MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 224 - a 2006. évi kapitány tréning : Irány Málta
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
224 - a 2006. évi kapitány tréning : Irány Málta2006.07.02. - 2006.07.16.

224. út
A cél legalább 1000 mérföld lehajózása és 10 csillagászati navigációs helymeghatározás elkészítése.
Ha az id?járás nem gátol minket, akkor a tervezet útvonalunk a következ?:
Portoroz - Vieste - Santamárialuka, Riposto - Málta - Paxoi - Korfu - Kotor - Dubrovnik - Hvar - Mali Losinj - Rovinj - Umag - Portoroz.

Még Szicília el?tt meg lesz az dysseus iskolahajó 43200. mérföldje, ami a Föld kerületének kétszerese.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Július 2. vasárnap Nehezen, de mégis elindulunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Portoroz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az el?rejelzés
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A csapat 2 óra után kezdett szállingózni. Elõször Éváék érkeztek, majd kisvártatva a többiek. Utoljára Nóra és Gyula futott be. Az idõjárás mára elromlott, egy hideg front haladt át felettünk. Többször esett az esõ is, feltámadt az északi - északkeleti szél is. A frissen lemosott hajó teljesen összekoszolta a kavargó por. Idõnkén 30-35 csomós széllökések tépázták a hajónkat. Az elõrejelzés szerint a szél még erõsödni fog, különösen az Isztria alatt várhatunk keményebb idõt. Ez jól látszott az olasz széltérképen. Nagyon nem akaródzott kimenni a tengerre. De akárhogy is számolgattam, ha most nem indulunk el, akkor legalább 1 napot (nappalt) veszítünk. Ha még az éjjel elindulunk, akkor szerda reggel érkezünk a S. Maria di Leuca-hoz ( ennek így nincs semmi értelme, a tengerészek Sántamárialukának hívták ezt a helyet) és nappal hajózunk át a mindig kellemetlenül hullámos 85 mérföld széles Tarantói-öblön, majd csütörtökön reggel - délelõtt érkezünk Szicíliába, majd onnan este tovább indulva Péntek délelõtt Máltára. Ha viszont csak holnap reggel indulunk, akkor valahol elveszítûnk 1 nappalt, valahol fölöslegesen meg kell aludnunk egyet. Így akárhogy is próbálkoztam, az derült ki, hogy indulnunk kell. Összesen annyit tudok trükközni, hogy ha este 11óra tájban indulunk, akkor a Isztria alatt várhatóan igen hevesen befúvó bórát már világosban kapjuk ki. És ekkor legalább lesz idõ az indulás elõtti oktatásra is.
Így is történt. Bepakolás, a szükséges vásárlások után este 6-kor elkezdtem az oktatást. Sajnos az elõzõ úton ezt nem tettem meg, arra számítva, hogy ott tudom folytatni, ahol a 12 mérföldes szkipper tréningen ezt befejeztem. Hát akkor tévedtem. Az egész úton mindenki, de a hajó legfõképpen szenvedte ezt a hibás feltételezést. Tehát most nem akartam ebbe a hibába esni, ezért 18-20.30 között megtartottam a felfrissítõ alap oktatást. Aztán el mentünk vacsorázni. Közben mellettünk állt egy 42 lábas motoros és a horvát szkipperével összebarátkoztam. Elmondta, hogy õ hajó szállítással foglalkozik és már idén nagyon sokat hajózott. Több 200 órát. De most lesz egy hónap szabadsága. Amikor meghallotta, hogy nekem a mai nap idén 101. a tengeren és az elmúlt 3 hétben megjártuk Máltát, Tunéziát, Görögországot és Montenegrót, kicsit másként nézett rám. Aztán amikor visszajöttünk a vacsorából és induláshoz készülõdtünk, megkérdezte, hogy hova megyünk ebben a viharos idõben? Mondtam: Máltára, de 2 hét múlva újra itt vagyunk!
Végül 11 óra elõtt pár perccel 25 -28 csomós bórában indultunk neki, tettük meg az elsõ mérföldjeinket a Málta felé vezetõ hosszú úton.
