MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Májusi els? szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Májusi els? szkipper tréning2006.05.01. - 2006.05.07.

219. út
Ismét 500 mérföldet kell hajózni és a szkipper tréning oktatási programjának teljesítése a cél.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Május 1, hétf?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Iván naplója:
Hétf? délután miután bepakoltunk a hajóba, elkezdtük a munkát.
El?sz?r Tibor bemutatta a hajót, mit hol találunk, mi hogyan m?ködik. Hosszú volt a listája, így ezzel el is ment három óra. Különösen a wc használatáról szóló részt emelte ki Tibor, mint a hajó egyik legfontosabb és legsérülékenyebb részét. 7 kor elvégeztük a deviáció számítást és ezzel már túl is voltunk az els? kihajózásunkon. Szerencsére szélcsendes id? volt, kis napsütéssel, megkönnyítve ezzel a kadétok dolgát.
8 óra után elindultunk az étterembe, mivel ételünk nem volt elég egy hajós vacsorára. Tibor a fügepálinkás éttermet ajánlotta, a legnagyobb örömünkre, hiszen a finom ételek mellett korlátlanul csapolhattunk az asztalon elhelyezett úszó fügékkel izesített törkölyb?l.
Sajnos nem sikerült megdöntenünk az elöz? csapat rekordját,akik kátszer is kiitták a páleszt, de azért 4-5 kör biztosan megvolt.
Vacsi után teli hassal fáradtan bebújtunk szük kis odunkba.
Tibor:
Gabinak köszönet a finom sütiért! Nem is emlékszem, mikor ettem ilyen finomat!

Május 2 - Délnek hajózunk. Estére jön a navigációs szlalom, éjszaka 2 körül keresztül megyünk a Kornatin, majd ki anyílt tengerre. Reggelre Vis sziget a cél.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Dávidok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ismét a kocsma falánál az Odysseus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Áron navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nagy a készül?dés a navigációs szlalomhoz
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggelit gyorsan belapátoltuk, indulás Veli Losinjba, az els? megállóhoz.
Éva szépen kivezetett a kikötöb?l, majd jött a navigálás.
Els?ként Iván kadét, jómagam öcsikével, Áronnal kezdtük a navigációt, egész pontosan vezetve a hajót. 15 percenként felvettük az iránylatok alapján a helyzetünket és vezettük a hajónaplót.
Áron az általam készített cetli (itiner) alapján kormányzott. Egész könnyen ment, de a térképen fél centis 25 méteres köralakú mélységvonalat nem sikerült kereszteznünk.
Aztán jöttek a többiek : 12-t?l G. Zoli és Jen?. ?k már lazábbak voltak, Cap.Tibor bánatára.
Fejb?l elnavigáltak és néha mértek iránylatot is. Szerencsésen elkerültük Rab sziget csücskét.
1 kor spagetti formájú ebéd, b?ségesen.
2 kor meghallgattuk Cap. Tibor kedvenc cédéjét, a vészhelyzet a hajón cím? jól ismert slágerrel, melyre azonnal mindenki táncra perdült a szobájában. 2 és ... perc múlva ott álltunk készen a fedélzeten.
Állítolag ketten éltük túl, ami nem jobb mint a semmi. Legalább valaki el tudja vinni a hírt a családtagoknak.

