MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2006 utolsó szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2006 utolsó szkipper tréningje2006.09.23. - 2006.10.01.

227. út
A cél a Szkipper tréning + programja szerint a tengeri hajózás gyakorlatának megismerése, miközben legalább 500 mérföldet fogunk hajózni.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Szeptember 23. Korán indulunk így egészen Rovinjig hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Portoroz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus erre az évre végleg elhagyja Portorozt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Piran
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyula írja a naplót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rovinj by night
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szép napos id? és 15-20 csomós bóra fogadott a hajónál. Most hoztam vissza a téli takarókat a hajóra, lecseréltem a nyárikat. Hiába, jön a tél. A múltkor tanácstalanul gyülekez? fecskéknek már nyoma sem volt, mint elhúzott délre, Afrikába. Remélem szerencsésen eljutnak oda.
Kett?t?l érkeztek a kadétok. Mindenki könnyen megtalálta a hajónkat. Olyan hamar megérkeztek a kadétok, hogy elhatároztam, hogy a szokásostól eltér?en Rovinjig hajózunk ma. Olyan szép ez a városka! Az Adria egyik gyöngyszeme.
Egy rövid oktatás után elindultunk. Feri a konyhaf?nök, ? indult Portorozból. Szépen kiállt a hajóval, pedig a csónak még a fedélzeten feküdt, nagyon zavarta a kilátást. Én is elbúcsúztam ett?l a kis családias hangulatú kiköt?cskét?l, amit nagyon megszerettem. Remélem azonban, hogy jöv?re már Punatból indulhatnak a túrák, ismét megkapom a horvát engedélyt vagy megváltoztatják a hülye horvát el?írásokat. De azért jó volt itt. . .
Az els? ?rség a IV. volt: T. Zoli és Misi. Könnyen elvezették a hajónkat Piranig, mert szépen megterveztük az utat. Út közben egy vitorlás ki akart szorítani minket (neki volt el?nye, mert még a készül?dések miatt csak motoroztunk. A hajóval egy 360 fokos fordulatot leírva elengedtük a vitorlást. Aztán szépen megérkeztünk a zsúfolt Piránba. 3 hajó állt a mólónál tankolásra vagy kilépésre várva, egy éppen elindult, legbelülr?l. Oda álltunk be mi, a helyére. Láttam a kadétok szemében a vérmérsékletüknek megfelel?en a félelmet, az aggodalmat, az értetlenséget, hogy mit is csinálok?! Nyilvánvalóan sz?k volt a hely, ráadásul egy olasz be akart tolakodni oda egy kisebb hajóval. Nem volt id? a tökölésre, ezért Csabának szóltam, forduljon rá. Én tudtam, hogy sz?kösen, cip?kanállal berakva a hajót, de beférünk. A parton kisebb tömeg gy?lt össze, látva a tervünket, ?k sem bíztak bennünk. Aztán szépen beálltunk. A mögöttünk lév? hajótól 20 centi választott el, az orrunk pedig belógott az el?ttünk lév? rend?rségi motorcsónak fölé, de a hajótest legalább fél méterre volt t?le! Mit izgultak ezek? Volt még egy csomó hely!
A kilépés gyorsan ment, hiszen kész volt az utas lista, csak lepecsételte a rend?r és mehettünk is. Az indulás már bonyolultabb volt, mint az érkezés, mert olyan alacsony volt a víz szint, hogy az orr pufferen nem tudtunk kifordulni, mert pont a horgony ért volna a partfalhoz. A hajónk egy sz?k helyen állt a móló végénél, a másik oldalon t?lünk 6 méterre szintén álltak már hajók. Így az induláshoz far pufferen való kifordulást választottam, mert sportból nem akartam az orrsugár kormányt használni. Mindenkinek tetszett a man?verünk, ahogy elhagytuk a kiköt?t, Szlovéniát és ezzel Európát.
A kedvez? szél miatt vitorlát bontottunk és így hajóztunk át Horvátországba. A szél egészen a Savudrija-fok világítótornyáig tartott, ott motorra kaptunk és így érkeztünk Umagba, ahol beléptünk Horvátországba. Ítt M. Zoli kötött ki oldalt a marina határ mólójához, ahol 3 perc alatt elintéztük a formaságokat, lehúzhattuk a a sárga Q lobogót és irány Rovinj. Kihajózás közben levettük a csónakot a fedélzetr?l, hogy jobban ki lehessen látni.
A második ?rség (Attila és Gyuszi) vezette a hajót, miközben el kezdtem az oktatást. Közben feltámadt a szél is, így ismét vitorlát bontottunk. Egy órával kés?bb sajnos csökkent, majd teljesen elült. (Hol lehet a szél amikor nem fúj?)
Mi faltuk a mérföldeket az alkonyatban, pipáltam ki az oktatási naplóban az átvett pontokat. Kés?bb észre vettem, hogy nincs töltés ? megnéztem az okát. A generátort rögzít? egyik csavar feje eltört, így el kezdett ugrálni a generátor, ami elszakította a fekete (-) vezetéket. Megálltunk, kicseréltem a csavart, megjavítottam a vezetéket és már csak 4,8 mérföld volt hátra Rovinjig, ahova a csendes éjszakai tengeren szépen behajóztunk. Gyuszi volt a soros kiköt?s, ? állt a part mellé a marinában.
Megérkezésünk örömére borozgatásba-sörözgetésbe fogtunk, fogyott a finom kolbász is, szóval jól éreztünk magunkat.