Az utunk elsõ megállója Koper volt, ahol ki kellett lépni Szlovéniából. Ez szokás szerint nagyon egyszerûen ment, de fontos volt, hogy legyen egy lepecsételt utas listánk. Ha bárhol az olaszok ellenõriznek majd szokás szerint, akkor lesz nálunk egy uniós hivatalos, pecsétes utas lista.
Aztán elindultunk délnek. Az elsõ mérföldek mindig a legizgalmasabbak, erre kell legjobban figyelni, ekkor történik a legtöbb baleset is általában. Elõttünk a nagy fekete tenger, balra Horvátország fényei, jobbra a távolban, a horizont legszélén a szemközti olasz part csillagszerû fénypontjai.
Elõre! Vár minket a távoli horizont, amit ugyan sohasem érünk el, de azért arra felé hajózunk és nem adjuk fel a reményt. De mi van a horizonton túl?

Július 3. A várt erõs szél nem jött, be, de azért rendesen hullámzik a tenger.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fútótorony a tenger közepén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás a tenger közepén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kadétok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mérési eredmények
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a felh? nyujtogatta a lábát
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az elsõ fordulónk a Savudrija-fok erõs fényû világítótornyánál volt, majd onnan az Isztria mentén fekvõ forgalomelválasztó zóna déli sarkát céloztuk meg.
Az Adria sajátos áramlása rendszere olyan, hogy több örvényben keveredve, de az olasz partok mentén Ortantó felé folyik a tengervíz, a horvát partok meg Trieszt felé. Az áramlat változó erejû, 0,2-1,5 csomóval szokta segíteni hajónkat. Vannak viszont olyan részek is, ahol az örvények vagy a befelé tartó dagály miatt akár 0,5 csomót is ellophat tõlünk a tenger. Minden esetre én azt a taktikát szoktam követni, hogy minél hamarabb áthajózunk az olasz oldalra.
Sajnos a nagy hajóforgalom levezetésére a már említett forgalom elválasztó zónát jelölt ki a a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet. Ez olyan, mintha egy autópálya lenne a tengeren, a hajóknak egy irányba kell menni a kijelölt területen. Itt aztán könnyû autópályát építeni a hajóknak, mert maga a zóna csak a térképen létezik. Minden hajónak a megfelelõ sávban kell navigálni. A szabályok szerint a kis hajók viszont le vannak tiltva a pályáról, hogy ne zavarják a többieket. Ezért egy kicsit kerülnünk kellett.
Egész éjjel a part felõl fújt a szél, változó erõsséggel. Éjjel nem szoktam vitorlát húzni, mert nem látjuk, ha elakad egy kötél, ha reffelni kell vagy ha bármit is kell csinálni a vitorlával. Egy nagyon kis hiba, amit nappal észre lehet venni könnyedén, éjjel nagyon veszélyes lehet. A másik szempont, hogy ha dõl a hajó akkor egymásra esnek a kadétok, nem tudnak aludni, nem tudják kipihenni magukat. És ez a biztonságunkat veszélyezteti, ha valami rendkívüli esemény történik.
Így elmotoroztunk a horvát partok mellett. Több felé távoli villámokat láttunk, de a zivatarok minket békén hagytak.
Reggelre aztán az elõre jelzett 35 csomós bóra nem jött meg. Helyette a szél északiasra fordult és 15 csomó körül, raumban stabilizálódott. Viszont a holthullámokról látszódott, hogy valahol nagyon fújt a szél, és a 1,5-2 méteres hullámok nagyon dobálták a hajónkat.
Szegény Laci! Talán õt viselte meg legjobban a göröngyössé, néha kátyússá változott Adria. De azért hõsiesen tûrte a megpróbáltatásokat. Persze mindenkin érzõdött egy kicsit az erõs mozgás. Ha más nem, de az állandó kapaszkodás mindenkit zavart. És akkor még nem tudtuk, hogy ez a helyzet egészen csütörtök reggelig fog tartani!
Megpróbáltunk vitorlázni, de a szél nem volt elég erõs, és a hullámok kirázták a bórát a vitorlából és csak csapkodtak vásznak. Hát motorláztunk.
11 óra tájban elértük az autópálya szélét, be is sûrûsödött itt a forgalom, 4 hajó volt a közelünkben. Itt kicsit még jobban elfordultunk a széltõl, és a hullámok erõsebben csavargatták az Odysseust.
