MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szkipper tréning, amely különösen a charterozás részleteit célozza meg
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szkipper tréning, amely különösen a charterozás részleteit célozza meg2006.05.14. - 2006.05.21.

221. út
Izolából indulunk, Portorozba érkezünk, közben legalább 500 mérföldet fogunk hajózni.
Közben 1 napra megállunk Punatba man?vereket gyakorolni.
A hajózás alatt 500 mérföldet teszünk meg, közben a kadétok és a kapitányok a szkipper tréning standard programja szerinti kiképzést kapnak.
Ezen felül a tréning célja a charterozás rejtelmeibe való bevezetés, tippek, trükkök, fogások.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Május 14 - Mindenki megérkezik Izolára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gerg? és K. Péter naplója:
Eltel egy év az elméleti vizsga sikeres letétele óta. Már ennyi ideje vártunk a napra, hogy eljuthassunk az Odysseus iskolahajó fedélzetére, és kadétok százainak nyomdokába lépve mi is szeljük az Adria kékl? vizét.
Két hónapja tudtuk az indulás pontos dátumát, s az utolsó héten már lázasan készültünk a skipper tréningre. Legalább is majdnem...
A pörkölt! Tényleg! Elvállaltuk. Nyolc ember vacsorája és élete múlik rajtunk. Hasított belénk a felismerés szobaton este tíz körül. Rohanás a TESCO-ba, alapanyag probléma megoldva, a vacsora hajnali fél háromra el is készült. Pár óra alvás és indulás Szlovéniába. Hogy hova is pontosan? Marina Isola H29 hajóhely, ugyanis tréningünk rendhagyó módon ebb?l a kisvárosi yachtkiköt?b?l indul.
Háromra mindenki megérkezett, s elfoglaltuk a hajót Összegezve élelmiszer és italkészletünket akár kéthetes kapitány tréningre is indulhatnánk.
Négykor megkezdte Kapitányunk a hajón való életünkhöz szükséges, a hajó biztonsága végett elengedhetetlen 66 pontos elméleti és gyakorlati anyag ismertetését. 10/20-as szabály, ment?mellény szakszer? felvétele, gazdálkosás az elektromos energiáva, stb. Megválasztottuk az élelmezési és a gazdasági miniszterasszonyokat.
Holnap nagy út vár ránk. Szlovéniából kilépve els? állomásun Krk-szigeten Punat városa. Kb. 120 tmf.
Ezen feladat ismeretében b?ségesen megvacsorázott a csapat (a már említett pörib?l és a hölgyek által frissen készített nokedlib?l), megbeszéltük a reggeli teend?ket (autók átjuttatása Portorosba, bevásárlás, kilépés Szlovéniából) s lassan mindenki nyugovóra tért.

2006.05.15 Hétfõ 2. nap.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csillán kív?l mindenki zombi a képen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Horgonyzik a két Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak a koszosok fürdenek, a tiszták nem
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Nagy Égi Hal az Isztria felett
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? éjszakai ?rség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggeli ébredés törvényszerüségei a hajón a következõk:
1. Aki korán ébred, magától kel.
2. Aki késõbb, az a wc pumpákés az édesvíz szivattyú bájos muzsikájára.
3. Ha még mindig alszik valaki, orvost kell hívni hozzá.
Kapitányunk rendezte a kikötõi papírokat, miközben önkéntes sofõrjeink átvitték az autókat érkezési kikötõnkbe, Portorozba.
Áttaxiztak Piranba és útközben bevásároltak. Kapitányunk instrukciói szerint, Konyhafõnökünk kormányzásával elhagytuk az izolai marinát.
Irány Piran, ahol ismerõs arcok vártak már a határõrség mólóján: Péter, Zoli és Gergõ, na meg a reggelire szánt friss kenyér. A Hivatalban kijelentkeztük Szlovéniából. Ehhez az útlevelekre, 2 pld. Utaslistára és a hajólevélre volt szükségünk.
Gyorsan hajóztunk is tovább, már teljes legénységgel. D. Péter Tibor instrukciója alapján bemutatta a part mellõl, ráfújó szélben való elindulás manõverét.
Lobogó le, a horvát és a sárga ?Q? jelû lobogó fel, amely járványmentességünket hivatott jelezni. Viszlát Szlovénia! Az országhatáron való áthaladás utolsó lépéseként kikötöttünk Umagban. Zolinak köszönjük, szépen csinálta. 3 pld. utaslista, útlevelek, hajólevél, bemutatva, pecsét rá, és már indulhattunk is megkerülni az Istriai félszigetet.