2006. 09. 24. vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A képen mindneki zombi, senki sem élte t?l az els? riadót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ákos naplója:
Fél 8-kor felkeltünk (a többség), Feri és Gyula bevásároltak, 9-kor elindultunk. Útközben megreggeliztünk, elhagytuk jobbról Sv. Ivan világítótornyát és utunk során el?ször delfint láttunk, de sajnos mire géphez jutottunk, lemerült. Talán még egyszer ma tiszteletét teszi nálunk. Az ?rségek folyamatosan végzik a helymeghatározást, próbáljuk gyakorlatba ültetni az otthon tanultakat, szerintem jól megy, bár van még mit elsajátítanunk.
11-kor beértünk a Brijun szigetek közé, lassan felt?ntek Pula házai is. Eddig megtettünk 49 tmf-et. Az id? kit?n?, süt a nap és 24 fok van.
Napközben sorra váltották egymást az ?rségek, a helyzet-meghatározás is jobban megy már. Mivel az id?járás miatt id?re megyünk, szükséges volt motoroznunk.Estére Punatba kell érnünk.
Miel?tt megkerültük Cres szigetet északról, megálltunk egy öbölben, lehorgonyoztunk és fürödtünk a tengerben, ami 22 fokos volt.
Útközben Attila észrevette, hogy ismét csatlakozott hozzánk egy delfin. 6 óra körül Feri el?készítette a marhapörköltet, amihez Zoli (mai konyhasegéd) krumplit f?zött. Menetben, a cockpitben fogyasztottuk el.
Kés?bb kigyulladt a motor két ellen?rz?lámpája, megint nem volt töltés, s?t a h?t?víz is melegedett. Tibor rögtön tudta, hogy elszakadt az ékszíj, valószín?leg a tegnapi generátor probléma miatt. Öt perc alatt megtörtént a csere és mehettünk tovább.
Már sötétben érkeztünk Puntba, ahol Attila kormányozta be a hajót a mólóhoz.
Kikötés után elmentünk a Marina kocsmájába sört inni (voltak, akik koktéloztak?), majd készülve a másnapi man?ver tréningre, lefeküdtünk aludni.

2006. 09. 25. hétf?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk ma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ákos naplója:
A reggel ismét bevásárlással indult és mire a társaság nagyja elkészült, Feri és Gyula kit?n? rántottát készített, amit gyorsan el is tüntettünk.
Aztán Tibor oktatást tartott a man?verek alapjairól a szalonban, majd elkötöttünk és megkezd?dött a man?vertréning. Letettünk egy bóját és arra gyakoroltuk a rátolatást. A negyedik kört Tibor már szigorúan pontozta, a bója már nem t?nt el a hajó alatt/mellett/el?tt...
Csaba írja:
Ennél a pontnál Ákos átadta a hajónaplóírást, mert az els? man?ver eredményér?l szerénysége miatt nem nyilatkozhatott. Ezért megteszem helyette: szóval itt a Szóda család diadala következett. Már Feri is szédületes pontossággal simogatta a bóját, és csak Tibor szigorán múlott a 10 pont, melyet aztán Ákos két perccel kés?bb egy tapsot érdeml? man?verrel bezsebelt. Olyan finoman simult a bójához, mint egy nagy mell? sz?kéhez... És mivel ezt ?berelni nem lehetett, pihenésképpen megkajáltuk a maradék pörköltöt. Utána folytattuk a tréninget, jól látható a térképen, hogy mit m?veltünk.
A nap végére látványos javulást tapasztaltunk a kikötési technikánkat illet?en. Akinek nem sikerült, utóvizsgát tehetett, de 10 euro-val támogatta a közös költségvetést.
Este 7-re végeztünk a gyakorlással, majd meglátogattuk a hajónaplókból jól ismert ?Fügepálinkás éttermet?, ahol Tibor ajánlására megkóstoltuk a helyi specialitásokat. Holnap, ha minden igaz megindulunk délnek.

