MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 229 út man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
229 út man?ver tréning2007.02.18. - 2007.02.22.

229. út
A kiköt?i man?vereket gyakoroljuk

Üzenet a hajónakRészletes napló

Február 18, -vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Vasárnap. Végre újra a tengeren leszünk. Vasárnap szürke reggelben indulunk. Lassan emelkedik a h?mérséklet, Horvátországba érve kisüt a nap is, majd ahogy észak felé megyünk fel a hegyek közé, lecsökken egészen nullára, egy teljes meteorológiai skálát végig utazunk. A végén csodás. Ahogy ereszkedik újra lefelé az út a hegy déli lejt?jén, egyre többet mutat a h?mér?, amikor átmegyünk Krk szigetre a hídon, már 15 fok van. Ez nagyon szeretnivaló, ahogy fél óra alatt 15 fokkal emelkedik a meleg ? f?leg februárban.
Délután háromra összejön a díszes társaság, négy db Zoli (ebb?l kett? Tóth), egy db Ali, egy db Gábor, két db Laci és egy Péter. A KAPITÁNY, Tibor welcome drinkkel vár, ahogy azt a hajózási szabályzat el?írja. Ez egy régi társaság, már jókat hajóztunk együtt és többször man?vertréningeztünk is együtt itt. (Mellesleg, másutt nem is lehet!)
Man?vertréning. Nálunk, most már sok éve ez nyitja a hajózási szezont, így februárban. Mi van tavasszal, nyáron, ?sszel? Vitorlás verseny, vagy családi hajókázás (vö. SZOT üdül?hajó). A versenyen menni kell, semmire nincs id?, a család meg mindig fürdeni akar és rosszul t?ri, ha a családf? man?vereket próbálgat, Ezt egyébként a kiköt?kben sem tolerálják szezonban. Ez a négy nap most pedig err?l szól. Életszer? körülmények között gyakorolhatunk annyiszor, ahányszor csak kell jobbra, balra kikötést, ?rend?rkanyarral? beállást (veszélyes, de nagyon ?csajozós? a Kapitány szerint), oldalkikötések el- ill. ráfújó szélben, különféle horgonyzások, kötelek kezelése. A hajót érezni és érteni kell, hogy tudatos legyen minden mozdulat, és még együtt ?élhessünk? a hajó mozgásával is. Ezért az érkezési nap délutánja részben az elméleté. Az Odysseus szalonjában a falon remek LCD monitor, Tibor vetített prezentációval magyarázza a hajóra ható er?ket és a kormányzás, gázadás hatásait. Ez a dolog tudatos, értelmi része.
Még világos van, kezd?dik a gyakorlás a kormánnyal, a gázzal, gyors fordulás kihajtott kormányra adott rövid gázzal, mooring felvétele, a parton kötéldobás (nem is olyan egyszer? teljesen kinyújtani a 15 méteres kötelet), palstek kötése gyorsan, tévedhetetlenül, halászcsomó gyors kikötéshez, kötélhurok szabadítása egy mozdulattal bikáról. Ezek mind nagyon egyszer? dolgok ? olvasva. A valóságban még egy mooring kötélb?l is komoly gond lehet, ha fent marad egy puffer alatt és induláskor nem vesszük észre...
Az meg nagyon nyilvánvaló, hogy egy csomón az ember és családja, barátai élete múlhat, vagy jobb esetben nagyon jelent?s anyagi kár! Beesteledik, elfáradunk és meglátogatjuk az általunk ?Fügepálinkás? étteremnek titulált m?intézetet. Ki lehet találni, hogy miért ez a neve, bár már többen megénekelték a krónikások közül a nemes üveget. Eszünk, iszunk, alig érünk haza, máris meghitt horkolás veri fel az éjszakai kiköt? csendjét.
Egy fél napot voltunk itt és máris remek volt minden. Részemr?l az elmúlt félévben nem röhögtem annyit, mint most ezek a tengeri csibészek között, marha jó egy kicsit kiszabadulni az otthoni gondok közül és még okosodunk, ügyesedünk is.

