MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Nyári szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Nyári szkipper tréning2006.07.30. - 2006.08.06.

225. út
A cél, hogy a kadétok a Jacht Akadémia gyakorlati oktatási programja szerint megt5anulják a hajózás gyakorlati fogásait, miközben legalább 500 mérföldet hajózunk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Julius 30 - vasárnap.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Portorozban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Piran
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
ÍElhagyjuk Szlovéni?t
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A hajó Portorozban áll és várja kapitányát és a kadétokat

Július 31 - Punatba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötélvágó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Július 31, hétf?: Umagból Punatba hajózunk Reggel a hajót is beléptettük, majd az Isztriai-félsziget mentén délnek hajóztunk. És elkezd?dtek a navigációs gyakorlatok. A II. ?rség kezdett: István és Tamás. Az utunk els? felében a hagyományos navigációt kell begyakorolni, így a kézi tájolóé volt a f? szerep. Ekkor a kadétok a térkép alapján azonosították a parti alakzatokat, majd megmérték a kézi tájolóval az irányukat. Ezt átváltották valódi iránnyá (mert itt a valódi északtól 2 fokra keletre tér el a tájolón mutatott mágneses észak) és felrajzolták a térképre. Bizony az els? mérések nem nagyon sikerültek, de hamarosan belejöttek és szépen sorjáztak a pontok a térképen. A legnagyobb problémát azt jelentette, hogy a nappal szemben, rosz megvilágításban kellett keresni a céltárgyakat.
Kezdetben motoroztunk, majd motorláztunk, de amikor elértük Rovinj, kikapcsolhattuk a motort és szépen siklott a hajó a kellem szélben.
A szél 2 órát tartott, majd ismét motorla és csak a motor következett. Az Isztriát már motorral kerültük meg. A túloldalán is változó sikerrel próbálkoztunk a vitorlázással.
Kés?bb közkívánatra megálltunk fürdeni az Isztria egy fest?i öblében. Készítettem néhány víz alatti felvételt is, a 27 fokos vízben.
Innen már egészen Punatig csak motorral tudtunk haladni, ahova este 11 óra körül érkeztünk. Nagy élmény volt behajózni a csendes falucska védett öblében, a sötétben kivilágítatlan csónakban ül? pecások között.

Augusztus 1. Man?verek gyakorlása Punatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma egész nap Punatban gyakoroltuk a man?vereket. El?ször elmeséltem a hajó el?remeneti és hátrameneti kormányzásának elméletét, majd jött az els? gyakorlat: el?re menetb?l hátrába kellett átmenni és rátolatni egy bójára. Könny?nek t?nik a feladat így elmondva, de a kormánynál állva azért már nem lehet hibázni. Szóval ezt gyakoroltuk.
Amikor már jól ment mindenkinek, akkor fordulásból egy mólóra kellett rátolatni. Végül elég jól sikerült mindenkinek. Ez a gyakorlat is. Utána megmutattam a horgonyzás trükkjeit és fogásait, majd egy jót fürödtünk, aztán az oktatás folytatódott.
Végül felvettük a hajónk deviációs görbéjét egyet jobbra és egyet balra fordulva, majd hét óra után visszaálltunk a helyünkre.
Az új kiköt?i étterembe mentünk vacsorázni, amit végül Zic úr (a Punat Marina tulajdonosa) bekebelezett. Az új vezet?ség megemelte az árakat és elrontotta az ételeket. Senkinek sem tudom ajánlani ezt a korábban nagyon jó éttermet. Éjjel vihar jött, szakadt az es?, majd elkezd?dött a bóra.

