MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 231 út- man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
231 út- man?ver tréning2007.03.14. - 2007.03.18.

231. út
A kiköt?i man?vereket gyakorljuk szedától vasárnapig

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap, szerda : érkezés, elméleti oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Fügepálinkásban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kilép?k
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Napos,meleg id?vel várt az Adria minket. 21-22 fok, gyönyör? fények és enyhe bóra fújt amikor megérkeztünk. El?ször Csilla és Zoli 12 körül, majd én fél egy fele én. Zoliék sétáltak, így nekikezdtem a kilép? platform felszerelésének.
Az el?z? úton valaki beleesett a vízbe egy man?ver során, mert nem tudott felugrani a mólóra, ezért nem halogattam tovább a dolgot. Gábor barátom telepén Jani bácsi elkészítette Zoli felügyelete alatt a konzolokat, amit felszereltem a baloldalra az ajtó fölé, majd a másikat a farlámpa fölé. Kezdetben Zoli segített, majd amikor megjött a Fater is, ? is beszállt. Nem szimmetrikus ugyan a kett?, de legalább megmaradt az ajtó és a fürd?lépcs? is. Remélem beválik.
Négykor kezd?dött az elméleti oktatás, a man?verekr?l, az elvekr?l, no meg a gyakorlatról. Utoljára Miklós és Erika érkeztek, de már oktatás közben. Erikának nincs helye a hajón, noha neki is van 12 mérföldes képesítése. De sajnos kés?n jelentkeztek a tréningre. Így csak egy apartmanban fog pihenni.
Hat óra körül végz?dött az oktatás, majd irány a Fügepálinkás! Nagy vehemenciával nekiláttunk a pálesznek, de nem sikerült a terv, hogy kiigyuk a 2 literes üveget.
A többség sajttal töltött pleskavicát evett. Jót beszélgettünk, majd kilenckor már lefeküdtünk aludni.

2. nap, csütörtök: az els? man?verek.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A manuális bevezet? gyakorlattal kezdtük a napot 15-20 csomós bórában. Kötéldobás, palsteknek hívott gyorsgassza, kötélszabadítás, pufferkötés, stb.
Aztán kihasználva a bórát elkezdtük húzni a mólót: ami az egy kötélen oldalszélben való indulás és érkezés bevezet? gyakorlata.
Ezt követ?en az el?réb?l a hátrába és a tolatás bójára szokásos gyakorlat következett. Úgy t?nik, mi sem egyszer?bb, mint a el?re menetb?l elkezdeni tolatni! De ez csak addig igaz, amíg meg nem próbálja valaki! Amikor a kerékhatás elkezdi csavarni a hajó farát a zöld oldal felé, miközben még el?rekormányzás van, majd ha nem vagyunk tisztában a tegnapi elmélettel, akkor ringlispilszer? mozgásba kezd a hajó, akkor mindenki döbbentem szokott nézni! De aztán a kadétok hamar ráéreznek általában, majd tolatás a bójára. Ezt a középen kell venni, nem szabad nekiütközni, nem szabad nagy gázt adni rossz irányú kormánylapátnál...

Folytatás következik

Vizsga és a pótvizsga után a következ? eredmények születtek az el?reáhátrából/ bój-ra tolatásból:
János: 9/9,
Miklós: 8/9,
Zoli:10/8,
Csilla: 10T/7,
Tamás: 8/9,
Lajos: 9/8,
Fater: 8/9,
Ákos:10/9.
A T bet? a tapsos szóból ered, vagyis megtapsoltuk az adott kadét teljesítményét.

A vizsga után letettünk egy puffert bójának és a így kellett a parthoz tolatni. Ez már izgalmasabb volt, mert hiszen a bója az nem volt kemény, és a propeller még odébb is tudta mosni egy kicsit. De nem így a part! Ott bizony nem lehetett viccelni!
Mindenki háromszor gyakorolt, majd a negyedik ismét a vizsga volt, akövetkez? eredményekkel:
János: 8,
Miklós: 9,
Zoli:9,
Csilla: 9,
Tamás: 9,
Lajos: 10T,
Fater: 8,
Ákos:8.
Aztán a Sidro étteremben megvacsoráztunk és 9-kor már mindenki ágyban volt.
Fárasztó volt a mai nap, a friss tengeri leveg?, a koncentrálás, és a sok man?ver mindenkib?l kiszívta az er?t.
Ma 102 man?verünk volt.

