MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2006 második man?ver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2006 második man?ver tréningje2006.02.24. - 2006.02.28.

211. út
Ismét a kikötéseket fogjuk gyakorlni

Üzenet a hajónakRészletes napló

Február 24 és az el?zmények
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
El?zmények:
Ez az út különlegességét Sezo adja. A fed?történet szerint csütörtökön este 7-re értem kellett jönnie, majd együtt leautóztunk Siófokra, a Magiszter hotelba, és ott Zsrávscsinnal és Zozóval kulturált lerészegedésbe kezdünk, Zsrávscsin 50. szülinapja alkalmából. Kicsit benne volt Sezóban, hogy ennyire sztároljuk Zsrávscsint, róla viszont megfeledkeztünk. Mikor 8 óra körül megérkeztünk a hotelba, Zozó márt várt a portán, és mondta, hogy menjünk fel az emeleti büféhez, mert itt túl nagy a nyüzsgés. Sezó ment el?l, és amikor belépett a terembe és felkapcsolták a villanyt, meglátta, hogy 46 barátja várt rá és énekelték a boldog szülinapot. A meglepetés partit Erika és Eszter szervezte neki. Teljes zavarba jött. Mi ezért szeretjük Sezót, mert ilyen. Csupa szív, szeretet, jóindulat.


ÉLJEN SEZÓ!!!


És köszönet Erikának, Eszternek a sok-sok szervezésért!
És elkezd?dött a kultúrált lerészegedés.

Másnap valóban másnap volt.
Pénteken fél 10-kor indultunk Siófokról. Kezdetben csak az es? esett, majd a hegyek között a hó is. Három óra körül, süvít? bórában, szemerkél? es?ben és 6-fokos h?mérsekletben érkeztünk meg Punatba. Sajnos Ali nem tudott jönni, betegség miatt. Jól kitolt velünk, most ihatunk az egészségére.
Rögtön elkezdtem kicserélni az el?z? úton szétfagyott Webasto keringet? szivattyú fedelét, hogy bekapcsolhassam a f?tést. Közben Péter visszaszerelte végre a nagy radart, ami még tavaly Levkason romlott el. Vágujhelyi Feri papája megtudta javítani. Köszönet neki! Már nagyon hiányzott ez a radar. Hiába vettem egy másik színes kijelz?j?t, de ez az igazi! Ezen még igazi gombok vannak és az ember nem egy számítógépes játékot játszik, hanem radarozik!
Négy órakor elkezdtem a bevezet? oktatást, a man?verek és a hajó mozgások elvér?l. Nagyon jó szolgálatot tett a projektor, így mindenki jól láthatta és megérthette az alapvet? összefüggéseket. Elmagyaráztam a hajó mozgását befolyásoló hatásokat, az oldalfelület hatását, a passzív és az aktív kormányzás elvét, a propeller kerék- és sugárhatását, a hajó fordulási pontjának változását, stb. Aztán kisorsoltuk a konyhaszolgálatot, megbeszéltük az el?ttünk álló napok programját.
Fél hét körül felkerekedtünk és elmentünk a pizzázóba, ahol folytatódtak a Sezó napok. Persze Alit is sajnáltuk.
A számla 628 kuna volt.

