tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOK TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKCHARTERVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI TANFOLYAMOK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Skipper)
    - II. oszt. (Offshore Skipper)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
    - Kiegészítő tanfolyamok
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok Tengeri vizsgákról
 

Tengeri vizsga

A tengeri vizsgákról általában
A legfontosabb tudnivaló: a tenger nem kér jogosítványt, csak a tudás számít.

A Magyar Jacht Akadémia így nem foglalkozik horvát képesítéssel.
A tudást a képesítések, a tengeri jogosítványok hivatottak igazolni. Így minél nagyobbak a követelmények, annál értékesebb "a papír" róla.
A tolmáccsal, mellesleg letett, akár vásárolt képesítés értéke a tengeren nulla.

A magyar tengeri hajóvezetői képesítéseket csak jóváhagyott oktatási formában lehet megszerezni 2008. július 1-től.

A magyar hajózási képesítésekről szóló 15/2001. (IV. 27.) KöViM rendelet lentebb olvasható.

A Magyar Jacht Akadémia hitvallása
A tenger nem kér papírt, csak a tudás számít, ami a biztonságos hajózás feltétele. E gondolat köré épült 1982-től a Magyar Jacht Akadémia oktatási filozófiája. Az ”akadémia” szó egyik jelentése a Magyar nyelv értelmező szótárában a ”tanfolyamok egymásra épülő rendszere”. Ennek felel meg az összesen 21 egymásra épülő elméleti és gyakorlati képzésből álló oktatási rendszer.

Nem véletlen, hogy a köztudatban azt terjedt el: ”ha valóban meg akarsz tanulni hajózni a tengeren, menj a jachtakadémiára, Vass Tiborhoz.”

A Magyar Jacht Akadémia munkáját másik oldalról az minősíti, hogy az utóbbi 5 év átlagában a hatósági vizsgán 95,6%-os a hallgatók eredményessége.
A Magyar Jacht Akadémia alapítója és vezetője Vass Tibor, aki meghatározza a szakmai színvonalat.
A Hajózási Szakközépiskola elvégzése után a 6 éves Ogyesszai Tengerészeti Egyetemen szerzett navigátor-mérnöki oklevelet.

2017 augusztus 1-ig, 406 hajóúton összesen 210 321 tengeri mérföldet hajózott. Ez a Föld kerületének 9,73-szorosa!


Az egész élete a tengeri hajózásról és annak oktatásáról szól, ez a szakmája, hivatása és a hobbija is.

A Magyar Jacht Akadémia csak és kizárólag a magyar képesítési rendszer szerint végzi az oktatási tevékenységét, ami a szakmai színvonal biztosításának feltétele. Itt mindenki magyar nyelven tanul, magyar nyelven vizsgázik.
Nincs tolmács.
Csak a tudás számít.

Ennek érdekében az elméleti tanfolyamok egyik csoportja a hatósági vizsgára felkészítő képzések, amelyek végén a kadétok tanfolyami záró vizsgát tesznek.
Ezt követően kerül sor a hajózási gyakorlatra, ahol folytatódik a képzés, immár a gyakorlatra helyezve a hangsúlyt.
Az egyes tréningek egymásra épülő tematikája felöleli a hajózási ismeretek teljes spektrumát: a kötélfonástól a kikötői manővereken át a legmodernebb navigációs eszközök használatáig és a csillagászati navigációt is.
A tréningeket az 51 lábas, speciálisan az oktató túrákra épített és a legmodernebb eszközökkel felszerelt, magyar lobogójú Odysseus iskolahajón végezzük. Az Odysseus az egyetlen magyar lobogójú hivatalos tengeri iskolahajó.


Másik képzési típus a nemzetközi követelményeknek megfelelő rádiós oktatás, a GMDSS/SRC és GMDSS/LRC rádiós tanfolyam, ahol speciális rádiós szimulátoron tanulhatják meg a jelentkezők a rádiózás elméletét, gyakorlatát és az eszközök kezelését.

Ezt egészíti ki a tengeri angol jachtosoknak valamint a VHF kommunikációs gyakorlatok, azoknak akik ismételni szeretnének vagy több tudásra vágynak.

