MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 232 -út 2007 els? man?ver és szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
232 -út 2007 els? man?ver és szkipper tréningje2007.03.23. - 2007.04.01.

232. út
Kezdetben a kiköt?i man?vereket gyakoroljuk, majd 500 mérföldet hajózunk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap 2007.03.23 Péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gerg? naplója
A mai nap nagy eredménye hogy mindenki egy darabban megérkezett Punatra. Itt Tibor egy kis unikummal, majd pedig egy röpke pár órás hajóbemutatóval fogadott minket. Balogh Imre mindeközben tejet ivott. Közfelkiáltással kineveztük a konyhaf?nöknek Misit aki örömmel vette a megbízatást, pénztárosnak pedig Gábort annak ellenére hogy anyósa sütijével majdnem levett minket a lábunkról. Kisorsoltuk továbbá a konyhaszolgálatosokat is. A naplóírást pedig rám sózták mert nagy volt a szám, de ezek után picit visszább veszek. Az ideológiai tréning után elmentünk a fügepálinkás helyre, ahol egy jó vacsora alatt megosztottuk egymással a régi szép id?k történeteit egy-két stampó fügepálesz után meg az emberiség éget? társadalmi és gazdasági problémáinak megoldására tett korszakalkotó koncepcióit oszthatta meg minden kedves felszólaló leend? hajóstársaival.

2. nap 2007.03.24 Szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12,00 órakor
Szélesség: 45fok 01,035perc N
Hosszúság: 14fok 35,569perc E
Leveg? h?mérséklet: 17,5 celsius
Víz h?mérséklet 15,1fok
Légnyomás: 1004,7 hPa
Szél irány:NW
Szél sebesség: 5 csomó

Gábor naplója
6.30 ébredés
7.00 indulás helyi közértbe: Konyhaf?nök, konyhaszolgálatos, pénztáros, és Dokitamás.
Autóval mentünk elkerülve a nagy csomagok cipelését. Mivel a helyi nyelvjárást nem ismertük és a tojást nem találtuk ezért Imre eljátszotta a pénztáros hölgynek a tyúk tojásrakás menetét. Szerencsénkre a harmadik kotkodálás és szárnycsapkodás után rámutatott a mögöttünk lév? polcra, ahol eddig nem láttuk a tojásokat. A kiköt?be visszaúton felfedezhettük Punat összes apró egyirányú utcáját úgy, hogy Gábor Toyotájának mindkét oldalsó visszapillantó tükre megúszta a túrát.
8.00 rántotta készítés, Tibor külön menüt kért 2 tojásból semmi f?szerrel. Gerg? visszakérdezett. A sesemmi szerb f?szer?
El?re meghatároztuk a tojásrántotta kimerésének sorrendjét
1. orvosok,
2 zenészek,
3 egyéb

9.00 oktatás
12.00 indulás a kiköt? elé, hogy felmérjük a hajó deviációs görbéjét. Parton lév? emberek ilyenkor meglep?dve nézik, hogy egy vitorlás hajó már fél órája körbe-körbe motorozik. A meghatározáshoz jobbra és balra is körbe kell fordulni a hajóval, hogy pontosítsuk az irányt?jét. Nekünk nem sikerül els?re így ismételnünk kellett.
Közben Dokitamás az otthonról hozott juhtúrós melegszendvics krémet (kb. 2 kg) felajánlotta a hajóstársaságnak. Ezt mi elfogadtuk és meg is kértük, hogy csinálja is meg nekünk az ételt, ha már az alapanyagot idáig elhozta (recept a szerkeszt?ségben).
13.30 irány KRK szigete, ahol feltöltjük az üzemanyag tartályainkat, és elkezd?dhet a kikötések gyakorlása. Az oda utat vitorlázva tettük meg, egy h?vös de napos id?ben.
14.30 Sikerült a kikötés a benzinkút el?tti mólóhoz, habár egy kikötött nagy halászhajó elég közel került az éppen parkolást végz? iskolahajónkhoz.
14.45 átkötöttünk a várfalhoz közeli mólóra, ahol elfogyasztottuk Dokitamás által elkészített nagyon finom ebédet. Ekkor derült fény a társaság bortermel? hagyományaira is. Mint kiderült mindkét Tamás, tehát Dokitamás és Zenésztamás is termeli saját borát. Köszönet nekik, mintát is hoztak az esti beszélgetésekhez. A sokoldalúság bizonyítékaként sör is fogyott a délutáni elemózsia közben.
15.00 Elkezd?dtek a kikötési gyakorlatok, amelyet kabinszámozási sorrend végeztünk.
Feladat: nagy sebességgel éles szögben megközelíteni egy már több száz éve álló k? mólót. Szerintem Tibor abban bízik hogy ez épen marad egy téves kormánymozdulat esetében, habár egy-két esetben ez a komoly építmény igen nagy veszélyben volt.
17.45 Befejezve a gyakorlatot hazafelé indultunk Punatba. Félúton süllyedni kezdett a hajónk (legalábbis a hajóelhagyási gyakorlati szerint) eredmény: 9 f?b?l 8 halott. Az id?járás erre válaszul jó sötét felh?ket küldött felénk. Vacsora a Sidro nev? étteremben volt.

