MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI TANFOLYAMOK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Skipper)
    - II. oszt. (Offshore Skipper)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
    - Kiegészítő tanfolyamok
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok Rádiós tanfolyamok
 

Tengeri rádiós vizsga


Tanfolyamok ütemezése pdf formátumban



» GMDSS/SRC vizsga
- part menti rádiózás




» GMDSS/LRC vizsga
- nyílt tegeri rádiózás








GMDSS körzetek

» GMDSS A1 körzete
» GMDSS A2 körzete
» GMDSS A3 körzete
» GMDSS A4 körzete

Az utóbbi évtizedben átalakult a tengeri segélykérés és a mentés módszere és rendszere. Mindinkább a rádiós eszközök kerültek előtérbe a modern digitális berendezések bevezetésével, miközben megmaradtak ezzel párhuzamosan a hagyományos segélykérési módok is. Ez így helyes is, mivel nem szabad kiszolgáltatni magunkat és esetleg a megmenekülésünk lehetőségét az elektronikus segélykérő eszközöknek, mint ahogy a GPS sem a navigációt jelenti, hanem csak egy eszköze a sok közül.

A rádiózás a 2000-es években a GMDSS-rendszer használatát jelenti a tengeri hajózásban. Ez egy mozaikszó a Global Maritime Distress and Safety System (Globális Tengeri Vészhelyzeti és Biztonsági Rendszer) rövidítése.

A Globális és a Tengeri szavak azt jelentik, hogy az összes óceánra és tengerre vonatkozó szabályokat tartalmazza. A Vészhelyzeti Rendszer jelentése, hogy a segélykérés leadását és a felkutatás és mentés kommunikációs rendszerét szabályozza. A Biztonsági Rendszer pedig a hajózás biztonságára vonatkozó információk adására-vételére vonatkozik.

Tengeri rádiós vizsga

2005 február 1-től a teljes körűen hatályba lépett a tengeri kommunikációt szabványosító GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System) rendszer. Ezt követően csak GMDSS eszközökkel lehet segítséget kérni a tengeren.

A magyar rádiós jogosítvány


A GMDSS-rendszer eszközeinek használatához a következő rádiós képesítéseket lehet megszerezni:

A kereskedelmi tengerészetben (SOLAS hajók) érvényes képesítések:
  • GMDSS/GOC képesítés: (General Operator Certificate) Általános rádiókezelői képesítés. Ez a legmagasabb tengeri rádiókezelői bizonyítvány, amely a hajókon található összes rádió-berendezés kezelésére feljogosítja birtokosát, minden tengeri körzetben.Ezek az eszközök a következők: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC rádió, az INMARSAT és a TOR. Gyakorlatilag minden tengerésztisztnek ilyen képesítése van.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.

  • GMDSS/ROC képesítés: (Restricted Operator Certificate) Korlátozott rádiókezelői képesítés. A korlátozás a nevében azt jelenti, hogy a part menti körzetben a hajókon található eszközök kezelésére jogosítja fel a birtokosát. Ezek: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.


A tengeri kedvtelési célú kishajókon (nem SOLAS hajók) képesítések:
  • GMDSS/SRC (Short Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók ROC- vizsgája, amely rádió- berendezések a part menti
    (GMDSS A1 körzet) rádiózásra korlátozottak.

    Kinek ajánljuk?
    Ha csak a part mentén, Horvátországban, Görögországban, Olaszországban, stb. kíván hajózni, akkor ezt javasoljuk.
    Itt megtanítjuk a VHF rádió, a NAVTEX, a SART eszközök használatát és azokkal kapcsolatos kommunikációs eljárásokat.

    Ez rádiós tanfolyam távoktatásos elméleti képzésből és 3 kommunikációs gyakorlati foglalkozásból áll, amelyet a hatósági SRC vizsga követ.

    Az SRC rádiós képesítés a magyar III. oszt.(12 mérföldes) képesítés feltétele. A horvát C-hez is ezt javasoljuk.
    A Charter cégek legalább ezt a képesítést kérik hajóbérlésnél

  • GMDSS/LRC (Long Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók „GOC”-vizsgája, amely rádió-berendezések korlátozás nélküli kezelését teszi lehetővé a (GMDSS 1-A4 körzet) -ében.
    Ezek az eszközök a következők: VHF DSC-rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC-rádió, az INMARSAT.

    Kinek ajánljuk?
    Ha át szeretne kelni az óceánon akkor javasoljuk ezt a magasabb képesítést. Vagy akkor, ha még nem döntötte el, hol kíván hajózni, vagy a távlati célok között szerepel az óceánátkelés.
    Itt megtanítjuk az SRC eszközökön kívül az óceáni rádiózásban használt MF/HF rádiók és az Inmarsat C berendezés kezelését és a kommunikációs eljárásokat.

    Ezen a kiegészítő tanfolyamon az SRC 2. gyakorlata után van az 1. LRC gyakorlat, majd az SRC 3. (záró) gyakorlata után következik az LRC 2.(záró) gyakorlata.

