MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Hajózás a Sz?cs családdal
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Hajózás a Sz?cs családdal2002.08.24. - 2002.08.30.

128. út
Tervezett útvonal: Punat - Krk - Cres - Rovinj - Susak - Mali Loinj - Rab - Punat.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1.nap - szombat: érkezés Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Punati-öböl. Én már látom az Albatros!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végre itt van a Marina bejárata!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra 05 Horváth Jóska barátomat felvettem a Délinél. ? Rijekába indul a magyar tengerhajózás múltját kutatja a levéltárakban, könyvtárakban. 15 óra 10 Megérkeztem Punatba. Sz?csék éppen pár perccel el?ttem érkeztek meg. Fáradtak, de a rájuk váró kalandok miatt izgatottak is. Mint mindenki ilyenkor. Remélem nagyon jó, érdekes, szép, izgalmas túrát tudok szervezni nekik, és boldogan fognak kiszállni a hajóról. 16 20 Bepakolással végeztünk. Béla ki lett nevezve I. tisztnek, a fiók pedig matróznak. Elmagyaráztam a marinás kikötést, megmutattam, hogyan kell felvenni a mooringot, aztán kimenekültünk a h?ség el?l az öböl közepére. Ott 4 méteres vízben a matrózok horgonyt dobtak, aztán fürdés. 18 óra 40 Megtartottam a biztonságtechnikai és hajóhasználati oktatást és megbeszéltük az el?zetes útvonalat: vasárnap - Cres, hétf? - Rovinj, kedd - Susak grillezéssel, szerda - Mali Losinj, csütörtök - Rab és pénteken vissza. Marika nagyon finom vacsorát olvasztott ki: nokedli tejfölös csirkemellel. 19 óra 20 Visszamentünk a helyünkre. Emil kanadai barátainkkal megérkezett Punatba. 22 óra Minden csendes, mindenki alszik a hajóban.

2. nap - vasárnap: hajózás Krk - Cres felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Krk városhoz közeledünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Te nem jösz velünk fürdeni?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Igy kell élni!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Cres város és a hajók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 10 Bementem a Lucska Kapitányhoz utaskistát csináltatni. Odaadtam neki Horváth Jóskától kapott, angol nyelv? könyvet: a fiumei magyar tengerészképzés történetét. Nagyon megörült neki. 9 óra 12 Elindultunk Punatból Krk városba, tankolni. Csendes, napos id?járás van, a reggeli frissességet a Nap hamar sztornózta. Béla vezeti hajót, egyenl?re úgy látszik, tavaly óta nem sokat felejtett. Indulás után Marika elkészítette a reggelit, a matrózok rávetették magukat. 9 óra 50 Kikötöttünk az INA kútnál Krk városban. Nagyon szúk volt a hely, alig fért be a hajó. Megtankoltunk, majd a városi mólóra álltunk át. béla nagyon szépen oda állt a parthoz. 11 óra 15 Elindultunk Cres felé. A Krk-sziget partjai mentén hajózunk, Béla navigál, én a kabinomban dolgozgatok, de azért a GPS mutatja nekem, merre járunk. Mert Lenin elvtárs is megmondta: ?A bizalomnál csak az ellen?rzés a fontosabb!? Én mindenestre lefeküdtem aludni. 12 óra 02. Lehorgonyoztunk a Krk-sziget északnyugati felén lév? Bujna-öbölben. Mindenki nagyon várta már, hogy leh?ljön. A víz 25,3°C, és kristálytiszta. Rögtön be a vízbe és fürdés, búvárkodás. A lányok rögtön találtak egy szép sünvázat, Gábor egy hatalmasat ugrott a fedélzetr?l, nekifutásból a vízbe. 16 óra 10 Marika nagyon finom töltött paprikát melegített. Csak úgy zabáltuk. Kés?bb a lányok még fürödtek, ugráltak a vízbe. Közben sajnos beesett az egyik búvárszemüveg is és elmerült. A mélységmér? 