3. nap 2007.03.25 Vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12,00 órakor
Szélesség: 45fok 01.747perc N
Hosszúság: 14fok 37.594perc E
Leveg? h?mérséklet 11,7 celsius
Víz h?mérséklet 14 celsius
Légnyomás: 1013,8 hPa
Szél irány:NE
Szél sebesség (átlag) 16.9 csomó
6.30 ébredés
7.00 bevásárlás helyi közértbe: Attila, Konyhaf?nök, és Pénztáros. Kivételesen gyalog mentünk, mert csak a tegnapi vásárlást, és a mai ebéd alapanyagát kellett kiegészíteni. Attila a mai menüt CSAVARTÉSZTA ALA PUNAT néven fogja elkészíteni (cukkínis paradicsomos tészta).
8.00 reggeli otthonról hozott szalámi, vaj, sajt. A társaság az étkez?asztalnál reggelizéskor több részre oszlott tejesek és teások, borosteások.
9.00 a tegnapi er?s szél megmaradt alapszél 15-20 csomó, de egy-egy 30 csomó feletti befújás is el?fordul. Elméleti oktatás a cockpit-ban és a parton. Csomókötés, fuldokló embernek kötéldobás, er?s oldalszélben kiköt?kötél felvétel csáklyával, mélységmérés kötéllel, stb.
12.00 az ebédkészítés id?ben kezd?dött el, de a nagy edényben lév? tésztaf?z? vizet a gáz csak lassan tudta felmelegíteni. Hogy az id?b?l ne fussunk ki az ebédkészítés ideje alatt az er?s szelet kihasználva egy hátsó kiköt? kötélen függve kellett a többieknek a kormánnyal és a motor fordulatszámával a hajót egyenesben tartani. Majd finom étel gyors elfogyasztása után kihajóztunk a kiköt? el?tti vízterületre.
Feladat: az el?re haladó hajót úgy kell megállítani és hátrafelé elindítani, hogy az útirányától minél kisebb mértékben térjen el. Els? hallásra könny?nek t?nik, de a mi kivitelezésünk a gyakorlatlanság és a néha er?s oldalszél miatt inkább egy kering? táncolásához hasonlított. Három pótvizsga után együtt indultunk vissza a kiköt?be, a közben 35 csomósra er?s?d? szélben. Ezt a széler?t a Balatoni hajózáshoz szokottak 7-esnek, hajózáshoz nem szokottak bazi nagy szélnek neveznék. Ilyenkor a hajók árbócát tartó kötelek fütyülni kezdenek.
Gyakorlat végeztével Pénztáros feladata volt két hajó közé beállni. Habár Tibor mondta hogy tolatáskor két kézzel kell fogni a kormányt mert hihetetlenül nagy er?k ébredhetnek de ez elmaradt, így ez elszabadult.
Egy mutatóujj (Tibor), és egy kormány alkatrész görbülete (Odysseus) bánta az ügyetlenséget.
22.00 Vacsora után Tibor megnézte az id?járás el?rejelzéseket és úgy t?nt, hogy másnap reggel érdemes lenne elindulni, hogy elkerüljük a délen lév? Sirokkót, amelyben igen nehéz szemben haladni a magas hullámzás miatt. A reggeli bevásárlást ennek alapján állítottuk össze és alvás.