13 óra után értük el a Calpurnia olajfúrótornyot. Itt ugyan semmi nyoma nem volt a fúrásnak, még a szivattyúzásnak sem, de a közelében viszont hallottuk a Morze U betûbõl álló ködjelzését, pedig nem is volt köd. Itt a trékép szerint 3 fúrótorony van tengeralatti csõvezetékkel összekötve. Valószínûleg a torony teljesen automatizált, mert még a nyomát sem láttuk emberi jelenlétnek. A torony tetején viszont egy helikopter leszálló volt kiképezve. Érdekes látvány a tenger közepén magányosan álló fúrótorony! Ha lehet mindig úgy tervezem meg az útvonalunkat, hogy egy-egy ilyen tornyot közelrõl is szemügyre vehessünk.
Érdekes dolog ez az útvonal tervezés. A Hajózási Szakközépiskolában földrajz és történelem órákon azzal foglaltam le magamat, hogy ceruzával vonalakat húztam a tengeren, mintha arra hajóztam volna. Ma is az teszem, 35 évvel késõbb. Csak akkor ez játék volt, most pedig a Törvény, a kapitány törvénye, merre kell menni a hajónknak. Most 9 ember élete múlik azon, hogy húzom meg a vonalat, a rottát a térképen, és mennyire tartják a hajónkat a navigátoraim a térképen húzott vonalon.
A mostani csapat mellett nyugodtan aludhattam, ügyesen navigáltak, biztonsággal hajóztak. Gyuri vett egy szextánst és még indulás elõtt megkérdezte, használhatjuk-e, beállítom-e neki. Megnéztem és mondtam, hogy ez nagyon klassz szextáns, a kettõ mûszerem közül az egyik pontosan ilyen. Ki is vittem az autóba az enyémet, hogy a Gyuriét használjuk. Délutánra lecsendesedett a hullámzás, mert kijöttünk a szélmezõbõl, amely azt keltette. Ezért most már átalakulhattunk iskolahajóvá, így elõkerült Gyuri szextánsa és ezen illusztráltam a szextáns beállítását, ellenõrzését. Megmutattam a nagy tükör merõlegességének, a kistükör merõlegességének beállítását és az index hiba ellenõrzését a napkorong mérésébõl. Érdekes módon a Freiberg szextánsok általában a élig áteresztõ foncsorozású kistükörrel készülnek és nem a hagyományos osztottal. Az Freiberg szextánsom is ilyen volt, de lecseréltem a tükrét hagyományosra. Mikor mindenki mindent tudott már, akkor eljött az elsõ Nap mérések ideje. Ez ugyan kezdetben nehezen ment, de aztán mindenki szépen belejött.
Ahogy az este közeledett, egyre mérséklõdött a hullámzás és esélyünk volt a csillagok mérésére is. Megmutattam a szürkületi mérések tervezését az achterre felkötött táblán a mérést és mindenki izgatottan várta a naplementét. Ami persze el is jött hamarosan. Bónuszként mindenki lemérhette a Hold és a Jupiter magasságát is, meg persze a választott csillagokat is. Mindenki nagyon ügyesen fegyelmezetten mért, így nagyon hamar végeztünk.
Érdekes dolog ez a csillagászati navigáció! A helymeghatározáshoz legalább két mérés kell, amely egy-egy vonalat ad eredményül. Ez a vonal a helyzetvonalunk, amelyen rajta van valahol a hajónk. Két vonal egy pontban metszi egymást (kivéve a párhuzamosakat, amelyek mindkét végükön a végtelenben találkoznak :) ). Igen ám, de az égitestek mérése abból áll, hogy megmérjük a tengeren a horizont feletti magasságukat. Tehát látni kell az égiteste is és a horizontot is egyszerre. Két helyzetvonalhoz két égitestet. Nappal jól látszik a horizont, de Nap csak egy van. Éjjel sok csillag látszik, de nincs horizont! Viszont van a navigációs szürkület (amely jellemzõen 30-50 perc hosszú) és ez idõ alatt egyszerre látjuk a csillagokat és a horizontot is.
Ma egész nap hajóztunk kikötés nélkül. Holnap reggel érkezünk az olasz csizma sarkantyújához, Viestéhez. Az õrségek addig is szépen vezetik a hajót, betartják a rottát, így mindenki (aki tud) nyugodtan aludhat.