6métert mutatott. Megpróbálták egy csákjával kipecázni, de nem ment. ?gy én merültem le érte. Nekem könny? volt, mert felkötöttem 3,5 kg ólmot, majd uszonnyal leúsztam a szemüvegért. Aztán felszedtük a horgonyt és irány Cres város. Megcsodáltuk a romantikusan meredek sziklákat, amelyek a Cres-sziget Rijeka fel?li végét határolják. Ez volt az utunk legészakibb pontja. Innen már dél felé hajózunk. A déli irányban való hajózás azt jelentette, hogy szemb?l jött a szél, ismét nem tudtunk vitorlázni. 19 órára érkezünk a GPS szerint. Ha vitorláznánk, akkor dokkal kés?bb érkeznénk- 18 óra Még 6,1 mérföld a Cres bejárata. Motorozunk. a szél 1-es és jobbról és szemb?l fúj. Fél nyolcra fogunk kikötni. 19 óra 20 Megérkeztünk a Cres városhoz. A bal oldali mólón csak nagyon tolakodva tudtunk volna megállni, ezért a másik oldallal próbálkoztunk. Gábor szépen leeresztette a horgonyt, Béla kifarolt úgy, ahogy kellett, Szabolcs és Bélus kiléptek a kötéllel. Már minden rendben volt, amikor Bélus szavaival élve:? Itt van egy suhanc és akar valamit!? ? suhanc volt a kiköt?kapitány, aki elmondta, hogy ide horgonyon nem állhatunk, csak a part mellé. Nem vitatkoztam, Gábor visszahúzta a horgonyt, Béla aztán bemutatott egy gyönyör? szúk fordulós parthoz állást. Miután ?nekitámasztottuk a biciklit a kocsma falának? egy whiskyvel ünnepeltük a sikeres man?vert. Az els? korty megfelel? hálálkodó szavak kíséretében természetesen ismét Posszeidónt illeték meg. Az el?rejelzés szerint szerdán 10-15 csomós délkeleti szél lesz, aztán megint semmi. Azt javasoltam, hogy inkább menjünk le délre, hogy ezt megcsípve egy jót vitorlázhassunk végre. Ezért holnap irány Mali Losinj, kedden pedig a Pantera-öböl. Remélem jó lesz a prognózis.

3. nap - hétf?:: Unije, Susak és Mali Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Béla a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Albatros a creszi kikötőben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Cres reggel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lakatlan sziget meghódÍtása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 40. Még mindenki alszik, kióvatoskodtam a hajóból egy kávézóba. Csendes a reggel, szell? sem rezdül. A város még alszik, csak egy-egy korán kel? halász tér vissza a zsákmányával. Sajnos nincsenek a csónakok túlterhelve hallal, rákkal. Egyre inkább fogy a tenger él?világa. Amíg csak saját maguknak halásztak, addig csak annyit halásztak, amennyire szükségük volt. Aztán berobbantak a turisták. ?k (mi) persze a tengerparton halat akarnak (unk) enni. Na, ezt egy id? után a tenger már nem tudja elviselni. Mint egy pénztárca, amelyb?l mindig csak elveszünk, soha nem teszünk bele. Igaz ugyan, hogy egy intenzív haltelepítési program folyik, amely abból áll, hogy hal óvodákat létesítenek. Ez egy fél focipályányi háló, ahonnan a kishalak nem tudnak kiúszni, a ragadozók pedig nem jutnak be. Ezt a halót egy vagy több halászhajó lassan húzogatja, ?sétáltatja? a halacskákat. Évente egyre több ilyennel találkozom. Mindenestre egyre ritkábban találkozni delfinekkel. Ez azt mutatja, hogy még mindig fogy a tenger él?világa.
7 óra 30 Varázsütés tapasztaltam. Eddig minden szürke, halott volt. Irogatok a kávézóban, amikor ismét felnézve hirtelen megláttam a kiköt? átellenes oldalán álló házak ragyogó színeit - a felkel? Nap fénye átbukott a mögöttünk lév? hegygerincen. Ezzel minden életre kelt, vidám lett, mosolygós. Az öreg, sok vihart megélt halászcsónak is vidámabban ringatóztak, s?t a vízen is felszikáztak a parti házak tükörképei és talán még az emberek is jobb kedvvel iszogatták mellettem a kávét..
8 óra 20 A férfiak és a két lány még alszik. Ennek ellenére arra jutottunk, hogy elindulunk. Mikor a motor zakatolni kezdett, Béla rögtön el?jött. Csendes szélmentes reggelen motorozunk el?ször Unije felé, fürödni, ahova dél körül érkezünk majd. .