Gergõvel adtam az elsõ õrséget. Õ kormányzott, én navigáltam. Milyen egyszerû is volt a helymeghatározás az iskolapadban, amikor a feladatlapon meg volt adva a mért objektum neve, mágneses iránylata az MB. Tájolós távcsõvel a mérés nem is okozott problémát, de a megfelelõ 3 pont kiválasztása és a térképen való azonosítása már 4-5 percbe is beletelhet a kezdõ kadétnak. Eredményképpen a negyedóránkénti helymeghatározás, a hajónapló vezetése, rohangálás a cockpit, a szalon és a térképasztal között bõségesen kitölti a szolgálati idõt. Azért a végére majd belejövünk és nem rohangálunk ennyit. A délpontot még felvettük és atadtuk a hajót a következõ õrségnek.
Fél órát vitorlázni is tudtuk a verõfényes napsütésben. Fél háromkor értük el a Sv. Ivan Szigetet, ami távolról két nõi mellre emlékezteti az egészséges fantáziával megáldott hajóst. És láss csodát, haladunk! Térképet is kell cserélnünk. A Grado-Rovinj (100-15) térképszelvényrõl áthajóztunk a Pula-Kvarnerre (100-16) A logállás ekkor 40,1 tmf. Még kétszer ennyi hátra van a mai napra. Már a 4. õrség volt soron, amikor elértük az Istriai félsziget déli sarkát és elhajóztunk a Porer világítótorony mellett. Ez az, amelyik minden képeslapon szerepel.
Ekkor a hajón már csak egy kadét élt, Csilla. Bár neki sem voltak esélyei, hogy kimentsék, mert nem volt vele az útlevele, anélkül pedig nem igazán vennék fel stopposnak. Ennyit az elsõ havária riadó eredményérõl. Kadétok-Két Perces riadó közötti küzdelemben 1:7 technikai KO. Szép az idõ, fürödni is kéne egyet a tengerben! Kapitányunk keresett egy hullámzástól védett helyet, és lehorgonyoztunk a Kuvišeja öbölben 5 méteres vízben. A biztonságos 5x vízmélységnyi lánc helyett csak 15 métert engedtünk le. 10-15 percre ennyi is elég lesz. Valószínûleg senki sem akar többet úszkálni a 18 fokos tengerben. De igen. Mi ketten.
Eltelt már 8 óra hogy elhagytuk Szlovéniát. Újra rajtunk a sor. A laza fürdõzés, felfrissülést hozott. Ez a szélre is vonatkozik. CC=30 fokos irányba, teljes vitorlázattal, negyed szélben hajózhattunk másfél órán keresztül, 6-9 csomós sebességgel Crna Punta-ig. Közben a legénység kiolvasta Teri ?óda a nyúlpaprikáshoz? címû, könnyen emészthetõ költeményét. Besötétedett. A szél alábbhagyott. Vitorlák le, motor beindítva, navigációs fények felkapcsolva, radar beizzítva. Teri és Péter bevezettek minket a sötétség, az irányfények birodalmába és az éjszakai hajózás örömeibe.
Gyula és János vezetésével 22-24 óra között szépen hajózunk Punat felé. Jelen logállás szerint Õk fognak behajózni a punati marinába. Szép és tanulságos, tapasztalatokban gazdag napot zátunk. Köszönjük Posseidonnak, Odysseusnak és Captain Tibornak.

2006.05.16. Kedd 3. nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Manóverek közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ma erre hajóztunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fügepálinkásban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A névadó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hazafelé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a napló
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap rendhagyó a skipper tréningek történetében. Szépen hajóztunk tegnap 120 mérföldet. Maradt id?nk, így beiktattunk egy egynapos man?ver tréninget. Kapitányunk a kiköt?i kávéház teraszán megismertetett minket a propeller fizikai tulajdonságaival, a kerék és sugárhatás elméletével, valamint azzal, hogyan tudjuk ezeket a man?vereink során saját hasznunkra (és a környez? hajókban okozott károk elkerülésére) fordítani. Aki megnézi az útvonalunkat, abban joggal merülhet fel az az érzés, a Kapitányunk ittasabb a kelleténél, vagy egy gyermek próbálgatná színes ceruzáját a térképen. De ez nem így történt. Okosodtunk és ügyesedtünk.