Február 25, szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjjel süvített a bóra, kint 3,5 fok volt, de nem fáztunk, mert jól m?ködött a f?tés. Én 19,5 fokra állítottam be a kabinomba a h?mérsékletet. Büszke vagyok a f?tésre. Olyan jó lett, mintha egy családi házban lennénk. Olyan száraz, meleg érzés.
A reggelivel megkéstünk, mert még nem rázódott össze a csapat, így egy óra késéssel, csak 10-kor kezd?dtek a gyakorlatok. Ennek pótlására mai napra megszüntettem az ebédid?t.
Az els? bevezet? gyakorlatok 4 különböz? helyszínen történtek: a mooring kötél felvétele, motor és a kormány kezelése, kötél dobás és a kötél szabadítás. Ezekb?l a gyakorlatokból a következ? átlagos eredmények születtek:
Zoli és Norbi 98%,
A többiek 100%-ot teljesítettek.
Aztán elkezdtük húzni a mólót, ami oldal szélben való kiállás egy alapgyakorlata. Mindenki 5 percig húzta még orrkötéllel lekötve, majd 5 percig már szabadon. Ennek a gyakorlatnak a lényege, hogy a hajó csak egy farkötéllel van megkötve a szél fel?li oldalon és a gáz valamint a kormány állításával oldalszélben meg kell tartani a hajótestet.
Mikor végeztünk, elkezd?dtek az els? menetgyakorlatok: el?réb?l át kellett menni hátrába, anélkül, hogy a hajó 20 foknál jobban elkanyaradna, aztán rá kellett tolatni egy bójára. Mindenki megcsinálta 3-szor, majd utána jött a vizsga. A következ? eredmények születtek:
El?re-hátra:
Zoli, Lackó: 10 pont,
Péter, Gábor, Sezo, Norbi: 9 pont,
Tamás: 7 pont.
Bójára tolatás elfújó szélben mindenkinek 10 pontos lett.
Ezt követ?en jobbról kellet oldalszélben ráállni a bójára szintén háromszor, majd jött a vizsga. A következ? eredmények születtek:
Tamás, Lackó: 10 pont,
Péter, Norbi: 9 pont,
Zoli, Gábor, Sezo: 8 pont.
Aztán következett az oldalszélben a balról való ráállás a bójára. Közben Zoli megvádolt, hogy a csókosoknak több pontot adtam. Így megalkuvásból, a további konfliktusok elkerülése érdekében, és persze azért is, nehogy éjszaka Zoli elvágja a torkomat a következ? eredmények születtek:
Zoli: 10 pont,
Gábor: 10 pont,
Péter: 9 pont,
Sezo, Lackó, Norbi, Tamás: 8 pont.
Fél hétkor fejeztük be a gyakorlást.

A mai napon 87 man?vert végeztünk.

Aztán felmentünk a pizzáshoz és jót vacsoráztunk. Itt a legjobb idén a fügepálinka, és legolcsóbbak az árak. Ma többet fizettünk, mert 632 kuna volt a számla.
Mindenki nagyon elfáradt estére, így 9-kor már csak a különböz? hangszín? és er?sség? horkolástól volt hangos a hajó.