10 óra 02 Béla egy nagy úszó fadarabot látott. Odamentünk hozzá. Egy kb. 4 méter hosszú vastag faág volt. Kivettük a vízb?l és beraktuk a csónakba, mert ez hajózási veszélyt jelent. .
Kés?bb bejelentettem a Rijeka Rádiónak. El?ször lesre futottak. Hiába mondtam el többször is, hogy egy nagy faágat találtunk, ?k az összetört hajó nevét keresték rajtunk. Végül nagy nehezen megértették, majd megköszönték azt, hogy eltávolítjuk a vízb?l a veszélyes fadarabot..
10 óra 50 Lehorgonyoztunk az Unije-sziget nyugati oldalán, a Samuncel-sziget mögött. A víz itt is kristálytiszta, azúrosan zöld volt. A faágat Béla kúsztatta a partra, így szüntettük meg ezt a navigációs veszélyt. Kés?bb a többiek átúsztak a lakatlan Samuncel-szigetre, felderíteni, birtokba venni..
12 óra 40 Gábor felhúzta a horgonyt, majd Béla önállóan el kezdett a Susak-sziget felé navigálni. Bélus kormányzott, láthatóan nagyon élvezte..
13 óra 30 Marika fantasztikusan finom túrós csuszát készített. Pont ?gy, ahogy szeretem. Volt hozzá szalonna is, túró, tejföl is b?ven..
14 óra 42 Lehorgonyoztunk a Susac-sziget keleti öblében (U.Dragoca), ahol az létez? legszebb víz fogadott minket. A 4 méteres mélységb?l minden kis f?szál, kagyló látszott. A lányok Gáborral nagyon sok kagylót gy?jtöttek. Aztán kimentek a parti sekély vízbe, ahol mint a Balatonon, úgy lehetett fürdeni, labdázni. Szóval ez az igazi nyaralás!.
17 óra 06. Kicsit megkésve, de elindultunk Mali Losinjba. A késést az okozta , hogy nem akartak kijönni a vízb?l, olyan jól érezték magukat. Sajnos még mindig motoroztunk, annyire nem volt szél..
18 óra 04 Kikötöttünk Mali Losinjban, az úszó mólókon. Béla kormányzott, a többiek a köteleket kezelték. Kés?bb saját maguk is megállapították, hogy milyen ügyesen kikötöttek. És nem tévedtek. Kés?bb f?tt virslit vacsoráztunk, majd kés? estig beszélgettünk. Holnapra zivatarokat jósoltak..

4. nap - kedd: vitorlázás a Pantera-öböl felé, mini tornádót láttunk és a magyar találkozó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A felh? kinyújtja a csápját...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs ma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A magyar találkozó vendégei
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez az élet, Babocsai néni!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Illatokkal ingereljük a szomszédokat.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 25 Nagy zivatar készül?dik. Én megpróbálok kimenekülni a kávézómba még el?tte.
8 óra 50 Majdnem sikerült. Az utolsó métereket már a záporban tettem meg, védve a b?r hátizsákomat és benne a számítógépet az es?t?l. Pont volt még egy szabad hely a fal mellett, ahová tudom, hogy nem esik be az es?. A 9 órás híddal akartunk kimenni, de ez a zivatar miatt elmaradt. Nem baj, majd másfelé megyünk..
10 óra 30 Elindultunk dél felé. A zivatar tovább ment, a Nap szikrázóan sütött, megreggeliztünk és kimotoroztunk az öbölb?l. .
11 óra 15 Végre kihúztuk a vitorlákat és 5-7 csomós b? negyedszélben vitorlázunk. A sebességünk 3-4,5 csomó között változik. Mindenki nagyon örül. A hajó nem d?l, csak hangtalanul siklik a vízen. Premuda-sziget még 3 óra..