Szeptember 26. kedd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli és Csaba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A konyhás feltölti a h?t?t
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bórában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Látkép az ablakból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bóra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mág nappal a navigációs szlalom kezdete
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szlalom közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuszi horgonyt enged éjjel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éjszakai vacsora a Kornati-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az meteo el?rejelzések szerint szervezem a túra további részét. A mai napra bórát jeleztek és felhasználva ezt egy jó vitorlázást terveztem délnek. Ezért majd a végén 1 nappal korábban érkezünk, és szombatot még a man?verek gyakorlásával fogjuk tölteni Punatban, miután teljesítették a kadétok a szkipper tréning programját és meg lesz az 500 mérföld hajózásunk.
Éjjel meg is indult a bóra, egyenl?re még gyengécskén fújdogált. De ahogy haladt az id? egy jobban er?södött a szél, végül 15-18 csomó körül állandósult a Punati-öbölben. Ez lehet?vé tette, hogy megmutassam a kötélr?l való indulás trükkjét, amikor oldalt és ráfújó szélben kell a sz?ken álló hajók közül elindulni.
Ezt követ?en vitorlát bontottunk és 5 csomó körüli sebességgel kihajóztunk az öbölb?l. A szextáns a génuán büszkén kihúzott minket a kiköt?b?l. A kijárat után változó, de azért számunkra kedvez? szél fogadott, így a grószt is megmutattuk a szélnek. Szépen hasítottuk a vizet a Negrit-fok felé, ahol tudtam, hogy kis szélcsend után a bóra megmutatja majd az igazi arcát. Így is történt. A szél kezdetben éles krautzra kényszerített minket, de 2-3 mérföld után, amikor beértünk a Senj fel?l süvít? szél tengelyébe lassan b?vült a szél. Viszon kárpótlásul er?södött és megn?ttek a hullámok is. A hajó érdekesen mozgott, többen helyet kerestek a korlátnál, miután megérdekl?dték, mi a teend? tengeri betegség esetén. Mindenkit kértem: ha hányni kell, akkor senki se nézzen rám. Ha nem figyelek, akkor nem tudok elugrani a sugár el?l! Szerencsére a reggeli mindenkinek a gyomrába maradt. Igaz, kaptam néhány igen szúrós pillantást, amikor az ugráló-táncoló hajón megjelentem két nagy szendwiccsel a kezemben és jóíz?en befaltam. Minden esetre mindenki f?leg kint a cockpitben tartózkodott. Egy-egy bátor fényképész ugyan rövid id?re lemerészkedett a mosógép dobjába, de aztán ? is kimenekült. A hullámok meg szépen jöttek balról, fütyült a szél a drótköteleken, a hajónk meg száguldott. Aztán, amikor a Fater került a kormányhoz, még jobban beer?södött a szél. Szépen kikormányozta a pöfföket, és ekkor elértük a csúcs sebességünket is: 11,2 csomót. ? volt a rekorder. De lehet, hogy fejébe szállt a dics?ség, vagy az is lehet, hogy túl volt vitorlázva a hajó, mert egyszer csak azt vettem észre a kapitányi ülésen ülve, hogy jön föl a víz a hajó a fedélzetére, aztán már hömpölyög rajta, aztán eléri a cip?met, majd kimossa a fenekemet is. Annyira megdöntötte a szél a hajót, hogy teljesen kihajtott kormány mellett is tehetetlenül szélbe állt az Odysseus! Hiába próbálkozott a Fater, nem tudta leejteni a hajót. Aztán kiengedtettem a shotokat, végül nagy nehezen leestünk. Vizes gatyával reffeltük a vitorlákat. Aztán, amikor már megfelel? volt a vitorla felület, a hajónk már szépen, engedelmesen szelte a habokat, szinte ugyan olyan sebességgel, mint korábban. Csak most már kormáényozható volt!. Szegény Fater, nagyon a lelkére vette. Én meg persze ugrattam: direkt mosta mag a s.-emet! Egész nap kérdezgettem is err?l. Kés?bb rájött, hogy ez csak ugratás és jókat n evettünk rajta. Ha túl van vitorlázva a hajó, akkor nem lehet kormányozni. Ezt jól megtanulták ezzel a leckével a kadétok!
Ahogy beértünk Rab-sziget takarásába, csendesedtek a hullámok, és kicsit a szél is. Tovább vitorláztunk. Be akartam fordulni Rab városba, de ott olyan er?s szembe szelet találtunk, hogy inkább a vitorlázás mellett döntöttem és irányként az Ilovik-szigetet jelöltem meg.
Sajnos vagy 2 óra múlva elült a szél és motorozni kellett. Így érkeztünk az Ilovik és a Sv.Petar közötti hangulatos csatornába, ahol szépen áthajóztunk, Misi kormányzásával.
Amint elértük a Premuda-szigetet, a nyílt tengerr?l megjöttek a hosszú és lapos holthullámok, amelyek a Dél-Adrián tomboló vihar hírnökei voltak. Ezek a hullámok a hosszú útjuk során, kikerülve az ?ket létrehozó viharos szélb?l. egyre inkább csitulni kezdtek. Amint hozzánk elértek lágy, 1-3 méter magas, 20-30 méter hosszú dombok sorozatává csendesültek. Érdekes látvány volt, amikor ezek a lágy dombok id?nként kitakarták a horizontot!
Így hajóztunk délnek a navigációs szlalom helyszínére. Még délután berajzoltam a rottát, hogyan fogunk hajózni és kisorsoltuk az egyes szakaszokat is. A navigációs szlalom lényege, hogy vak sötétben, csak a fényekre támaszkodva, helymeghatározás nélkül hajózunk 8 csomós sebességgel a szigeteket kerülgetve 3 órán át. Ez id? alatt minden ?rség önállóan levezet egy-egy jellegzetes szakaszt, majd még egyszer sorra kerülve ismét egyet. Nagyon szokták élvezni a kadétok ezt a hajózást. Itt döbbennek rá, hogy az éjszaka sötétje nem is annyira veszélyes, és kezdenek bízni az iskolapadban megszerzett tudományukban. Utunk ezt a szakaszát sötétben szoktuk megtenni, így behajóztunk a Molat és az Ist szigetek közötti Zapuntel-szorosba. Ezt szerintem biztosan jól lehet látni a nyomkövet?n! Amikor beértünk a szorosba, a nagy szembe jöv? hullámok láttán aggódni kezdtem, hogy le tudjuk-e hajózni a szlalom második részét is, amikor a Vir-szigett?l induló nagy hullámokat kapjuk majd szembe. Majd meglátjuk, nekivágunk. Ha nem fog menni visszafordulunk. Volt már olyan szkipper tréning, amikor bizony így jártunk.
Mivel korábban érkeztünk, megálltunk a szorosban egy bóján, ahova csak a második kísérletre sikerült lekötni. Legalább felhasználtam az alkalmat, hogy megmutassam a bójára kötés trükkjeit. Aztán megvacsoráztunk, vártuk a sötétet. Közben jött a partról a kiköt??r és pénzt akart beszedni az éjszakázásért. Elmondtam neki horvátul, hogy csak vacsorázni álltunk meg, aztán megyünk tovább. Kérdeztem, még egy fél órát állhatunk-e? Az öreg ugyan kétked?en fogadta az indulásunk hírét a még mindig süvölt? bóra miatt, de aztán beleegyezett.
Amint besötétedett, el is indultunk. Nagyon izgalmas volt (a kadétoknak) a vad éjszakai robogás! Én persze mindig láttam, mikor merre megyünk, hiszen már jó párszor végigmentem már a pályán. De a mostani kadétok nagyszer?en navigáltak! Meg lehet nézni a nyomkövet?n, milyen szép egyenesen hajóztunk!
Amikor kiértünk a Tun Veli és a Tun Mali szigetek közötti átjárón szembe kaptuk a bóra hullámait. A hajó orra belefúrta magát a szembe jöv? hullámokba, majd felemelkedett és ismét belecsapódott és remegve tiltakozott a durva bánásmód ellen. Csökkenteni kellett a sebességünket, hogy haladni tudjunk és kíméljem a hajót. Így szép lassan jutottunk el?re, azon a határon táncolva, hogy bírja-e a hajó vagy nem. Bírta, éppen hogy. Ha 5 csomóval er?sebb lett volna a szél, bizony vissza kellett volna fordulnunk. Alig vártam, hogy elérjük a Trata-sziget piros fényét. hogy keletre, 90 fokba forduljunk a terv szerint. A kis sebességünk és a nagy hullámok miatt, bizony elég lassan közeledett, de aztán egyszer csak fordulhattunk Kezdetben sokkal jobb helyzetbe kerültónk, de amint a Zadartól induló hullámok elérték a hajónkat, még 10 fokot jobbra kellett térnünk. Így értük el a Sestrica világítótorony olyan helyzetét, amikor azt 163 fokos szögben láttuk és befordulhattunk a sokkal nyugodtabb 135 fokos irányba. Végül nagyon jól sikerült a szlalom. A hajó az általam megrajzolt útvonalon ment végig, csak egyszer kellett beavatkoznom, a végén a hullámzás miatt. 100%-ra teljesítettek a kadétok. Gratulálok nekik!
Innen már egyszer? volt az utunk: az Uglanj- és az Iz-szigetek között elhajózva megközelítettük a Kornati-szigeteket és a Katina közötti bójás átjárót, ahol megtaníthattam, hogy kell biztonságosan áthajózni itt, ahol csak a halászok és a jachtakadémisták járnak éjjel. Az átjáró kb. 20 méter széles, de biztonsággal meghajózható a bóják miatt. Persze a kadétok megdöbbenve figyelték a part közelségét, amikor megvilágítottam a lámpával, de mindenki látta, hogy a megtanított elveket felhasználva teljes biztonsággal hajózhattunk át.
Innen kiérve már radarral elhajóztunk egy védett öbölbe, ahol éjszakéra megálltunk aludni. Ennek oka az volt, hogy a az Észak-Adrián 35-45 csomós bóra, a Közép- és a Dél-Adrián 35-50 csomós sirokkóra figyelmeztetett a Split rádió meteója. Mi éppen ezek határán voltunk és 9 méteres vízben 40 méter láncot kiengedve biztonsággal lehorgonyoztunk. Jól megrángattam a hajót és horgony biztonsággal tartott. A kadétok ámulva figyelték, hogy lehet így vaksötétben, csak a radart használva éjjel horgonyozni.
A napot leöblítettük egy kis pálinkával és sörrel, majd 2 óra körül mindenki nyugovóra tért, csak a bóra és a sirokkó muzsikált felválva a drótköteleken.


