MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Hajószállítás Szlovéniába, Ludmillával
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Hajószállítás Szlovéniába, Ludmillával2006.05.11. - 2006.05.14.

220. út
A következ? túrák Szlovéniából indulnak.
Ez Ludmilla első tengeri útja

Üzenet a hajónakRészletes napló

Május 11. Egész napos autózás után végre megérkeztünk Punatba. Küzben ludmilla megfuttatta a karoszéket.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 9-kor sikerült csak elindulnunk a tervezett 7 óra helyett, mert még e-mailekre kellett válaszolni, intézkedni kellett, stb.
10-kor találkoztunk Siófokon Zsrávscsin barátommal és Edittel, majd utána szépen autóztunk tovább.
Simán átkeltünk Letenyénél a határon, látták, hogy Ludmillának is meg van az útlevele, így semmi gondunk sem akadt.
1 óra körül átléptünk Zágráb közelében, Bergamonál Szlovéniába. Ludmilla egész úton nyugodtan feküdt a hátsó ülésen. A határ után a második benzinkútnál megálltunk pihenni egy kicsit. Szép napos id? volt, kiültünk a fonott karosszékekre. Én bementem KV-t venni, közben Eszter Ludmillát kikötötte a karosszékhez. Mikor kifele jöttem, akkor felállt, hogy segítsen. Ludmilla utána. De hozzá volt kötve a karosszék. Egyet puffant, majd ahogy ment el kezdett zörögni. Ekkor hátranézett, és látta, hogy jön utána a karosszék. Felgyorsított, de a karosszék csak nem maradt le. Mégjobban gyorsított, de a karosszék is. Végül futásnak eredt. Nem túl gyorsan, de azért futott, maga után húzva a karosszéket. Eszter ezt meglátva, utána eredt. Ekkor láttam, hogy nem a páni félelemt?l fut Ludmilla, mert Eszter és közötte nem n?tt a távolság. Különben sokkal gyorsabb lett volna, majdnem kétszer gyorsabb nálunk, ha igazán fut. Úgy 50 méter után kicsatolódott a nyakörve, ezzel megállt a karosszék. Ludmilla is 2 méter múlva, és nézel?dött, ki üldözte ?t? Hát az utolsó Eszter volt. Ludmilla nem volt igazából megijedve. A KV-zóból persze mindenki érdekl?dve figyelte a mutatványt. Mivel nem sérült a karosszék sem, kés?bb jót nevettünk az egészen.
Legjobban Eszter volt megijedve.
Háromnegyed 4-re érkeztünk Isolára. Itt már várt rán Jen?, aki Punatból jött értünk. A Mondeot bevittem a marinába, (3 napra 18 Euro a parkolódíj), majd elindultunk Punatba.
Fél hétre érkeztünk. Szép csendes id? volt, Jen? szerint 4 napja kis megszakításokkal esett. A hajóval minden rendben volt, Ludmilla immár magabiztosan ment be a 3 méteres járón, és egyb?l otthonosan érezte magát.
Feltettem a bal oldalra Sonka által készített hajó számot és nevet, kicsit rendezgettünk. A víz 18,8 fokos 60 cm mélyen (ahol az érzékel? található), de a felszínen 22,1. Ezt az új 15 ezer forintos kézi mélységmér?vel mértem meg. Holnap le kell merülnöm, mert kicseréltettem az irányváltót, és a kötélvágó álló kését a villába be kell illeszteni, hogy a helyére kerüljön.
Kés?bb megjött Józsi és elmentünk megvacsorázni a Sidróba.

