MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 228 - felkészülés a szezonra és az els? man?ver tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
228 - felkészülés a szezonra és az els? man?ver tréning 2007-ben2007.02.05. - 2007.02.14.

228. út
1. Felkészülés a 200-es szezonra:
- hétf?n kiemték a hajót a vízb?l.
- kedden és szerdán algátlanították, lekenték sötétkék algagátlóval a vízalatti részeket, kicserélték a 14''-os emelkedés? hajócsavart 16''-osra.
- csütörtökön beszerelték a kormánylapátnál lév? mélységmér? jeladót, vízrekerült a hajó, majd a próbafutás során kiderült, nehéz a hajócsavar, nem bírja kipörgetni a motor, ezért visszakerült a régi. 1:1 a mérk?zés állása az új és a régi dolgoknál.
- pénteken befejez?dött a végs? felkészítés, vasárnap jöhet az els? csapat. Én péntek este visszaautóztam, szombaton egész napos tan folyamot tartok, majd vasárnap kezd?dik az immár 7. éve tartott man?verek tréning szezon.

A man?ver tréning célja, hogy megtanítsa a kadétoknak a hajó mozgásának törvényszer?ségeit és ezt begyakorolják a kadétok.

Üzenet a hajónakRészletes napló

- 5. nap: hétf? kiemelok a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A daru alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ludmilla is segített
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az enyhe tél miatt ilyen volt a hajó víz alatti része az orrsugárkormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az oldala, foltokban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A h?t? h?cserél?je
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajócsavar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reményeim szerint az utolsó kép a régi csavarról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mossák az algát
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

- 3. nap Vízre ker?l a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új hajócsavar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vízrebocsátásra készen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Emelik a hajót. A kormánylapát mellett 50 cm-re jobbra van a hátsú mélységmér? jeladója
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A darus
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És ezzel a játékszerrel irányítják a 20 tonnás Odysseust!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irány a víz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már itt van az éltet? elem!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sajnos nehéz volt a 16''-os hajócsavar, le kell szedni, újból ki kellett daruzni a hajót.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A régi és az új hajócsavar.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vito visszaszerelte a régi csavart. . .
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Immár másodjára irány a víz!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Amikor a parton van aaz Odysseus, mindíg olyan érzésem van, hogy szegény a kórházba került.