Ákos naplója:
A reggeli ébredést és a szokásos procedúrákat követ?en elindultunk Rab felé, majd Losinj szigetét céloztuk meg. Utunk során 35 csomós szélben vitorláztunk, növekv? hullámokban. Mindenki számára nagy élmény volt, sok jó képet készítettünk. A legénység nagy része kerek szemekkel vette tudomásul a 30 fok feletti d?lést, valamint azt, hogy a szalon ablakai a vízvonal alatt vannak. Ilyen lehet az akváriumban a halaknak. Err?l jut eszembe, hogy ha valaki tudja a tegnap látott ?habev? halak? latin nevét, küldje el nekünk üzenetben.
Kés?bb alábbhagyott a szél, és motorláztunk, majd motoroztunk a Kornati szigetek felé. Premuda környékén nagy hullámokkal találkoztunk egyre er?söd? szélben, az el?rejelzésnek megfelel?en. Ha tovább er?södik, lehet, hogy elhagyjuk a navigációs szlalom második felét.
Az Ist és Molat szigetek közti átjáróban már fehér tarajos hullámok jöttek szembe, így a bójára kötés tudományát Zapuntel öblében tettük magunkévá.
Gyula felesége által f?zött remek káposztát ettük vacsorára és vártuk, hogy eljöjjön az éj. Mikor besötétedett, elindult a navigációs szlalom a sziklák között. Tibor szerint a kadétok nagyon jól teljesítettek, nekünk mindenesetre nagyon nagy élmény volt, ahogy a korábban tanultakra hagyatkozva navigálunk a teljes sötétben. Mindenki kíváncsian várta, a sokat emlegetett sz?k átjárót, amin áthaladva Tibor megvilágítja a partot. Tényleg csak pár méter! Ezt követ?en egy óra után értünk egy védett öbölbe, ahol horgonyon töltöttük az éjszakát. Lefekvés el?tt még azért jól bekajáltunk.

