlõnél, Gergõ, Dani a bocit igazgatták, majd Dani átkötötte a bocit a Bounty (Albatros) orrára.
Majd rögtön kezdõdött az elsõ gyakorlat: meghatároztuk, honnan méri a mélységmérõ a vizet: a vízszinttõl, a tõkesúlytól vagy a hajótesttõl, hogyan kell kezelni a gázkart, indítani, leállítani a motort, kötelet dobni, lekötni, leemelni a bakról távolról, felvenni és feladni a mooringot, szóval a kikötések alapelemeit. Négy csoportba osztottam a kadétokat, mindenki egy-egy feladatot gyakorolt, majd rotáltak. Elõtte osztályoztam õket. A következõ áltag eredmények születtek az alapfeladatokból:
Sanyi, Zsolt, András, Dani: 10 pont,
Gergõ, Attila 9,9,
Tamás: 9,4 pont,
Közben az idõ folyamatosan javult, világosodott és egy melegebb lett. A vége felé már a nap is elõbujt, megnézni a szezon elsõ hajósait.
10 óra 30, befejeztük a gyakorlatokat. Közben a szél átváltozott délnyugatira és lecsökken 15-20 csomóra. Megkezdtük az elsõ menetgyakorlatot: rá kellett tolatni egy bójára. Ez persze nem nehéz, annak aki tudja. Különbözõ kitételeket kell teljesíteni: elõrébõl hátrába úgy kellett átállni, hogy közben a hajó legfeljebb 20 fokot forduljon el. Ez azért fontos, hogy a kadétok megtanulják az elõre és hátra kormányzás szakaszait, módját. Mindenki háromszor rátolatott a bójára. Az elsõ menetben még jó messzirõl és biztonsággal lehetett indulni, majd a másik kettõ menetben már egy 40 méteres motoros melletti szûk helyrõl.
Közben a nap szépen sütött, a szél 15 csomó körül stabilizálódott, így nagyon jó körülmények között gyakorolhattunk. Közben Sanyi és Zsolt ebédre levest és milánóit készített. Nagyon finom volt. Jól esett mindenkinek a meleg étel. 15 órakor elkezdõdött ennek a feladatnak a vizsgája és ahogy a jövendõbeli apám mondani: elválik a bélsár a májtól. A következõ eredmények születtek:
Gergõ: 10 pont,
Sanyi, Tamás, 9,
Zsolt, Dani: 8
András elõször 7, majd a pótvizsgán 9, átlagosan 8 pont
Attila: elõször 6, majd a pótvizsgán 10, vagyis átlagosan 8,
A pótvizsgások 10-10 euróval gyarapították a hajókasszát, Zsolt újítása alapján.
16 óra 30-ra fejezõdött be vizsga. Közben a szél 10 csomóra enyhült. Elkezdtük a helyünkre való betolatást gyakorolni. Ezt mindenki 2-szer csinálta meg. Sajnos a tegnapi mûszer állítgatás következtében a hajó óra elállítódott, így én azt hittem, hogy már fél hét van, amikor befejeztük a mai programot. Pedig még csak fél hat volt, így még ebbõl is letudtak volna vizsgázni a kadétok. Amikor észrevettem a hibát, akkor már késõ volt: a hajó ki volt kötve, bedugtuk a fûtést, meg ittuk a jól megérdemelt páleszunkat is. És már sem nekem, sem a többieknek nem volt kedve újból elindulni.
Tamás persze, azért hogy bosszantson(?) elment futni. Hát kicsit túlbecsülte magát, mer visszafelé már csak sétálva tudott jönni! Rá vártunk, mielõtt még elmentünk volna az étterembe.
Útközben, fél hát felé, nagy csoppekben el kezdett esni az esõ, de mi bemenekültünk a pizzázóba. Itt a többség pizzát rendelt, Tamás és Sanyi kalamárit, András gnochit, én meg dalmát sonkát, finom, ropogós, frissen sült pizza kenyérrel. A számla majdnem fele volt a tegnapinak: 630 kuna.
Fél kilenckor indultunk vissza a hajóra. Nagy zivatar lehetett, mert mindenütt tócsák fénylettek.
Azt még hallottam, hogy a többiek beszélgetnek, de én rögtön elaludtam, annyira elfáradtam.

Február 18, szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorlat közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
András a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dani
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gerg? a 10 pontos gyakorlatra koncentrál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Horgonyzás elmélet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Horgony kézi felhúzása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorlat közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai naplemente
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gyönyörû csendes, napfényes reggelre ébredtünk. Szellõ sem rezdül, a hõmérséklet 8 fok volt, kívánni sem lehetett volna szebb reggelt.
Sanyi ismét kitett magáért a mai napon a reggelivel is, ami virslibõl és debrecenibõl állt és az ebéddel is, ami csevapcsicsa volt. Mire haza megyek, a Eszter kutyája rám se fog ismerni, annyira meg fogok hízni. Se a Sanyi a bûnös, én csak az áldozat vagyok!
