MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Március els? man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Március els? man?ver tréning2006.03.11. - 2006.03.15.

212. út
Ismét a kikötéseket és a horgonyzásokat gyakoroljuk.
A második napon 47 csomós bórában sem álltunk le.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap ? Szombat: csendes id?ben gyakorolunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A hegyekben csodálatos hófödte tájakon autóztunk át, ragyogó napsütésben, +2 fokban. Ez a napsütés fogadott minket Punatban is, és 13 fokos meleg, gyenge szell?vel. Igazi szép tavaszi id?nk volt.
El?ször Zoli érkezett, aki Pécsr?l egyedül jött, majd kés?bb a többiek, Ákos vezette lakóautóval. Én éppen befejeztem a kis székem farigcsálását. Ez egy koracélból készült lap, amely közepére egy négyszögletes rúd van hegesztve. A rudat a be tudom dugni a csörl? kar helyére és így kényelmesen fogok ülni és nem kell egész nap kucorogni a man?ver tréningen. Sajnos a farigcsálás oka az volt, hogy valamiért 21x21 milliméteresre készült el a rúd, amikor 17x17 a nyílás mérete.
A szép id?t kihasználva érkezés után rögtön elkezd?dtek a standard oktatási program gyakorlatai. A motor használata, az indítás fázisai, a leállítása, a kormánykerék használata, a gázkar és használata, stb. Közben meghatározták a kadétok, hogy mit is mutat a mélységmér?. Ez nagyon fontos feladat, hiszen egy ismeretlen charter hajón nem lehet tudni, hogy a víz felszínét?l, a hajótestt?l (ahol a jeladó található) vagy a t?kesúlytól mutatja-e a vízmélységet.
Aztán megmutattam a mooring kötél használatát, elmagyaráztam a trükköket és feladatokat ennek kezelésénél, a kötél lekötését a bikára, a lehetséges hibákat, stb.
Végül a kiköt? kötelek kezelését: hogyan kel kidobni a kötelet, hogy a vastag, 22mm-es 15 méter hosszú kötél kinyúljon, hogyan kell a végére gyorsgasszát (palsteket) kötni, és a 15 méteres kötélb?l feszesen hogyan kell 3 méteres darabot lekötni gyorsan és biztonságosan, anélkül, hogy a többi 12 métert áthúznánk a kötél karikán. Végül a kötél bakról való leugrasztását gyakorolták a kadétok.
Én közben szétszedtem a baloldali hátsó csörl?t, mert szalajtott: felragadt a racsnija a tél folyamán. Ezt is megmutattam a kadétoknak.
Szóval jól elvoltunk este hatig. Szép csendes naplementében fejeztük be a gyakorlatokat. Aztán elmagyaráztam a hajón való élet legfontosabb tudnivalóit. Ákos bevállalta a pénztárosi szerepet, Mila a konyhaf?nök lett, a többiek között kisorsoltuk a konyhaszolgálatot.
Aztán elmentünk vacsorázni. A pizzásba mentünk volna, de az zárva volt, így maradt a Fügepálinkás étterem, a Kosta Rika. Aki nem tudná, ennek különlegessége, hogy itt kitesznek az asztalra egy nagy üveg csodálatosan finom íz? fügepálinkát egy csapos üvegbe, és annyit iszunk bel?le, amennyit akarunk. Eddig még csak egy túrán tudtuk kiinni az üveg tartalmát.
vacsora után fáradtan vánszorogtunk vissza a hajóhoz, majd minden villámgyorsan elaludt.

2. nap, vasárnap: 47,7 csomós bórában gyakorlatoztunk, majd estére 1,5 óra kellett a 30 csomós szélben a kikötéshez, miközben felszedtük a mooring kötelet is.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai el?rejelzés az Aladinról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A konyhaszolgálat, csak az asszony meg ne lássa!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A stokim
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
H?zzuk a mólót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A PETE (Pátyi Els? Tengerész Egylet) 2/3-a
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Man?ver közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még süt a nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Uzsonna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új LCD TV-monitor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már sokkal zordabb az id?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mila
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Van aki még mindíg eszik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg gyakorlatozunk, pedig már nagyon fázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A poharak szépen várnak a sorukra ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mila a csapos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk ma. Ahol piros a csík, ott 35 csomónál er?sebb volt a szél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez volt a maximális mért szél
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggeli el?tt még felszereltük a Gábor barátomtól kapott LCD TV-t a szalonba és behúztuk Beta I-vel és Milával a hozzá tartozó kábeleket is.