Szeptember 27. szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Heveder gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
*
************************************
*
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY
*
*
1. A szalonban való man?verezésr?l:
A szalonban lév? monitor képerny?jén magyaráztam el a man?verek alapelveit, a man?vereket meghatározó 8 különböz? tényez?t és ezek közös hatását. Ezt követ?en a fa hajómodellen be is mutattam a hajó mozgását és a gyakorlatokat. Miután az elmélettel mindenki tisztában volt, térhettünk rá a gyakorlatokra. A félreértések elkerülése végett a gyakorlatokat nem a szalonban végeztük!
*
*
2. Örülünk neki, hogy megalakult a ??Lóczy Gyuláért aggódók baráti köre??. Gyulánknak ez nagy lelki támaszt jelent és szorgalmasan készül a hazatérésre, hogy meleg vizet kérjen az asztalra.
Éljen továbbá a ??Szólj anyádnak hozzon pénzt?? összes dolgozója!
*
*
3. Minden kedves üzen?nek köszönjük, hogy írt nekünk. Csak ezek az üzenetek teszik lehet?vé, hogy kibírjuk itt, a tengeren (meg a pálesz).
*
*
*
KÖZLEMÉNY VÉGE
*
****************************************


Ákos naplója:
7-kor keltünk, már akinek sikerült. Felszedtük a horgonyt és tovább haladtunk dél felé. Útközben reggeliztünk.
A nap els? felében kellemeset vitorláztunk, majd mikor eláll a szél, motort indítottunk. Tibor ismertette a robotkormányt és m?ködését, a továbbiakban ezt gyakoroltuk.
Jutott id? az ismereteink számonkérésére is, valamint hevederbe kötve versenyeztünk, hogy ki tud gyorsabban körülmenni a hajón.
5 óra felé megálltunk Hvar sziget el?tt egy öbölben fürdeni, majd este 8 után értünk Milnára.


A hivatalos napló:
Az éjszaka eseménytelenül telt el, szerencsére. Ugyan néha-néha felsüvítettek a drótkötelek, de reggelig a maximális széllökés csak 27 csomó volt. A horgony tartott, és Csaba kedvéért, aki az orrkabinban egyedül fetrenget a ??széles?? ágyon, a horgony láncra rákötöttünk egy kötelet, hogy ne pattogjon a lánc a hajó forgolódása közben. Mert bizony a hajónk a változó szélben alternatív kapcsolású ringlispírhez hasonlóan bizony jobbra-balra lengett. Különböz? riasztásokat állítottam be: GPS, mélységmér?, szélsebesség mér?, de egy sem jelezte, hogy veszélybe lennénk.
Hétkor keltünk, mert még hosszú út állt el?ttünk. Az sem utolsó szempont volt, hogy itt a nemzeti parkban 100 kuna/f? a belépti díj, még horgonyon is. De ki korán kel, 900 kunát lel, tartja itt a közmondás. Csaba és M.Zoli kezdte az ?rséget és szépen hajóztak a Kornati-szigetek között. A szél hol feltámadt, hol elült, hol hátulról, hol meg el?lr?l fújt, így motorztunk. Sorban megmutattam a kis aljas zátonyokat, amelyek a térképen csak egy írógép ??.??-nak látszanak, de a valóságban 2-5 m2-nyi, a vízb?l éppen kilátszó sziklák, amelyek írtó veszélyesek a tapasztalatlan hajósoknak. Mindig meg szokták kérdezni: miért nem világítják ki ezeket? A tengeri hajózásnak más a logikája. Mindig tudnunk kell, hol van a hajónk, ezért elegend? a térképen berajzolni helyzetünket és máris tudjuk, merre vagyunk a zátonytól. Ha a kett? egybe esik, akkor azt amúgy is meg lehet hallani. . . Szóval baj nélkül átjutottunk a szigetek között, ahol holnap után csak a radart használva fognak a kadétok kacsázni!
A Vela Kurba volt a szigetcsoport utolsó tagja és itt végre vitorlát bonthattunk. El?ször reffelve hajóztunk, majd ahogy távolodtunk, úgy csökkent a szél ereje is, és n?tt a vitorla felületünk is. Hamarosan teljes vitorlázattal szeltük a habokat, majd bizony sajnos kés?bb motort is kellett indítanunk.
A Zirje-sziget után ami maradt gyenge szél, az is szembefordult, és már pucér árbocokat láthatott rajtunk a forró szeptember végi Nap.
Mivel már túl voltunk a 250. mérföldön, a hagyományos navigációt felváltotta az elektronikus navigáció. Felkerült a tábla az achterekre a cockpitban és felrajzoltam a robotkormányt, a GPS-t és elmagyaráztam a m?ködési elvüket és használatukat. Innen már sokkal egyszer?bb lesz a kadétok élete, már csak a gombokat kell nyomogatni. De hogy ne lustuljanak el, elkezd?dött a ment?hevederes gyakorlat, amikor id?re kellet ahajót megkerülni a ment?hevederben úgy, hogy a heveder egyik fele mindig be legyen akasztva a hajó valamelyik részébe. Ezt Ákos nyerte, fantasztikus 1 perc 35 másodperccel, ami hihetetlen eredmény! Ez már megközelíti a hajórekordot! Általában 3 perc körüli id?k szoktak születni, de minden 4 perc alatti eredményt el szoktam fogadni. Gratulálunk Ákosnak, akit megtapsoltunk.
Kés?bb el?került a deviációs méréseinket feldolgozó deviációs tábla és a bussolakulccsal a kadétok ügyesen kompenzálták a hosszirány B együtthatót. Kezdetben ugyan nehezen találták meg a kompenzáló rést a horgonynál. . .
Délutánra már mindekinek nagyon melege lett, így megálltunk a Hvarnál lév? Trsca-öböl kristálytiszta vizében fürdeni. A víz 23,4 fokos volt, de azt mondták a kadétok, kezdetben hideg volt, kés?bb viszont már nagyon élvezték. Lubickoltak, mind ebihal a pocsolyában.
Ebben az öbölben vagy 10 évvel ezel?tt egy emlékezetes esetben volt részem. Itt van egy hely, ahol annyira ki lehet állni a sziklákhoz, mint egy kiköt?ben. A parton grilleztünk éppen, a csapat a szalonban beszélgetett (és persze piált, de ezt kés?bb tagadták) én meg a zsíros húspogácsákat raktam fel a grill rácsra. Aztán elmentem kezet mosni a tengerbe. Amint a sziklán guggolva mostam a kezem, hirtelen alulról rátekeredett valami a kezemre. Ez a valami nyálkás volt, keményen fogta a kezemet és be akart rántani a vízbe. Nagyon megijedtem. A 8. utas a halál jutott eszembe hirtelen. és nagyot kiáltottam. Na, majd kés?bb folytatom a történetet, ha érdekli ez a Kedves Napló Olvasót.
Már lemen?ben félben volt a nap, amikor behajóztunk a teljesen zsúfolt Hvar kiköt?jébe. A kiránduló hajó 8 sorban álltak a parthoz kötve! A jachtosoknak már nem maradt hely már a horgonyzó helyen sem! Mi szépen körbe hajóztuk az öblöt, a hajók között szlalomozva, készült néhány nagyon jó felvétel, majd elindultunk Milna felé. Ekkor láttuk meg utunk legszebb naplementéjét. A felh?k sötétvörös hátterében méltóságteljesen, egy hatalmas t?zgolyóként ereszkedett be tisztán a Nap az Adriai-tengerbe.
Már sötét volt, mire Milnára értünk. Egy szép kikötés után elmentünk vacsorázni a Delfin nev? étterembe, ahol természetesen nem delfint ettünk. így ért véget azt utunk 5. napja.

