MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI TANFOLYAMOK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Skipper)
    - II. oszt. (Offshore Skipper)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
    - Kiegészítő tanfolyamok
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok 200 mf. (II. o.) tanfolyam
 
nyílt tengeri - óceáni hajós kapitányi tanfolyam és vizsga

200 mérföldes

II. osztályú tanfolyam


OFFSHORE SKIPPER

CERIFICATE

NYILATKOZAT:
A Magyar Jacht Akadémia (a továbbiakban: MJA) akkreditált képző szervként a hajózási képesítésekről szóló 15/2001. (IV. 27.) KöViM rendelet ( a továbbiakban: Képesítési rendelet)szerint szervezi az oktatási tevékenységét.
Az akkreditáció száma: TO/KKF/003/2005.
A kedvtelési célú II. osztályú (200 mérföldes) tengeri kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez jóváhagyott elméleti tanfolyamot és az azt folytató gyakorlati képzést (Kapitány Tréning) indítunk. . A két oktatási forma elválaszthatatlan szerves egységet alkot, kiegészítik egymást, továbbá ez a hatósági vizsgáztatás jogszabályi feltétele.


Tesztelje tudását

óceán hajózási ismerereteiből

A fenti linkre kattintva 20 kérdésből álló teszteket tud kitölteni. Ennek redménye alapján eldöntheti, hogy Önnek az elméleti tudása elegendő-e a biztonságos hajózáshoz, vagy esetleg eljön hozzánk tanulni.
Ezt a képesítést azoknak ajánljuk, akik a nyílt tengeren akarnak hajózni vagy át akarnak kelni az óceánon és biztonságosan szeretnének hajózni.
A kedvtelési célú II. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez jóváhagyott elméleti tanfolyamot és az azt folytató gyakorlati képzést (KapitányTréning) indítunk. A két oktatási forma elválaszthatatlan szerves egységet alkot, mivel a biztonságos hajózáshoz elméleti és gyakorlati ismeretek kellenek.
Ez óceáni átkelést megalapozó tengeri jogosítvány, amely megalapozza a korlátozás nélküli I. osztályú tengeri jogsít.

A gyakorlati képzést a kapitány tréningen végezzük, amely tipikus útvonala:
Észak-Adria - Szicília - Málta - Ithaka - Korfu - Kotor - Dubrovnik - Észak-Adria.
Mindez 15 nap alatt, általában 1600-1800 mérföldet hajózva.
A l600-1700 mérföldes (ebből általában 40-700 éjszakai mérföld) hajózási gyakorlat során a skipperek elvégzik az előírt 10 csilagászati navigációs helymeghatározást és megfelelő nyílt tengeri navigációs ismeretet szereznek az önálló hajózáshoz.
A következõ képesítési fokozat, amelynek az elméleti vizsgája már az óceánon való átkeléshez készít fel.

II. osztályú tengeri jogsi angol megfelelője az offshore skipper certificate.

A Magyar Jacht Akadémia nem foglalkozik horvát képesítéssel.

Az elméleti tengeri kapitányi tanfolyamot csak az őszi szemeszterben indítutjuk, évente egyszer. Az óráit csütörtökönte 5 akadémiai órában, 17órától 21 óráig tartjuk, a Magyar Hajózási Szakközépiskolában.

A magyar kapitány vizsga megszerzése sokkal nehezebb, mint a horváté, mert itt tanulni kell.
De kinek is tanulunk?
A vizsgabiztosnak?
Nem.
Magunknak.
A családunk, a barátaink és a saját biztonságunkért.

Aki nem így gondolja, az ne jöjjön hozzánk.


A II.oszt. képesítés megszerzésének menetrendje:

A II.oszt. képesítés megszerzésének menetrendje:
a) ma III. osztályú skipper képesítés megléte a gyakorlat kezdetéig, b) jóváhagyott tengeri csillagászati navigációs és óceánhajózási tanfolyam sikeres elvégzése, amelyet a Képzési igazolás bizonyít,
c) a Képzési igazolás birtokában a tengeri kapitányr tréningen teljesített gyakorlati oktatás és hajózási gyakorlat,
d) hatósági elméleti vizsga
e) a rádiós GMDSS/GOC vizsga (ez a képesítés kiállításának feltétele, korábban is letehető)