Február 11, vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus várja a kadétokat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az év els? lobogó felvonása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gyakorlatok közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közben osztályzom a teljesítményeket
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végre hajózunk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tolatás a bójára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De sokan utálják ezt a bóját!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kivicek, sorukra várva
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Áron a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A díszlet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk ma a GPS szerint
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az AIS adóvev?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Borozgatunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fél kett? tájban megérkeztek a kadétok. Én addigra beszereltem az AIS adóvev?t, éppen ezt próbálgattam. Öröm volt Sanyival találkozni, akivel tavaly hajóztam utoljára egy ilyen man?ver tréningen. Fiát, Atillát el?ször nem ismertem meg, valahogy a sapkája miatt olyan idegen volt az arca. Megrökönyödött, amikor bemutatkoztam neki. De amikor levette a sapkáját, az ördögfiókához hasonlító csibészes képe, göndöröd? haja egyb?l eszembe jutatta. A többiek még idegenek voltak, de hamarosan mindenkivel ismeretséget, barátságot fogok kötni, mint mindig.
Az id?járási el?rejelzések szerint ma volt a legjobb id?, holnap es? várható. Ezért kicsit felgyorsítva és átalakítva a programot egy rövid hajóismertet? után, elmagyaráztam a legszükségesebb dolgokat és kezd?dtek az els? manuális parti gyakorlatok: a motor kezelése, a kormányzás, a mooring kötél felvétele, kötéldobás, az alapvet? csomók. Ezeket persze leosztályoztam, és így a következ? eredmények születtek, 6 gyakorlat átlagából:
Sanyi: 98,3% (a dobástál nem egyenesedett ki teljesen a 15 méteres kiköt?kötél),
Attila:98,3% (neki is ugyan ez volt a hibája),
Áron: 100% (neki, mint hegymászónak aztán semmi gondja nem volt a kötelekkel, és külön engedéllyel az általa ismert és begyakorolt módon köthette a csomókat, dobhatta a kötelet),
T.Zsolt: 96,6% (a kötélen még több hurka maradt),
G.Zsolt: 96,6% (ugyan az volt a hibája, de pótvizsgával lett ez az eredménye, mert az els? dobása egyáltalán nem sikerült),
Géza: 98,3% (A gyorsgassza kezdetben nem nagyon ment, de aztán megtanulta).
Az összes osztályzás elve az, hogy mindenki kap el?legben 10 pontot, amelyb?l minden hibáért 1-et levonok. Akinek 8 pontnál kevesebb marad egy gyakorlatból, az pótvizsgázik. Így legalább 80%áos teljesítményt kell nyújtania mindenkinek, hogy tovább mehessünk a következ? gyakorlatra.
Ezt követ?en kihajóztunk és az el?re menetb?l elfordulás nélkül hátába kellett átállni és rátolatni a bójára, alkalmazva az elméleti ismereteket: kerékhatás, sugárhatás, el?rekormányzás, hátrakormányzás, stb. Egyszer?nek t?nik a feladat a szemlél?nek, de aki a kormánynál van, ez kezdetben rendesen le szokott izzadni!
Mindezt 13 fokos februári melegben, szinte teljes szélcsendben, aranyló naplementében. Nagyon hangulatos volt ez az este.
Hat órakor aztán Sanyi példaszer?en kikötött a hajóval, a tanultak alapján a többiek villámgyorsan kikötötték hajót, majd mehettünk vacsorázni, a Sidroba, ami Horgonyt jelent. Többen elkeseredve mondták, hogy ?k bizony sohasem fogják megtanulni ezeket a fogásokat. Én bíztattam ?ket: Sanyi és Attila is ilyen ??bénák?? voltak, amikor kezdték, és csak a tréningek miatt tudják ilyen ügyesen irányítani a hajót. Szerdára csak nevetni fogunk a mai elkeseredésen, mert addigra már sokkal. de sokkal ügyesebb lesz mindenki.
Egy jó vacsora és pár kupica fügepálinka után után aztán 9 tájban visszatértünk a hajóra, ahol Sanyi kibontott még egy üveg csodás bort, majd mindenki fáradtan nyugovóra tért.

február 12 - sirokkóban gyakorlatozunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap útvonal a nyomkövet?n zöld színnel látszódik.

Borús napra ébredtünk, délies széllel, a sirokkóval. Nyoma sem volt a már a tegnapi áprilisnak! Az el?rejelzés szerint a sirokkó délutánra er?södni fog, s?t er?s es?t is jósoltak. Remélem, csak tévednek majd egy kicsit!
A reggeli tükörtojás volt, sült sonkával, amit Sanyi mesterien készített el. Ezt követ?en folytatódott az elméleti képzés: rajzoltam a táblára, mutogattam a képeket a monitorom, a hajómodellel magyaráztam a trükköket.
Aztán az egyre er?söd? szélben elkezd?dtek a gyakorlatok. Az els? a bójára tolatás volt, ismét, ami osztályzással zárult.
11 óra lehetett amikor megjöttek Feriék: Apa és fia. Felvettük ?ket, aztán beálltak a sorba és már ?k is tolattak a bójára.
Sanyi közben nagyon finom paprikás krumplit f?zött, amit fél egy tájban jóíz?en befaltuk, majd folytatódtak a gyakorlatok.
A délután els? feladata az volt, hogy balról jövet be kellett állni a helyünkre. kezdetben voltak bénázások, de aztán szépen mindenki ráérzett a kormányra, a gázkarra. A vége felé már gyakran viharos volt a szél, 27-30 csomókat is mértünk. Gyakran hatalmas sötét felh?k jöttek délr?l, betakarták az öblöt körülvev? hegyeket, hasukat a sziklák felhasították és így a súlyos terhüket kieresztették így hol szemerkélt az es?, hol nem, de még ez akkor nem volt vészes.
A következ? gyakorlatunknál a másik oldalról befordulva kellett parthoz állni. Ez a gyakorlat sokkal nehezebb, mert a hajó oldala olyan lendületet kap fordulás közben, amit nagyon nehéz megfékezni. Ezt a propeller hatás még fokozza, és így bizony gyakran az orrsugár kormánnyal is kellett korrigálnom. 5 óra után egyre gyakrabban esett az es? és egyre hevesebb lett a szél. Az utolsó gyakorlat már majdnem sötétben fejez?dött be.
Végezetül hárman pótvizsgáztak, akik nem érték el a 80%-os eredményt.