A ma reggel is szépnek indult. sütött a nap, 5-10 csomós enyhe bóra fújdogált, de az éjjel a Navtexen érkezett el?rejelzés szerint délutánra már 40-60 csomós bóra várható, ami helyenként akár 80 csomót is elérhet. Így a reggeli után rögtön elkezdtük a gyakorlásokat, hogy ha bejön kés?bb a nagy szél, akkor már legyen mindenkinek egy kis tapasztalata. Így elmaradt az elméleti oktatás, ami kés?bb nagyon hiányzott.
Az els? gyakorlat a móló húzása volt szokás szerint, mert csak így tudjuk megtartani a hajót az oldal szélben, amíg felvesszük a mooring kötelet. Mindenki 5 percig húzta a mólót a lekötött orrkötéllel, majd miután lement a kör, akkor orrkötél nélkül, szabadon. Közben beállítottam a szél riasztást: ha er?sebb lesz 30 csomónál, akkor abbahagyjuk a gyakorlatokat. Aztán arra gondoltam, ha nem tudunk visszajönni ide a helyünkre, akkor majd a móló végére állunk. Meg is néztem a móló keresztben álló végén lév? helyet, ahol estére a nagy szélben ki tudunk kötni és alkalmasnak találtam. Így elindultunk, noha az utolsó gyakorlatok alatt többször is megszólalt a 30 csomó.
Az els? feladat az el?réb?l a hátra volt, majd letettük a pufferunkat egy horgonnyal és arra kellett rátolatni. Izgatottan nézegettük a szélsebesség mér?t, mit is mutat. ?Nézd, 34,2!?, majd ?Láttad 35,8!? . Kezdetben. 30 csomós volt a szél, majd 35, kés?bb 40. Aztán már csak a 45 csomó feletti széllükéseket számoltuk. Az ember mindent meg tud szokni. Így észre szokták meg a kadétok a 30-40 csomós bórában való man?verezést.
Mindenki kétszer ráállt a bójára az els? körben. Kezdetben nem nagyon sikerült, kivéve Melles I-nek, aki rögtön megcsinálta jól a gyakorlatot.
12 óra felé mértük 47,7 csomós a maximális széllökést.
Péter és Tamás egy óra tájban érkezett, az alvásra kiválasztott helyen vettük fel ?ket. Az er?s szélben csak az 5. kísérletre sikerült megközelíteni a mólót.
Aztán tovább folytattuk a gyakorlatokat.
A leveg?t a bóra leh?tötte, csak 3 fok volt a h?mérséklet., az ég befelh?södött és az er?s szélben nagyon hideg volt. Az arcom teljesen elfagyott.
Fél ötig gyakoroltuk a man?vereket, aztán már mindenki nagyon fázott., így elrendeltem a kikötést.
Ezzel jól elvoltunk este hatig. Második kísérletre sikerült megközelíteni a mólót és kiadni a farkötelet, majd elég gyorsan felvettük a mooringot. és Ákos lekötötte az orrban. De kiderült, hogy a mooring balra tart és a jobbról és hátulról jöv? szélben nem tudta megtartani a hajó orrát, a szél el kezdte rányomni a mólóra a hajót. Jobbra állt ugyan egy vitorlás, amire rákötve egy kötelet fel tudtuk volna húzni magunkat, de olyan messze volt, kikötve, hogy nem lehetett átmenni rá. Ezért elkezdtünk motorral fordulni, Szerencsétlenségünkre a mooring vége bent maradt a vízben és hamarosan el kezdte a hajócsavar feltekerni azt, így le kellett állítani a motort. Maradtak a kézi lehet?ségek. Át kellett adni egy kötelet a szomszéd hajóra, ezért fel kellett h?zni a hajót. a szél felé. Minden megoldódott volna 5 perc alatt, ha valaki be tudott volna menni a hajóra. De a hajó túl messze volt.