Szeptember 28 Éppen átférünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a hivatalos napló
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fater a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fater pánikol a kormánynál a közeled? komp miatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oldható gyorsgassza:
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélgyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány gondosan rögzíti a hajó legsúlyosabb egyéniségeit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Misi a csúcson
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még Csaba is besegít
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éppenhogy átfértünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyire sikerült megdönteni a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i a sikeres akció után
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radarozás közben néha nagyon közel volt a fal...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Skradin
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ákos naplója:
Érdekes, reggelre elfelejti.
Korai indulást terveztünk, a lefogyott készletek miatt abszolváltunk egy gyors bevásárlást, kifizettük a kiköt?i díjat, majd tankolni indultunk. Volna, ha Misi ?nem szépen ? el nem t?nik.
Szerencsére nem a Gyula t?nt el a kasszával, így megvártuk. Egy kör sör az az egy kör sör. Az autopilot segítségével Skradin felé vettük az irányt. Útközben reggeliztünk, Tibor felolvasta az üzeneteket, majd kötélvéget olvasztottunk a t?zhely felett, átvettük a csomókat és megtanultunk kötelet fonni. Csaba és a térer? jóvoltából az újabb kör sör az újabb kör sör.
Sibenikt?l radarral hajóztunk felfelé a Krka folyón, ahol mindenki jól (szépen) szerepelt, bár Fater pánikmódban vészelte át a zsákutcába hajózást (nem szépen).
Mikor a hídhoz értünk Tibor szólt, hogy az Odüsszeusz nem fog átférni alatta, így Attila, Feri, Csaba és Zoli ? a hajó megment?i ? halált megvet? bátorságról tettek tanúbizonyságot és kimásztak a boom végére, hogy megdöntsék a hajót, ami annyira szépen sikerült, hogy Fater és Attila Búvár Kund üzemmódba kerültek át. Ezzel egy id?ben Misi az árbocra felhúzva lebegve követte az eseményeket. Szerencsére sikerült annyira megdönteni, hogy átférjünk a híd alatt, bár csak pár centin múlt!
Skradinba érkezve a társaság egyik fele elment megnézni a Krka vízesést, míg a többiek hajót mostak, majd söröztek (Judi, én turistáskodtam!). Sajnálattal állapítottuk meg, hogy a hab-, és algaev? halak felköltöztek a vízeséshez (szerintem a gázolajev?k is). Vacsoránkat a mólóhoz közeli kis étteremben költöttük el.
Az érdi szekció kisebbik fele újfent ? immár bizonyítékkal alátámasztva ? akadályokat gördít a többség pihenése elé. A kakas csípje meg, nem szépen alszik. (Zsuzsa, lassan kiforr a megoldás!! Többet nem jövök Vele).
Igazából írhatnánk még azt, hogy Lat ennyi, meg Lon annyi, de ez ma már nem érdekes. Dobri vécser, a log 374,4.


