tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOK TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKCHARTERVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI TANFOLYAMOK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Skipper)
    - II. oszt. (Offshore Skipper)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
    - Kiegészítő tanfolyamok
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok / Rádiós tanfolyamok
 
tengeri vitorlás skipper vizsga a Jacht Akadémián

Tengeri rádiós vizsga


Tanfolyamok ütemezése pdf formátumban



» GMDSS/SRC vizsga
- part menti rádiózás




» GMDSS/LRC vizsga
- nyílt tegeri rádiózás








GMDSS körzetek

» GMDSS A1 körzete
» GMDSS A2 körzete
» GMDSS A3 körzete
» GMDSS A4 körzete

Az utóbbi évtizedben átalakult a tengeri segélykérés és a mentés módszere és rendszere. Mindinkább a rádiós eszközök kerültek előtérbe a modern digitális berendezések bevezetésével, miközben megmaradtak ezzel párhuzamosan a hagyományos segélykérési módok is. Ez így helyes is, mivel nem szabad kiszolgáltatni magunkat és esetleg a megmenekülésünk lehetőségét az elektronikus segélykérő eszközöknek, mint ahogy a GPS sem a navigációt jelenti, hanem csak egy eszköze a sok közül.

A rádiózás a 2000-es években a GMDSS-rendszer használatát jelenti a tengeri hajózásban. Ez egy mozaikszó a Global Maritime Distress and Safety System (Globális Tengeri Vészhelyzeti és Biztonsági Rendszer) rövidítése.

A Globális és a Tengeri szavak azt jelentik, hogy az összes óceánra és tengerre vonatkozó szabályokat tartalmazza. A Vészhelyzeti Rendszer jelentése, hogy a segélykérés leadását és a felkutatás és mentés kommunikációs rendszerét szabályozza. A Biztonsági Rendszer pedig a hajózás biztonságára vonatkozó információk adására-vételére vonatkozik.

Tengeri rádiós vizsga

2005 február 1-től a teljes körűen hatályba lépett a tengeri kommunikációt szabványosító GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System) rendszer. Ezt követően csak GMDSS eszközökkel lehet segítséget kérni a tengeren.

A magyar rádiós jogosítvány


A GMDSS-rendszer eszközeinek használatához a következő rádiós képesítéseket lehet megszerezni:

A kereskedelmi tengerészetben (SOLAS hajók) érvényes képesítések:
  • GMDSS/GOC képesítés: (General Operator Certificate) Általános rádiókezelői képesítés. Ez a legmagasabb tengeri rádiókezelői bizonyítvány, amely a hajókon található összes rádió-berendezés kezelésére feljogosítja birtokosát, minden tengeri körzetben.Ezek az eszközök a következők: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC rádió, az INMARSAT és a TOR. Gyakorlatilag minden tengerésztisztnek ilyen képesítése van.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.

  • GMDSS/ROC képesítés: (Restricted Operator Certificate) Korlátozott rádiókezelői képesítés. A korlátozás a nevében azt jelenti, hogy a part menti körzetben a hajókon található eszközök kezelésére jogosítja fel a birtokosát. Ezek: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.


A tengeri kedvtelési célú kishajókon (nem SOLAS hajók) képesítések:
  • GMDSS/SRC (Short Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók ROC- vizsgája, amely rádió- berendezések a part menti
    (GMDSS A1 körzet) rádiózásra korlátozottak.

    Kinek ajánljuk?
    Ha csak a part mentén, Horvátországban, Görögországban, Olaszországban, stb. kíván hajózni, akkor ezt javasoljuk.
    Itt megtanítjuk a VHF rádió, a NAVTEX, a SART eszközök használatát és azokkal kapcsolatos kommunikációs eljárásokat.

    Ez rádiós tanfolyam távoktatásos elméleti képzésből és 3 kommunikációs gyakorlati foglalkozásból áll, amelyet a hatósági SRC vizsga követ.

    Az SRC rádiós képesítés a magyar III. oszt.(12 mérföldes) képesítés feltétele. A horvát C-hez is ezt javasoljuk.
    A Charter cégek legalább ezt a képesítést kérik hajóbérlésnél

  • GMDSS/LRC (Long Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók „GOC”-vizsgája, amely rádió-berendezések korlátozás nélküli kezelését teszi lehetővé a (GMDSS 1-A4 körzet) -ében.
    Ezek az eszközök a következők: VHF DSC-rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC-rádió, az INMARSAT.

    Kinek ajánljuk?
    Ha át szeretne kelni az óceánon akkor javasoljuk ezt a magasabb képesítést. Vagy akkor, ha még nem döntötte el, hol kíván hajózni, vagy a távlati célok között szerepel az óceánátkelés.
    Itt megtanítjuk az SRC eszközökön kívül az óceáni rádiózásban használt MF/HF rádiók és az Inmarsat C berendezés kezelését és a kommunikációs eljárásokat.