május 12 - Elundulunk Ludmilla elsõ hajóútjára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelre leh?lt a tengervíz 11,8 fokra. Hát bizony nem akaródzott lemerülni, hogy beállítsam a tengelyt. Azt találtam ki, hogy van egy víz alá néz? tölcsérem. A csónakból oldalt megláttam a propellert és láttam a kötélvágó álló kését is. Amikor megjött Vito, els?re sikerült a helyére tenni a tengelyt. De jó, hogy nem kellett fürödnöm!
Végül délben indultunk csak el. Csendes id? volt, motoroztunk. Ludmilla lefeküdt a cockpitba a padlóra, és ott hallgatta a beszélgetésünket. Nagyon nyugodtan viselkedett. Amikor lett egy kis szél, kihúztam a grószt és motorláztunk.
Délután 3 körül megálltunk 2 kis öbölnél Ludmilla miatt. Eddig teljesen nyugodtan feküdt, id?nként felnézett, id?nként felültetettük az ülésre, de nagyon kiegyensúlyozott volt. Kicsit féltem, hogyan fog beszállni a csónakba, de abban bíztam, ha át tud menni gond nélkül a 3 méter hosszú járón, csak bejön a csónakba is. El?ször kicsit noszogatni kellett, de Eszter után simán bement.
A parton aztán volt nagy szaladgálás! Túrta a kavicsot, szaglászott, szaladgált, viháncolt. Hiába, csak nagynak látszik. Valójában ? még kicsi, csak 5,5 hónapos!
A nagyobb öbölb?l hamarosan elment a turista hajó, így oda mentünk mi is. A második partraszállás mégkönnyebben ment, pedig itt nagyobbak voltak a hullámok is, a csónak is jobban ugrált.
Itt még nagyobb volt a vihánc, szaladgálás, turkálás, szagolgatás, és a vízbe merészkedés is. Nagyon vonzza Ludmillát a víz. Otthon is legszívesebben bemászna a fürd?kádba is. Most még csak nyakig merészkedett be, de ha bemennék a vízbe, akkor ? is utánam jönne.
Annyira megtetszett neki ez a második öböl, hogy amikor elindultunk vissza, akkor csak ugatott és hívott játszani még. Nem akart odajönni, csak csalogatott. Aztán amikor meg akartam futni elszaladt. Szerencsére már megtanulta elég jól az ÜL parancsot, és akkor meg tudtam fogni. A szívem majd meg szakadt, annyira sajnáltam Ludmillát, de mennünk kellett, mert az el?rejelzés szerint holnap meger?södik a délkeleti szél.
Aztán szépen beült a csónakba, feljött a félméteres hullámokban a hajóra. Nagyon ügyes volt. Csurom víz volt a bundája, így felültettem a sprayhood takarásába a napra. Nagyon kényelmetlen volt neki, állandóan forgolódott. De amíg a cockpitban voltam, addig nem mert lejönni onnan.
Kés?bb lementem a hajóba, és akkor rögtön felpattant és lefeküdt Eszter mellé a padra. Esztert teljesen az anyjának tekinti.
Már sötétbe érkeztünk meg Verudára. Elég rossz helyre állítottak be minket a móló végére.
Viszont ott pecáztak a helyi er?k, akik nagyon nem tetszettek Ludmillának. El?ször csak morgott rájuk, majd meg is ugatta ?ket. Alig tudtuk lecsillapítani. A kijárás meg nehezebb volt, mert csak a deszkát tudtuk kitenni, féltem, nem tud majd átmeni rajt. Kár volt. Meg se kottyan neki, simán ki-be mászkált rajta.
Az els? tengeri nap után azt kell mondanom, hogy nagyon fegyelmezett, szófogadó (a második öbölben való incselkedését nem számítva) kutya, nyugodtan lehet hajózni vele.
Este még egy nagyot sétáltunk, mindent megszaglászott, nem futott el, hívásra odajött, szóval nagyon meg vagyok vele elégedve.

Május 13 Megérkezünk Izolára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 912 KB

Május 13. Indulás reggel Verudáról, majd délben Rovinjnál kiderült, az útlevelek Punatban maradtak. Kés?bb meghozták kocsival, majd útközben Ludmillának nagyon pisilnie kellett. Ma 5-ször kötöttünk ki 3-masban. Reggel még egy nagyot sétáltunk Verudán, majd 10 körül elindultunk. Közben a szél megjött.
Ludmilla vagy nyugodtan aludt a padlón, vagy nézel?dött. Így érkeztünk Rovinjba, ahol ki akartam lépni Horvátországból. Megírtam az utaslistát, és akkor derült ki, hogy Punatban maradtak az útlevelek, a portán. Rövid telefonálgatás után leszerveztem, hogy utánunk hozzák Rovinjba. Addig is jót sétáltunk. Ludmilla nagyon izgatott volt, nézel?dött, szagolgatott. Azt tapasztaltuk, hogy a macskányi kiskutyák nagyon agresszívak. ? odament, vagy a másik odajött, de rögtön el kezdtek ugatni, acsarkodni rá. Egy darabig t?rte. majd visszaugatott. Nem hisztisen, de határozottan. Viszont annyira el volt foglalva, hogy nem pisilt. Ezt nem is vettük komolyan, de amikor 2 óra hajózás után el kezdett nyugtalankodni, akkor már igen. Közben a szél még jobban beer?södött, már méteresek voltak a hullámok, és nem tudtunk sehol sem megállni. Nyüszögött, látszott rajta, hogy nagyon szenved. Nézett rám kérlel?en, segítsek rajta.. De hogyan? Én 3-szor vittem le a fürd?szobába, és mondtam neki, pisi-pisi. Erre mindig le szokott guggolni és már csorog is. Most nem. Eszter is próbálta, neki sem. Annyira benne volt a vérében, hogy csak a f?re vagy a betonra szabad pisilni, hogy csak kínlódott.
Végül nagyon megsajnáltam. Éppen Novigrád magasságában jártunk, így irány a kiköt?.
Amint megálltunk a határ mólónál, Eszter kivitte magával. Megpróbált eljutni a f?ig, de egy kicsit csak becsorgott az aszfaltra. Aztán mikor ráért a f?re, akkor elindult a Niagara!
Amíg ez lejátszódott, én a legnagyobb megrökönyödésemre már ki is léptettem magunkat.
Naplemente körül érkeztünk Piranba. Ludmilla teljesen megnyugodott, már incselkedett is, nagyon jól érezte magát. Már tudta, ha el kezdjük a puffereket kipakolni, köteleket el?készíteni, lassul a hajó, akkor hamarosan partra szállunk. Leültettem a cockpitba, mert ? is akart segíteni.
Végül sötétedés el?tt kötöttünk ki kétszer Izolán. Az els? hely rossz volt, mer rövid volt a mooring, de a második helyen már minden rendben volt.
Ludmilla 2 nap alatt 118 mérföldet hajózott.
Másnap Eszterrel hazamentek, nekem meg kezd?dött a 221. hajóutam.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től