Hétf?.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kora reggel a bevásárló különítmény elmegy és gondoskodik a b?séges és igényes reggelir?l, természetesen ébreszt? italok fogyasztása is történik, mindez mértékkel.
Kilenckor indul a motor és kezd?dik az els? feladat. Nagyon egyszer?, el?re kell menni, majd visszatolatni és megállni egy úszó bója el?tt, éppen nem érintve. Mi történik a valóságban? Amint az ember hátrába teszi, pár másodperc múlva elkezd csavarodni a hajó és elfordul a farával vagy 30-40 fokot jobbra és nem indul meg hátra.
Ez a tegnap elméletben kitárgyalt un. kerékhatás, ami azt jelenti, hogy hajó fenekéhez közeli propeller jelent?s oldaler?t is kifejt és ez kellemetlenül elfordítja a hajót. Ez egy sz?k kiköt?ben több mint gond. A hatás nagysága er?sen hajótípus függ?. Ennek a legy?zését gyakoroljuk, amíg csak meg nem érzi mindenki.
Ez az oktatás ?ráérzés? része. Mindenki rendületlenül csinálja újra meg újra. Végül jön a vizsga, minden man?verre max. 10 pontot lehet kapni. Az osztályozás szigorú és igazságtalan, f?leg, mert fáj a Kapitány foga.
Jön a következ? man?ver, beállás a helyünkre tolatva balról. Most le kell gy?zni az említett kerékhatást, ne feledjük, hogy sz?k kiköt?ben vagyunk a mólók között, be kell fordulni a helyünkre.
Ez megint nagyon egyszer?nek t?nik, de nem elég az ívet eltalálni, mert ekkor ugyan bemegy a hajó fara a helyére, de közben az orra a fordulás ívén tovább csapódik és a szomszéd hajón (meg nálunk is) kész a havária (hajókár). A titok nyitjának megismerése és begyakorlása a man?vertréning résztvev?inek titka. Sokszor gyakoroljuk, majd jönnek vizsgaman?verek. Bár a F?nök foga nem javul, azért egy-két megtapsolt 10 pontos man?ver csak összejön.
Délfelé szendvicsek készülnek és számos fröccs is Sezó szakért?k által nagyra tartott borából. Sezó, - akinek nem mellesleg ma van a szülinapja, Isten éltesse! ? lelkesen készít egy forralt bort is, amiben a bor, szegf?szeg, fahéj alkotóelemeken túl gazdagon van er?s paprika is. Talán túl gazdagon, mert többeknek ez kés?bb sürget? problémákat okozott, Volt, akinek csak másnap reggel, de a hatás senkinél nem maradt el.
Folyatatódnak a man?verek. Majdnem elfelejtettem, hogy az orrsugár kormányhoz csak a F?nök nyúlhat, mi sosem. Így azért másképp hangzik a 16 méteres hajóval, nem?
Besötétedik, kikötünk, rendbe szedjük magunkat (csak egy kicsit) és ma este a pizzásba megyünk. Ez arról nevezetes, hogy a jeles dalmát sonkához itt, frissen sütött pizzatésztából készült zsemlécskéket adnak. Tiszta hízókúra! Degeszre zabálva visszasétálunk a jó meleg Odysseushoz, barátságos, b? 20 fok van. Remek a f?tés!

Kedd.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai is nagy nap, Alinak névnapja van. Rendesen fel is köszöntjük. Újabb lucullusi reggeli következik.
A F?nök foga végképp bedurvul, Sezo elviszi a fogorvoshoz. Mire visszatérnek, Tibor ki van cserélve, ki van virulva, mindjárt jobbak lesznek az osztályzatok.
Elkötünk és most jobbra tolatunk be. Most a kerékhatás mintha segítene befordulni, de még nagyobb az orr átcsapódásának a veszélye és egyáltalán, teljesen másképpen viselkedik a hajó, mint tegnap balra tolatva.
Számtalan gyakorlat és vizsgaman?ver után eltelik a nap.
Terveink szerint ma a Sidro nev? helyen vacsorázunk, de tele van, megyünk a minap bevált pizzás felé. Az egyik asztalnál 15-20 középiskolásforma ifjonc üldögél, egyel?re igen illedelmesen. Egyre többen jönnek hozzájuk tartozó fiatalok, el?kerül két harmonika és egy gitár.
Egyik népdal jön a másik után, a hangulat egyre feljebb megy. Érdekes az itteni emberek nyitottsága. Többen csak hazafelé jövet beugranak egy sörre, van aki munkásruhában, de már az ajtóból csatlakoznak az énekhez.
Néhányan felpattannak a székekre és a hangulat még feljebb megy, a felszolgálók is be-beállnak egy nótára. Nem fáradnak, közben gyorsan esznek is valamit, és újult er?vel folytatják. Egész jól nyomják, valószín?leg zenghet az egész téli álmát alvó Punat. Fél méterre ugrálnak t?lünk, már az asztalon is, és valahogy mégsem zavaró az egész, nagyon ?szintén jól érzik magukat. Úgyhogy nagy mulatozás hátterével vacsorázunk.

Szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szerda. Fokozódik a helyzet.
A mai feladatok az ?oldalkikötés elfújó szélben? cím? feladattal kezd?dik. Ez úgy néz ki, hogy kitolatunk farral a kiszemelt helyre, közben el?készítünk egy kötelet a hajó közepéhez kötve, ezzel majd hátul kilép a társunk és gyorsan leköti a bikához. A kötélhez egy kikötött futócsigán át egy másik kötél van kötve, ezt a kormányos kezeli. Kormány megfelel? helyzetbe, kell? gázadás és a hajó elkezd befordulni a part felé. Közben kifelé kell engedni a futócsigát, miáltal a kormány ill. a propeller er?karja megn?.
Kit?n?en kontrollálható a folyamat. Mikor a hajó oldalt a parthoz simul, a segít? belép, kiveszi az orrkötelet és leköti el?l bikára. Az elinduláskor a segít? átköti a hátsó kötelet futóra a kiköt? bikára és beveszi az els? kötelet. Kis gáz hátra, közben a kormányos leszabadítja a hátsó kötelet és már csak a farra kell figyelni, hogy ne menjen a mólóhoz túl közel és már el is indultunk. Egyszer? ugye?
Nem biztos, de ez nélkül nagyon nehéz kiállni oldalt, elfújó szélben. Mindenki egyszer eljátssza a segít? és a kormányos szerepét, majd még egyszer mindkét szerepet, ez már a vizsga.
Hah, min? dráma, elt?nt a Kapitány osztályozó füzete. Mi lesz most? Mindenki megbukott? Vajon kinek állhatott érdekében a fontos dokumentum megsemmisítése? Pro és kontra vádaskodások hangzanak el, végül valakinek lába alól el?kerül a becses papír. A Kapitány boldogan min?síti a gyakorlatokat. F?leg lefelé.
Közben szorgalmasan esik az es?. Az a nyomorult, apró szem?, kitartó, mindet átáztató. Legalább hideg nincs. Mikorra mindenki abszolválja a feladatot, ezt kib?vítjük az elindulás farpuferr?l történ? kifordulással. Ezt is mindenki megoldja gyakorló, majd vizsga jelleggel.
Ugye ma már minden, korábban gyakorolt dologra szükség van, gyors kiköt?i csomó, kötéldobás, kötélszabadítás, fordulás gázzal el?re, propellerhatás, oldaler? kihasználása, ill. legy?zése, stb.
Ezután jön a java, megfordulás nagyon sz?k helyen. Ezt is élesben, két móló között, hajók között csináljuk. Bemegyünk a hajók közé, keresünk egy kis helyet a hajók között, határozott kanyarral be az orrot balra a hajók közötti résbe, nagy gáz hátra, kihasználva a propeller kerékhatását, oldalra húzó erejét, ami most jobbra húzza a hajót, kormány ki gyorsan jobbra, kisvártatva kormány balra ki teljesen és nagy gáz el?re. A parkoló hajók orra, mooringjai között ijeszt? közelségben megyünk el, szerencse, hogy senki nincs közel és távol, mert már régen vagy infarktust kaptak volna a környez? hajók gazdái vagy a biztosításukat lobogtatva beárultak volna a kiköt?kapitánynál. Ez a man?ver ritkán kell, de akkor életment? és igen látványos, komoly tiszteletet ébreszt a parton lév? szájtátók körében. Sajnos, ha elrontjuk, akkor sokba kerül, de tényleg. Éppen ezért gyakoroljuk. Egyre sz?kebb helyeken gyakorlunk, nehezül a feladat. Csak ismételni lehet, hogy ezt a man?vert csakis az egyik oldalra lehet megcsinálni és ezt az oldalt egyértelm?en meghatározza a propeller forgásiránya, az oldaler? iránya.
Tibor megteszi, amit nem szokott, megengedi, hogy ezt a man?vert ellenkez?, elvben lehetetlen oldalra is megpróbáljuk. Sok gyakorlással, bizonyos korlátokkal sikerül is. Nyilván most rengeteg tapasztalat, ösztön és tudatosság rögzül bennünk a hajó mozgását, reakciót illet?en. Ez mind-mind biztonságban fog kamatozni a nyári hajózások során.
Ezért van ez a tréning, ezért jövünk el minden évben, mert télen bizony berozsdásodik az ember és mindig vannak új tapasztalatok. Beesteledik, kikötünk, megyünk vacsorázni a Sidróba. El?tte még Sezó el?vezet egy nagyfröccsöt, ez most nagyon jól esik.
Holnap sem lesz jobb id?. A tervezett program horgonyzás egy ill. két horgonnyal, V alakban és tandem horgonnyal, valamint egyéb trükkök.

Szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szerda. Fokozódik a helyzet.
A mai feladatok az ?oldalkikötés elfújó szélben? cím? feladattal kezd?dik. Ez úgy néz ki, hogy kitolatunk farral a kiszemelt helyre, közben el?készítünk egy kötelet a hajó közepéhez kötve, ezzel majd hátul kilép a társunk és gyorsan leköti a bikához. A kötélhez egy kikötött futócsigán át egy másik kötél van kötve, ezt a kormányos kezeli. Kormány megfelel? helyzetbe, kell? gázadás és a hajó elkezd befordulni a part felé. Közben kifelé kell engedni a futócsigát, miáltal a kormány ill. a propeller er?karja megn?.
Kit?n?en kontrollálható a folyamat. Mikor a hajó oldalt a parthoz simul, a segít? belép, kiveszi az orrkötelet és leköti el?l bikára. Az elinduláskor a segít? átköti a hátsó kötelet futóra a kiköt? bikára és beveszi az els? kötelet. Kis gáz hátra, közben a kormányos leszabadítja a hátsó kötelet és már csak a farra kell figyelni, hogy ne menjen a mólóhoz túl közel és már el is indultunk. Egyszer? ugye?
Nem biztos, de ez nélkül nagyon nehéz kiállni oldalt, elfújó szélben. Mindenki egyszer eljátssza a segít? és a kormányos szerepét, majd még egyszer mindkét szerepet, ez már a vizsga.
Hah, min? dráma, elt?nt a Kapitány osztályozó füzete. Mi lesz most? Mindenki megbukott? Vajon kinek állhatott érdekében a fontos dokumentum megsemmisítése? Pro és kontra vádaskodások hangzanak el, végül valakinek lába alól el?kerül a becses papír. A Kapitány boldogan min?síti a gyakorlatokat. F?leg lefelé.
Közben szorgalmasan esik az es?. Az a nyomorult, apró szem?, kitartó, mindet átáztató. Legalább hideg nincs. Mikorra mindenki abszolválja a feladatot, ezt kib?vítjük az elindulás farpuferr?l történ? kifordulással. Ezt is mindenki megoldja gyakorló, majd vizsga jelleggel.
Ugye ma már minden, korábban gyakorolt dologra szükség van, gyors kiköt?i csomó, kötéldobás, kötélszabadítás, fordulás gázzal el?re, propellerhatás, oldaler? kihasználása, ill. legy?zése, stb.
Ezután jön a java, megfordulás nagyon sz?k helyen. Ezt is élesben, két móló között, hajók között csináljuk. Bemegyünk a hajók közé, keresünk egy kis helyet a hajók között, határozott kanyarral be az orrot balra a hajók közötti résbe, nagy gáz hátra, kihasználva a propeller kerékhatását, oldalra húzó erejét, ami most jobbra húzza a hajót, kormány ki gyorsan jobbra, kisvártatva kormány balra ki teljesen és nagy gáz el?re. A parkoló hajók orra, mooringjai között ijeszt? közelségben megyünk el, szerencse, hogy senki nincs közel és távol, mert már régen vagy infarktust kaptak volna a környez? hajók gazdái vagy a biztosításukat lobogtatva beárultak volna a kiköt?kapitánynál. Ez a man?ver ritkán kell, de akkor életment? és igen látványos, komoly tiszteletet ébreszt a parton lév? szájtátók körében. Sajnos, ha elrontjuk, akkor sokba kerül, de tényleg. Éppen ezért gyakoroljuk. Egyre sz?kebb helyeken gyakorlunk, nehezül a feladat. Csak ismételni lehet, hogy ezt a man?vert csakis az egyik oldalra lehet megcsinálni és ezt az oldalt egyértelm?en meghatározza a propeller forgásiránya, az oldaler? iránya.
Tibor megteszi, amit nem szokott, megengedi, hogy ezt a man?vert ellenkez?, elvben lehetetlen oldalra is megpróbáljuk. Sok gyakorlással, bizonyos korlátokkal sikerül is. Nyilván most rengeteg tapasztalat, ösztön és tudatosság rögzül bennünk a hajó mozgását, reakciót illet?en. Ez mind-mind biztonságban fog kamatozni a nyári hajózások során.
Ezért van ez a tréning, ezért jövünk el minden évben, mert télen bizony berozsdásodik az ember és mindig vannak új tapasztalatok. Beesteledik, kikötünk, megyünk vacsorázni a Sidróba. El?tte még Sezó el?vezet egy nagyfröccsöt, ez most nagyon jól esik.
Holnap sem lesz jobb id?. A tervezett program horgonyzás egy ill. két horgonnyal, V alakban és tandem horgonnyal, valamint egyéb trükkök.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től