Február 26, vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
szép napos, de h?vös id?re ébredtünk. A küls? h?mérséklet 7 órakor 4,6 fok volt, de amint a nap felkelt a Krk-sziget felett, húzta magával felfelé a higany szálat.
Reggeli után rögtön elkezdtük a gyakorlásokat: be kellett állni a helyünkre jobbra kanyarodva. Zoli kezdte (volna), de a negyedik kísérletre sem sikerült. Nem tudott befordulni, a propeller hatás nem engedte. Ekkor kiderült, hogy ezt csak Ali helyett gyakorolta. Hogy milyen béna volt ez az Ali! Pedig nem is ilyennek ismertem meg! Mi történhetett vele? Aztán felmerült bennem: lehet, hogy nem is Ali volt a béna? Lehet, hogy valami történt a hajóval? Le kellene merülni és megnézni a kormánylapátot? De miel?tt a vízi akciók indultak volna, más is próbálja meg.
Így következett Gábor, aki csodálatosan bekanyarodott, ahogy a Nagy Könyvben meg van írva. Megnyugodtam, csak Ali szórakozott velünk. És mit kapott ez után Ali! Csak ügy szikrázott a leveg? a sok elmés (és elmésnek t?n?) megjegyzést?l. Egy darabig Zoli próbálta védeni Alit, de aztán esélye sem volt.
Így gyakorolgattuk a beállásokat. Aztán amikor Zolira került a végén a sor, ? is szépen meg tudta csinálni a gyakorlatot. Ebb?l a feladatból a következ? eredmények születtek:
Zoli, Péter, Norbi, Tamás: 10 pont,
Gábor, Sezo, Lackó: 9 pont.
Ez után a ragyogó napsütésben a másik irányból, balra kanyarodva gyakoroltuk a helyünkre való beállást. Ez sokkal nehezebb gyakorlat, mert a hajóorr lendülete leforgatja a hajót és ezzel az utolsó pillanatban elrontja a man?vert. Kell? id?ben és helyen meg kell törni a lendületet a kormányzással. Kezdetben sokkal nehezebben ment ez a gyakorlat, de aztán szépen mindenki belejött ebbe is.
Kett? el?tt végeztünk egy kicsivel. Gábor (állítólag) nagyon finom halpástétomot készített ebédre, amit mindenki (még Péter) jó íz?en befalt. Közkívánatra háromig csendes pihen?t rendeltem el. Nem esett nehezemre, én is nagyon fáradt voltam.
Hihetetlenül el tudunk fáradni ebben az egész napos gyakorlásban. Korán fekszünk, normálisan kelünk, de a friss leveg?, a fokozott koncentrálás meg teszi a hatását: Tamás és Norbi kivételével mindenki mély állomba zuhant.
Három el?tt egy perccel felébredtem, majd kíméletesen, láb újhegyen bekapcsoltam a CD lejátszót és vidám tengerészdalokkal adtam tudomásul, hogy ez nem SZOT üdül?hajó, hanem az Odysseus iskolahajó. Mivel ez a jó kis zene nem hallatszik az orrkabinban, ezért láb újhegyen (Lackó a tanúm) óvatosan benyomtam jobbra és a balra 3 másodpercre az orrsugár kormányt, hogy Zoli is felébredjen.
Így hamarosan ismét kezd?dtek a gyakorlatok: átálltunk a 7-es mólóra, és megmutattam az elfújó szélben való oldalt kikötést, kötéllel hátramenetb?l. Azért választottam ezt, mert attól tartottam, nagyon alacsony a mólónál a vízszint és ezért a móló széle a hajó korlátjainak magasságába kerül. Sejtésem beigazolódott, valóban alkalmatlan volt a mélység a gyakorláshoz. Ezért elmentünk horgonyozni.
Felkötöttük a puffert a horgonyra, majd szépen ledobtuk a horgonyt 5 méteres vízben. Tolatva kiengedtem 10 métert, majd megfogtam a horgonyt, hogy had szántson és ássa be magát a fenékbe. Majd kiengedtem még 10 métert. ekkor már a vízmélység 4-szerese volt kint. Ekkor jól meghúztam motorral a horgonyt. Állt, mint Katiban a gyerek. Úgy visszarántotta a hajót, mintha csúzli lett volna. Aztán még kiengedtem 10 métert, ezzel biztonságosan le horgonyoztunk.
Oktatási célból leengedtem a teljes 70 méter horgonyláncot, hogy a rákötött kötél is el?kerüljön. Gyakran a charter hajókon 20 méter lánc és kötél kombinációt használják. Megmutattam, hogyan kell a láncról átállni a kötélre.
Ezt követ?en a horgony tartóerejének fokozására leengedtük a horgony kötélen a póthorgonyunkat. Ez akkor szükséges, ha például horgonnyal kötöttünk ki, de éjjel várható a szél er?södése. Ezt a gyakorlatot mindenki végigcsinálta, külön-külön. A gyakorlat befejeztével Zoli átszedte a horgonyláncból a 40-70 méteres szakaszt a horgonykamra orrába, hogy a gyakran használt els? 40 méter szabadon és elakadás nélkül felhúzható légyen. Mondtam neki, hogy kézzel, szépen karikában el kell igazítani a láncot, de ? csak a horgony csörl? karjával piszkálta félre. Így az els? kiísérlet nem sikerült, le kellett engedni ismét a láncot. Másodjára már kiderült, hogy el?ször csak Ali helyett csinálta. Hát ez az Ali milyen ügyetlen! Aztán megpróbálta karikára szedni, ez sem volt tökéletes, mondtam, hogy el fog akadni a horgonylánc. Ez kés?bb be is következett.
Miután felszedtük a horgonyt, a parthoz állást gyakoroltuk a 8-as móló fejénél, ahol nincsenek mooringok a vízbe lefektetve. Mert bizonyára mindenki tudja, ahol mooringok vannak, ott tilos horgonyozni. Mindenki minden m?veletet végig csinált egyszer: kötéllel kilépett, kormányzott, horgonyt engedett. A harmadik gyakorlatnál a horgony felhúzásánál, ahogy jósoltam, el is akadt a horgonylánc. Persze Zoli megpróbálta kidumálni magát szokás szerint, de amikor a lánc kiszabadítására felhozott pajszerrel fenyegettem, akkor már elhallgatott. Egy küls? szemlél? azt látta és hallotta volna, hogy egy parázs veszekedés tört ki, de valójában mindenki fuldoklott a röhögést?l! Alig tudtam én is titkolni, majd kirobbant bel?lem.
Gyorsan kiszabadítottam a láncot, legalább ezt is megmutattam!
Fél hétre végeztünk a gyakorlatokkal, majd Gábor egy rend?rkanyarral, már sötétben visszavitte a hajót a helyünkre.
Sajnos amikor a Webasto m?ködött, valamikor kés? délután elment a f?tési rendszerb?l a víz. Érdekes módon amikor az elektromos f?tést használjuk, akkor nincs semmi baj. Lehet, hogy valamit rosszul szereltem össze? A két f?tés sorba van kötve. Az elektromos f?tésnél is átáramlik a Webastón a víz!
Minden esetre, gyorsan feltöltöttük a rendszert, hogy ismét meleg legyen a hajóban.
Ma a fügepálinkás étteremben vacsoráztunk. Mindenki jól bezabált: hárman halat ettek, a többiek húsokat. A számla csak 908 kuna volt csak! És közben megittunk egy csomó finom fügepálinkát!
Ma sem volt éjszakai élet, mindenki fáradtan elzuhant, fél tízkor csak Lackó olvasott a többiek jóíz?en(?) versenyt horkoltak.
Ma is egy szép és eredményes nap volt.