4. nap 2007.03.26 Hétf?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12,00 órakor
Szélesség:44fok 48.4perc N
Hosszúság: 14fok 38.5perc E
Leveg? h?mérséklet: 14,4 Celsius
Víz h?mérséklet 12,4 Celsius
Légnyomás: 1016,9 hPa
Szélirány:E
Szélsebesség (átlag) 19.0 csomó

6.30 Ébredés, teaf?zés, vásárlás. Terveztük hogy a tegnap megmaradt tojásokból újra rántottát készítünk, de Tibor javaslatára az er?s szél miatt lemondtunk róla (mert a gyomorból jobban ki tud csúszni).
8.00 gyors reggeli, víztartályok feltöltése, elrakodás a kabinokban mert a továbbra is élénk szél dönteni fogja majd a hajót.
10.00 indulás. Az el?re megbeszélt sorrend alapján a kiköt?b?l kiérkezve dél felé vettük az irány. Az els? kormányos-navigátor páros Dokitamás és Pénztáros volt, majd egy óra múlva cseréltünk. A kormányos feladata a navigátor által meghatározott irányt tartása. A hullámok hátulról érkeztek, így a hullámvasútérzés folyamatos volt a 15-20 csomószélben. Szerencsére a reggeli senkinél nem köszönt vissza. Az útvonalunk a hosszú Rab sziget mellett ment, így a közelében a szél és a hullámzás csendesedett.
13.30 körül megérkeztünk Rab városába is, ahol most ez a név károsan hatott az ottlétünkre. Ugyanis fél óra városnézés után már éppen indulni készültünk, amikor hozzánk lépett egy kék egyenruhás horgonyemblémás kabátú személy és a kapitányunk felöl érdekl?dött. Ez a hivatali közeg elkérte a hajó papírjait és megkért Tibort hogy kövesse ?t a kiköt?i kapitányságra, ami kb. 100m-re volt. Egy fél óra várakozás után megérkezett szellemi vezet?nk és elmesélte hogy minden rendben volt, csak ezt be kellett bizonyítani a túlbuzgó magyarszeret? személynek.
14.30 Innen utunk a nyílt víz felé tartott a következ? fordulópontig. Az elmúlt napokban egyre többször kapcsolt be a hajó aljába épített vízszivattyú ezért Dokitamás és a Kapitány szétkapta a hajó aljába telepített pumpát. Sebészünk biztos kézzel vette kezelésbe a csövekb?l és kábelekb?l álló szerkezetet. El?tte a Kapitányunk levette a kezér?l a karórát, míg Pénztáros felt?rte az inge ujját ezután biztos mozdulatokkal ellátta a sérültet. (Szike - tampon - fogó - jé, élmég).
Továbbra is kétóránként váltották egymást az ?rségben lév?k. Mai naptól elhagytuk a kényelmes kiköt?t, mert a hajón a zuhanyzás és a WC használat meglehet?sen sz?kös és veszélyes, ha a dülöngél? hajón valaki nem kapaszkodik elég er?sen. A körülmények közben er?sen megváltoztak, a hullámok magassága és a szél ereje megn?tt, a leveg? h?mérséklete és a kadétok lelkesedése jelent?sen csökkent.
Imre és Misi vezetése alatt találkoztunk egy olyan bójával, amely egy víz alatti sziklát jelölt. Ez nem is lett volna gond csak a hajótól való távolsága volt az általánosan elfogadottól kevesebb. Jobb lett volna, ha Tibor ebben a pillanatban nem jött fel a hajóból mert így el tudta mondani a véleményét a kormányzásról, és navigálásról.
17.00 Elértük Veli Losinj kiköt?jét, ahol nem kötöttünk ki csak megnéztük. Tényleg nagyon szép volt.
20.00 Sötétedésre elérkeztünk egy olyan szigetvilágba, ahol elég nagy számban találhatók sz?k tengerszorosok, és zátonyok. A feladat itt a következ? volt. Ha már nem sikerült a k?b?l épített mólót ledöntenünk, most próbáljuk meg a hajót vakon átvezetni ezeken a veszélyes szakaszokon. Mi meglehet?sen nyugodtan kezdtünk neki a térképen az útvonal meghatározásához, hiszen itt vesztenivalója inkább csak a hajó kapitányának volt. Tibor be is készített az éjszaka folytán egy jó er?s fény? lámpát, hogy ha egy meredek sziklafal mellett megyünk el, meg tudja nekünk világítani, hogy milyen közel is voltunk.
Végül 3 órán át száguldottunk a sötétben, de a biztonságosan kijelölt útvonalon. Tibor nagyon elégedett volt teljesítményünkkel.
A gyakorlat végeztével kiértünk a szigeten túli nyílt vízre, ahol kb. 5-10 hatalmas gyönyör?en kivilágított halászhajókkal találkoztunk. Ezen a területen a nagy holt hullámok és a délr?l jöv? sirokkó szél hatására a hajónk komoly fröcskölésbe és ugrálásba kezdett. Az éppen aktuális éjszakai ?rségnek a következ? felszereléseket kellett viselnie:
-vízhatlan ruházat
-nyakba akasztható elektromos jelz?készülék, amely visítással jelezi, ha valaki vízbe esik
-heveder, amivel kiköthetjük magunkat a kormány melletti vascsövekhez
-ment?mellény
Sajnos hajnali 4 óra után a pocsék id?járás miatt már nem tudtuk folytatni az utunkat, ezért a legközelebbi Piskera és Lavsa szigetek felé vettük az irányt, ahol aztán lehorgonyoztunk.
Ez után azt a hírt, miszerint a hajó f?tése nem m?ködik már nem is vettük a szívünkre.
Átöltözésre és pizsamahúzásra sem volt szükség, mert ez senkinek nem volt ínyére a 14 fokos hajóban.