Megtapasztaltuk, hogy el?remenetb?l hátramenetbe nem csak a gázkart kell húzogatni, hanem kormányozni is kell. Nem is mindegy, hogy el?re, vagy hátramenetben. Ugyanis ez nem egyezik törvényszer?en a propeller forgásirányával. Megálltunk a bójánál, már amennyire sikerült. Kapitányunk sz?rös szívvel, de nevel? szándékkal pontozott bennünket. 8 pont alatt ismételni kellett. Meg is tettem.
Rövid ebéd után folytattuk. Horgonnyal való mólóra állás. Horgonyt le! Horgony állj! Hangoztak a parancsszavak. Gyakran túl korán, így nem értük el hátramenetben a mólót. Újabb két méter lánc, najd kétszer hátra. Több kevesebb sikerrel teljesítettük ezt az összetett feladatot.
A beállás balra hátra, mólóra mer?legesen man?verhez kerestünk olyan helyet a kiköt?ben, ahol nincsenek jelen a környez? hajók tulajdonosai. Bár csak virtuálisan odaképzelt hajókban tettünk kárt a gyakorlás során. Tapasztalatok:
- Id?ben kell el?rét adni.
- A hajó orrának lendületét, többször meg kell törni, ha tolatás közben fordulunk.
- Er?söd? szélben egyre nagyobb sebességgel kell végezni a man?vert, ami egyre pontosabb kormánykezelést igényel.
Mindenki teljesítette a feladatot, els?re, vagy másodikra. Az elméleti becsült kár megkaladta 200.000 Eurót. Ennyit spórolt kapitányunk a virtuális hajókkal.
Az utolsó, egyben legmeglep?bb man?ver, a sz?k helyen való visszafordulás következett. Hihetetlennek t?nik, de m?ködik. Meg kell jegyezni, hogy csak egy irányba. Ezért fontos, hogy mindig tudja a kormányos azt, jobbos, vagy balos propellerrel van szerelve a hajó amit vezet. Az Odysseusé balos. Ezért ballra végeztük a man?vert, ami a következ?: Kis sebesség, kormány ballra ki teljesen. Nagy hátra, kormány marad. Nagy gáz el?re és már meg is fordultunk majdnem helyben úgy, hogy a kormányon egy fikarcnyit sem mozdítottunk. Csodálatos érzés a 20 tonnás 15,8 méter hosszú hajót 20méter széles helyen megfordítani.
A mai napon 7 mérföldet hajóztunk. Ez nem sok, de annál tanulságosabb volt, hiszen a káresetek nagy része kiköt?ben történik.
Este tanulmányi út keretében, amely a hajójavító üvemen keresztül vezetett, ellátogattunk a híres fügepálinás éttetembe. Italfogyasztási rekordot nem döntöttünk, de nagyon kellemes hangulatban elbeszélgettünk és helyi specialitásokat fogyasztottunk vacsorára.
Nem múlhat el nap úgy, hogy ne mártózzunk meg a habokban. Ránk is fért a fügepálinka után egy kis felfrissülés. M?ugrás, vizibalett, és kötélmászás a moringon. Ennyit az extrém sportokról a csillagos ég alatt.
Holnap újabb nagy út vár az Odysseus legénységére. Irány Vis szigete. Köszönjük rajongóink üzeneteit. Nagyon szeretünk benneteket! Gerg?&Sün

2006.05.17. Szerda 4. nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A deviációs görbe felvétele. Teri a compass, Péter a robotkormányt olvassa le. Gerg? vezeti a jegyz?könyvet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Süni mondja bea frankót, vagyis a pontos irányokat.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebéd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Teri navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csend élet? Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Újra szép napra ébredt az iskolahajó legénysége. A Kék barlang lebeg már a szemünk elõtt. Gyors hajószervíz következett: Reduktorcsere, generátorcsere, wc pumpa csere. Hogy a sort ne fejezzük még be radar monitort is cseréltünk a nap során és Gergõ bevállalva a ?SAR? munkát, Tibornak segédkezett egy WC pumpa teljes felújításában.
Indulás elõtt felvettük a deviációs görbét, amire azért volt szükségünk, hogy megtudjuk, mit is mutat valójában a mágneses tájolónk. Kétszer körbefordultunk, miközben megmértük az eltérést.