A mai napon a következ? teljesítmények születtek.
id. Feri: 85%,
Feri: 100%,
Sanyi: 100%,
Attila: 92,5%,
Áron: 92,5%,
T.Zsolt: 90%,
G.Zsolt: 92,5%,
Géza: 85%

Az utolsó kikötésnél már nagyon esett az es?, így indultunk el a fügepálinkás étterembe.
Teljes eláztunk, mire odaértünk a Kosta Rikához (így írják!) ami egy igazi szocreáll pavilon, de a külcsínt a konyha pótolja, s?t felülmúlja!
A hely különlegességei közé tartozik, hogy egy üveg legjobb fügepálinkát tesznek ki az asztalra, a ház ajándékaként. Nagyon sokszor jártam már itt, de csak egyszer sikerült kiinni a fügepálinkát. Most is hiába töltögették az isteni nedd?t a poharaikba a kadétok.
Áron és Sanyi haltálat rendeltek, és megdöbbenve tapasztalták a b?séget, a változatosságot és az ízeket amikor kihozták a háromnegyed méteres tálat.
A többiek sajttal töltött pleskavicát rendeltek, de ?k is meg voltak elégedve. A vacsora speciális palacsintával zárult, ami diós-lekváros-fagylaltos volt.
Hazafelé mégjobban fújt a szél, mégjobban esett az es?. A sirokkó annyira feltorlasztotta a vizet, hogy járónk (a 3 méteres híd) a hajóra menet felfelé állt 15 fokos szögben, noha általában 30-40 fokos lejt?n jutunk be a hajóba.
Este még 43 csomós széllökést mért a szélmér?. Ismét ittunk egy jó bort, majd mindenki elcsitult, elfáradt.
Az étteremben észrevettem, hogy az egész napos felh?s id? ellenére mindenkinek kicsi kipirosodott az arca, és ez meg a fügepálinka el?tt volt!
Reggel még tudták volna elképzelni, hogy meg tudják csinálni ezeket a man?vereket. Egyre több tudatos és megfelel? kormány és gázkar kezelést látok. Így tovább!

A mai nap is hasznosan telt el.

Most (22h50perc) 28-43 csomós sirokkó fúj, süvít a szél,esik az es?, a hullámok dobálják a hajót ...