A vidékieknek és az elfoglaltaknak a Magyar Jacht Akadémia a II. osztályú (200 mérföldes) tengeri vizsgára felkészítő akkreditált elméleti távoktatásos képzési formát indított el 2012-ben.
Ez a jól működő (95%-os eredményességű) hagyományos oktatási rendszert veszi alapul.
A hagyományos tananyag az előadások video felvételével egészül ki, amelyet otthon akár többször is meg lehet nézni és hallgatni. Szükség esetén e-mailes konzultációra is van lehetőség.
A távoktatásos képzés kialakításánál alapvető szempont volt, hogy ne csökkenjen az oktatás sok-sok év alatt kialakított szakmai színvonala. Ennek érdekében a tananyag funkcionális részekre van osztva, amely elsajátítása tesztekkel, házi feladatokkal kerül ellenőrzése. Legalább 70%-os megfelelés esetén a hallgató folytathatja a képzést, megkapja a következő rész videóját, feladatait.
Az eredményes felkészülés érdekében két konzultáción kötelező személyesen részt venni.
A távoktatásos és a hagyományos képzések átjárhatóak, mivel a tananyag azonos. Erre a képzés során egy alkalommal van lehetőség.
Nem változott a képzés gyakorlati része, amire a kapitány tréningen van lehetőség.

A távoktatásos képzés menete és tanfolyami szabályzata:
A távoktatásos képzés menete

A távoktatásos tanfolyami szabályzat


I. osztályú tengeri kishajó vezetői vizsga tárgyai
a) csillagászati navigáció,
b) trópusi meteorológia,
c) útvonaltervezés,
d) óceánhajózási navigációs ismeretek.


P> ...

Az elméleti és a gyakorlati képzésre való jelentkezés
Elméleti képzésre a jelentkezési lap kitöltésével történik. A kadét helye akkor garantált az elméleti képzésben, ha megismerte és elfogadta a tanfolyami tájékoztót és szabályzatot majd ezt követően aláírva megküldte a jelentkezési lapot a MJA-nak és kifizette a részvételi díjat. Az elméleti tanfolyam létszáma minimum 8, maximum 28 fő.

Gyakorlati képzésre az igény e-mailben való bejelentésével történik. Ekkor a kadét 1 hét opciót kap a kiválasztott szkipper tréningen az általa megjelölt kabinban történő részvételre. Ennek lejártáig meg kell kötnie az MJA-val a gyakorlati oktatási szerződést. A kapitány tréningen a kadétok létszáma minimum 6, maximum 8 fő. A kadét helye akkor biztosított az adott oktatót túrán, ha a kapitány tréning oktatási szerződés szerinti fizetési kötelezettségének eleget tett.

Az oktatások helye
Az Elméleti oktatási helyszíne a a kapitányi tanfolyamoknál a Gábor Dénos Főiskola.
- Gyakorlati oktatási bázisunk az MJA tulajdonát képező 15,8 m hosszú GibSea 51 típusú vitorlás, az Odysseus iskolahajó. Hajónk állandó kikötője Horvátországban, a Krk-szigeten, a Punat Marinában van. Egyes tréningek Szlovéniából, Portorozból indulnak.



...

Kedvezmények az elméleti tanfolyamra
1. Diákoknak 10 % kedvezmény,
2. Csoportos kedvezmény: minden hozott kadét után 10% kedvezmény
A tengeri elméleti tanfolyam kedvezményei összevonhatóak, de a gyakorlati képzések esetében az elméleti tanfolyami kedvezmények nem alkalmazhatóak.


A sikeres elméleti vizsgára való felkészülés
Rendszeres tanulást kíván, amely a tanrend szerinti órák látogatását és az otthoni, egyéni felkészülést foglalja magában. Az elmúlt évek tapasztalatai szerint a sikeres vizsga feltételei a következők voltak:

a. A tanfolyami órák rendszeres látogatása, és legfeljebb 20 óra mulasztása, amit azonban a kadétnak önállóan kell bepótolnia. A kadét az elmulasztott órákon leadott anyag bizonyos részeit a MJA-tól igényelt táblajegyzetből is pótolhatja. Egy kadét maximum 20 óra anyagát kaphatja meg. A táblajegyzet az óra nyers, vágatlan hangfelvétele, kiegészítve a tábla törlés előtti digitális fényképével. Jelenleg nincs minden témakör feldolgozva, ezek köre folyamatosan bővül.
A tananyag jellege miatt csak a Szkipper tréningen pótolható a térképszerkesztés,
b.az előadások közötti heti 5-10 óra rendszeres háttértanulás, ami az órán elhangzott tananyag jegyzeteinek és a tankönyvek figyelmes átolvasását jelenti.
c.a házi feladatok rendszeres, hibátlan megoldása,
d.a tanfolyami tesztek legalább 70%-os eredményű megoldása,
e. a Házi dolgozat legalább 70%-os megoldása,
f.legalább 70 %-os eredményű tanfolyami záróvizsga,
g.a képesítő vizsga előtt legalább, kapitány tréning után 30 óra önálló, ismétlő, összefoglaló és rendszerező tanulás.


Az elméleti tanfolyam oktatási segédletei
Az elméleti tanfolyam oktatási segédletei, amelyeket a kadétok az önálló tanuláshoz használhatnak fel a következők:
Kötelező segédletek, amely szervesen beleépülnek az oktatásba, és amelyek nélkül szinte lehetetlen levizsgázni:
(1) Rhül Lajos: Csillagászati navigáció
(2 ) az MJA Navigációs példatára,
(3) a horvát 100-18 számú 1:100 000 léptékű navigációs térkép és egy angol térkép fénymásolata,
(4) szögrakó (navigációs) vonalzó,
(5) hagyományos három szögvonalzó, ceruza, radír, körző,
(6) sin-cos számolására alkalmas számológép,
(7) az MJA Házi dolgozata, amely a példatárban található.

Ajánlott tankönyvek, amelyek az órán elhangzottak átismétlését, elmélyítését segítik:
(8)Horváth Csaba - Baffia György: Jachtnavigátor I. és II. kötet.

Más hajózási (idegen nyelvű) szakirodalom.

On-line tanulókör. Minden tanfolyamhoz az MJA egy zárt, ingyenes internetes levelezőlistát hoz létre, amely a kadétok egymás közötti információ-cseréjét, közös tanulását kívánja elősegíteni. A tanfolyam kezdetekor a kadétok jogosultságot kapnak az on-line tanulókör eléréséhez. A levelező listára küldött e-maileket minden kadét megkapja és válaszolhat rá. Ha egyéni kérdések merülnek fel, azt közvetlenül a Jacht Akadémiához kell megküldeni.
A kadétok az (1-2-3-4) és a (8) sorszámú segédleteket az MJA-n beszerezhetik.


A kadétok eredményességének mérése
1. a Házi feladatok alapján. A kadétok a tanfolyam kezdetén megkapják a Navigációs példatárat, amely az adott típusi feladat megoldásában alkalmazandó szabályokat, egy mintapéldát, 5 gyakorlófeladatot, 5 kötelező házi feladatot és 5 ajánlott házi feladatot tartalmazza. Minden jól megoldott kötelező házi feladati példa egy pontot ér, de az összetettségük szerint a eredmények súlyozva számítanak. Ebből kerül kiszámításra a házi feladatok eredményessége.

2.Témazáró és tesztek alapján. A kadétok az egyes témák sikeres elsajátításának felmérése céljából az órarend szerint meghatározott napokon témazáró teszteket írnak. Lehetőség van a hiányzók részére pótteszt megírására is, a hiányzást követő első alkalommal. A tesztek eredményeit külön összesítjük. Nincs lehetőség javító teszt írására a szorgalmi időszak alatt.

3. Házi dolgozat alapján. Ez segíti a kadét vizsgára való felkészülését. Ebben a képesítő vizsgához hasonló összetételű feladatok vannak, amelyek összefoglalják a tanfolyam és a vizsga anyagát. Ennek írásbeli feladatainak megoldásait az órarendben meghatározott időpontig kell beadni. A szóbeli vizsga jellegű feladatotok megbeszélésére - igény szerint - a tanfolyamot záró konzultáción van lehetőség.

4.Záró vizsga alapján. A tanfolyam záró vizsgával fejeződik be, amely jellegében a hatósági képesítő írásbeli vizsgához hasonló.

Az eredményesség jellegében a következő összetevőkből áll, amely a tananyag állandó fejlesztése miatt módosulhat:
- házi feladatok: 30%,
- tesztek: 30%
- házi dolgozat: 10%,
- Záró vizsga: 30%.