    Az LRC rádiós képesítés a magyar II. oszt. (200 mérföldes) képesítés feltétele.

A GMDSS-rendszer körzetei

A GMDSS rendszerben az egyes körzeteket a rádióhullámok terjedési tulajdonságait és az ezeket használó rádió berendezéseket figyelembe véve határozták meg. Minden körzetre előírták az elsődleges és a tartalék riasztó rendszereket.Ez általában az automata vészhelyzeti rádióadó (EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon).

A tengeri körzetek felosztása a következő:

A GMDSS-rendszer A1 tengeri körzete:

Az a terület, amelyet a VHF hullámok által lefedhető és legalább egy állomás folyamatos figyelőszolgálatot tart és DSC-vel való riasztással elérhető. Ennek határát általában 20-30 mérföldben adják meg, ami a VHF rádió szokásos hatókörzetének felel meg.
Nagyon fontos viszont, hogy biztosítani kell a folyamatos DSC figyelőszolgálatot. Így pl. ha valaki el akar hajózni Horvátországból a partok mentén Görögországba, akkor a horvát és a montenegrói partoknál az A1 körzetben hajózhat, viszont Albániában már csak egy magasabb fokozatú A3 körzetű berendezéssel tud segítséget kérni, akár a parttól 3 mérföldre is. (Persze ott van az felszedett aknazár maradványa is, amint szintén ajánlatos elkerülni.)
Itt az elsődleges riasztás eszköze a VHF DSC.

A GMDSS-rendszer A2 tengeri körzete:

A középhullámú (MF) rádió 100%-os biztonsággal lefedett területe, ahol legalább egy olyan folyamatos figyelést biztosító állomás található, amely a DSC riasztást tud venni. Ezt a sávot 150 tengeri mérföldben szokás meghatározni.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az MF DSC.

A GMDSS-rendszer A3 tengeri körzete:

Az A1 és A2 tengeri körzeteken kívül eső területek, ahol az INMARSAT műholdas kommunikáció folyamatosan biztosított. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a 70 északi szélességtől a 70 déli szélességig tartó területe, amely kívül esik az A1 és A2 tengeri körzeten.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az Inmarsat terminál és/vagy a HF DSC.

A GMDSS-rendszer A4 tengeri körzete:

Az A1, A2, A3 tengeri körzetek kívül eső terület, ahol legalább egy folyamatos DSC figyelést biztosító rövidhullámú (HF) rádióállomás vétele biztosított.
Itt az elsődleges riasztás eszköze a HF DSC, a tartalék rendszere a COSPAS/SARSAT EPIRB.

Tehát az általában a csodaeszközként kezelt EPIRB csak a másodlagos riasztás eszköze!





GMDSS szimulátor



VHF DSC rádió





Amennyiben jelentkezni kíván a tanfolyamra, megteheti itt:
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Telefon: +3614810348
Mobil: +36 70 624 8600



A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1998.

Tengeri
tanfolyamok:
374

Rádiós
tanfolyamok:
229

Hallgatók:
4338
Neve: Deaák Tamás

Túrák:
413

Mérföldek:
(Vass Tibor)
209 623

Most indult tengeri tanfolyamok:

  • 367-2 : Coastal Skipper
  • 227 : GMDSS/SRC/LRC
  • jan.22.: tengeri RADAR
  • jan.26.: havaria (elmélet)
  • febr.2. túléléstechnika (elm. +uszoda)
Következő tanfolyamok:
  • 377: márc. 14. Coastal Skipper
  • 378: márc. 14. Offshore Skipper
  • márc.28. adriai meteorológia
  • ápr. 23. Mediterrán charter
  • máj. 23. adriai meteorológia
  • 381: jún.5. Coastal Skipper
  • 382: szept.28.Offshore Skipper
  • 383: szept.28. Coastal Skipper



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése

No 225. 12.26.
No 226. 01. 9.
No 227. 01.23.
No 228. 02. 6.
No 229. 02.20.
No 230. 03. 6.
No 231. 03.20.
No 232. 04. 3.
No 233. 04.17.
No 234. 05. 2.
No 235. 05.15.
No 236. 09. 6.

Letöltés pdf formában, árakkal


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf
  • 367-2. 18.jan.12. - 12tmf
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf
  • 381. 18.jún.5. - 12tmf
  • 383. 18.szept.28. - 12tmf

Offshore Skipper tanfolyam

  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf
  • 382. 18.szept.28. -200tmf

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 364. Alsóörs - 17.október 11.
    esőnap: 17. október 13.
  • 384. 18.okt. 9.
    esőnap: 18. október 11.

Tengeri radar

  • 372. 18.jan.22.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23.
  • 379. 18.máj.23.
  • 385. 18.nov. 6.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. február 2.

  • Havária elmélet
    374. január 26.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 16.

  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.28.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 413. 18. Febr.19.
No 414. 18. Március 19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 418. 18.Máj. 7.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.


Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning

Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től