Február 27. hétf?, hóviharban gyakorlatozunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mára nagyon kellemetlenné vált az id?járás. Id?nként csepergett, d eközben süvített a bóra. általában 20 csomós volt a szél, de gyakran mértünk 25 csomót is.
Reggeli nem volt egyszer?. A mai konyhaszolgálat minden várakozást alulmúlt. Úgy éreztem magam, mint egy vidéki szárnyvonal vasúti restijében üldögéltem volna. Papír tányéron ettünk f?tt virslit, a teaf?z?ben elkészített ízetlen teával. Nem elég ez a megaláztatás, még meg is magyarázta a konyhaszolgálat, hogy ez így a helyes, így az egészséges, és mi vagyunk a hülyék. Akkor váltottam le, amikor a fellengz?s, de igen idegesít? duma közben a gázról frissen levett teaf?z? peremével 2 félholdat égetett a kék csúszásgátlós asztalterít?be, és ráadásul megpróbálta megmagyarázni! Mindenki tudja ki volt az (gondolom) és nem kell Zolit néven neveznem. Szóval a mai konyhaszolgálat csak a süketelésben volt a nagy.
Aztán elkezdtük a gyakorlatokat: kezdetben ismét a mólót húztuk, de most már az er?s, néha viharos szélben. Aztán a helyünkre kellett beállni, az egyre jobban süvít? bórában. Bizony nem volt egyszer? feladat. Nagy sebességgel kellett beszáguldani, nagyon pontos és precíziós kormányzással és a végén úgy megfékezni a hajót, hogy ne forduljon keresztbe, ne üt?djön neki a partnak és a szomszéd hajónak sem. Minden gyakorlat egy-egy külön kaland volt. Gyakran nem sikerült a megközelítés újra kellett kezdeni. Végül is jól sikerültek a man?verek, hála az el?z? napok gyakorlatainak.
Egy órára végeztünk, de akkor már hó is esett, hordta a szél. Az utolsó gyakorlatot már hóviharban fejeztük be. Aztán el?került a projektor és elkezd?dött a horgonyzás elméleti oktatása.
Negyed háromkor már mindenki annyira fáradt volt, hogy elengedtem aludni a csapatot egy órára. Mikor a tengerész dalokkal életet leheltem a kadétokba, már a nap is sütött, és egyre hidegebb lett: 3,5 fokot mutatott a h?mér? és a szél nem csendesedett. Ekkor tanácstalan voltam, hogy kimenjünk-e gyakorolni, vagy valami benti gyakorlatot vegyek el?. Gábor nagy pofával mondta: ki kell mennünk, mert ez olyan férfias. Erre nem tudtam mit tenni, a többiek ugyan kemény és éles tárgyakba akarták Gábor fejét ütlegelni, elrendeltem az indulást. Hát kés?bb kiderült, kár volt. A szél annyira metsz? volt, hogy mindenkinek elfagyott a keze, az arca, a lába. Id?nként 33 csomós befúvások jöttek, de volt egy 36 csomós is.
El?ször az oldalt kiállást akartam gyakoroltatni, de a bóra annyira kifújta a vizet, hogy a helyünkön csak 3,4 méter maradt, pedig 3,8-4 méter a szokásos. Így sajnos túl magasan voltak a mólók, nem tudtuk a tervezett gyakorlatokat elvégezni.
Helyette horgonyoztunk, 2 horgonnyal. Megmutattam, hogyan kell kitenni és bevenni helyesen 2 horgonyt párhuzamosan.
Megmutattam a horgonylánc átterhelését, a guggora használatát, szóval a standard program szerint haladtam.
Negyed hatra végeztünk, majd visszaálltunk 27-30 csomós szélben a helyünkre: bezúgtunk, mint egy ágyúgolyó, de minden kár nélkül megállt az Odysseus. Aztán folytattam a félbehagyott horgonyzási elméletet még egy órát, majd elmentünk a fügepálinkásba vacsorázni.
Ma nagyobb volt a d?zs, így 980 kunát fizettünk. Metsz?en hideg szélben és süvít? árbocok kozott tértünk vissza a jó meleg, otthonos hajóra.
Itt szerettük volna megnézni az Üvegtigris 2-t?t, de sajnos nem volt elég er?s a hang, ,s így élvezhetetlen volt a film. Így fél 10-kor már mindenki aludt.