Elsõ célunk VeliLosinj romantikusan a múltat idézõ kikötõje, aminek nevezetessége, hogy közvetlenül a kocsma mellé lehet partfalra kötni. Ezt a manõvert hosszasan gyakoroltuk az alábbiak szerint:
1. kadét feladatot végrehajt
2. kadét figyeli a feladat végrehajtását a hajón
3. kadét pufferral a kezében vár a parton elõvigyázatosságból.
Feladatára nem volt szükség.
4-8 kadét a kocsma sarki asztalánál várt a sorára, sörére. Mert ugye fogyasztani azt kell, olyan nincsen, hogy csak foglaljuk a kocsma kikötõjét és rémisztetjük a mögöttünk álló Bavaria utasait. A szûk kis kikötõben bizony elég rémísztõnek tûntek (nekünk is) az elsõ fordulók, de mindent meg lehet szokni.
Kapitány: Mindenkit szemmel tart.
Ez a manõver is azok közé tartozik, amelyeket csak egy irányba lehet végrehajtani! Balos csavarral a jobb oldalra. Ezzel párhuzamosan a partfal mellõl történõ elindulást is gyakoroltuk ráfújó szélben, puffer segítségével.
Áthajóztunk Ilovik sziget melletti védett csatornába, ahol megismertük a biztonságos bójára kötés trükkjeit. Mindíg két kötéllel és futóra köss a bója alsó karikájába és ellenõrízd a bója kötelét! Beiktatott manõvertréningnek ezzennel vége.
Haladnunk kell tovább, hogy az sötétedésre elérjük a Molat szigetet, éjszakai navigációs szlalomunk helyszínét.
Elsõre szorongató érzés végigszáguldani a szigetecskék között úgy, hogy csak a világítótornyok észlelésére, és a tájolóra támaszkodhatunk.
Jól teljesítettük ezt feladatot, nem úgy, mint Kapitányunknak a hajók fényjelzése témakörében feltett kérdése során: Egy fehér fényt látsz. Mi lehet?
Éjfél felé értünk a szlalom végére. Tovább folytattuk utunkat. Srednji csatorna, Kornati szoros, és irány Vis CC=136 D=59tmf 8 csomós sebességgel ez 10 óra hajózást jelent éjszaka, majd reggel a nyílt tengeren.
De ez már a következõ nap.

2006.05.18. Csütörtök 5. nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csenélet a III. ?rség kabinjában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Enterprise
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez mi lehetett?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csomózás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Van annyi pénz, amiért ezt a képet leveszem a netr?l!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék-barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rogoznica
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A motors skipper tréning részvev?i és hajójuk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Zoli naplója:
Éjjel kett? órakor vettük át az ?rséget (Zoli és Csilla) és felébresztettük Tibort. Ugyanis megérkeztünk a Kornati-szigetekhez, ahol egy mesterséges átjárón keresztül jutottunk ki a nyílt Adriai tengerre. Az átjárót robbantással nyitották a sziklás területen. Az átkelést éjszaka jelz?fények könnyítik meg azoknak, akik ismerik a fényjelzések szabályait. Az IALA-A kit?zési rendszernek megfelel?en a nyílt tenger fel?l érkezve a bejáró bal oldalát piros, a jobbat pedig zöld fények jelzik. A befelé érkez? hajók így a hajó oldalfényeivel megegyez? oldalra kapják a piros és a zöld jelz?fényeket. Mivel mi a nyílt tenger felé hajóztunk, a fények a hajó fényeivel ellentétesek voltak: zöldre pirosat, pirosra zöldek kellett hajóznunk. De ez még nem minden. A helyes hajózási irány meghatározásához meg kellett találnunk több piros és zöld jelzés is, és úgy kellett kormányznunk a hajót, hogy az azonos szín? fényeket egymás mögött lássuk. A változatos és szemet gyönyörködtet? zöld-piros-zöld stb. színskála a hajótörést jelentette volna. Amikor megtaláltunk a helyes irány és megkezdtük az átkelést, Tibor a keres?lámpával megmutatta, hogy milyen szük az átjáró: szinte karnyújtásnyira haladtunk el a nemcsak jelz?bóják, de a partot alkotó kövek és sziklák mellett is. Amikor nyílt vizen hajózunk, soha nem közelítjük meg ennyire a partot, kivéve persze a kikötést. A mélységmér? sem mutatott óriási távolságokat: leginkább 4-5 méteres mélységeket jelzett, ami a mi hajónk számára b?ven elég ? tekintve, hogy a merülése kb. 190 cm ? ha mindenütt rendelkezésre áll.