Július 4. Reggel háromszor kötünk ki Viestében, majd tovább hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bevásárlók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vieste kiköt?je
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelre megélénkült a z északnyugati szél, néha már 27 csomót is elérte. Szerencsére hátulról jött, így segített minket ezért terv szerint elértük Viestét.
Ez egy unalmasnak tûnõ olasz városka, ahonnan a nyaralók elmenekülnek a közeli Tremiti-szigetekre, furcsa hosszú taxinak használt 40-60 személyes motorcsónakokkal. A városka kikötõjét hatalmas egymásra dobált 2-3 méter élhosszúságú beton kockákból álló gát védi a leggyakoribb északi szelektõl. A város elõtt van egy kis szigetecske, amelyet egy alacsony kifeszített villanykábel köt össze a szárazfölddel. Kicsit olyan ideiglenesnek tûnik a megoldás, mintha egy építkezésre a szomszédból vezették volna át a villanyt.
A kikötõ közepén kihelyezett úszó mólón egy olasz marina üzemel, ahol a villany és víz is. Mi a benzinkúthoz álltunk, hogy másfél nap hajózás után megtankoljunk. Ha itt teletöltjük a tankokat, akkor nem kell megállnunk Sántamárilukánál, és ezzel korábban érkezünk Szicíliába, ahol több idõ marad a nézelõdésre.
Egy halászhajó és egy hosszú fentebb említett motorcsónak állt egymás mellett a kútnál. Mi rákötöttünk a motorcsónakra. Tankolás után viszont átálltunk nagy móló egy üresen területére. A többiek szétszéledtek nézelõdni, vásárolni. 10-kor indulunk tovább, adtam ki a vezényszót. Én elmentem beléptetni a hajót Olaszországba a Gardia Costeirához. Itt az Észak-Adrián az uniós országból érkezõ uniós hajókat külön nem léptetik be. de én ragaszkodtam, hogy legalább pecsételjék le az utas listát, amit nagy nehezen végül meg is tették. Így van egy hivatalos papírunk, hogy már jártam a hatóságnál, és ezzel védve vagyunk.
Mikor visszajöttem Sanyi vigyázta a hajót, de õt is elküldtem nézelõdni.
Késõbb, amikor már kezdtek visszaszállingózni a többiek, jött egy helyi ember, hogy menjünk el innen , mert jön egy nagy halászhajó, kell neki a hely. Így harmadjára is kikötöttünk Viestében. Közben mindenki megérkezett, indulhattunk is rögtön.
Kint a szél továbbra 25 csomós volt, vitorlát húztunk és repült a hajónk.
Késõbb már nem volt annyira felhõtlen a hajózásunk. Az erõs szél meghizlalta a hullámokat is, de száguldottunk a hátulról jövõ 1,5 csomós áramlatban. Közben a nyílt tenger irányában nagy gomolyfelhõk ékesítették az eget, amely két alkalommal is megpróbált egy-egy csápot ereszteni a vízig, de nem sikerült neki. Ha elérte volna célját, akkor ebbõl alakult volna ki a veszélyes tengeri tornádó, a víztölcsér, a tromba.
Aztán dél felé elállt a szél, körülöttünk nagy zivatarfelhõk görögtek, amely jól látszottak a radaron is. Szerencsére 0,86 mérföldnél egy se jött közelebb.
Délután ismét a csillagászati navigáció jegyében telt, mindenki szépen mért és kiszámoltunk egy helyzetvonalat. A számításhoz szükséges koordinátákat a GPS-rõl vettük le, így a végeredmény a mérési hibát mutatta. Én 0,2 ívperc pontosan mértem, Gyula háromszor számolta át, mire neki 0,3 ívperc lett az eredménye, a többieké ennél sokkal rosszabb volt.
Estére Brindisi közelébe értünk, láttuk a parti iparterületeket, és az olajfinomító szikrázó fényeit. Hajnalban lejövünk az Adriáról, vár minket a Jón-tenger. Vajon hogyan tudunk átkelni a Tarantói- és a Squilance-öblön? Nagyon gyakran nagyon nehezen sikerült ez.