5. nap 2007.03.27 Kedd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12,00 órakor
Szélesség 43fok perc N
Hosszúság 14fok perc E
Leveg? h?mérséklet 13,1 Celsius
Víz h?mérséklet 13,4 Celsius
Légnyomás 1016,9 hPa
Szélirány SE
Szélsebesség (átlag) 16.0 csomó
08.00 horgonyfelhúzás és indulás, Brac szigetére Milna kiköt?jébe. Az út alatt további kiképzést kaptunk, megismerkedtünk a szeksztárssal (bocsánat szeksztánssal). Ez egy távcs?vel ellátott készülék, amivel távolságot, szöveget lehet mérni. A kétóránkénti ?rség ideje alatt az el?re megtervezett és térképre rajzolt útvonalat irányt? alapján kellett megpróbálni a hajóval tartani.
Közben Cs.Tamás zacskós porból finom meleg levest készített nekünk fém csajkáinkba, amit a fedélzeten szürcsölgettünk el. Délben oktatás a fedélzeten helymeghatározás, szektáns használta stb.
18.00 megérkezés Milnába, gyors kaja a helyi étteremben. Itt láttunk el?ször egymás mellett tömegével rendszám nélküli ósdi autókat, amivel a helyiek kockáztatják saját életeiket a szigetek útjain.