13 óra 30 Béla a Premuda-sziget felett egy mini tornádó, egy víztölcsér kialakulását vette észre. A vastag felh?b?l egy kanyargós felh? új indult el, mintha egy tapogatót bocsátott volna ki. Pont olyan volt a színe és az állaga, mint a felh?é. Kicsit tétován tapogatódzott, egészen a felh? és a tenger közötti félútig eljutott, de aztán elernyedt, megváltoztatta a szerkezetét. Az eddigi feszes, határozott körvonalú csápból egy puha szétfolyó pamaccsá változott. A felh? még kétszer megpróbálta kinyújtani a csápját a tenger felé, de mindegyik kísérlete gyengébb volt az el?z?znél. Ez egy nagyon veszélyes jelenség volt: víztölcsér, a tromba. A nagy gomolyfelh?k alatti felfelé áramlás hozza létre, és ha eléri a víz felszínét, akkor azt felszívja. A szélsebesség 100 km feletti az ilyen mini tornádóban a szél sebessége és több tonna, akár több 100 tonna vizet is fel tud az ilye szívni. A veszélyt az jelenti, hogy a közelében nagyon er?s szívó hatást találunk, amely ellen szinte lehetetlen védekezni. Az igazi baj viszont akkor támad, ha összeomlik a víztölcsér és a sok tonna felszívott víz a nyakunkba zuhan. Minden kézikönyv azt írja: messzire el kell kerülni azt..
16 óra 14 Megérkeztünk a Dugi Otok (Hosszú-sziget) északi részén a Veli Rat világítótoronynál lév? hajóroncshoz. Az elmúlt 2 hétben is tovább pusztult a roncs: a felépítményen lév? antenna lekonyult..
16 óra 40 A George nev? hajóról hívták rádión az Albatros-t. Horváth Gyuri jön mögöttünk a Bavaria 47-esével. ?k is a Pantera-öbölbe tartanak. Megbeszéltük, hogy találkozunk..
16 óra 58 Beértünk az öbölbe. A közepén jártunk, amikor Kalóz hívta az Albatros-t. Falk Gyuri is itt volt egy bérelt hajóval. Benzinjük nincs, majd kés?bb átjönnek hozzánk. Kés?bb elmondta, hogy le akart buktatni: figyeljük-e a VHF 16-os csatornát. Figyeltük..
17 óra 42 Magyar találkozó a Pantera-öbölben: Horváth Gyuri, Kererekes Csaba, Magasmarti Anikó a Georgról, Falk Gyuri és Miklós a másik hajóról átjöttek hozzánk vendégségbe. El?vettem a kapitányi zárolt készletb?l egy skót whiskeyt, és ünnepeltünk, beszélgettünk. Úgy másfél órát maradtak..
19 óra 30 Begyújtottam a grill és el kezdtem csevapcsicsát sütni. Két kg-ot vettünk. Az eladótól reggel megtudtam, hogy 40 db csevapcsicsa 1 kg..
******************.
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:.
Gerencsér Miklósnak köszönjük a tanácsokat..
****************** .
Kés? estig sütögettünk, beszélgettünk, majd minden fáradtan aludni tért. Csak A Veli Rat 41 méter magas világítótornya ?rködte álmunkat: 20 másodpercenként kétszer ránkpislantott, meg vagyunk -e..

5. nap - szerda: Bozsava, vitorlázás észak felé, majdnem vihar, Ilovik és Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Albatros a tengeralatjáró bunkernál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jön a nevere
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab este, esőben.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
8 óra 25 Elindultunk Bozsavába friss kenyeret venni. Szép nyugodt reggel van, 5-8 csomós délkeleti szél fúj, de sajnos motorozunk kell.
9 óra 14 Kiraktam Bélát és Marikát Bozsaván: kitolattam a hajóval a parthoz és ?k kiléptek. Kivitték a zsák szemetünket is, majd gyorsan bevásároltak és ugyan úgy vissza.
9 óra 55 Kikötöttünk a tengeralattjáró bunkernél. Megcsodálták eme értelmetlen építkezést: 100 méter mély, 10 méter széles, 15 méter magas alagutat betonoztak a sziklába, miközben 5-6 méteres az alagútban a víz.
10 óra 30 Reggeli után elindultunk észak felé. A szigeteken belül megyünk majd, mert talán itt er?sebb lesz a szél. Fölszereltünk pillangóra: a génuát kitámasztottuk a spinakker boommal balra, a nagyvásznat pedig jobbra lekötöttük. Nagyon szép látvány volt a hajó. A sebességünk 4-5 csomó között volt.