Május 3 - Reggelre feltûnik a Vis-sziget, Komiza, Kéká
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az el?z? úton fogott döglött ment?tutaj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány a barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tibor naplója:
Éjjel kettõ elõtt néhány perccel áthajóztunk a Mala Proversa szoroson, amely a Katina és a Dugi Otok szigeteket választja el egymástól. Aki elõször jár erre, annak nagyon félelmetes lehet. (,5 csomóval száguldunk a korom sötétben, miközben a csillagok és a távoli települések fénye csak sejtelmessé teszi a tájat, a szigetek hatalmas, ijesztõ fekete óriás elefántoknak tûnnek, mi meg kisegérnek, akit egy óvatlan mozdulatra eltaposhatnak.
De aki szépen tanult és figyelmesen követi az utasításaimat, annak nincs mitõl tartania. Ha a Cuska-fok piros fényét megfelelõ távolságban jobb kéz felõl vesszük, akkor meglátjuk majd az átjáró bójáit. Addig kell hajózni a nagy hegy-elefántok felé, amíg szépen nem látszódnak a bóják: a zöldek jobbról, a pirosak balról, az IALA A bójázási rendszer szerinti tenger felé vezetõ iránynak megfelelõen. Aztán amikor beértünk a bóják közé, hirtelen összeszûkül a tér, különösen, amikor felkapcsolom a Karcsi barátomtól kapott ?Bambiölõ? vadászlámpát: ?Úristen, ez nagyon közöl van!? szokott felhangzani a kiáltás. De mi 5 csomóra lassítva átszáguldunk ezen a mesterséges átjárón és irány a Sestrica gyönyörû forgó fényû világítótornya és ezzel a nyílt tenger!
A toronytól még 1 mérföldet pontosan dél felé hajózunk, majd onnan 142 fokos valódi irányban (miközben 135 fokot kell kormányozni a variáció és a deviáció miatt) reggelig 60 mérföldet hajózunk, hogy a Vis-szigeten lévõ Komizára érjünk. Miután beálltunk erre a rottára 3 óra után, végre én is lefeküdhettem aludni. Álmom persze éber, a kabinomban lévõ radarral figyelem a veszélyeket. Szerencsére Posszeidón ma is kegyes volt hozzánk, az éjszakát semmi különösebb esemény nem zavarta meg. Nem számítva azt, hogy 4 óra után erõs hullámzásba kerültünk. Éve ekkor leesett a felsõ ágyról, de elõtte gondosan fejbe vágta Lajost a zseblámpájával, biztos ami biztos alapon. Persze éz az esemény Éva elõadásában nem pontosan így interpretálódott.. Másik említésre méló dolog, hogy Iván otthagyta a korracél termoszát a tájolónál. Ez eltérítette a tájolót és az utánunk következõ Jenõ és G. Zoli teljesen eltért az iránytól. Szerencsére észrevették a helymeghatározások alapján és mire átadták az õrséget Már ismét a helyes rottán jártunk.
Szóval reggelre terv szerint feltûnt Vis, egy hatalmas köd paplanba burkolva, csak a feje látszódott ki. A szél csak a sziget közvetlen közelében erõsödött fel, de már nem húztunk vitorlát.
A kikötõben még mindig a határmólón csúfoskodott a múlt héten talált mentõtutaj. Látszólag hozzá sem nyúltak. Mi délig maradtunk (csak háromnegyed órát élveztük a nyugalmat), majd átvitorláztunk a felélinkülõ északnyugati szélben a Kék-barlanghoz. Itt még nem szedtek pénzt a belépésért, így megspóroltunk fejenként legalább 20 kunát. A barlang mér nem volt szemetes, de nagyon sok meduzát találtak a barlangászok. A víz ugyan majdnem 18 fokos volt, de senki sem akart fürdeni.
Aztán a hajóutunk legtávolabbi pontja, Korcula felé vettük az irányt, vitorlát bontva végre ismét csendben szeltük a habokat. Mindenki nagyon élvezte a csendet, a nyugalmat, a természettel való együttélést. Közben Jenõ és G.Zoli nagyon finom paprikás krumplit rittyentett. Majdnem Korculáig vitorláztunk, de késõbb nagyok lettek a hullámok, gyengült a szél, így be kellett kapcsolni a motort. A hullámzás miatt csak Iván, Áron, Lajos és én tudtunk enni ebbõl a költeménybõl. Én annyira bezabáltam belõle, hogy késõbb nem gyõztem inni rá a jégert meg a viszkit.
Amint beértünk a sziget takarásába lecsökkent a szél és a hullámzás, a többiek is kezdtek magukhoz térni. Aztán folytatódott az oktatás. Végül Korculát már radarral kerültük meg a szigetek között 8-9 csomóval száguldva. Két részre osztottam a kadétokat, és így hajóztuk végig 8-9 csomóval ezt a szakaszt. Akik kint voltak, arról panaszkodtak, nagyon féltek ettõl az esztelennek tûnõ száguldástól.
Ez persze a tapasztalatlanságból adódik. Majd amikor õk fognak így radarozni, akkor én mennyire fogok félni! Szóval este 10-re érkeztünk Korculára, ahol mi voltunk az utolsó hajó, amelyiket még beengedtek a marinába, olyan zsúfoltság volt. A 10 perccel utánunk érkezõket már elhajtották: nincs hely, a marina megtelt. A múlt héten velünk együtt összesen 3 hajó állt itt. Szóval megindult a szezon.
Megünnepeltük 2 üveg pezsgõvel, hogy innen már visszafelé megyünk, és azt, hogy 272 mérföldet hajóztunk már. A marinában még mindig tatarozzák a vizesblokkot, így mindent a hajón elv érvényesült.

Május 4 Korculáról Palmizánaba hajózunk. Kozben a Scedro szigetnél nagyon jót vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szöveg kés?bb, most csak a képek

Május 5 Palmizanából Skradinba hajózunk. Közben csomó kötés, radar gyakorlat és éppen átférünk a híd alatt. Áron felhúzzuk az árbocra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szöveg hamarosan, most a képek

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től