Július 5. Lejövünk az Adriáról és átvitorlázunk az Otrantói-öblön, este nem jött meg a
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajótakarítás közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti mérések tervezése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Adria és a Jón-tenger hatáta, a Sántamárialuka világítótornya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
félelmetes szembe szél. Hajnal tájban 9,6 csomó fölé emelkedett a tenger fenék feletti sebességünk, mert 1,6-2 csomós áramlat vitt minket kifelé az Otrantói-szorosból. Aztán felt?nt jobb kéz fel?l a Sántamárialuka magas világítótornya, és kisiklottunk az Adriáról, átértünk a Jón-tengerre. Szerencsére nem kellett megállni tankolni, így ezt az id?t Szicíliában nyertük meg. A Tarantói-öböl általában eddig nagyon kellemetlen id?járással fogadott. Nagy oldalt vagy szemb?l jöv? hullámokkal találkoztunk és er?s szembe széllel. Ráadásul 80-90 mérföld széles- mint keresztben asz Adria. Így hosszú ideig tart az átkelés. Aztán jön a Squilance-öböl a másik oldalon, ahol este gyakran szembe fúj a hegyekr?l lezúduló parti szél 30 csomóval és a nagy hullámaiban nem tudunk el?re jutni, el kell fordulni azoktól. Sokszor volt, hogy \"ki kellett nyalni\" az öblöt, szorosan a part mellé felküzdve magunkat tudtunk csak nagy nehézség árán átjutni a 35 mérföldes öblön. Érdekessége enneka helynek, hogy itt volt a Földközi-medencét kiszolgáló Loran C lánc Master adója. Egyszer meg is kerestük, de csak egy nagy magas rádió antennát láttunk .
Szóval a Tarantói öbölben hajóztunk, csendes vízen motorozva. Aztán két óra multán magához tért az öböl és beindult a szél, de akkor már mi a nehezén túl voltunk, így vitorlát bontottunk és egészen a túlsó feléig átvitorláztunk 8-9 csomós sebességgel! Ilyen gyorsan még sohasem értünk át! A hajó száguldott a 70 fokos látszólagos szélben, és csak falta a mérföldeket. Mindenki nagyon élvezte a száguldást. Feszültek a vásznak, susogott a víz a hajó körül, nem zörgött a motor, sütött a nap . . . igazi örömvitorlázásban volt részünk. Kés?bb ugyan a hullámok egyre jobban megn?ttek,és egy jobban dobálták a hajót, de ez sem tudta elvenni a vitorlázás örömét.
Közben többször delfineket láttunk. Els?nek a nagy barna delfinek jöttek, amelyek kisebb bálnához hasonlítottak. Nem jöttek túl közel, de azért jól látszottak. Majd kés?bb az Adriáról jól ismert palackorrú delfinek jöttek, a játékosan ugráló kicsinyeikkel. Ezek siserehadként vették körül a hajót, miután valamelyikük észrevett minket. És aztán minden fel?l özönlöttek. A hajó orra el?tt ugráltak, versenyeztek velünk, nézel?dtek, forogtak, produkálták magukat. Igazi delfin showban volt részünk.
A kadétokat persze nem hagytam békén, szorgalmasan mérték a Nap magasságát a szextánssal. Nem nagyon találkoztunk jachtokkal csak az öböl déli szájánál küzdött 2 vitorlás a 2-3 méteresre megn?tt hullámokkal.
A szokáshoz képest 4 órával korábban értük el a Squilance-öblöt, így még nem alakult ki a kellemetlen szembe szél. Sanyi vezetésével önállóan megtervezték a szürkületi méréseket a kadétok, de sajnos bepárásodott a horizont, így a gondos el?készület ellenére nem lett semmi bel?le.
Mikor beindult a nyugati szél, a nehezén már túljutottunk és mérsékelten nyugodt vízen hajózhattunk a csizma talpa mentén Szicília felé.