A hivatalos napló:
Hajnaltájban a kukás autó zörgésére ébredtünk, de aztán szinte minden ki visszabóbiskolt még. Aztán a kadétok lassan felszedel?zködtek, indultak a mosdóban, sétálni vagy vásárolni. Én beültem a hajóval szemben lév? KV-zóba és naplót írtam. Az indulást 8-ra t?ztem ki, addigra kellet visszatérni a hajóra. Sajnos Misink félreértette az id?pontot, amikor Csabával alkudoztam tegnap. Csaba 12-kor akart indulni én mondtam: vegyen el bel?le jócskán. Akkor a 10 órát mondott. Én megismételtem az ajánlatomat, így maradtunk a reggel 8-ban. Misi szegény meg elvesztette a fonalat. Így neki egy kör sört kellett fizetnie.
Miután megtaláltuk, elmentünk tankolni az INA kútra, ahová Fater nagyon szépen kitette a hajót a parthoz. A Szódák voltak ?rségben és így ?k is indultak tovább. Hamarosan Fater el kezdett pánikolni, hogy nekünk jön egy Jadrolinia komp. Kezdetben ez így is látszódott! Ákos hiába nyugtatta, ? csak idegeskedett. Végül nem bírta tovább, a WC-b?l rángatott ki. Én is csak Ákost tudtam idézni: elé megy mögöttünk. Így is volt.
A hajón mindenki kedvencévé vált a Fater. A kedvességével, az emberségével, a jókedvével, a lelkesedésével, az idegeskedéseivel,a finom kajáival, szóval szar lenne nélküle! SZERETÜNK FATER!!! Nagy kedvence még a hajónak Gyula is, aki annyi üzenet szokott kapni. Mindenki irigyli ?t ezért. Jól bírja a tréfát, vissza is vág, csak ne horkolna annyira! Ágyasának, Attilának teljesen megkeseríti az életét, jobban mondva az éjszakáit. Sajnos nem tud Attila olyan hamar elaludni, hogy az ? horkolása ébren tartaná Gyulát.
Hamarosan a kötélmunkák tanítása kezd?dött, amikor felszabdaltuk a 18 méteres kötelet 9 részre és a két végét el kellett olvasztani. Hiába mondtam a kadétoknak, hogy a kötél végét kell olvasztani, a többség inkább az újjai égetését választotta. Aztán sorba vettem a csomókat. Holnap 10 különböz? csomó megkötéséb?l kell vizsgázniuk majd. Ezt a kötélfonás követte, amikor egy fület kellett fonni mindenkinek a saját kötelére. Az egyik felére most gyakorlásként, a másik felére holnapig osztályzásra.
Kés?bb átvettük a radar használatát, mert közeledtünk a Krka-folyóhoz Négy szakaszra osztottam a folyót és sorsolás szerint kellett az egyes ?rségeknek felvezetni az Odysseust Skradinig, a térképasztalnál ülve a hajó belsejéb?l, ??vakon??. Kezdetben mindenki bizonytalan volt, félt megnyomni a robotkormány gombját a forduláshoz, de aztán belejöttek. Talán legizgalmasabb szakasz Szódáéknak jutott a sors akaratából, amikor az új autópálya hídhoz értünk. A hídról visszaver?dött jel egy falat mutatott: a radar nem látott át a híd alatt! Mintha egy szabályos zsákutcába kerültünk volna! Szegény Fater nagyon izgult, én meg még jól rá is játszottam, amikor lerohantam. ??Zsákutcába megyünk, nem látjátok!??- kiáltottam. Rémültem rohantak felt, szétnézni. Kés?bb aztán szégyelltem magamat ezért a viccért.
A radarozás közben a régi híd állta utunkat. Magassága az árbocéval összemérhet? és csak akkor férünk át alatta, ha megdöntjük a hajót. Ennek már egy kialakult gyakorlata van. A két legnehezebb, a legsúlyosabb egyének a kihajtott boomra kerülnek, a harmadik pedig az árbocra figyel?nek és súlynak. A boomra Fater és Attila ült, míg Misi felettünk szárnyalt. Csaba h?siesen, halált megvet? bátorsággal csimpaszkodott segítségként a boomon. Ilyenkor mindig kicsit ideges szoktam lenni, de most is sikerült átsurrannunk. Annyira sikerült megdönteni a hajót, hogy Attila és a Fater kicsit bele is ért a vízbe. A mögöttünk lév? (jóval kisebb árbocú) hajón lév?k érdekl?dve és egyre nagyobb rémülettel figyelték a ténykedésünket. Aztán nagy mosollyal és boldogan hajóztak át utánunk, biztonságban a híd alatt. Ja így könny?!!!!
Az akció végén egy üveg franci pezsg?vel háláltam meg a hajó megment?inek csapatmunkáját. Útközben még találkoztunk Zolival, aki nagy örömmel integetett nekünk a folyón. Sajnos a magyar lobogót ? is horvátpapiros módra az achterra kötötte, amit szóvá is tettem neki. De ezzel sem tudtam elvenni a viszontlátás örömét, már 2 hete itt hajóznak a családjával az Adrián.
Skradinban a csapat fele felment a vízeséshez, a másik hajót mosott, és sört ivott, majd már mindenki sört ivott. Jót beszélgettünk, kitárgyaltuk a nap eseményeit. Faterral elmentünk (Évának) bármilyen fügét venni, én közben vettem egy üveg zsizsulja pálinkát. Nem tudom mi a zsizsulja, pedig mutatták a piacon: leginkább a makkhoz hasonlít, az íze meg a naspolyához. Maga a pálinka sokkal finomabb és karakteresebb a fügepálinkánál, de ezt sajnos csak kés? este tudtuk már, amikor szétcsapattuk vele a vacsorát.
Aztán lefeküdtünk, mert holnap reggel 6-kor indulunk tovább.