Fél háromra azután sikeresen kijutottunk a horvát szigeteken túli nyílt tengerre, ahol fél mérföldnyi 174 fokos tájoló szerinti haladás után 134 fokra fordultunk: ez az irány pontosan megfelel a Vis-sziget el?tt észak nyugatra elhelyezked? világítótorony iránylatának. Ide érkeztünk délel?tt fél tizenegyre az egész éjszakán át tartó nyílegyenes hajózást követ?en.
A nap els? kikötése Komizán volt, a kikötöben a partfalra kötöttünk egy katamarán és egy utasszállító közé, ?b?ven? elfértünk elöttünk és mögöttünk volt 1,5 méter, kormányosunk szépen oldotta meg a rá háruló feladatot.
A városka ódon falai között tett rövid séta után folytattuk utunkat Bisevo szigetére a Kék barlanghoz.A barlang bejárat sajnos elfoglalta a kapzsiság, igy fejenként 30 kunáért tudtuk megtenni a barlang felfedezését.Kicsiny csapatunk befelé hajón, kifelé néhányan uszva fejeztük be a szép barlangi látogatást.
A barlang öblét elhagyva hajózásunk új fordulatott vett, megismerkedtünk az auto pilot használatával es útunk további részét ezen gép használatával érkeztünk meg Rogoznica városába.
Útközben Tibor 15 csomót tanított meg, amib?l holnap fogunk vizsgázni.
A kiköt? bejáratánál találkoztunk a motorssorstársainkal, kik ezen id? alatt t?ltik motoros óráikat, abban a szerencsés helyzetben voltak, közelr?l láthatták az Enterprise repül?gép anyahajót.
Ezen esénk csendessen telt , az el?z? esti szolgálat és az egész napos munka hamar ágyba szolította a meggyötört legénységet.
Süni és Gergő naplója:
Fél háromra azután sikeresen kijutottunk a horvát szigeteken túli nyílt tengerre, ahol fél mérföldnyi 174 fokos tájoló szerinti haladás után 134 fokra fordultunk: ez az irány pontosan megfelel a Vis-sziget előtt észak nyugatra elhelyezkedő világítótorony iránylatának. Ide érkeztünk délelőtt fél tizenegyre az egész éjszakán át tartó nyílegyenes hajózást követően. A nap első kikötése Komizán volt, a kikötöben a partfalra kötöttünk egy katamarán és egy utasszállító közé, ?bőven? elfértünk elöttünk és mögöttünk volt 1,5 méter, kormányosunk szépen oldotta meg a rá háruló feladatot. A városka ódon falai között tett rövid séta után folytattuk utunkat Bisevo szigetére a Kék barlanghoz.A barlang bejárat sajnos elfoglalta a kapzsiság, igy fejenként 30 kunáért tudtuk megtenni a barlang felfedezését.Kicsiny csapatunk befelé bociban hajózott. Kifelé néhányan úszva érkeztek a szikla alól. Így fejeztük be a szép barlangi látogatást.

2006.05.19. Péntek 6. nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Süni és Gerg? naplója:
Rogoznicán nem tudtunk gázolajat tankolni, ezért els? utunk a szomszédos Kreminkbe vezetett. Ott sem kaptunk naftát, hiába készült fel Teri a kocsma elé állás man?verre. Helyette a visszafordulást mutathatta be. Tapasztalat: Soha ne hagyd a tankolást a végére! (Igaz, van még 150 liter gázolajunk!). Pufferek vissza a helyükre, kötélrend a hajón és irány Kurba Vela, a Kornati szigetek bejárata. Ha a természet engedte, vitorlát bontottunk.
Mai napunk f? programja, a Kornati Nemzeti Park hihetetlen szigetvilága közti radarnavigációs gyakorlat, amely leginkább egy számítógépes játékra emlékeztet, ahol csak egy életünk van.
Mindenki szépen hajózott, de az utólsó egy percet ellazultuk Gerg?vel, így nem tatáltunk be déli Katina átjáróba, ahol Kapitányunk megmutatta a feltakató jeles hajózást. 3-4 méter tévedés és már várhatjuk is a dagályt, hogy kiszabadítsa a megfeneklett hajónkat. Megnéztük nappali körülmények között a mesterségesen kialakított már korábban ismertetett szorost. Igen sz?kösre sikerült. Dolgozhattak volna még a bányászok rajta.