Harmadik képzési típus a szakmai ismereteket bővítő képzések és továbbképzések. Ezeket főleg a már képesítéssel rendelkezőknek szervezzük, de akár a nem magyar papírosok is eljöhetnek, ha valóban meg szeretnék ismerni az adott témát. Ezek egy része a modern elektronikai eszközök kezelését célozza (a GPS, a radar a számítógépek használata), másik része a hajózás biztonságának fokozására szolgál. Kiemelkedően fontos a személyi túlélés-technikai tanfolyam, amely a hivatásos tengerészeknek előírt tematika szerinti elméleti és uszodai gyakorlati részből áll. Itt az uszodában kipróbálnak a kadétok egy mentőtutajt és elvégzik a túlélési ismeretek begyakorlását.

Negyedik típusú képzés a manőver tréning, amit 2000 óta szervez a Magyar Jacht Akadémia. Ezek téli-tavaszi tréningek, ahol a kadétok megtanulják a kikötői manővereket és a horgonyzás trükkjeit. Nincs olyan szkipper, akinek ne lenne hasznos.

Végezetül aki a Magyar Jacht Akadémián végzett, az önállóan és biztonságosan hajózik.

Így például a sokak által ismert földkerülő Görög Péter és Szabó Géza, alias Rotorman, Tóth Tamás stb. is itt tanultak.Jelenleg is sokan készülnek a földkerülésre a mostani és volt hallgatók közül.




Mindenki tudja, hogyan és mennyiért lehet horvát képesítéshez jutni.
A korlátlan tengeri jogosítványuk akár 1 nap alatt is megszerezhető.
De mit ér az a képesítés, amiért nem kell megdolgozni?
Mit ér az a képesítés, amelyhez nem kell megtanulni a biztonságos hajózáshoz szükséges tengeri navigációs, rádiózási, a GPS és a radar kezelési, a felkutatás-mentési stb. ismereteket? Ami végkép megdöbbentő, hogy hajózási gyakorlat sem kell hozzá.
Ezt a képesítést ma még általában elfogadják a chartercégek Horvátországban és néha azon kívűl is, mivel nem ismerik annak tartalmát.
DE minden évben egyre többen panaszkodnak, hogy Olaszországban, Görögországban és mostanában Franciaországban is a horvát képesítésük mellett szkippert kellett bérelniük napi 100-250 euróért.
Másik oldalról ha valami káreset vagy baleset történik, akkor a biztosítótársaság érdeke, a bíróság kötelessége, hogy kiderítse, a kapitánynak volt-e arra a vízterületre és hajóra érvényes megfelelő képesítése. Ha nem, akkor a kapitányra akár több tízmilliós kártérítési per vagy börtönbüntetés várhat.

A Hajózási Felügyelet hivatalosan megkérte horvát partnerétől ennek tartalmát: ez csak horvátország területére, legfeljebb 12 méter hosszú hajóra és a parttól legfeljebb 4 mérföldre való eltávolodásra jogosít. Erről bővebb információ található:


Jogszabályok kérdése
A tengeri hajózásra vonatkozó, mindenki számára kötelező jogszabályokat az ENSZ tengerhajózásra szakosodott szerve, a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (az angol rövidítése: IMO) határozza meg. Így például a tengeri hajózási szabályzatot, a kereskedelmi tengerészek képesítéseire, a hajók biztonságára stb. vonatkozó nemzetközi egyezményeket is az IMO alkotta meg.

Ez a jogalkotó tevékenység egyelőre még nem jutott el a kedvtelési célú képesítések egységesítéséig, a tengeri vitorlás és motoros hajó vezetés szabályozásáig.
Nincs a tengeri jachtok vezetésére vonatkozó általános nemzetközi jogszabály. Ezért minden ország maga szabályozhatja, milyen tengeri képesítéseket alkalmaz, ha alkalmaz egyáltalán. Ha viszont egy állam kiad egy tengeri jogosítványt, akkor általában azt a többi ország a képesítésben szereplő korlátozásoknak megfelelően, viszonossági alapon elfogadja.

Magyarország az EU előírásai szerinti formátumú képesítő okmányt, belvízi és tengeri jogosÍtványt ad ki.