Szeptember 29
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Krka-folyó, reggel 6 óra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radar gyakorlat és vizsga a Kornati-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt kell áthajózni radarral
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Adria legszebb világítótornya, a Sestrica
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A feltakarójeles átjáró
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éjjel itt hajóztunk át a bóják között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A radaros gyakorlat nyomvonala
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötélfonás eredménye- mindenki 10 pontot kapott!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt a gyakorlatot már mindenki túlélte!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vizsga- csak úgy szállnak a 10 pontok...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli is örül a jó eredménynek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fater is vizsgázik - 10 pont!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az utolsó gyakorlat, immár sötétben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az 500. mérföld
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Most a képek, hamarosan az események

Szeptember 30
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Man?ver tréning
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Utolsó kép a viharhorgonyról, amelyik nem tudott úszni. . .
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Madártávlatból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Horgonyzás tréning
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggelit kényelmesen fogyasztottuk el, végre nem menetben, hanem még a kiköt?ben.
Ezt követ?en Krk irányába hajóztunk, menet közben kipróbáltuk a viharhorgonyt, illetve hatását csak rendkívül rövid ideig teszteltük, mivel egy remekbeszabott palstek (gyorskassza csomó) nem tartott tovább 12 másodpercnél, így a viharhorgony és a Tibor kedvenc kötele, mely érthet? okokból olyannyira a szívéhez n?tt, most Punat el?tt a tengerfenéken pihen. Ha valaki arra jár és a horgonyára kerül, kérjük juttassa vissza Tibornak. Ha pedig a csigájára tekeredik, köszönjük, nem kérjük darabokban.
Krk város mólójánál szépen begyakoroltuk a partfalhoz állást, majd mindenki levizsgázott bel?le, ismét több 10 pontos, s?t tapsos 10-esek is születtek! Mindezek mellett a bimbamos cég egy komolyabb összeggel támogatja a következ? expedíciót.
A parton a pufferes ?rség keményen állta a sarat, igaz, szépen fogyott a pálinka is. Mikor mindannyian készen voltunk, átálltunk a kúthoz tankolni, de én azt már az árboc tetejér?l szemléltem. Hogy mit meg nem teszek azért, hogy a kedves olvasók szebbnél szebb képeket láthassanak!
Punatba visszaérve a horgonyzást gyakoroltuk, bocival kivittünk egy ? szerintünk több száz kilós ? horgonyt a ?biztonság kedvéért?, amit aztán Csaba húzott fel egyedül. Miközben a jeges 3-as, Munkácsi m?vészúr, Baticz kolléga és jómagam megint utoljára fürdött az ?szi tengerben (mikor bementünk 22, mire kiértünk 18 fokos volt a víz), Tibor és Fater a vizigrillezést hergelte be.
Komolyabb mennyiség? csevapcsicsát sütöttünk, amib?l még maradt is. Partot érve hamar a Marina kocsmájában találtuk magunkat, bár a mulatás nem tartott sokáig, nagyon álmosan pakoltunk össze a holnapi induláshoz.



A mai naplóbejegyzéssel zárom a 2006. évi utolsó tréning sorait, azt hiszem szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy egy kivételes csapat kovácsolódott össze, rengeteget nevettünk, de még többet tanultunk. Remélem minden résztvev?nek szép emlék marad, köszönjük Tibornak, Eszternek, akik nélkül ez a produkció nem jöhetett volna létre, a napló olvasóinak, az üzenetküld?knek, akik által az üzen?fal egy szép kis chatszobává avanzsált és a csapattagoknak, akik lehet?vé tették, hogy ilyen jól érezzük magunkat.

Szépen voltunk.

Október 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Közkívánatra a történet folytatása:
Hát egy nagy polip volt a zsákmányszerz? vadállat. Amikor kirántottam a kezemet a vízb?l ? is legalább annyira meglep?dhetett, mint én. Én jártam jobban, mert én csak egy rusnya polipot láttam, 1 méter körüli lábakkal (ebb?l 8 db volt, az összesen 8 méter!) , ? viszont engem látott. Aztán amint az ijedtségem elmúlt, megörültem: fogtam egy polipot! Kiabáltam is a többieknek, de nem hittek nekem el?ször. Amikor nagy nehezen mégis el?kerültek, akkor már a szemüknek sem hittek. Megpróbáltam a polipot megtartani, de amikor rájött a szituáció kényes voltára, visszakívánkozott a tengerbe és egyszer?en kifolyt a kezeim közül. Amikor megszorítottam valahol, ott elvékonyodott és kicsúszott a kezemb?l. A többiek meg bíztattak, harapjam át a két szeme között . . . végül visszamenekült a tengerbe.

Hát sajnos véget ért...
Fájó szívvel hagyjuk ott a hajót, elkészült az utolsó kép is, hazaindultunk.
Ez az év utolsó túrája nagyon jó hangulatban zajlott, nagyon sokat tanultak a kadétok, akik immár kapitányként térnek haza a tengerr?l. Öröm volt tanítani ?ket, mert termékeny talajra hullott a tanításom, és mindenki nagyon jól szerepelt, 10 pontokkal volt tele az oktatási napló.
Köszönöm fiuk, köszönöm Kapitány kollégák!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től