    Ezen a kiegészítő tanfolyamon az SRC 2. gyakorlata után van az 1. LRC gyakorlat, majd az SRC 3. (záró) gyakorlata után következik az LRC 2.(záró) gyakorlata.

    Az LRC rádiós képesítés a magyar II. oszt. (200 mérföldes) képesítés feltétele.

A GMDSS-rendszer körzetei

A GMDSS rendszerben az egyes körzeteket a rádióhullámok terjedési tulajdonságait és az ezeket használó rádió berendezéseket figyelembe véve határozták meg. Minden körzetre előírták az elsődleges és a tartalék riasztó rendszereket.Ez általában az automata vészhelyzeti rádióadó (EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon).

A tengeri körzetek felosztása a következő:

A GMDSS-rendszer A1 tengeri körzete:

Az a terület, amelyet a VHF hullámok által lefedhető és legalább egy állomás folyamatos figyelőszolgálatot tart és DSC-vel való riasztással elérhető. Ennek határát általában 20-30 mérföldben adják meg, ami a VHF rádió szokásos hatókörzetének felel meg.
Nagyon fontos viszont, hogy biztosítani kell a folyamatos DSC figyelőszolgálatot. Így pl. ha valaki el akar hajózni Horvátországból a partok mentén Görögországba, akkor a horvát és a montenegrói partoknál az A1 körzetben hajózhat, viszont Albániában már csak egy magasabb fokozatú A3 körzetű berendezéssel tud segítséget kérni, akár a parttól 3 mérföldre is. (Persze ott van az felszedett aknazár maradványa is, amint szintén ajánlatos elkerülni.)
Itt az elsődleges riasztás eszköze a VHF DSC.

A GMDSS-rendszer A2 tengeri körzete:

A középhullámú (MF) rádió 100%-os biztonsággal lefedett területe, ahol legalább egy olyan folyamatos figyelést biztosító állomás található, amely a DSC riasztást tud venni. Ezt a sávot 150 tengeri mérföldben szokás meghatározni.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az MF DSC.

A GMDSS-rendszer A3 tengeri körzete:

Az A1 és A2 tengeri körzeteken kívül eső területek, ahol az INMARSAT műholdas kommunikáció folyamatosan biztosított. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a 70 északi szélességtől a 70 déli szélességig tartó területe, amely kívül esik az A1 és A2 tengeri körzeten.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az Inmarsat terminál és/vagy a HF DSC.

A GMDSS-rendszer A4 tengeri körzete:

Az A1, A2, A3 tengeri körzetek kívül eső terület, ahol legalább egy folyamatos DSC figyelést biztosító rövidhullámú (HF) rádióállomás vétele biztosított.
Itt az elsődleges riasztás eszköze a HF DSC, a tartalék rendszere a COSPAS/SARSAT EPIRB.

Tehát az általában a csodaeszközként kezelt EPIRB csak a másodlagos riasztás eszköze!





GMDSS szimulátor



VHF DSC rádió


Amennyiben jelentkezni kívána tanfolyamra, megteheti itt:
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Tel\Fax: +36 (1) 206-0884 Mobil: +36 70 624 8600




Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

SRC

LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése és árai

Letöltés pdf formában


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyam

Következő tanfolyam kezdete:
  • 357. márc. 17. - 12tmf,
  • 358. márc. 17. -200tmf,
  • 361. okt. 6. - 12tmf,
  • 362. okt. 6. -200tmf,
  • 367. dec. 6. - 12tmf,
  • 368. dec. 6. -200tmf,

Hétvégi tanfolyam

Következő tanfolyam kezdete:
  • 365/H nov.25.-12 tmf (5 nap)
  • 366/H dec.04.-200 tmf(6 nap)

Órarendek


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

363. Alsóörs - október 11.

Tablettel a tengeren

  • 351. jan. 18.
  • 364. okt.17.

Charter tanfolyam

  • 354. jan. 18.
  • 360. máj. 16.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 356. márc.14.
  • 359. máj. 4.

Tengeri gyakorlat

Havária Tréning

No 397. - 2017. Márc.7.

VIP Manőver Tréning

  • No 397. - 2017. Márc.27.
  • No 399. - 2017. Ápr.24.

Szkipper Tréning

  • No 396. - Márc.16.
  • No 398. - Ápr.3.
  • No 402. - Jún.4.
  • No 402/A. Jún.21.
  • No 406. - Aug.6. (Korfu-Punat)
  • No 407. - Szept.18.

Kapitány Tréning

  • No 401. - Máj.18.
  • No 403. - Júl.7.

-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2011. február 11.-től