6. nap 2007.03.28 Szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12,00 órakor
Szélesség 43fok 28,2perc N
Hosszúság 16fok 06,8perc E
Leveg? h?mérséklet 11,1 Celsius
Víz h?mérséklet 13,4 Celsius
Légnyomás 1016,9 hPa
Szélirány SE
Szélsebesség (átlag) 16.0 csomó
08.00 Kifizettük a kiköt?i díjat és elmentünk tankolni. Ez a m?velet Vera kormányzása alatt történt, ahol a sz?ken?s viccekre rácáfolva tökéletesen hajtatott végre 9 emberrel. A kikötés egy 16 méteres hajóval sokkal bonyolultabb, mint egy személygépkocsival. A GPS pontosságára és megbízhatóságára jellemz?, hogy tankolásunk közben a mellékelt képet mutatta hajónk útjáról. Ígty lehet megbízni a GPS-ben. Ezt az utat kb 10 perc alatt járta be a hajó (a GPS szerint!). A helyes navigáció megtanulásának szükségessége ett?l kezdve nem kérdés a számunkra.
10.00 Elkezd?dött az oktatás, ahol részletesen megismerkedtünk a hajó navigációs berendezéseivel, pl. automata kormány, radar stb. Ebédid?ben a kormánynál álló Imrét megtámadta egy vízb?l kimászó szörny, ami a fényképez?gép villanásától ledobta félelmetes álcáját (az asztalterít?t) ami alól el?bújt Gerg?. Ebben az id?ben felfigyeltünk a leheletünkre, ami nagyon jól lehetett látni, a csöpörg? es?ben.
10.24 kisütött a nap, és a h?mérséklet 15 fok fölé tévedt.
11.00 körül delfinek úsztak velünk szemben, akik egy pár perces bemutatós tartottak nekünk. Útközben elmentünk egy katonai bunkerekkel ben?tt sziget mellett.
Kapitányunk hangos reménykedése ellenére miszerint csak ne legyen stafétafürdés, három kadét, Gábor, Gerg? és Imre, elkezdte a vad lubickolást a tíz fok fölötti vízben, majd kifeküdtek napozni a 25 fokos (bocsánat 15 fokos) napfénybe.
Tibor a mártózás befejeztével megkért minket, hogy a SZOT üdül?hajót alakítsuk vissza ISKOLAHAJÓVÁ.
15.00 közeledtünk Skradin városa felé, amit egy több kilométeres sz?k csatornán keresztül lehet csak elérni. Ez a rész tökéletes volt a ma radarról tanultak gyakorlására. Két f? lement a hajóba, ahol csak a m?szereket és a radarképerny?t láthatta. Ezen információk alapján kiáltottunk fel ilyen mondatokat a kormányosnak, hogy pl. kormányozz 330-at! A néhol száz méter széles szoroson így kellett végig haladtunk. A gyakorlat nem volt veszélytelen, így nagyon örültünk neki amikor megérkeztünk a kiköt?be.
16.00 Kikötöttünk. Megkérdezte Tibor a Marinero-t (aki a kiköt? alkalmazottja és megmutatja az érkez?knek hova kell kikötni) mikor indul a vízeséshez az utasokat szállító kishajó. Mivel három órakor elment az utolsó így felajánlotta hogy hív egy taxit. Addig mi elmentünk a legközelebbi kisboltba (szerintem ez az egyetlen ebben a kisvárosban) hogy megvegyük a következ? két napra az alapanyagokat.
Terv szerint a következ? ételeket fogják nekünk elkészíteni az aznapi szakácsok rakott krumpli, csevapi és plejskavica, ill. tortellíni. Egy fél óra múlva meg is érkezett a két taxi felirat nélküli személyautó amit a kiköt?ben dolgozók vezettek (úgy t?nik a napi keresetüket azzal egészítik ki, hogy saját autójukkal utasokat szállítanak). A kis csapat azzal ajándékozta meg magát, hogy kirándultunk a KRKA folyó varázslatos vízesés szakaszára.
Gergely hét óra körül elkezdte a két legnagyobb fazékban krumplit a harmadikban tojást f?zni, de a gázpalackos hajót?zhely nem bírt a ezek gyors felforralásával, így a vacsora csak tíz órára készült el.
A hosszú várakozási id?t három kapitális pizza rövidítette, amit Attila saját és a többiek éhségének csökkentésére vásárolta.