Az elsõ gyakorlat a tegnapi folytatása volt: betolatás a helyünkre, balról. Mindenki egyszer megcsinálta, majd osztályoztam a második futamot. A következõ eredmények születtek:
Sanyi, Gergõ: 10 pont,
Tamás Dani András: 9 pont,
Attila, Zsolt, 8 pont.
Ezt követõen az oldalt kiállást gyakoroltuk, jobb oldalról. A 7-es mólónál elõször óvatosan kiálltunk a parthoz, majd a veszélyes mooringokat beeresztettük a vízbe, a csónak horgonyával, nehogy feltekerjük vagy elakadjunk bennük.
A gyakorlatok elõtt Danit felhúztuk az árbocra, hogy onnan filmezze a hajó mozgását. Remélem Tamás szépen összevágja majd a filmet, amit majd a Boatshown le tudok vetíteni.
Elkezdtünk a gyakorlatokat egy rövid elmélet után. Mindenki háromszor állt ki, majd azt terveztem, hogy újabb három kör következik majd és a vizsga. Sanyi kezdte, majd utána Attila és a szokásos sorrendben a többiek jöttek (volna). Egyszer közben egy sikertelen kötél eloldás miatt be kellett mutatnom az egyhelyben fordulás manõverét is, de baj nélkül sikerült kikeverednünk a hajók és a kötelek közül. A kezdetben alig lengedezõ szellõ egyre erõsödött és emiatt egyre nagyobb sebességgel kellett végezni a gyakorlatot az elfújó szél miatt. Aztán a csapat felénél hirtelen annyira beerõsödött a sirokkó, hogy a sima oldalt kiállás átalakult elfújó erõsszeles kikötéssé, a pufferen való feltornázássá. Így háromnegyed 12-kor pihenõt rendeltem el, várjuk meg, mi lesz a széllel. Folytathatjuk a félbeszakadt gyakorlatot (ha gyengül) vagy mást erõs szeles gyakorlatot kezdjünk (ha marad vagy erõsödik). A holt idõt az ebédelésre használtuk fel.
Mivel fél egyre a szél csaj erõsödött és 20-25 csomó körül állandósult, ezért a másik oldalról (jobbról) gyakoroltuk a helyünkre való beállást. Mindenki háromszor megcsinálta, majd a negyediket osztályoztam. Maga a mûvelet abból állt, hogy el kellett hajózni tolatva a többi hajó elõtt szorosan, egy megadott távolságra, majd be kellett állni a helyünkre. A problémát az erõsödõ szél és a hajó orr lendülete okozta, amely a végsõ pillanatban elforgatta a hajót. Aztán az utolsó, fékezõ gáz a mólónál: nem lehetett nagy, mert akkor megdobja a hajót és nagyon fontos volt a kormánylapát helyzete is. Aki hibázott, azt lepontoztam. Elsõsorban már a hajó irányításának tudatosságát, a mozdulatok helyesség figyeltem. Nagyon sokat fejlõdtek a kadétok tegnap óta. Mint mindig, most is megtapsoltuk a 10 pontos manõvereket. A következõ eredmények születtek:
Andráson kívül mindenki 10 pontot ért el, õ meg 9-et.
Sanyi manõvere tetszett a legjobban, mert õ a bekanyarodás ívét három szakaszra megtörte és ezzel mindig tudott szûkíteni vagy tágítani a kanyar ívén, a hajó orr lendületét ellenõrzés alatt tartotta. A többieknek is jól sikerült, de nem volt ennyire biztonságos a manõver.
Ezt követõen fél négykor elkezdtük a horgonyzások gyakorlását, mert jó erõs volt hozzá a szál. Zsolt kivezette a hajót az öböl másik oldalára, majd 5 méteres vízben horgonyt dobtunk. Megmutattam részletesen az egyes fázisokat: hogyan kell megkeresni a megfelelõ helyet, hogyan kell kormányozni és a hajót irányítani a horgonyzás közben, hogyan kell elõkészíteni a horgonyt, a horgony bóját és az összes egyéb elvégzendõ feladatot. Aztán lehorgonyoztunk, megrángattuk a horgonyt, majd felhúztuk a horgony gömböt és ismét elméleti oktatás következett, amit a projektoros vetítés szemléltetett.
Amikor végeztünk az elmélettel, a gyakorlat jött: mindenki minden fázist végigcsinált (volna) de közben beesteledett, így csak a csapat fele végezte el a gyakorlatot.
Hét órakor kötöttünk ki, majd irány az étterem.
Közben a szél egyre erõsödött, és mire visszajöttünk 9 körül, már 30 csomóval süvített ismét a sirokkó. A legerõsebb széllökés 38,6 csomó volt. Az öbölben keltett nagy hullámzás, a Bounty rodrigjének hátborzolgató süvítése szolgáltatta a kis éji zenét. De mindenki annyira elfáradt, hogy meg se kottyant.
Ma is egy szép és hasznos napunk volt.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től