Február 28.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma reggelre csak 2,7 fok volt a h?mérséklet. A mólón elzárták a vizet, nehogy elfagyjon, így csak palackos vízb?l tudtunk teát f?zni. Sezo és Gábor ismét önfeláldozóan, májat és vesét nem kímélve elmentek reggelit venni.
Ma kivételesen id?ben el tudtuk kezdeni a gyakorlatokat, mert már 9 órakor mozgott a hajó. Még mindig kitartott a bóra, éjjel 37,8 csomós volt a maximális széllökés. Szerencsére reggel csak 20-25 csomót mértünk.
Az els? gyakorlat az elfújó szélben oldalt parthoz állás volt, amit rátolatással és csigás-köteles módszerrel kellett végrehajtani. Ennek lényege, hogy tolatva, hátszélben biztonságosan man?verezhet? a hajó. Így mindig a parthoz lehet elfújó szélben tolatni. A hajó faránál kilép valaki a középs? springgel (ez olyan kötél, amelyik a középs? bikáról megy hátrafelé), amelyre egy csigával egy másik kötelet er?sítünk. Ez a csigás kötél szabadon tud elmozdulni el?re-hátra a springen. A csigás kötél a hátsó bika két szára között megy ki, és a vége a hátsó csörl?n van lekötve. A középs? springet kezdetben szorosan fogja a csigás kötél, így olyan, mintha egy farkötél lenne. Ez ezért kell, hogy a hajó megindulását segítse, és megakadályozza, hogy a hajó fara nagyon leesen. Egyenes kormánnyal gázt adva szépen emeljük felfelé a hajót, miközben fokozatosan engedjük kifelé a csigás kötelet. Amikor már 45 fokos szögben áll a hajó a parthoz, már teljesen ki van engedve, így a kormánylapát kihajtással és a gázadással még 30-40 csomós szélben és oda lehet állni a parthoz. szóval ezt gyakoroltuk, mindenki kétszer megcsinálta ezt a man?vert. Tavaly még orral álltunk ki a parthoz és orrkötélen fordultunk ki, de ez egy dinamikus man?ver, sok helyen el lehet rontani, bátorság és szerencse kell hozzá. A mostani viszont egy statikus man?ver, biztonságos, egyszer?.
Mindenki 10 pontra teljesített.
Aztán ráfújó szélben gyakoroltuk az oldalt kiállást. Ez is elég jól ment. Az indulást hátsó springet tolatva való man?verrel végeztük. Ezt is mindenki szépen megcsinálta.
Így az utolsó napon csak 10 pontos gyakorlatok voltak.
A legutolsó man?vernél Sezo állt vissza a helyünkre, 25 csomós bórában, nagy sebességgel bezúgtunk a Bounty és a Hocus Pocus közé, és egy 10 pontos kikötéssel és egy nagy tapssal zárult az idei második man?ver tréning.
Az els?t a sirokkó, a másodikat a bóra uralta.
Átlagoltam a pontszámokat és a következ? eredmények születtek:
Zoli?, Péter 97%,
Gábor, Sezo, Lackó, Norbi 95%,
Tamás 94%.

Gratulálok, nagyon jók az eredmények!
Úgy látom az els? két túra után, hogy nagyon helyes volt az a döntésem, mely szerint egy nappal megnyújtottam a man?ver tréning id?tartamát, mert kellett ez a nap.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től