MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Áprilisi man?ver térning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Áprilisi man?ver térning2006.04.21. - 2006.04.24.

217. út
A tréning célja, hogy a kikötõi manõvereket és a horgonyzásokat gyakoroljuk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Április 21- Vízre kerül az Odysseus az új kötélvágóval felszerelve, majd délutántól kezdõdik a manõver tréning
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vízre kerül a felújjított Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ?j kötélvágó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat, feri nélkül
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fügepálinkásban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 737 KB

Háromnegyed 12-e érkeztem Punatba. AZ Odysseus már a daru alatt függött, vízrebocsátásra készen. Kedden emelték ki a szokásos évi karbantartásra. 3 réteg sötétkék alga gátlót kapott a test, a kormánylapát 4 réteg fehéret. Ezen kívül a víz vonal felett volt egy felragasztott kék csík, ami a 3 év alatt megtett 38 ezer mérföld alatt erõsen megkopott a vízben úszó uszadékoktól. Ezt leszedték és helyette felfestettek egy csíkot.
Végre sikerült felrakatni a fartükröt védõ gumicsíkot is, amelyet Málta felé menet megkezdett a tenger még júniusban.
Továbbá kicserélték a tengely külsõ és belsõ csapágyait is. A belsõ csapágynál volt a tömítés, amely már áteresztett. Ezeket 600 óránként kellene cserélni, de utoljára tavaly került bele új darab, 2800 órával ezelõtt. Ezzel megszûnt a víz befolyás a hajótestbe is. Végre nem süllyedünk! Hurrá!
Végül felkerült az új kötélvágó is. A régi a Korfutól délre lévõ Paxoi-szigeten tört el, amikor felkaptunk egy drótkötelet, augusztusban.
Szóval mindent megcsináltak, amihez ki kell emelni a hajót a vízbõl.
Amint megérkeztem, már emelték is a hajót. Alig tudtam lefényképezni, kipróbálni a kötélvágót. Hát ez az új szerkezet hihetetlen veszélyes! Nagyon éles, recés és azonnal vág!
Szóval érkezésem után 8 perccel már a vizet ért az Odysseus.
Minden rendben volt vele, beálltunk a helyünkre. Nagyon nem szeretem, ha a parton van a hajó. Mintha a kórházban lenne!
Hamarosan megjöttek a kadétok: Jenõ, Sanyi, Józsi és Csaba, majd három óra körül Edit, Klári és Pisti. Feri sajnos csak este fél 11-re érkezett, mert csak délután tudott elindulni.
Egy rövid elméleti oktatás után megkezdõdtek a szokásos gyakorlatok: motor és kormánykezelés, mooring kötél felvétele-feladás, kötéldobás, az alapvetõ csomók, stb.
Fél nyolckor értünk a gyakorlatok végére.

A következõ eredmények születtek:
Csaba: 96%,
Józsi: 99%,
Edit: 99%,
Pisti: 99%,
Klári: 99%,
Jenõ: 100%,
Sanyi: 99%
Aztán átvonultunk a fügepálinkás étterembe, ahol jól megvacsoráztunk. Kiittuk viszont a fügepálinkás üveget! Ez volt a 2. alkalom, amikor ez sikerült.
10 óra után érkeztünk vissza holtfáradtan a hajóra.

Április 22. Ma 78 man?verünk volt a ragyogó tavaszi napsütésben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 9-kor kezdtük a gyakorlatokat. Kezdetben az el?remenetb?l hátra menetbe való átállást és a tolatást gyakoroltuk.
Látszólag a ez nagyon egyszer? feladat, de ez csak annak t?nik! A hajócsavar kerék hatása azonnal elcsavarja a hajót, amikor hátrát adunk! Aztán tolatva kormányozni a kezd?knek szintén nem egy szer? feladat. Különösen akkor, ha érinteni kell egy nagy bóját, lassan és pontosan! Minden esetre ezt gyakoroltuk délel?tt: mindenki kétszer rátolatott a bójára, majd a második körben egy gyakorlás, majd jött a vizsga. Aki nem teljesített legalább 8 pontra, az pótvizsgázott. Ebb?l a gyakorlatokból a következ? eredmények születtek:
El?re-hátra menet, elcsavarodás nélkül / a bójára tolás:
Csaba: 9/9
Józsi: 10/10
Edit: 10/8
Pisti: 10/10
Klári: 9/9
Jen?: 10/9
Sanyi: 10/10
Feri: 9/10