12 óra 50 Még mindig pillangózunk. A tenger fel?l nagy zivatarfelh? közeledik, a szél kezd elállni. A Silba-sziget déli részénél járunk.
13 óra 10. Leszereltünk, mert közeledik a zivatar felh?. Csak a génua maradt kint félig. Jó lenne beérni Ilovikhoz, miel?tt ideér.
13 óra 50 A felh? színe zöldesre vált: ez nem egy közönséges zivatar, hanem a félelmetes nevere. Bekapcsoltam a motort is, és maximális sebességgel haladunk. Még egy óra Ilovik.
14 óra 02 Lecsapott a nevere: a hajó megd?lt és felgyorsult. Bereffeltük a vitorlát, a d?lés jelent?sen csökkent, de a sebességünk viszont nem.
14 óra 20 A nevere egyre zöldebb, már elnyelte a Premuda-szigetet is. Felvettem a vízhatlan ruhámat és a gumicsizmát is. Ha megjön, akkor nagy zivatar lesz. Mindent bezártunk, felkészültünk a neverére.
14 óra 40 Megjött a nevere, de csak a szélét kaptuk el. Látszott, hogy az es? java délre, a Silba felé ment el. A maximális szélsebesség csak 26 csomó volt. Még szerencse, hogy nem érte el a 27 csomót, mert ez már vihart jelentett volna. ?gy majdnem viharba kerültünk. AZ es? szakadt, a látótávolság jelent?sen lecsökkent. Györgyi azon gondolkodott, hogy guggoljon vagy hajoljon. De aztán simán túlélte a dolgot. Noha az is igaz, hogy az oldalról jöv? 1,5 méteres hullámok er?sen dobálták a hajót.
14 óra 58 Beérünk az Ilovik takarásába. Kértem egy kis whiskyt, hogy felmelegedjek. Az els? korty természetesen Posszeidónt illette. Az es? szakad.
15 óra 25 Lekötöttünk Gáborral egy bójára. Kés?bb Gábor lement megnézni a bóját, el?g ócska volt a kötele, ezért bef?zött egy másik kötelet is, a biztonság kedvéért. A bóják nagyon közel vannak egymáshoz, ezért 4-5 méterre vannak a hajók végei egymástól. Az es? zuhog.
16 óra 10 Ma különleges a kaja: bableves nokiával. Szabolcs telefonja egy nagyobb d?lésnél beleesett a félig kész levesbe. Nem volt rossz íze. Kicsit a k?levesre emlékeztetett. Ez után bolognai spagetti következett. Én Marika mézédes baracklekvárjával ettem a spagetti. Fenséges volt!
18 óra 05 Mindenki elaludt. Én dolgozgattam és rádiót hallgattam közben. A horvát rádióban a 6 órás hírek után bemondták az el?rejelzést: heves bóra várható. Ellen?riztem ezt a VHF 69-es csatornán: ott 30-40 csomós bórát jósoltak az éjszaka második felére. Kinéztem, a hajón közben megfordult, orral délkelet felé nézett. Ha itt maradunk, holnap nagyon nehéz lesz átmenni Rabra. Döntöttem: inkább most átmegyünk - 2,5 óra az út.
18 óra 15 Elkötöttünk a bójáról és irány Rab.
19 óra 30 Elértük a Hr. Bik világítótornyot. Az utunk eddig t?rhet? volt, negyed szélben motorlázunk. Kezdetben a legnagyobb hullámok elérték a 2 métert is, de aztán lassan lecsökkentek 1 méteresre. Innen még 20 °-ot ejtettük a hajón - ezzel kellemesebbé vált az utunk, a szél is csökkent. Maximális széllökés 22 csomó volt
20 óra 50 Kikötöttünk Rabon. A kiköt? a nevere és a várható bóra miatt teljesen tömve volt, néhol 2-3 hajó is állt egymásra kötve. A legnagyobb meglepetésemre viszont egy 30-40 méteres partszakasz üres volt. Azt gondolom, hogy innen elmehetett egy nagy hajó, azért. Béla szépen odafordult a parthoz a hajóval és már ki is kötöttünk. Ezt követte a ?nekitámasztottuk a biciglit a kocsma falának? eseménysor, amikor is ismét hálát adtam egy kis whiskyvel Posszidónnak. Kés?bb megnéztük az eddig készült képeket, a többiek még a számítógépemr?l a Shreket is. Jó, hogy átjöttünk ide Ilovikról.