A magyar tengeri jogosítvány

Nagyon kevés ország határozza meg a tengeri hajók minimális méreteit, amelyekhez képesítés szükséges. A magyar jogszabályok szerint 7 méternél hosszabb, vagy 4,5 kW-nál nagyobb motorral, vagy 10 m2-t meghaladó vitorlával rendelkező vízi jármű vezetéséhez képesítés szükséges. A horvátok ezt a határt 3 méterben vagy 4 kW-ban húzták meg. Így pl. a jetski vezetéséhez képesítés kell.
A tengeri hajóvezetésre vonatkozó magyar képesítési rendszer leginkább az angolhoz hasonlít, figyelembe véve a tengerparttal nem rendelkező országok sajátosságait. Nálunk a tengeri képesítés a belvízire épül, amely a hajó kezelésének elméleti és gyakorlati ismereteinek elsajátítását hivatott igazolni. Ott nem létezik külön belvízi képesítés, viszont van tengeri gyakorlati vizsga. Az elméleti vizsga követelmények nagyjából azonosak.
Kivonat a magyar képesítési rendeletből


15/2001. (IV. 27.) KöViM rendelet a hajózási képesítésekről

Képesítési előírások a kedvtelési célú kishajó vezetője számára, a képesítés megszerzésének feltételei, a képesítővizsgák tananyaga.
4. számú melléklet a 15/2001. (IV. 27.) KöViM rendelethez :

  1. A belvízi kedvtelési célú kisgéphajó-vezetői képesítés belvízen - beltenger kivételével - kedvtelési céllal közlekedő kisgéphajó vezetésére és gépi berendezéseinek kezelésére jogosít.
  2. A belvízi kedvtelési célú vitorlás kishajó-vezetői képesítés belvízen - beltenger kivételével - kedvtelési céllal közlekedő vitorlás kishajó vezetésére és gépi berendezéseinek kezelésére jogosít.
  3. A tengeri kedvtelési célú kisgéphajó-vezetői képesítés a tengeren vagy belvízen közlekedő kedvtelési célú kisgéphajó vezetésére jogosít.
  4. A tengeri kedvtelési célú vitorlás kishajó-vezetői képesítés a tengeren vagy belvízen közlekedő kedvtelési célú vitorlás kishajó vezetésére és gépi berendezéseinek kezelésére jogosít.
  5. A 3-4. pontokban meghatározottak szerint az alábbi képesítések adhatók ki:
    1. I. osztályú képesítés - korlátozás nélkül - Yachtmaster Ocean
    2. II. osztályú képesítés - 200 tmf távolságig - Yachtmaster Offshore
    3. III. osztályú képesítés - 12 tmf távolságig - Yachtmaster Coastal
    4. IV. osztályú képesítés - 3 tmf távolságig.
    A távolságot a parttól kell számítani.
  6. A kedvtelési célú radarkezelői képesítés (Radar Observer for Pleasure Craft), a kedvtelési céllal közlekedő, a képesítésben megjelölt belvízi vagy tengeri hajókra felszerelt radarberendezés kezelésére jogosít.
  7. A kedvtelési célú korlátozott GMDSS kezelői képesítés (SRC), a GMDSS-rendszer A1-es - partmenti - körzetében a kedvtelési célú tengeri kishajókon felszerelt GMDSS-rendszer szerinti rádió berendezések kezelésére jogosít.
  8. A kedvtelési célú GMDSS kezelői képesítés, (LRC) a GMDSS-rendszer A1-A4 körzetében, a kedvtelési célú tengeri kishajókon felszerelt GMDSS-rendszer szerinti rádió és Inmarsat berendezések kezelésére jogosít.