Mire végeztünk egy óra lett, megálltunk egy kis pihen?re. Ragyogó napsütés volt egész nap és 10 csomó körüli szél fújt nyugat-délnyugta fel?l.
Kett?kor ismét elkezdtük a gyakorlatokat, mos a helyünkre kellett betolatni, jobbról. Közben kötéllel megtartani a hajót, majd szépen elindulni. Ez már látszólag bonyolultabb feladat volt, de a szomszéd hajók szépen megvezetik, megtartják a mi hajónkat, ha óvatlan a kormányzás.
A harmadik gyakorlat közben megjöttek a szomszédos Hocus Pocusra a tulajék, így átmentünk egy másik helyre gyakorolni, hogy ne idegeljük és lökdössük ?ket. Kiderült, hogy jó volt az el?relátásom, mert bizony volt jó néhány bodicsek! És bizony sokszor berregett az orrsugár kormány is.!
Mindenki kétszer gyakorolt, majd egy próba után jött a vizsga és a pótvizsga.
A következ? lett a végeredmény:
Csaba: 8
Józsi: 10
Edit: 8
Pisti: 9
Klári: 9
Jen?: 9
Sanyi: 8, de megtapsoltuk, olyan szép volt. Sajnos egy pontot veszített amikor kiállás közben nem tette üresbe a motort a kötelek felett, egy másikat amikor túl gyorsan ment és megszólalt az 5 csomót jelz? alarm. Ha ezeket nem követi el, akkor 10 pontos lett volna a gyakorlata! Szép volt nagyon a beállása! Feri: 10
Fél hétkor végeztünk, majd a kiköt?i pizzázóban megvacsoráztunk.

Ma 78 man?verünk volt.

Április 22. Folytatódik a man?ver tréning. Tolatás, horgonyzás, majd oldalt kiállás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötések tolatva
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Horgányzási gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oldalt kikötési gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rózsaszín állom az Odysseusról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csodás nyugodt napfényes reggelre ébredtünk. Szell? sem rezdült, a h?mérséklet 12 fok volt, ami folyamatosan emelkedett. Sajnos a man?ver tréninghez mára már jobb lett volna nagyobb szél, de ez nem rajtunk múlik.
Reggeli után elkezdtük gyakorolni ismét a beállásokat, balról fordulva. Mindenki mára már sokkal ügyesebb lett. A következ? eredmények születtek:
Csaba: 9
Józsi: 10
Edit: 8
Pisti: 9
Klári: 8
Jen?: 10
Sanyi: 10
Feri: 10
Ez a gyakorlat sokkal nehezebb mert hajó orra a tehetetlensége miatt elfordul és a kerék hatás ezt a mozgást csak fokozza. Úgy t?nik kezdetben, hogy szépen bemegy a hajónk a kijelölt helyre, de aztán az orra balra vágódik, a fara jobbra, aztán már csak a kár enyhítésr?l beszélhetünk.
Ennek ellenére nagyon jól sikerültek a gyakorlatok, a kadétok egyre ügyesebbek.
Fél egyig tartott a gyakorlat, majd a ma konyhások virslit f?ztek, majd elvonult kévézni a csapat.
A déli pihen? után a horgonyzásokat gyakoroltuk. Egy közönséges egy horgonyossal kezdtük. Ezt a horgony bójás változat követette, majd a póthorgonyt leeresztve a láncunkon növeltük a horgony tartóerejét. Utána sorba kötöttük a póthorgonyt a rendes horgonyunkkal. Ekkor kieresztettünk 50 méter láncot, amelyet 5 méteres szakaszokra bontva kézzel húzott fel minden egyes kadét. Ezzel a horgony csörl? hibáját szimuláltuk.
Az utolsó gyakorlat két horgony párhuzamos kötése volt.
Err?l jut eszembe következ? feladat: két villamos cseng?t kell m?ködtetni 1 szál (egy eres) dróton úgy, hogy lehet?ség legyen hol az egyik, hol a másik hol mind a kett? cseng? m?ködtetésére. Hogyan lehetséges ez?
Ezt akkor alkalmazzuk, ha nagyon er?s szélben kell horgonyoznunk és csökkenteni kell a horgonyláncon ható er?t, miközben a horgonyok tartóerejét növeljük. E közben megmutattam a guggora használatát is ? szóval ment a man?ver tréning standard programja.
Ezt követ?en az oldalt kiállás gyakoroltuk. Ez mára már egy nagyon egyszer? man?verré vált, amelyet a korábbi gyakorlatok nélkül nem tudtak volna elvégezni. A hajónak egy kanyarodásból származó lendületet kell adni, a kerékhatással a farát, a kormánnyal az orrát kell a part felé mozdítani. Aki jól csinálja, annak a hajó oldalt, keresztben mozog és csak a középs? pufferekkel ér ki a parthoz. Mindenki kétszer gyakorolt, majd a második menetben egy gyakorlás után jött a vizsga.
A következ? eredmények születtek:
Csaba: 8
Józsi: 8
Edit: 10
Pisti: 10
Klári: 9
Jen?: 9
Sanyi: 10
Feri: 10
Nagyon meg voltam elégedve a csapat teljesítményével, pedig aki volt már man?ver tréningen tudja, hogy semmilyen hibát nem nézek el.
Este Sanyi és Csabi készített egy PowerPointos bemutatót a vágyaikról, amelyet utolsó képekként mellékelek. Fél nyolckor kötöttünk végül. Ma csak 53 kikötési man?verünk volt, de 4 órán át horgonyoztunk közben.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től