Péntek - másfélköteles kikötés, cizellálás és parthoz tolatás ismét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szlovák hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Átkötjük...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Er?s bórával és ragyogó napsütéssel ébredtünk. Reggelire virsli volt, majd 9-kor kezdtük az els? gyakorlatot, a másfél köteles kikötést. Ennek lényege, hogy er?s elfújó szélben kell oldalt kiállni a parthoz. Az összes könyv ezt úgy tanítja, hogy orral megközelítjük partot, ott egy ember kilép az orrkötéllel és megköti azt, majd el?re menetben feltoljuk a hajó farát az orrkötélen. Az esély 4:1, hogy nem sikerül valami miatt. Én inkább a tavaly kifejlesztett másfél köteles kikötést preferálom, amikor Eszter, Ludmilla és én akár 40 csomós elfújó szélben gond nélkül ki tudunk kötni.
Ennek lényege, hogy a vágató bikáról hátraviszünk egy kötelet kívül, amire a hátsó bikánál rákötünk egy keresztkötelet, ha lehet csigával. A parthoz tolatunk, majd a segít?nk (Eszter) kilép a kötéllel, leköti azt szorosra. Addig én a motorral az elfújó szélben ott tartom a hajót. Aztán lassan el?re menve kezdem a hajó orrát a part felé fordítani, majd lassan kezdem kiengedni a keresztkötelet, majd a kormány és a gáz óvatos mozgatásával a parthoz simítom a hajót. Eszter benyúl a partról a korlátra felszedett kötélért, majd leköti az orrát. Hogy Ludmilla mit csinál? Hat zavar, mert biztosan nagyon akar segíteni. Hát ezt gyakoroltuk délig. Kezdetben nagyon kevés helyünk volt: hátul úgy kellett eltartani a egy szlovák hajó horgonyát, el?l pedig 20 cm volt a távolság egy katamarántól. Kés?bb átkötöttük a katamaránt és a szlovák hajót is 1 méterrel hátra vittük. Így már volt hely a nyugodt gyakorláshoz. Mindenki minden m?veletet egyszer végigcsinált mire dél lett és a szél is lecsendesült.
Ezt követ?en a finom korrekciós m?veletek gyakorlása jött, amikor ki kellett állni a parthoz, majd a hajót 5 méterrel jobbra vagy balra kellett átvinni. Ez olyan gyakorlat, mintha a járdaszegélyhez szeretnénk közelebb menni az autónkkal. Kezdetben nem ment olyan jól, de hamarosan beletanultak a kadétok.
Ezt a tolatás partra balról gyakorlat követte, amit egyre ügyesebben sikerült végrehajtani, de a vége felé már látszott, hogy elfáradtak. Ez érdekes, hogy eljön egy pillanat, amikor már csak rosszabbak lesznek a gyakorlatok. Ilyenkor abba kell hagyni, ha van szél, akkor vitorlázunk egy kicsit. Sajnos nem volt szél, így maradt a horgonyzás elmélete.
Ma este ismét a Sidroban vacsoráztunk, aztán a csapat ismét korán álomba szenderült, már aki tudott. Ugyanis Lajos és a Fater horkolási versenyt tartott. Hogy ki gy?zött azt nem tudjuk, de hogy mi voltunk a vesztesek az biztos.

Szombat - oldalt kikötés, horgonyzés é vitorlázás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csendes reggellel és tükörtojással kezdtük a napot, majd oldalkikötéssel folytattuk. Ennek lényege, hogy 60 fokos szögben megközelítjük a partot, majd egy hajóhosszra üresbe teszzük a motort, felezzük a szöget, majd egyenesen megyünk, amikor a hajó orra 3 méterre van a parttól ismét felezzük a szöget, alapjárat hátra, majd kormány part felé és bazi nagy gáz hátra. Egyszer? nem? Ha jól csinálod a gyakorlatot, akkor a hajó a tengelyére mer?legesen mozog (oldalt) és középs? puffereknél ér a parthoz. Értékelési szempont, hogy a puffer (vagyis a hajó) nem mozoghat se el?re-se hátra amikor partot fogunk. Egyszer? nem?
Fater kezdte, és szerencsére benne maradt a kezében a tavalyi gyakorlatozás, így nagyon jól ment neki. Ezzel nagyon magasra tette a lécet a többiek számára, de sikerrel vették ?k is az akadályt. Miklós volt az utolsó a sorban. Addigra az apály miatt kiment a víz az öbölb?l és a hajó oldala már a móló éle alá került, így be is kellett fejezni a gyakorlatokat. Közben a délnyugati szél is feltámadt, így neki volt a legnehezebb dolga, de megoldotta szépen a feladatot.
A következ? gyakorlat tolatás balról és jobbról a mólóra, immár 15 csomós szélben. Nagyon boldoggá tettek a kadétok, mert most érett be a korábbi gyakorlatok gyümölcse: mindenki szépen kormányzott, szépen adta a gázt.
A déli pihen? után folytattam a horgony elméletet, majd irány az öböl.
Gyakoroltuk sima egy horgonyos és ezt horgonytartó er? fokozásával módszert, majd két horgony párhuzamosan, csónakkal kivéve, a két horgony sorban módszert, a guggora használatát stb. Minden nagyon jól ment, a szél is fújt, így az utolsó háromnegyed órát vitorlázással töltöttük.
Az utolsó közös vacsoránk ismét a Fügepálinkásban volt, ahol Kicsicsillag vezényletével kiittuk a 2 literes üvegb?l az összes páleszt! Nagy dics?ség mi? Mi lesz holnap? Másnap?
Ez immár a Jacht Akadémia történetében a 4. alkalom. Ebb?l a legels? és a mostani is Kicsicsillag nevéhez f?z?dik. ? persze csak a moderátor volt.

vasárnap ? oldalkikötés, majd az egyre er?söd? sirokkóban oldalszeles horgonyzás a parthoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggel ismét szép napos és szélcsendes id?vel kezd?dött, de már reggel délnyugat fel?l megjöttek a felh?k de még nem fújt a szél, amikor elkezdtük az oldalkikötések gyakorlását. Egészen jól ment. Igaz a vége felé meger?södött a szél, megjött a sirokkó.
Ezt a parthoz állás horgonnyal gyakorlat követte. Mindenki minden m?veletet végigcsinált, kivéve Janit, akinek már nem sikerült a horgonnyal való kiállást elvégeznie, mert lemerült az akkumulátor és nem tudott elég gyorsan kimenni a lánc. Ennek oka, hogy a 25-30 csomóra meger?södött sirokkóban egyre nehezebb volt felhúzni a horgonyt, nagy volt a szélnyomás hiába motoroztunk rá a horgonyra. Végül a mai nap is érdekes man?verekkel telt el.
Az egész tréning nagyon jó hangulatban zajlott és véleményem szerint nagyon sokat ügyesedtek a kadétok.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től