Tervezett uticélun felé vettük az irányt. Rövidke id?re, egy-egy kávé és 380 l gázolaj erejéig kikötöttünk Zagravban.
Kihajózáskor Gyula bemuttatta a móló mell?l elindulást, tényleg ráfújó szélben. Hát, nem lettem volna a puffer helyében!
Kihajózás után vitorlát bontottunk. Elhaladtunk a tengeralattjáró barlangja mellett, s terveztük már a Pantera öböl beli horgonyzást és a grillezést. Ekkor jött Tibor, a kapitányuk a legfrissebb széladatokkal, 24 órás el?rejelzés. Er?södés lesz, nem is akármekkora. A Rijeka Rádió reggeli id?járásjelentése nem is említett ilyen szeleket. Eredményül átszerveztük az utunkat. Horgonyonalvás, grillezés ugrott, éjszakai mérföldek n?ttek tovább. Irány Mali Losinj védett kiköt?je. Ott éjszakázunk és holnap reggel, korán megyünk is tovább, hogy a nagy szelek el?tt Umagba érjünk.
A grillezett csevabcsicsa átalakult süt?ben s?ltre. Így is jó volt. Menet közben vizsgázgattunk, csomózásokból, part menti helymeghatározásból és vészhívás leadásból. Utóbbit nem túl jó eredménnyel. Elhalálozás 80%.

2006. 05. 20. Szombat, 7.nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mai napunk korán kezd?dött. Hét órakor kihajóztunk Mali Losinjból. Mivel éjjel érkeztünk és hajnalban már távoztunk is, (a kiköt?kapitányság zárva volt) megúsztuk fizetés nélkül a városi kiköt?ben való éjszakázást. Az áramvételezési pontot is nyitva találtuk, némi ügyeskedés után. Napi hajózásunk 90 mérföld. Tibor kinyomtatta a 221. út online hajónaplójába érkez? üzeneteket, amelyeket ezúton is köszönünk minden kedves olvasónknak, barátainknak, közeli hozzátartózóinknak. Útközben kötélvégre hurkot fontunk, tengeri nyelven piumbáltunk, balatonilag fuxoltunk. Az eredmények a képen láthatók. A Porer világítótorony és a Brijuni szigetek érintésével kora délután már Rovinjban voltunk.
Ünnepélyes pillanatot élhettünk át kicsivel dél el?tt. Elértük az 500 mérföldet, ezzel hárman teljesítettük a hatósági követelményeket és harmadosztályú skipperek lettünk. Egy órácskás városnézésre szétszéledt a csapat Rovinjban. Ketten elkísértük Kapitányunkat, hogy kijelentkezzünk Horvátországból. Igen nehézkesen sikerült, mert kiderült, hogy be se léptettek bennünket a nyilvántartás szerint, annak ellenére, hogy nekünk err?l pecsétes papírunk volt. Tibor a nyugalom és a kimértség jelképe, hajósangol és parasztoroszhorvátos nyelven is majdnem el... Szvetlánát, a hivatalnok hölgyet.
Békésen hajózva az egyre nagyobb hullámokban tovább ismerkedtünk az elektromos navigációs rendszer lehet?ségeivel, a hajóbérlés sajátosságaival és a túraszervezés során felmerül? problémákkal. A határszakaszt elérve lobogót cseréltünk. Ez a mozzanat, majd a tény, hogy Piranban beléptünk Szlovéniába, végérvényesen tudatosította bennünk, hogy a skipper tréninkünk a végére ért. Igen er?s szélben kötöttünk ki a határmólóhoz. Kis kötélhúzással, de szépen sikerült. A kút bezárt, így tankolni már nem tudtunk.
A szomszédos Marina Portorožban véglegesen mólohoz kötöttük az Odysseust. Mi már nem hajózunk vele továbbezen a tréningen. Holnap reggel feléljük maradékainkat, összepakolunk, lemossuk a hajót, kitakarítunk és irány Magyarország. Vissza a dolgos hétköznapokba, hogy mesélhessünk tengeri kalandjainkról és lelkesen tervezhessük következ? hajózásunkat.
Köszönjük e felejthetetlen oktatást mindazoknak akik biztosították számunkra a zavartalan tanulás lehet?ségét. Külön köszönjük Kapitányunknak a ?SZÉP? oktatást és a ?SZÉP? vitorlázás felejthetetlen élményét.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től