7. nap 2007.03.29 Csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szélesség:43 fok 53,2 perc N
Hosszúság: 15 fok 14,8 perc E
Leveg? h?mérséklet: 13,2 Celsius
Víz h?mérséklet:14,8 Celsius
Légnyomás:1015,6 hPa
Szélirány:E
Szélsebesség (átlag):6.0 csomó

7.00 friss kenyér vásárlás.
8.00 indulás a kiköt?b?l, amit Gerg? végezhetett el. Skradin egy sz?k és hosszú kanyon végén helyezkedik el, így ugyan azon az útvonalon kellett visszahajóznunk mint tegnap. Itt újra gyakorolni tudtuk a radarral való navigációt, ami nagyon jól sikerült mindenkinek. Irány a nyílt víz.
12.00 Olaszország felé a legutolsó szigetcsoport ideális hely az eddig megtanult man?verekb?l való levizsgázásra. Ez aKornati-szigetek. Olyan ez a hely, mintha egy óriás egy marék kockacukrot szétszórt volna az aztalon. Ezek a szigetek. Itt még sz?kebbek voltak az átjárók a tengerszorosokon, és a kisebb szigetek között sokkal élesebbek voltak a kanyarok. Kapitányunk a hajó sebességét nem csökkentette, hogy még izgalmasabb legyen, pedig neki több vesztenivalója lett volna mint nekünk. A kellemes sarkvidéki id?járásban a vizsga mindenkinek sikerült.
Mivel a vizsgákhoz mindig két kadét kellett, a többiek ellustulása ellen a mi szeretett Tiborunk felmosatta velünk a hajó fedélzetét és a lépcs?fokokat. Köszönjük, mert így kevésbé fáztunk.
18.00 Elindultunk Mali Losinj felé, közben egy-két érdekes dolgot mutattak meg nekünk
-feltakaró jel
-sz?k helyen bóják közötti haladás
-Williamson forduló amivel vízbeesett emberért lehet gyorsan és egyszer?en visszafordulni.
A man?vert ezúttal vízbeesett ember nélkül hajtottuk végre.
20.00 Az úton még egy apróbb technikai mal?r történt, az egyik WC valamilyen dologtól eldugult. Ez bizony nagy gond, mert a megjavítása kellemetlen és fárasztó. A javításra sok lehet?ség nincs, de kézenfekv? megoldásnak t?nhet az u.n. küls? behatolású javítás, amikor a csövön felkúszva túlnyomással a tömít?anyag az ellenkez? irányba kilök?dik. Sajnos ez ritkán szokott sikerülni, így nem is próbálkoztunk vele. Így az esetben aktív szerepet játszó Gerg? nekiállt a cs?rendszer szétszerelésének. A hibás eldugult cs? megtalálása után próbáltuk mechanikus úton, majd hajó után vontatva víztisztítással, majd savval eltávolítani a benne lév? valamit. Mivel a szereléshez az id? megfelel?nek látszott Tibor szétszedte a gázolajjal m?köd? f?tést, ami tegnap el?t romlott el. Dokitamás segítségével megtisztították, de a visszaszerelés után sem m?ködött, így ha lesz id?nk, marad a kabátban való alvás, vagy bemegyünk egy kiköt?be, mert a villamos f?tés m?ködik.
Már sötétedett, amikor Gerg? a hajó orránál a korláton áthajolva hangos örömkiáltásokat hallatott. Els? gondolatunk az volt, hogy baj van, aztán arra gondoltunk, hogy Leonardo Di Caprio szerepét játssza újra a Titanic filmb?l, de az igazság sokkal szebb volt. Egy jó csapat delfin úszott hosszú ideig szinte karnyújtásnyira a hajó el?tt és mellett. Erre a hírre mindenki feljött, hogy megcsodálhassa úszásukat, és szép ezüstös hátukat.
Mai célunk hogy Mali Losinj kiköt?be érjünk. Ez sikerült is hajnali kett? óra felé elérnünk. A kiköt? bejáratát piros és zöld lámpák mutatták nekünk. Érkezésünkkor a helyi halászok lámpáik felkapcsolásával jelezték, hogy nem kívánnak hajónkkal kapcsolatba kerülni. Mivel a marina a várostól messzebb helyezkedett el, így behajóztunk a városba és a f?tér melletti rakpartra kötöttünk ki. Szerencsénkre találtunk elektromos áram vételére megfelel? csatlakozó szekrényt, így a mai éjszakát már meleg hajóban fogjuk eltölteni.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től