II. Fejezet


A képesítések megszerzésének feltételei
  1. Belvízi kedvtelési célú kisgéphajó-vezetői képesítés:
    1. a III. fejezet 1. pontjában meghatározott elméleti tantárgyakból tett vizsga,
    2. gyakorlati vizsga kisgéphajóval.
  2. Belvízi kedvtelési célú vitorlás kishajó-vezetői képesítés:
    1. a III. fejezet 2. pontjában meghatározott elméleti tantárgyakból tett vizsga,
    2. gyakorlati vizsga vitorlás kishajóval.
  3. Kedvtelési célú IV. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés:
    1. a megszerezni kívánt képesítésnek megfelelő belvízi kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítés megléte,
    2. az alapfokú elsősegély-nyújtási ismeretek elsajátításáról szóló igazolás,
    3. a III. fejezet 3. pontjában meghatározott elméleti tantárgyakból tett vizsga,
    4. a képző szerv által kiadott képzési igazolás kiállítását követően, a c) alpontban foglaltak teljesítését megelőzően, a hajózási hatóság által hitelesített fedélzeti oktatási napló vagy szolgálati könyv bemutatása, amely a vitorlás kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez szükséges legalább 150 tengeri mérföldnyi - ebből legalább 30 tengeri mérföldnyi éjszakai - út megtételét, illetve kisgéphajó-vezetői képesítés megszerzéséhez legalább 30 órányi - ebből legalább 5 óra éjszakai - út megtételét igazolja.
  4. Kedvtelési célú III. osztályú tengeri kisgéphajó-, illetve vitorlás kishajó-vezetői képesítés:
    1. a megszerezni kívánt képesítésnek megfelelő belvízi kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítés esetén:
    2. az alapfokú elsősegély-nyújtási ismeretek elsajátításáról szóló igazolás,
    3. a III. fejezet 4. pontjában meghatározott elméleti tantárgyakból tett vizsga,
    4. a képző szerv által kiadott képzési igazolás kiállítását követően, az a) pont ab) alpontban foglaltak teljesítését megelőzően, a hajózási hatóság által hitelesített fedélzeti oktatási napló vagy szolgálati könyv bemutatása, amely a vitorlás kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez szükséges legalább 500 tengeri mérföldnyi - ebből legalább 60 tengeri mérföldnyi éjszakai - út megtételét, illetve kisgéphajó-vezetői képesítés megszerzéséhez legalább 50 órányi - ebből legalább 10 óra éjszakai - út megtételét igazolja,
    5. kedvtelési célú korlátozott GMDSS kezelői (SRC), kedvtelési célú GMDSS kezelői (LRC) vagy korlátozott (ROC) vagy korlátlan (GOC) tengeri rádiókezelői bizonyítvány;
  5. Kedvtelési célú II. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés:
    1. a megszerezni kívánt képesítésnek megfelelő kedvtelési célú III. osztályú tengeri kisgéphajóra, illetve vitorlás kishajóra szóló kishajó-vezetői képesítés,
    2. a III. fejezet 5. bekezdésében meghatározott elméleti tantárgyakból tett vizsga,
    3. a képző szerv által kiadott képzési igazolás kiállítását követően, az a) és b) pontban foglaltak teljesítését megelőzően, a hajózási hatóság által hitelesített fedélzeti oktatási napló vagy szolgálati könyv bemutatása, amely igazolja, hogy kedvtelési célú III. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés megszerzését követően a jelölt a II. osztályú vitorlás kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez szükséges legalább 1000 tengeri mérföldnyi - ebből legalább 200 tengeri mérföldnyi éjszakai - utat, illetve kisgéphajó-vezetői képesítés megszerzéséhez legalább 100 órányi - ebből legalább 20 órányi - éjszakai utat tett meg, vagy
    4. legalább 800 tengeri mérföld megtétele hajóvezetőként, illetve
    5. legalább 35 óra menetben hajóvezetőként,
    6. a c) pontban meghatározott gyakorlati idő alatt elvégzett 10 csillagászati helymeghatározás szerkesztéssel,
    7. kedvtelési célú GMDSS kezelői (LRC) vagy korlátlan tengeri rádiókezelői (GOC) bizonyítvány.
  6. Kedvtelési célú I. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés:
    1. betöltött 21. életév,
    2. a megszerezni kívánt képesítésnek megfelelő kedvtelési célú II. osztályú tengeri kishajóvezető (kisgéphajó vagy vitorlás kishajó) képesítés megléte,