Ezért a hajó orráról egy csigán keresztül kiadtunk egy kötelet és azzal próbáltuk felhúzni a hajónkat a másikhoz. Majdnem sikerült is, de közben veszélyesen rákerültünk a mólóra, így más módszer is kellett. Ekkor a hátsó csörl? segítségével a hajó farát próbáltuk felhúzni, ami végül sikerrel is járt, futóra átkötöttünk egy kötelet a másik hajó horgonycsörl?jére. Mikor úgy t?nt, hogy már készen vagyunk, akkor kiderült, hogy egy méterrel el?re kellene állni, mert nagyon közel vagyunk és a járót nem tudjuk kitenni.
Kezdhettük el?röl az egészet. A szél nem csitult, 30-35 csomóval h?tötte a kedélyeket.
Sajnos a farkötélen engedve a hajó csak közelebb került a mólóhoz, a mooringon nem tudtunk húzni, így végs? megoldásként maradt a baloldali achterra kötött jobbra tartó kereszt kötél, amivel sikerült eltolni a hajót a parttól.
Szóval jól elvoltunk este hatig.
Miután mindennel végeztünk, a hajócsavar tengelyét a motornál megforgattam és ezzel sikerült 30-40 másodperc alatt elvágni a propellerre felkapott mooringot. Sajnos a kötélvágónk foga tavaly Paxoi-on (Görögország) beletört egy drótkötélbe, így a csonkokat le kellett szedni, az új még nem érkezett meg. Most a rögzített álló kés vághatta el szerencsésen a kötelet. A két elvágott darabot összekötve véget értek a mai man?verek és végre elmondhattuk, hogy ?nekitámasztottuk a biciglit a kocsma falának?.
A man?ver sluk után átbeszéltük az eseményeket. Mindenkivel meg voltam elégedve, minden rendben ment, senki sem hibázott, noha minden ellenünk dolgozott, végül az összes feladatot sikeresen megoldottuk.
Ma egy nagyon érdekes és izgalmas és bizony nagyon fárasztó nap volt. Annyira, hogy az étterembe is autóval mentünk.
Vacsora után 9-kor már mindenki aludt a jó meleg hajóban. A szél nem csendesült, 25-35 csomóval süvített a bóra.

3. nap, hétfõ: viharos nap, sajnos csak elméleti oktatás folyt, de gyakorolni nem tudtunk a 46 csomós szélben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai el?rejelzés az Aladinról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai konyhás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány a tanulmányi kirándulás!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez az elfordulva nyíló propeller
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a beton hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennek a hajónak a vezet?je nem a Jacht Akadémián tanult
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak itt tudtunk megállni, a móló végén
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A bóra nem csendesedett, egész éjjel tombolt. Még reggel is egy-egy széllökés pofonként hatot és a hajó hirtelen 10 fokot is megdõlt ilyenkor.
Az idõt nem töltöttük hiába, mert úgy is elmaradásunk volt az elméleti képzésben. Ezért reggeli után az új monitort felhasználva átvettük a manõverek elméletét. Sok kérdés volt, erre megpróbáltam válaszolni. Jó néhány gyakorlatot csak a modell hajó segítségével tudtam megmutatni, de talán mindenki megértette. Közben többször felvágta a bóra a járót, olyan erõvel fújt. 43 csomót mértünk maximális szélként.
Háromnegyed egyig az elmélettel foglalkoztam, majd utána tanulmányi kirándulásra mentünk a kikötõben, hogy a parton lévõ hajókon megnézzük a manõverekre ható erõket befolyásoló kialakításokat.
Kettõre Végeztünk, majd Beta I. nekilátott az ebédnek, amit meglepetésnek szánt: sajtleves, túrógombóccal. Nagyon finomra sikerült. jóízûen befaltuk az egészet.
Aztán ugyan még a horgonyzási elméletet át kellett volna vennünk, de láttam a többieken, hogy nagyon mentek volna már gyakorolni, így úgy döntöttem, elindulunk. Az utóbbi 15 percben a szél 15-20 csomós volt, de tudtam, hogy még nincs vége a viharnak.