Február 13, kedd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Náhány kép a tegnapi fügespálinkásból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezek a mai képek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szél szimulátor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A SART jele a GPS-radaron távolról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És közelr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap útvonalának színe pirosas-narancsos a nyömkövet?n.
Reggelre a sirokkó lecsendesült, a szél átfordult északiasra, hol északnyugatról, hol északkeletr?l fújt 6-18 csomóval, de id?nként a borús égb?l az es? is esett. Reggelire Sanyi beaconba tekert virslit sütött a süt?ben, amit persze jóíz?en befaltunk. Mindenki nagyon hálás neki a finomságokért. Szerz?dtetnem kéne hajószakácsnak, de nagyon pórul járnék, ha elfogadná: szép gömböly?re hizlalna.
Reggeli után a szemerkél? es?re való tekintettel rövid elméleti oktatást tartottam a mai napon el?ttünk álló gyakorlatokról, majd indultunk is egy megfelel? mólót keresni, ahol az oldalt kikötés gyakorolhatjuk.
Végül a tranzit móló volt a legalkalmasabb erre. És elkezd?dtek a gyakorlatok: oldalt kiállni a hajóval úgy, hogy a kormánylapáttal és a hajócsavar kerék hatásával adott csavaró mozgás hatására oldalt közeledjen a hajó a parthoz. Mintha parkoláskor az autóval oldalt mozognánk. Aki nem próbálta, annak lehetetlennek t?nik a feladata: 60 fokos szögben közeledünk a mólóhoz, majd egy hajó hosszra érve felezzük a szöget, motor üresbe és irányt tartva a hajó orrát 2 -3 méterig kiengedjük a parthoz. Amikor már mindenki a bekövetkez? ütközés kárértékét méri fel magában, akkor kormányt teljesen ki balra, motor alapjárat hátra. Ezzel el kezdjük a csavaró mozgást adni a hajónak. Ha ez megtörtént, akkor bazi nagy gáz hátra, kormányt a part felé, és ha mindent jól csináltunk, akkor a hajó az utolsó egy métert csodák csodájára oldalt teszi meg és a középs? puffernál érinti a partot. Az osztályzásnál két büntet? pont jár annak, akinek a pufferje parthoz érés után megmozdul el?re vagy hátra, vagyis nem sikerült a hajó sebességét felemészteni.
A gyakorló menetet Sanyi csodálatos fasírtjával törtük meg, aki direkt az én kedvemért találta ki ezt a mai ebédre. A tavalyi tréningen emlékezett rá, hogy én szeretem a fasírtot.
A nagyon szemrevaló és finom íz? fasírt után bizony elpilledt a csapat, legszívesebben szunyókáltunk volna a szép délutáni napfényben. De ez nem SZOT üdül?hajó kérem, ez az Odysseus iskolahajó!
Áront felhúzták az árboc csúcsra, mert a szélmér? 20-70 perc m?ködés után lefagyott. A szerviz azt tanácsolta, hogy vegyük le a jeladót és szárítsuk ki. Áron akrobatikus ügyességgel megoldotta a feladatot. Készített pár jó képet fentr?l.
Közben kipróbáltuk a SART bóját. Ez a vészhelyzetbe került hajóról vagy a ment?tutajból adja a jeleket, amelyeket a többi hajó radarján jól lehet azonosítani. A jelek 12 vonásból, vagy 12 körb?l állnak a távolság és az er?sítés függvényében.
Kés?bb, mivel elállt a szél, a gyakorlatokhoz szélszimulátort alkalmaztunk.
Aztán folytatódtak a gyakorlatok, most már vizsgával zárulva. Sajnos két társunknak nem sikerült a vizsga, de még a pótvizsga sem. Holnap biztosan sikerülni fog, így nem mehetnek haza.
Az estét Géza kérésére a ?rend?rkanyar? kipróbálásával fejeztük be. Sanyi bemutatta a gyakorlatot, majd mindenki egyszer kipróbálta ezt. Nagyon látványos ez a kikötés, de inkább olyan ??csajozós?? állapították meg a kadétok : jó nagy gáz, jó nagy fordulat, jó nagy sebesség és a hajó befordul a helyünkre. Ha sikerül, akkor nagy profinak t?nik.
Gyönyör? volt az este, hihetetlen fényekkel.
Vacsorára a pizzázóba mentünk, ahol persze minden mást is lehetett kapni.
Jót beszélgettünk, nevetgéltünk, és már jócskán éjfél után feküdtünk le.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től