Aztán közben leállt a hajó beépített számítógépe, kérte a rendszer indító lemezt. Azt meg nem volt hova dugni, hiszen ez csak egy süteményes doboz, csatlakozókkal! Már tegnap éjjel is kétszer újra indult magától, de akkor azt gondoltam, hogy ez emberi közrem?ködés eredménye. Most kiderült, hogy nem. Istvánnal megpróbáltuk kideríteni a hibát. Attól tartottam, hogy ismét bedöglött a winchestere. aztán addig kísérletezgettünk, amíg rájöttünk, hogy a valószín?leg melege volt a gépnek és emiatt elfelejtette a rendszer beállításokat. A CMOS memóriát újra töltöttük és akkor már elindult. Megnéztem a gépet, bizony elég meleg volt a háza. Kiszereltem a zuhany szivattyúk teljesen feleslegesen el?l lév? paneljét és a helyére beépítettem 2 számítógép ventillátort. Ett?l 5 perc alatt szoba h?mérsékletre h?lt a gép. Aztán lefuttattam a Scandisket, de 3,5 fél óra kerregés és vizsgálat után sem talált hibát.
Remélem csak a túlmelegedés okozta a bajt és nem történt visszavonhatatlan meghibásodás.

Július 6, csütörtök Fél nyolckor Szicíliába érünk. Tökölés, autóbérlés, Etna, Taormina , majd éjjel halászhálók kerülgetésével Málta felé hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Napkelte a Jón-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Feltúnok az Etna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyurinak is tetszik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éva fényképezi az Etnát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Etnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Taormina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A görog színház
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
El?adás a görög színházban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Látkép a szíházból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A megfáradt csdapat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
br> A felkelõ nap fényében látta meg a hajnali õrség az Etna 3300 méteres fenséges ormait. Mindenkit megdöbbentett, hogy milyen magas is. A hegy felhõ nélkül csupaszon tárulkozott ki kutató szemeinknek. Védekezésül 15 csomós szelet küldött szembe velünk, de miután hasztalannak találta az erõfeszítést, mert mi csak egyre közeledtünk hozzá, abba is hagyta. Az utolsó két órát már tükör sima vízen tettük meg. Szokatlan volt ez a a vasárnap este óta tartó hánykolódás után!
Végül az Etna lábánál lévõ Ripostoba fél nyolckor érkeztünk. Ez egy modern jachtkikötõ, minden szükséges szolgáltatással.
Sajnos a recepció és az autókölcsönzõ csak reggel 9-kor nyitott ki, így azt gondoltam veszítettünk másfél órát. De nem, mert mindenki elment WC-re, zuhanyozni, megreggeliztünk, és még fél 11-kor sem indult el a csapat, hiába hajtottam õket. én tudtam, hogy ez a pöcsölés valahol megbosszulja magát, ha máshol nem hát holnap Máltán marad kevesebb idõnk!
Végül 11.kor indultak el egy Ducatoval az Etnára és Taorminába. Kértem, hogy úgy jöjjenek vissza, hogy este 8-kor indulnunk kellene, mert Máltán nem marad elég idejük szétnézni. Aztán kértem meg, hogy hozzanak valami bazi nagy lávadarabot az irodai sziklakert bõvítéséhez. Én fél 12-tõl fél hétig a navigációs panelnál próbáltam megszüntetni a különbözõ bosszantó rendellenességeket, doboz készítetem a zuhany panelnak, áthelyeztem azt, stb. szóval elektromos legóval \"játszottam\".
A csapat felment az Etna tetejére, szagolta a kénes füstöt, fogdosta a forró köveket és nagyon jól érezte magát. Aztán elmentek Taorminába, megcsodálták a különleges kis városkát, a nekünk híres görög színház romjait, majd fél kilenckor egy helyi fiúval tért vissza. Nem tudtak vacsorázni, mert nem találták meg a korán nyitó éttermeket, így Ripostóban egy út menti pizzástól rendeltek 5 pizzát és a fiú volt a futár. Gyorsan mindenki megfürdött és mire fél 10-kor megjött a pizza már indultunk is. Sajnos másfél órás késésben voltunk, így dél helyet fél kettõ körül érkezünk csak meg. Holnap egynegyednyi - egyötödnyi idõvel kevesebb jut Máltára.
Indulás után a csendes vízen megettük a pizzát és el kezdtük kerülgetni a halászokat és a tonhalász hálókat. Nem volt jó érzés, mondhatom. Én tudom, hogy néha 3-6 mérföld hosszú hálókat is kieresztenek a halászok! Nem lenne jó beleakadni egy ilyenbe.
Végül mindent kikerültünk, sõt még a szokásos õrhajókkal sem találkoztunk, így szépen hajóztunk Málta felé.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től