A visszaérkezésünkre gondolva, a szomszéd hajó orráról kivittünk egy kötelet duplán a partra, hogy könnyebben ki tudjunk kötni majd. Beszedtük az összes kötelet, majd a járót is, és már éppen indultunk volna, amikor ismét feltámadt a szél: 46 csomót mért a mûszer. Merkl I-t majdnem besodorta a mólóról a hirtelen jött erõsödés. Késõbb elmondta, komolyan úgy gondolta, hogy mindjárt beesik a vízbe. Hát ennyit a gyakorlásról. Így visszakötöttünk mindent, majd elõkerült a horgonyzásos PowerPoint bemutató és este hétig errõl volt szó. Tételes végigvettünk minden részletet, így holnap már gyakorolhatjuk is ezeket.
A bõséges ebéd miatt ma nem kívánkozott senki sem az étterembe, így megnéztünk néhány videót és lefeküdtünk aludni. A bóra süvít rázza a hajót, de jó melegben vagyunk.

4. nap - ma 72 különbözõ kikötésünk volt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ma erre jártunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lobogónk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A man?verek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Beta I.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Melles I.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Merkl I.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A bóra 20 csomó körül állandósult, néha elérte a 30-at is, de volt amikor 15 csomóra esett vissza. A reggeli után rögtön indultunk a 7-es móló fejéhez hogy az elfújó szélben való oldalt kikötést gyakoroljuk.
Az irodalom szerint ezt úgy kellene megcsinálni, hogy széllel szemben orral kimegyünk a parthoz, valaki kilép egy kötéllel, amit gyorsan leköt, majd el kell kezdeni motorozni elõre, a parttal ellentétes irányban kihajtott kormánylapáttal. Ekkor a hajó orra nekinyomódik majd (egy gondosan elhelyezett pufferen) a partnak, majd a motor feltolja a hajó farát. Ez így leírva jónak tûnik, de a 16 méterre lévõ hajóorr távolságát a parttól nagyon nehéz megítélni, ha túl korán állunk meg vagy jön egy pöff, lesodorja a szél a hajót, ha késõn vagy ha éppen csendesül a szél, akkor törik a hajó orra. Szóval ez egy dinamikus manõver, mindent a mozgásban lévõ hajó viselkedése dönt el.
A februári elsõ manõver tréningen viszont kikísérleteztem a másfél köteles eljárást. Ennek lényege, hogy kitolatunk a parthoz, szép lassan, biztonsággal. Hátulról mindig látjuk a part távolságát, mindent tudunk szabályozni. A partnál kilép valaki egy hosszú kötéllel, ami a középsõ, a vágató bikára van lekötve és a hátsó bikánál pedig egy csigán egy másik kötél van rajta. A hosszú kötelet le kell kötni a parton, majd elõre kell motorozni. A csigás kötél miatt a hosszú kötél kezdetben farkötélként viselkedik, ami nem engedi leesni a hajó farát. Mikor már befordult egy kicsit a hajó kiengedjük a csigás kötelet, akkor mád a középsõ bikán lóg a hajó és szépen nekisimul a partnak.
Hát ezt gyakoroltuk. Ez egy két személyes biztonságos statikus manõver. Nem kell sebesség hozzá, mindent kontrollálhatunk, nincs kockázat. Mindenki el volt ámulva és nem hittek a szemüknek a kadétok, olyan jó ez a manõver. Hát ezt gyakoroltuk 9-tõl 2-ig. Persze azért leírva minden sokkal egyszerûbbnek tûnik. A vizsgán 9-és 10 pontok szerepeltek csak. Ennél rosszabb gyakorlatokat nem fogadtam el.
Szinte hihetetlen volt látni, amikor 30 csomóval tolta el a hajót a szél, miközben az szépen odasimult a parthoz. Közben virslit ebédeltünk, csak úgy futtában, hogy minél többet tudjunk gyakorolni.
Nagyon hideg volt, a hõmérõt 3,5 fokot mutatott, de legalább pozítívat. Az erõs szél miatt dermesztõnek tûnt ez a hõmérséklet is.