A 70%-os teljes eredményességet elérő kadét teljesítette a tanfolyam minimális követelményeit, megkapja a Képzési igazolást a tanfolyam elvégzéséről, ami a kötelező hajózási gyakorlat megkezdésének feltétele.


A MJA eredményességének mérése:
A tanfolyam során az egyes tárgyak és az oktatók értékelésével és a tanfolyam végén az MJA egész tevékenységét mérő értékelőlappal történik.


Kapitány Tréning:

Kapitány Tréning, az elméleti oktatás folytatása a tengeren és a hatósági képesítés feltétele.
A Kapitány Tréning célja a következő:
1. Az elméleti kapitány tanfolyamon megszerzett ismeretek bővítése, gyakorlati alkalmazása, tengerhajózási gyakorlati ismeretek elsajátítása, tapasztalatszerzés. 2. A 200 tmf-es (II. osztályú) tengeri kishajó-vezetői képesítés (nyilt tengeri jogsi) megszerzésének feltételeként előírt 1000 tmf (ebből legalább 200 tmf éjszakai) lehajózása nyílt tengeri hajózási viszonyok között.
3. A Fedélzeti oktatási naplóban rögzített gyakorlati ismeretek átadása,
4. A skipperek aktív felkészítése az önálló, felügyelet nélküli biztonságos nyílt tengeri tengeri hajózásra,
5. A kadétok különböző fokú felkészültségét, gyakorlati tapasztalatait figyelembe vevő, a hiányosságaikat felszámoló utóképzés,
6. A több mint 35 éves hajózás során szerzett tapasztalatok tematikus átadása,

A Kapitány Tréningen a kadétok önállóan vezetik a hajót, az oktatókapitány (Szkipper-instruktor) felügyelete mellett, aki általában Vass Tibor.
A Kapitány tréningen a tanfolyamtúra idején menetben a kadétok kabinonként (2 órás váltással) folyamatos őrséget adnak. Ebből 1 óra a navigációs, 1 óra pedig a kormányos őrség. Az őrségben lévő párok az első óra után cserélődnek. A navigációs őrség (a navigátor) felel a hajóért, irányítja azt, meghatározza a kormányzandó irányokat, dönt a vitorla állításáról, a reffelésről stb. A kormányos őrség ellátja a navigációs figyelőszolgálat feladatait, jelzi a navigátornak az új hajók, a fények, a part stb. feltűnését, valamint teljesíti a navigátor utasításait, amelyek a hajó kezelésére vonatkoznak. A kapitány Tréning második felében már GPS nélkül, csak a csillagászati navigácóval( az égitestek magasságának méréséből végzett helymeghatározás) történik a hajózás, általában a Málta - Ithaka útvonalon.

A fedélzeti oktatási napló szerint a kapitány tréningen a következő ismereteket kell elsajátítani:
A képesítési rendelet IV. mellékletének II. rész. 11. pontja szerint:
11. A fedélzeti oktatási napló a következő feladatok elvégzését igazolja:
n) csillagászati navigációs helymeghatározás nappal,
o) csillagászati navigációs helymeghatározás szürkületben,
p) deviáció meghatározása csillagászati módszerekkel.

A Kapitány tréningen az oktatás a következő módon folyik: 1. a kikötési és indulási manőverek ismertetése, a hajózás kezdete előtt.
2. a navigációs őrség során az instruktor a navigátornak megmutatja a hajózási körzetnek megfelelő gyakorlati fogásokat,
- a nyílt tengeren az összeütközés elkerülésere a radar és az AIS használata,
- az út első felében GPS-el ellenőrzött csillagászati navigációs helymeghatározás és a deviáció meghatározása,
- az út második felében GPS nélküli, valódi csillagászati navigációs helymeghatározás.
3. az arra alkalmas időpontban az instruktor a kadétoknak a tréning tematikája szerinti oktatást tart,
4. az instruktor felügyelete alatt végzett önálló kikötések.
5.Csillagászatai navigációs gyakorlatok önálló helymeghatározás.