Augusztus 2. Jót vitorlázunk a max. 50 csomós bórában, majd éjjel a navigációs szlalom a szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A reggel még igy kezdödött ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Majd elindultunk Rab felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Aztán jött a bóra ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyi volt a szél maximális sebessége
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Robi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs szlalom
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szakadt az es? reggel is, de szerencsére 9 körül elállt. Reggelire nem engedtem a tojásrántottát, mert hullámzásra számítottam és a tojás olyan csúszós! Induláskor a bóra gyengébb periódusa következett. Megpróbáltunk kivitorlázni az öbölb?l, de amint kihúztuk a génuát leállt a szél, majd amikor feltekertük 6 csomóig er?södött. Mát nem hagytam magam becsapni, a Negrit-fokig motoroztunk.
Itt aztán megjött az igazi bóra. El?ször csak 20 csomós volt, majd 30 és végül felment egészen 40 csomóig. Aztán jöttek még a széllökések. A maximális szélsebesség 50,6 csomó volt. Szerencsére oldalról jött, így szépen reffelve tudtunk hajózni 7-9 csomós sebességgel. Láttam a kadétok arcán a megdöbbenést: erre azért nem számítottak. 2-2,5 méteres hullámok görögtek jobbról, amelyek megdobálták a hajót, a bocit, a mit húztunk magunk után, id?nként több vödörnyi sós és hideg tengervizet fröcskölve az arcunkban. Kés?bb Péter azt mondta, hogy nem is gondolta volna, hogy a víz fájni tud. Pedig a 40 csomóval repül? permet igen is fájdalmas tud lenni! De minden rendben volt, senki sem hányt, noha jó pár társunknak kavargott a gyomrában a reggeli. Aztán az els? megdöbbenés után, mikor látták, hogy rendben vitorlázunk, mindenki megnyugodott, s?t már élvezte a tenger tombolását. A szél folyamatosan er?södött a Rabig tartó 12 mérföldes szakasz egyharmadáig, majd a következ? egyharmadig állandósult, aztán a végén hátszelesre fordult és el kezdett csökkenni. Nem hitték a kadétok, amikor arról beszéltem, hogy Rab takarásában már motoroznunk kell. Sajnos ez be is következett. Így motorral hajóztunk be a gyönyör? városkába.
Itt 40 percet terveztem, de végül is majdnem másfél órát maradtunk. Megigézett a hely mindenkit, meg Ákos javaslatára rendeltünk 5 pizzát ebédre, elvitelre. El is vittük, mert amint kész lett, indultunk is délnek.
Kezdetben motoroztunk, majd amikor megjött a szél, ismét vitorláztunk az er?söd? bórában. AZ Olib-sziget keleti oldalán akartam megállni egy romantikus kis öbölben, de az er?söd? szél és a felh?söd? ég miatt inkább tovább vitorláztunk a Molat és Ist szigetek közötti Zapuntel-szoros felé. Ezen a szakaszon értük el a vitorlás csúcs sebességünket: 11,2 csomót. EZ csak egy pillanatnyi érték volt, amit a m?szer megjegyzett, de sokáig mentünk 9-10 csomó körüli sebességgel. Mindenki nagyon élvezte, noha az id? rohamosan romlott, a szárazföld fel?l villámlani kezdett, és láttuk a közelg? zivatar es?sávjait.
Végül a versenyfutásban mi gy?ztünk, mert sikerült beérnünk a zivatar el?tt a szorosba, lekötni egy bójára. Amint a hajó orrból visszafelé jöttünk a befejezett man?ver után, leszakadt az ég.
Már vitorlázás közben István felrakta a krumplit f?ni, és így hamaroson már a nagyon finom marhapörköltet ettünk a szalonban.
Vacsora után megterveztük a navigáció szlalom pályát. A pálya a szigeteket közt vezetett, helymeghatározás nélküli hajózásunk útvonala. Ennek lényege, hogy úgy választjuk meg az útvonalunkat, hogy lehet?leg mindig valamilyen fény felé hajózzunk, és lehet?leg akkor forduljunk, amikor egy el?re meghatározott irányban látunk egy másik fényt. A pályát felosztottam kétszer négy szakaszra, majd kisorsoltuk az ?rségek között azokat. Mindenkinek volt elég ideje felkészülni és tanulmányozni a saját szakaszát, majd elindultunk, 8 csomóval a sötét éjszakának. Kezdetben nagy volt az izgalom, de amint a kadétok látták, hogy az elméleti ismereteik ilyen jól alkalmazhatóak a gyakorlatban, mindenki megnyugodott, és egyre magabiztosabb lett. A második menetben már mindenki nagyon élvezte az egészet.
Nagyon fontosnak tartom ezt a szakaszt, mert itt szereznek a kadétok egy éjszakai hajózási biztonságot.
Mikor véget hajózásunk ezen szakasza, már éjfél is elmúlt és megcéloztuk a Kornáti-szigeteket, amelyek között áthajózva ki fogunk jutni a nyílt tengerre és holnap délel?tt fogunk a Bisevoi Kék-barlanghoz érni.