A vizsga után az oldal szélben való kiállást gyakoroltuk: a 7-es móló szabad részére kellett fordulásból rátolatni. Ezt a gyakorlatot is mindenki 2-szer elvégezte, hogy a helyünkre is be tudjunk állni végül.
Négy óra után fejeztük be ezt, majd kezdõdött az igazi, veszélyes kikötés: beállni 20-28 csomós oldal és ráfújó szélben a saját helyünkre.
Ha eddig fáztam is, most azért felmelegedtem, az biztos. Rémisztõ látvány volt, amikor 4-5 csomóval bezúgtunk a helyünkre és ezt a sebességet a parttal 2-3 méteren kellett úgy felemészteni egy nagy gázzal, hogy a hajó ne csavarodjon el. Bizony nem mindig sikerült a manõver többször az utolsó pillanatban kimenekültünk, de addig gyakoroltuk, amíg mindenki szépen kiállt a parthoz. Aztán jött a nem kevésbé izgalmas indulás is, amikor a 30 csomós oldal szélben kellett kilõnünk a hajók közül. Most értették meg a kadétok, hogy miért is kellettek az elsõ nap látszólag felesleges gyakorlati. Csak azokat a dolgokat gyakoroltuk, amelyeket egy bonyolultabb esetben már készség szinten kell alkalmazni.
Szóval sok izgalommal zárult a mai nap is. Jó volt látni a csillogó szemeket és a megelégedett arcokat és azt, hogy mennyit ügyesedetek a tréningen.
Öröm volt kikötni a helyünkön végre, két nap után.
Sajnos Péter és Tamás elhagyott minket: amennyivel késõbb jöttek, annyival hamarabb mentek.
Este megbeszéltük a nap tapasztalatait a fügepálinkásban, majd a fagyos szélben bemenekültünk a jó meleg hajóba. Megnéztük a Rotorman által készített Lutter Tours címû filmet, majd mindenki szinte elájult a fáradságtól.
Ma volt egy részleges holdfogyatkozás, de nem volt erõnk ébren maradni.

5. nap, Szerda: Március 15-e tiszteletére lobogó díszbe öltöztettük az Odysseust, délel?tt gyakoroltuk az oldalt kiállásokat és a far springen való kifordulást, majd délben véget ért a túra.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ver?fényes, szélcsendes reggelre ébredtünk. Hideg volt ugyan, de érz?dött, hogy a Nap hamarosan felmelegíti a leveg?t. Reggelire hagymás-sonkás tojás volt, majd 9ákor elkezdtük a gyakorlatokat.
Közben egyre melegebb lett, a szél is feltámadt és 10-20 csomó közötti bóra fújt. A 7-es mólónál gyakoroltuk az oldalt kiállásokat, ahol a szél 30-60 fokos szögben fújt balról. Így ez egy ráfújó szeles oldalt kikötésnek számított. Megmutattam és elmagyaráztam, hogyan kell egy csavarást adni a hajónak, hogy végül oldalt haladva, a középs? pufferokon koccanva érkezzen a parthoz.
Többé-kevésbé sikerült is, csak egy pufferunk halt bele a gyakorlatba.
Mindenki kétszer megcsinálta, majd a második körben az els? gyakorlat még próba volt, a másodikat osztályoztam. Közben ragyogóan sütött a nap, igazi szép tavaszi id? volt.
Az indulásnál a far springen való kifordulást gyakoroltuk. Ennek lényege, hogy kirakunk egy puffert a hajó farához, majd hátramenetben kifordulunk rajta. Amikor már a hajó 60-70 fokos szögben áll, akkor elindulunk el?re. A visszafordulásnál a Williamson fordulót gyakoroltuk.
A délig 24 man?verünk volt, majd Mila nagyon szépen kikötött a helyünkre.
Ezzel véget ért a man?ver tréning.

A következ? eredmények születtek:
Ákos: 96%,
Zoli: 95%,
Merkl I: 97%,
Mila: 96%,
Melles I. 96%,
Beta I: 96%.

Nagyon meg voltam elégedve a teljesítményükkel és rövid értékelés után fájó szívvel vettem búcsút t?lük.

Szép volt, kadétok!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től