Gyakorlati vizsga: A tréning ideje alatt folyamatosan értékeli az instruktor a kadét teljesítményét azt a hajó fedélzetén tartott gyakorlati oktatások tanfolyami naplójában rögzíti. Ennek eredményét a kadét számára az MJA által kiadott Fedélzeti Oktatási Naplóba átvezeti a túra végén a sikeres gyakorlati vizsgát követően.
Az MJA instruktora minősíti a kadét önálló hajózásra való alkalmasságát és ennek alapján a kadét a következő minősítéseket kaphatja az elért teljesítmény szerint:
- 100 %: Túravezetőnek alkalmas, aki az óceáni túránkon (díjazásért is) túrát vezethet,
- 75-94%: Önálló hajózásra alkalmas, aki családjával, barátaival biztonsággal hajózhat a nyílt tengeren,
- 75% alatt: További gyakorlat szükséges, akinek sajnos még nem javasolható az önálló nyílt tengeri hajózás és így az MJA a Fedélzeti oktatási naplóban nem tudja igazolni gyakorlati tudását. Ezért nem vehet részt a hatósági képesítő vizsgán.

Manőver Tréning:
A manőver Tréninget 2000 óta szervezi a MJA. Ez a kikötői és horgonyzási manőverek elméleti és gyakorlati elsajátítását szolgálja, 2 fél és 3 vagy 4 egész nap alatt, az adott időjárási helyzetnek megfelelő legeredményesebb tematika alapján.


Az iskolahajó
A vitorlás Szkipper Tréningeket és a Manőver Tréningeket az MJA Odysseus nevű, GibSea 51 típusú, 2003-as építésű speciális iskolahajóján szervezzük. Az Odysseus iskolahajó fel van szerelve minden eszközzel, ami az oktatáshoz szükséges.
Az 5 kabinos iskolahajón általában 8 kadét vesz részt az oktatásban. A kabinok komfortfokozatuk szerint a Szkipper és Kapitány Tréningeken osztályokba vannak sorolva:
I. osztály - jobb első ( B) kabin, a legnagyobb komfortot nyújtó és ezért a legdrágább
II. osztály - bal első (C) és a jobb hátsó (D) kabin, közepes árfekvésű,
III. osztály -orrkabin (A), a legkényelmetlenebb és így a legolcsóbb.


Végezetül bízunk benne, hogy mindenki megszerzi azt a tudást, amely alapján kiadható a Képzési igazolás, és ezt követően a Szkipper Tréningen megtanulja a biztonságos hajózáshoz szükséges gyakorlati ismereteket is. Ezzel nem lesz nehéz a sikeres képesítő vizsga sem.


Reméljük továbbá, hogy ennek birtokában a hajózás majd sok-sok örömet fog szerezni az új szkippereknek.

Ha ez így lesz, elértük célunkat.


Mindenkinek jó szelet és szerencsés hajózást kívánunk!

Vass Tibor
az MJA vezetője


Amennyiben jelentkezni kíván a tanfolyamra, megteheti itt:
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348



A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
382

Rádiós
tanfolyamok:
235

Hallgatók:
4361
Utolsó neve: Molnár Péter

Túrák:
421

Mérföldek:
(Vass Tibor)

213 214tmf, ami 9,87 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 384. szept.28.Offshore Skipper (távoktatás)
  • 385. szept.28.Coastal Skipper (távoktatás)
  • 386. okt.10.Csillagászti mérések a Balatonnál
  • 387. nov.18.Offshore Skipper (hagyományos)
  • 388. nov.18.Coastal Skipper (hagyományos)
  • 389. nov.19. számítógép a tengeren
  • 390. nov.29.kikötői manőverek elmélete



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése (kép)

Letöltés pdf formában, árakkal

2018. őszi szemeszter
No 235. 08.31.
No 236. 09.21.
No 237. 10.12.
No 238. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 239. 12.21.
No 240. 01.15.
No 241. 02.05.
No 242. 02.02.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.26.
No 244. 03.19.
No 245. 04.09.
No 246. 04.30.
No 247. 05.21.


Tengeri jogsi

2018-19.

Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28.
  • 391. nov.30.
  • 395. jan.10.
  • 401. márc.14.
  • 407. jún.07.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.29.
  • 392. nov.30.
  • 396. jan.10.
  • 402. márc.14.
  • 408. jún.07.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper

Órarendek 2017-18.



Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 426. 18. okt.1.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 444. 19. szept.30.
  • No 445. 19. okt.4.

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 442. 19.szept.05.
  • No 443. 19.szept.19.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.

TRÓPUSI TÚRÁK

  • Phuket-Langkawi
    No 438. 19.jún.22
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.

  • Tahiti
    No 446. 19.10.12.
    No 447. 19.10.24.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. nov.29.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. 02.28

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.



Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning

Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től