6. nap - csütörtök: várjuk a bórát, hajózás Rab - Grgur - Punat között.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab ver?fényben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab a tenger fel?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Grgur-sziget felé hajózva
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente Cres-szigetnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó (közös) vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 35 Az éjjelre ígért bóra késik. Szép napos idõre ébredtünk. Az elõrejelzés szerint továbbra is délután 30-40 csomós bóra várható. Jó lenne megúszni ezt.
8 óra 06 A fõtér mögötti Paradiso kerengõjében ülök, teát iszogatok a különösösen ódon hangulatot árasztó ókorit utánzó oszlopok között. Ahogy elnézem a közönséget, azok fõleg helyiek, csak elvétve közöttük turista. Igen, így lehet élni: reggel elolvasgatni az újságot egy kávé mellett, kicsit beszélgetni a barátokkal ismerõsökkel. Mennyivel másabb a mi õrült rohanó életünk Pesten! Ezeknek az embereknek az arcán nem látszik az savanyú fáradtság, amely olyan jellemzõ ránk. Mosolyognak, nevetgélnek, kevergetik a kávéjukat, aztán elmennek. Dolgozni vagy sem, azt persze nem tudhatom..
9 óra 50 Szép napos idõ van, 5-8 csomós bóra fúj a városban. Azt találtam ki, hogy menjünk el a Grgur-szigethez, ahol a Tito nõi politikai börtöne volt. Ott biztosan védettek leszünk a bóra ellen, ha beerõsödik. Onnan Punatba is egyszerübben tudunk visszamenni, mert a szél nem szembõl fog fújni. Esetleg még Baskára is elmehetünk, ha addig nem erõsödik fel a szél. Elõtte megtankoltuk a hajót..
11 óra 40 Megérkeztünk a Grgur-szigethez. Lehorgonyoztunk. Az utunk eseménytelen volt, leszámítva a Rab-sziget mögötti szakaszt, ahol 1-1,5 méteres hullámok jöttek szembe. A víz csak úgy fröcskölt kétoldalt. Fel kellett húzni a sprayhoodot, nehogy elázzunk..
12 óra 20 Nem indult a csónakmotor. Béla megpróbálta megszerelni, de aztán kiderült, hogy nincs meg a gyertyakulcs. Gábor késõbb kért egyet a parthoz kötött egyik vitorlásról. Kiderült, hogy valahogy elakadt a benzin. leszedte a csöveket, aztán átpumpálta. Valószínûleg a nagy hullámzásban kialakult egy légdugó, amit el kellett távolítani. Ez után pöccre indult. Béla nem csak jó orvos, hanem jó motorszerelõ is..
14 óra 25 Marika levest készített, majd nagyon finom krumplit készített a sült csirkecombokhoz. Az anyukájától ellesett trükkje az volt, hogy a karikára vágott krumplit megpárolta pecsenyezsír és víz keverékében. Gyors volt és nagyon finom. Ez után fürdés, parti séta, napozás következett, ki mit akart..
17 óra 30 Már mindenki visszajött, megszáradtak a napon és indulhatunk vissza. Remélem jót vitorlázunk majd..
18 óra 00 A szél kezdetben jobbról 50°.ból jött, egy szál génuát húztunk csak, hogy ne árnyékoljon. Igy is 4-6,5 csomó közötti volt a sebességünk. Most Stara Baskátólnál járunk, a szél csillapodott, a hajó szinte nem is dõl, 120°-ról jön a szél. Mindenki élvezi a már õsziesen bágyatag Nap melegét. Kicsit mindenki szomorú: lassan vége tér a hajóutunk. Hirtelen a szél is beerõsödött, és elértük a 6,9 csomót. .
18 óra 53 Elértük a Negrit-fokot. A maximális sebességünk 7,4 csomó volt. Eddig tudtunk vitorlázni, innen teljesen szembõl kapjuk a szelet. Bemotorozunk a Punati-öbölbe. Mindenki nagyon élvezte a hangtalan száguldást..
19 óra 20 Béla mesterien kikötött az oldalról fújó bórában. Utána elmentünk egy utolsó (közös) vacsorára a punati kikötõi étterembe..

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től