Augusztus 3. Éjjel 3-kor áthajózunk a Kornati-szigetek között majd reggelig 135 fokot kormányzunk. Aztán a vitorlázás kedvéért beáldozzuk a Kék-barlangot.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt az orrkabinban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vodicén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Éjjel háromra értünk a Kornáti- és a Katina-szigetek közötti Mala Proverza átjáróhoz. Mindenki aludt már, csak Péter és Zsolt vezette a hajót. Megközelítettük az átjárót, majd átsuhantunk az éjszakában a 20 méteres átjáró bójái között. Megdöbbentek a fiuk, amikor a bambiöl? lámpával rávilágítottam a sziklákra! Hú de közel van! De szépen áthajóztunk, majd hamarosan kijutottunk a nyílt tengerre és holnap délig a 135 fokos irányt kell kormányozni. Az id?járás kedvezett nekünk, gyenge szél fújt, nem voltak nagy hullámok, haladhattunk. Reggelre aztán el kezdett er?södni a szél, de sajnos pontosan szemb?l. Egy darabig kinlódtunk, de amikor még 2-3 óra maradt Bisevóig, befelh?södött az ég. Így feltettem a kérdést: vitorlázzunk észak felé, vagy kínlódva motorozzunk a Kék-barlangig. Robin kívül mindenki a vitorlázás mellett döntött. Így aztán vitorlát bontottunk és egészen fél kett?ig szépen vitorláztunk. Élvezet volt suhanni a habokon, a hosszú motorozás után.
Mindenki nagyon elfáradt az éjszakai hajózásban, látszott az arcokon a kialvatlanság. Így nem is er?letettem az oktatást, csak élveztük a természetet. A hajó szépen hasította a habokat, csobogott a víz, kés?bb a meg-megtör? hullámok zubogása hallatszott. Ilyen idíli körülmények között érkeztünk el Rogoznica közelébe, ahol lehorgonyoztunk egy védett öbölben. Itt fürd?zés és pihenés következett.
Itt Hatala Gáborral találkoztunk, aki egy 54 lábas hajóval vitt üdül?ket. Nagyan leszólta a hajót. Szerinte egy csomó hibája volt, ráadásul sz?kek a kabinok. Pedig kívülr?l milyen szépen néz ki!
Kés?bb megszavazta a csapat, hogy ne a közeli Rogoznicán aludjunk, hanem menjünk tovább. Akkor viszont rögtön indulnunk kellett, mert attól tartottam, nem lesz hely a kiköt?ben. Sajnos jó volt a megérzésem, mert 5 óra tájban érkezve már nem engedtek kikötni. Domján Laci a May Clubtól próbált ugyan nekünk segíteni, de ? is az utolsó helyre tudott beállni, nagy veszekedés árán.
Többszöri próbálkozás után végül a városi kiköt?ben sikerült megállnunk. Ez sem ment egyszer?en, mert a szabad helyr?l elküldtek, hogy egy utasszállító hajó jön majd, kell neki a hely. A kiköt?ben vagy 30-an ugráltak be a vízbe és úszkáltak a hajók között. Félelmetes volt behajózni ide. Közben a szél egyre er?södött és befelh?södött az ég is.
Aztán elment a csapat a marinába zuhanyozni, dafke. Ez id? alatt 2 esztergomi volt tanítványom jött oda a hajóhoz. ?k sajnos nem vizsgáztak le, csak horvát papírjuk van. Ennek ellenére szépen hajóznak elmondásuk szerint. Öröm volt velük találkozni.
Vacsorára elmentünk egy kis étterembe, amely nagyon bizalmatlanul nézett ki, de kellemeset csalódtunk benne. Nagyon jól éreztük magunkat, a számla 100 euró volt. Közben jött egy nagy zivatar is. Ismét mindenki holtfáradtam beájult az ágyba.

Augusztus 4 - radar gyakorlat a Kornatiban, majd este találkoztunk a Kercerécével
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tankolás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radarozás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Misztrálban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornati
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tengeralattjáró bunker
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hrogonyzunk a naplementében
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kerceréce
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hamarosan ....

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től