    3. a területileg illetékes hajózási hatóság által hitelesített fedélzeti oktatási napló vagy szolgálati könyv bemutatása, amely igazolja, hogy kedvtelési célú II. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítés megszerzését követően a jelölt az I. osztályú vitorlás kishajó-vezetői képesítés megszerzéséhez szükséges legalább 1500 tengeri mérföldnyi - ebből legalább 300 tengeri mérföldnyi éjszakai - utat, illetve kisgéphajó-vezetői képesítés megszerzéséhez legalább 200 órányi - ebből legalább 60 óra éjszakai - utat tett meg, vagy
    4. legalább 1000 tengeri mérföld megtétele hajóvezetőként óceánon, illetve
    5. legalább 80 óra menetben hajóvezetőként óceánon.
  7. A 3. pont d) pontjában, a 4. pont d) pontjában, az 5. pont c) pontjában és a 6. pont c) pontjában előírt gyakorlatot a megszerezni kívánt képesítésnek megfelelő kishajón kell teljesíteni.
  8. A külföldi lobogójú hajón gyakorlatot szerzett személy kérelmére a hajózási hatóság a 4., 5. és 6. pontban előírt hajózási gyakorlat igazolása céljából az igazolásra alkalmas hajónaplót és személyzeti jegyzéket, illetve ezek közjegyző által hitelesített másolatát fogadja el igazolásként.
  9. Az I. fejezet 3. vagy 4. bekezdésében megnevezett képesítéssel rendelkező személy - ha a másik hajókategóriára érvényes belvízi képesítése van - a II. fejezet 4. bekezdés a) pont ac) alpontjában és b) pont bb) alpontjában, az 5. bekezdés c) pontjában és a 6. bekezdés c) pontjában meghatározott mérföld/menetidő teljesítése nélkül, kérelemre, a másik hajókategóriára szóló képesítést kaphat.
  10. A II. fejezet 3. bekezdés d) pontjában, 4. bekezdés a) pont ac) alpontjában és b) pont bb) alpontjában, az 5. bekezdés c) pontjában és a 6. bekezdés c) pontjában előírt gyakorlatot az elméleti képzést lezáró képzési igazolás megszerzése után lehet teljesíteni, és a teljesítését csak a hajózási hatóság által hitelesített jachtnapló és személyzeti jegyzék vagy azok másolatával, illetve a képző szerv által rendszeresített és a hajózási hatóság által jóváhagyott fedélzeti oktatási naplóval lehet igazolni.
  11. A fedélzeti oktatási napló a következő feladatok elvégzését igazolja:
    1. a tengeri kishajó szerkezetének, felszereléseinek megismerése,
    2. vészhelyzeti kommunikáció,
    3. vészhelyzeti eljárások és a mentőeszközök használatának megismerése,
    4. időjárási előrejelzések, figyelmeztetések megismerése,
    5. kikötési és horgonyműveletek,
    6. vitorlakezelés/motorkezelés,
    7. hajókezelés,
    8. kötélkezelés,
    9. partmenti navigáció,
    10. elektronikus navigáció,
    11. deviációs görbe felvétele,
    12. éjszakai navigáció,
    13. útvonaltervezés nappal, éjszaka, nagy forgalmú területeken,
    14. csillagászati navigációs helymeghatározás nappal,
    15. csillagászati navigációs helymeghatározás szürkületben,
    16. deviáció meghatározása csillagászati módszerekkel.
    Az 1-11 pontban foglalt feladatokat a IV. osztályú, az 1.-13. pontban foglalt feladatokat a III. osztályú, az a-.-16. pontban foglalt feladatokat a II. osztályú vizsgához kell teljesíteni.
  12. A kedvtelési célú radarkezelői (kiegészítő) képesítés (Radar Observer for Pleasure Craft):
    1. jóváhagyott elméleti és gyakorlati képzést is magában foglaló tanfolyam sikeres elvégzése,
    2. a III. Fejezet 6. pontja szerinti sikeres elméleti és gyakorlati vizsga, amely gyakorlati vizsga a hajózási hatóság által jóváhagyott szimulátoron is teljesíthető.
  13. Kedvtelési célú korlátozott GMDSS kezelői képesítés (SRC):
    1. jóváhagyott tanfolyam sikeres elvégzése,
    2. a III. fejezet 7. pontja szerinti ismeretekből tett írásbeli és gyakorlati vizsga, amely gyakorlati vizsga a hajózási hatóság által jóváhagyott szimulátoron is teljesíthető.
  14. Kedvtelési célú GMDSS kezelői képesítés (LRC):
    1. jóváhagyott tanfolyam sikeres elvégzése,
    2. a III. fejezet 8. pontja szerinti ismeretekből tett írásbeli és gyakorlati vizsga, amely gyakorlati vizsga a hajózási hatóság által jóváhagyott szimulátoron is teljesíthető.


    III. Fejezet


    A képesítővizsgák tantárgyai
    1. A belvízi kedvtelési célú kisgéphajó-vezetői vizsga:
      1. Hajózási Szabályzat
      2. hajózási ismeretek - kisgéphajó,
      3. gyakorlati vizsga - kisgéphajó.
    2. A belvízi kedvtelési célú vitorlás kishajó-vezetői vizsga:
      1. Hajózási Szabályzat,
      2. hajózási ismeretek - vitorlás kishajó,
      3. gyakorlati vizsga - vitorlás kishajó.
    3. A kedvtelési célú IV. osztályú tengeri kishajó-vezetői vizsga:
      1. közlekedési ismeretek tengeri kishajóval,
      2. tengeri kishajó üzemeltetési ismeretek,
      3. navigációs és térképészeti alapismeretek.


    4. A kedvtelési célú III. osztályú tengeri kishajó-vezetői vizsga:
      1. tengeri navigációs ismeretek, amely tartalma a következő:
        • parthajózástan, térképek és kiadványok
        • radar, műholdas navigáció
        • elektronikus térképmegjelenítő
        • AIS elve és használata
        • mágneses tájolók használata, a variáció és a deviáció fogalma
      2. életbiztonság a tengeren, amely tartalma a következő:
        • mentőfelszerelések, jelzőeszközök és használatuk
        • segélykérés
        • felkutatási, mentési és túlélés-technikai ismeretek
      3. a tengeri környezet ismerete,amely tartalma a következőket:
        • a tengeri környezet védelmére vonatkozó ismeretek
        • tengeri meteorológia, tengerrajz
        • árapály és árapály áramlat, valamint számításuk
      4. tengeri jogi ismeretek,amely tartalma a következőket:
        • tengerjog
        • tengeren való összeütközések elkerülésére vonatkozó szabályok

    5. A kedvtelési célú II. osztályú tengeri kishajó-vezetői vizsga:
      1. csillagászati navigáció,
      2. árapály hajózási ismeretek,
      3. óceánhajózási navigációs ismeretek.


    6. A kedvtelési célú radarhajós (kiegészítő) vizsga
      1. radarhajózási ismeretek,
      2. gyakorlati vizsga - radarhajózás (a gyakorlati vizsga a hajózási hatóság által jóváhagyott szimulátoron is teljesíthető).
    7. A kedvtelési célú korlátozott GMDSS kezelői (SRC) vizsga:
      1. a korlátozott GMDSS rendszer alapelvei,
      2. VHF rádiótelefon kezelés és gyakorlati kommunikációs ismeretek.
    8. A kedvtelési célú GMDSS kezelői (LRC) vizsga:
      1. a GMDSS rendszer alapelvei,
      2. GMDSS berendezés kezelés és gyakorlati kommunikációs ismeretek.



    A fentiek alapján a magyar III. osztályú képesítés megszerzésének menete a következő:
    1. belvizi jogosítvánnyal kell igazolni a vitorlás és/vagy motoros hajók vezetésének ismeretét,
    2. jóváhagyott tengeri hajóvezetői elméleti tanfolyamot kell eredményesen elvégezni,
    3. speciális oktató túrán meg kell tanulni a tengeri hajózás gyakorlati ismereteit és közben vitorlás hajóval legalább 500 mérföldet vagy motoros hajóval 50 üzemórát kell teljesíteni,
    4. hatósági vizsgát kell tenni
    5. a tengeri rádiózási ismereteket GMDSS/SRC vagy GMDSS/LRC vizsgával kell igazolni. Ezt a vizsgát bármikor le lehet tenni, csak aképesítés kiállításának feltétele

      A fentiek teljesítése után a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság állítja ki a nemzetközi tengeri kishajó vezetői jogosítványt angol-magyar nyelven.
      Ez jogilag a világ bármely pontján az adott körzet határáig érvényes, és legfeljebb 24 méter hosszú hajó vezetésére jogosít.

      A magyar képesítéshez mindenképpen több tanulás kell, mint a horvát, de ezzel sokkal több tudást és így nagyobb biztonságot is ad a szkippereknek.
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Tel\Fax: +36 (1) 206-0884 Mobil: +36 70 624 8600




Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

SRC

LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése és árai

Letöltés pdf formában


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf,
  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf,
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf,
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf,

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

363. Alsóörs - október 11.
esőnap: október 13.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23
  • 379. 18.máj.23

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. jan. 15.
  • Havária elmélet
    374. január 11.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 18.
  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.12.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 414. 18. Márc.19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 418. 18. Máj.7.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.

-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2011. február 11.-től